قوانین و مقررات استفاده از ماپرا

ماپرا در ایران مدیریت می‏‌شود و تابع شرایط و قوانین این کشور است. توافق‌‏نامه و قوانین ماپرا برمبنای احترام میان حقوق تمامی پذیرنده های ماپرا (اشخاص حقیقی/ حقوقی) و جلوگیری از کلاه‌برداری و سوء‌استفاده‏‌های احتمالی در بستر فراهم‏‌شده توسط ماپرا تنظیم و تدوین شده است. این توافق‌‏نامه و قوانین مرتبط با آن شامل تمامی امکانات و خدماتی است که از طریق ماپرا و شرکت مدرن آتی‌‏پرداز آرکا (به‌طور مختصر ماپرا) ارائه می‌‏شوند. استفاده از ماپرا به‌معنای پذیرفتن مفاد این توافق‏‌نامه و قوانین استفاده از آن می‌‏باشد. باتوجه به سیاست‌‏های امنیت اطلاعات ماپرا امکان بروزرسانی توافق‌‏نامه و قوانین ماپرا وجود دارد که متعاقبا از طریق همین صفحه به آدرس mupra.ir/terms اعلام می‌‏گردد.

ثبت‌نام در ماپرا مستلزم درج اطلاعات واقعی است و جعل هویت اشخاص حقیقی یا حقوقی و سوء استفاده از آن برای فریب سایرین ممنوع است.

ایجاد هرگونه نام کاربری با عناوین حقیقی یا حقوقی غیر مانند، اسامی اشخاص معروف، برند‌ها، بانک‏‌ها، سازمان‌‏ها، نهاد‌ها و وزارتخانه‌‏ها که ایجاد‌کننده حساب در آن هیچ‏‌گونه مسئولیتی ندارد، خلاف قوانین است و درصورت مشاهده با اطلاع قبلی به پذیرنده، مسدود خواهد شد

واگذاری شناسه کاربری به غیر ممنوع است. بدیهی است در صورت تخلف، مسئولیت و عواقب آن برعهده شخص حقیقی یا حقوقی ثبت‏‌شده در ماپرا می‌باشد.

در صورتی که پذیرنده حقیقی باشد، پذیرنده ی نرم افزار فردی است که رسید پرداخت با نام ایشان است و کدملی مالک می بایست با مشخصات پرداخت کننده مطابقت داشته باشد.

تسویه حساب و واریز وجه به حساب بانکی، تنها در صورتی انجام خواهد شد که اطلاعات هویتی و بانکی (شماره شبا) پذیرنده هم‌‏خوانی داشته و مورد تأیید کارشناسان پشتیبانی ماپرا قرار گرفته باشد.

چنانچه پذیرنده شماره شبای متصل به حساب بانکی فرد دیگری را در ماپرا وارد کند، ماپرا هیچ‏‌گونه مسئولیتی در مورد واریز پول به حساب شخص دیگر ندارد و تمام مسئولیت آن بر عهده پذیرنده است

پذیرنده های ماپرا می‌بایست هرگونه تغییر آدرس و تلفن را به اطلاع کارشناسان پشتیبانی ماپرا برسانند. در صورت مشاهده هرگونه اشکال در آدرس و تلفن حساب کاربری مسدود خواهد شد.

تمامی اطلاعات هویتی و بانکی مورد نیاز پذیرنده ها به‏‌منظور افزایش امنیت پرداخت و بهبود کیفیت خدمات اخذ می‌شود و نزد ماپرا محفوظ است و در اختیار اشخاص حقیقی یا حقوقی قرار نخواهد گرفت. به‌‌استثنای مواردی که به‌‌موجب قوانین مجبور به ارائه آن به مراجع ذی‏‌صلاح باشد.

ماپرا از پذیرنده های خود می‌خواهد شناسه کاربری و رمز عبور خود را تنها در صفحاتی با آدرس ماپرا دات آی آر (mupra.ir) وارد کنند. اطلاعات این صفحات، توسط گواهینامه SSL محافظت می‌شوند و برای امنیت بیشتر با پیشوند https در دسترس پذیرنده ها قرار می‌گیرند. بدیهی است در صورت وارد‌کردن اطلاعات در آدرس‏‌هایی غیر از https://mupra.ir مسئولیت و عواقب از دست‏‌رفتن یا سرقت اطلاعات با پذیرنده است.

برای ارتباط اختصاصی با پذیرنده ها، ماپرا از طریق تیکت در پنل، ایمیل و پیامک با خط خدماتی اقدام می کند و پیام دریافت شده از سایر کانال ها مورد تایید ماپرا نمی باشد.

اگرچه سیاست امنیت اطلاعات ماپرا بر مبنای احترام به حقوق پذیرنده ها و پیشگیری از کلاه‌‌برداری و سوءاستفاده تدوین ‌شده است، ماپرا مسئولیتی در قبال کلاه‌‌برداری احتمالی پذیرنده های متخلف یا ضرر و زیان فروشنده به خریدار و بالعکس ندارد. در صورت بروز اختلاف و ایجاد ضرر و زیان، به‌طور مثال پرداخت وجه به فروشنده و عدم تحویل کالا یا خدمت از سوی او یا اختلاف نظر در مورد مبالغ پرداختی، ماپرا امکان گفتگوی دوطرفه‌ با نظارت خود را فراهم می‏‌کند و در پایان این گفتگو تصمیم نهایی اتخاد می‏‌گردد. در این بین، اگر طرفین ضرر و زیانی به ماپرا وارد کنند، زیان‌دهنده موظف به جبران خسارت است.

چنانچه با‌توجه‌ به مشکلات و اختلالات احتمالی در شبکۀ بانکی، درخواست واریز وجه در موعد مقرر با تأخیر مواجه شود، ماپرا مسئولیتی در مورد اختلال در شبکه بانکی ندارد.

ماپرا نسبت به موارد مشروحه زیر هیچ‌‏گونه خدماتی ارائه نمی‏‌دهد. در صورت تخلف پذیرنده، اطلاعات او به مراجع ذیصلاح ارجاع داده می‌شود و حساب کاربری او مسدود و تمام تراکنش‌ها و موجودیش بلوکه خواهد شد:

ماپرا طرفدار فعالیت کسب‏‌وکاری صادقانه و شفاف است و بدین منظور اجازه استفاده از ابزارهایی که در اختیار اعضای ماپرا قرار گرفته مانند ماپرا لینک بصورت اسپم یا هرزنامه را نمی‌‏دهد. در این صورت، فعالیت برای این اعضا محدود شده و حساب ایشان مسدود می‌‏شود.

بهره‏‌گیری از ربات یا ماشین برای استفاده از سرویس‏‌های ماپرا بدون مجوز کتبی ماپرا، منجر به انسداد حساب کاربری خواهد شد.

تمام محتوای سایت ماپرا از قبیل متون، تصاویر، گرافیک، صدا، علائم تجاری، لوگو و غیره متعلق به شرکت ماپرا است و مطابق قوانین مالکیت فکری داخلی و بین المللی مورد حمایت می‌‏باشد. هرگونه استفاده بدون کسب مجوز کتبی، حق پیگرد قانونی را برای ماپرا محفوظ می‌‌دارد.

ماپرا اجازه دارد هر زمان به فعاليت يا اطلاعات هويتی کاربری مشکوک شد، حساب او را توقيف و مدارک شناسایی بيشتر از کاربر درخواست کند. پس از ارسال مدارک درخواست شده، ماپرا ملزم به آزادسازی حساب کاربر می‌‌باشد.

پذیرنده ماپرا باید از شرایط قانونی لازم برای انعقاد این توافق‌‌نامه برخوردار باشد. انعقاد این توافق‌‏نامه توسط پذیرنده به‏‌معنای داشتن اختیارات قانونی لازم و کامل است، به‌طوری که هیچ شخصی اعم از حقیقی و حقوقی ادعایی در این خصوص نخواهد داشت.

افراد زیر سن قانونی (18 سال تمام) مجاز به استفاده از خدمات ماپرا برای کسب‌‏و‌کارها نمی‌‌باشند.

چنانچه پذیرنده سرور اختصاصی خود را داشته باشد و از پشتیبانی سرور ماپرا استفاده نکند، نگهداری، پایداری سرویس ها و سرور بر عهده پذیرنده می باشد و ماپرا مسئولیتی در این موارد ندارد.

چنانچه پذیرنده سرور اختصاصی خود را داشته باشد، حتی اگر از پشتیبانی ماپرا استفاده نکند، می بایست امکان دسترسی به سرور را در هر زمانی برای بروزرسانی های نرم افزار برای ماپرا فراهم کند. در غیر این صورت، ماپرا مسئولیتی در قبال نرم افزار نخواهد داشت.

پذیرنده متعهد می گردد ضمن استفاده از نرم افزار فروش ماپرا، از امکانات هوشمند ماپرا برای افزایش فروش و کاهش هزینه های کسب و کار خود بهره گیرد. برای این منظور، کارکنانِ پذیرنده ملزم به فراگیری کامل ماپرا قبل از شروع به کار هستند.

تبصره: ماپرا متعهد می شود وبینارهای آموزش نرم افزار را بدون هزینه در اختیار پذیرنده قرار دهد. همچنین، کارکنان پذیرنده هر زمان بدون محدودیت می توانند از طریق ثبت تیکت در وبینارهای آموزشی ماپرا شرکت کنند.

چنانچه پذیرنده ای خلاف موارد توافق‌‏نامه و قوانین استفاده از ماپرا عمل نماید، ماپرا حساب کاربری وی را مسدود کرده و مطابق قوانین درمورد تسویه با ایشان عمل می‌‏کند.

در صورتی که ظرف مدت 30 روز از پرداخت وجه یا دریافت نرم افزار، پذیرنده به هر دلیل مایل به همکاری با شرکت نباشد، باید مراتب را کتبا به شرکت اعلام نماید و شرکت نسبت به فسخ قرارداد و تسویه حساب 80 درصد مبلغ قرارداد با پذیرنده و جمع آوری نرم افزار اقدام می نماید.

در پرداخت های چند مرحله ای با هر عنوانی، چنانچه پذیرنده در موعد مقرر پرداخت مراحل بعدی را انجام ندهد، ماپرا این حق را دارد که پذیرنده او را غیر فعال کند.

همچنین، ارتباط با ماپرا از طریق تماس با ما برای سؤال در خصوص قوانین همواره فراهم است.