ماپرا در ایران مدیریت میشود و تابع شرایط و قوانین این کشور است. توافقنامه و قوانین ماپرا برمبنای احترام میان حقوق تمامی پذیرنده های ماپرا (اشخاص حقیقی/ حقوقی) و جلوگیری از کلاهبرداری و سوءاستفادههای احتمالی در بستر فراهمشده توسط ماپرا تنظیم و تدوین شده است. این توافقنامه و قوانین مرتبط با آن شامل تمامی امکانات و خدماتی است که از طریق ماپرا و شرکت مدرن آتیپرداز آرکا (بهطور مختصر ماپرا) ارائه میشوند. استفاده از ماپرا بهمعنای پذیرفتن مفاد این توافقنامه و قوانین استفاده از آن میباشد. باتوجه به سیاستهای امنیت اطلاعات ماپرا امکان بروزرسانی توافقنامه و قوانین ماپرا وجود دارد که متعاقبا از طریق همین صفحه به آدرس mupra.ir/terms اعلام میگردد.
ثبتنام در ماپرا مستلزم درج اطلاعات واقعی است و جعل هویت اشخاص حقیقی یا حقوقی و سوء استفاده از آن برای فریب سایرین ممنوع است.
ایجاد هرگونه نام کاربری با عناوین حقیقی یا حقوقی غیر مانند، اسامی اشخاص معروف، برندها، بانکها، سازمانها، نهادها و وزارتخانهها که ایجادکننده حساب در آن هیچگونه مسئولیتی ندارد، خلاف قوانین است و درصورت مشاهده با اطلاع قبلی به پذیرنده، مسدود خواهد شد
واگذاری شناسه کاربری به غیر ممنوع است. بدیهی است در صورت تخلف، مسئولیت و عواقب آن برعهده شخص حقیقی یا حقوقی ثبتشده در ماپرا میباشد.
در صورتی که پذیرنده حقیقی باشد، پذیرنده ی نرم افزار فردی است که رسید پرداخت با نام ایشان است و کدملی مالک می بایست با مشخصات پرداخت کننده مطابقت داشته باشد.
تسویه حساب و واریز وجه به حساب بانکی، تنها در صورتی انجام خواهد شد که اطلاعات هویتی و بانکی (شماره شبا) پذیرنده همخوانی داشته و مورد تأیید کارشناسان پشتیبانی ماپرا قرار گرفته باشد.
چنانچه پذیرنده شماره شبای متصل به حساب بانکی فرد دیگری را در ماپرا وارد کند، ماپرا هیچگونه مسئولیتی در مورد واریز پول به حساب شخص دیگر ندارد و تمام مسئولیت آن بر عهده پذیرنده است
پذیرنده های ماپرا میبایست هرگونه تغییر آدرس و تلفن را به اطلاع کارشناسان پشتیبانی ماپرا برسانند. در صورت مشاهده هرگونه اشکال در آدرس و تلفن حساب کاربری مسدود خواهد شد.
تمامی اطلاعات هویتی و بانکی مورد نیاز پذیرنده ها بهمنظور افزایش امنیت پرداخت و بهبود کیفیت خدمات اخذ میشود و نزد ماپرا محفوظ است و در اختیار اشخاص حقیقی یا حقوقی قرار نخواهد گرفت. بهاستثنای مواردی که بهموجب قوانین مجبور به ارائه آن به مراجع ذیصلاح باشد.
ماپرا از پذیرنده های خود میخواهد شناسه کاربری و رمز عبور خود را تنها در صفحاتی با آدرس ماپرا دات آی آر (mupra.ir) وارد کنند. اطلاعات این صفحات، توسط گواهینامه SSL محافظت میشوند و برای امنیت بیشتر با پیشوند https در دسترس پذیرنده ها قرار میگیرند. بدیهی است در صورت واردکردن اطلاعات در آدرسهایی غیر از https://mupra.ir مسئولیت و عواقب از دسترفتن یا سرقت اطلاعات با پذیرنده است.
برای ارتباط اختصاصی با پذیرنده ها، ماپرا از طریق تیکت در پنل، ایمیل و پیامک با خط خدماتی اقدام می کند و پیام دریافت شده از سایر کانال ها مورد تایید ماپرا نمی باشد.
اگرچه سیاست امنیت اطلاعات ماپرا بر مبنای احترام به حقوق پذیرنده ها و پیشگیری از کلاهبرداری و سوءاستفاده تدوین شده است، ماپرا مسئولیتی در قبال کلاهبرداری احتمالی پذیرنده های متخلف یا ضرر و زیان فروشنده به خریدار و بالعکس ندارد. در صورت بروز اختلاف و ایجاد ضرر و زیان، بهطور مثال پرداخت وجه به فروشنده و عدم تحویل کالا یا خدمت از سوی او یا اختلاف نظر در مورد مبالغ پرداختی، ماپرا امکان گفتگوی دوطرفه با نظارت خود را فراهم میکند و در پایان این گفتگو تصمیم نهایی اتخاد میگردد. در این بین، اگر طرفین ضرر و زیانی به ماپرا وارد کنند، زیاندهنده موظف به جبران خسارت است.
چنانچه باتوجه به مشکلات و اختلالات احتمالی در شبکۀ بانکی، درخواست واریز وجه در موعد مقرر با تأخیر مواجه شود، ماپرا مسئولیتی در مورد اختلال در شبکه بانکی ندارد.
ماپرا نسبت به موارد مشروحه زیر هیچگونه خدماتی ارائه نمیدهد. در صورت تخلف پذیرنده، اطلاعات او به مراجع ذیصلاح ارجاع داده میشود و حساب کاربری او مسدود و تمام تراکنشها و موجودیش بلوکه خواهد شد:
- تمامی موارد منع شده در قانون جرائم رایانهای کشور و قانون تجارت الکترونیک
- کالا یا خدمات مغایر با قوانین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
- خرید و فروش غیر مجاز کالاها یا خدمات مشمول قوانین کپیرایت
- خرید و فروش وجوه نقد، اوراق بهادار، کارتهای هدیه، تبدیل ارز
- VPN و ابزارهای عبور از فیلترینگ
- فعالیتهای بختآزمایی، شرطبندی و مصادیق قمار
- کالا و لوازم غیر شرعی مربوط به مسائل جنسی و زناشویی
- انواع سلاحهای گرم و سرد
- کالاهایی که برای مصرفکننده خطر جدی و جانی به دنبال دارد
- کالاهای قاچاق
- مشروبات الکلی و نوشیدنیهای غیرمجاز
- کالاهایی که مبادله آنها مقررات و نظام خاص دارد
- کالاهایی که مبادله آنها مغایر با آداب اسلامی است
- کالاها و فعالیتهایی که انجام اعمال غیرقانونی را به نحوی تشویق یا تسهیل میکنند
- هرگونه فعالیت مرتبط با سحر و جادو و دعانویسی
- فعالیتهای مرتبط با هک، نفوذ، دسترسی غیرمجاز و ابزارهای مرتبط با آنها
- فعالیتهای مرتبط با فروش اطلاعات خصوصی افراد
- انتشار ویروسهای اینترنتی بهمنظور سوءاستفاده از حساب کاربران
- فعالیت در سایتهایی با مضامين غیرقانونی، تهدیدکننده، توهینآمیز، غیراخلاقی، زیانآور و مبتذل
- فعالیت در سایتهای همسریابی، صیغه و ازدواج موقت
- وبسایتهای تبلیغات کلیکی و سرمایهگذاری که با عنوان باکس شناخته میشوند
- وبسایتهای حراج و مزایده
- فروش شمارههای مجازی تمامی کشورها
ماپرا طرفدار فعالیت کسبوکاری صادقانه و شفاف است و بدین منظور اجازه استفاده از ابزارهایی که در اختیار اعضای ماپرا قرار گرفته مانند ماپرا لینک بصورت اسپم یا هرزنامه را نمیدهد. در این صورت، فعالیت برای این اعضا محدود شده و حساب ایشان مسدود میشود.
بهرهگیری از ربات یا ماشین برای استفاده از سرویسهای ماپرا بدون مجوز کتبی ماپرا، منجر به انسداد حساب کاربری خواهد شد.
تمام محتوای سایت ماپرا از قبیل متون، تصاویر، گرافیک، صدا، علائم تجاری، لوگو و غیره متعلق به شرکت ماپرا است و مطابق قوانین مالکیت فکری داخلی و بین المللی مورد حمایت میباشد. هرگونه استفاده بدون کسب مجوز کتبی، حق پیگرد قانونی را برای ماپرا محفوظ میدارد.
ماپرا اجازه دارد هر زمان به فعاليت يا اطلاعات هويتی کاربری مشکوک شد، حساب او را توقيف و مدارک شناسایی بيشتر از کاربر درخواست کند. پس از ارسال مدارک درخواست شده، ماپرا ملزم به آزادسازی حساب کاربر میباشد.
پذیرنده ماپرا باید از شرایط قانونی لازم برای انعقاد این توافقنامه برخوردار باشد. انعقاد این توافقنامه توسط پذیرنده بهمعنای داشتن اختیارات قانونی لازم و کامل است، بهطوری که هیچ شخصی اعم از حقیقی و حقوقی ادعایی در این خصوص نخواهد داشت.
افراد زیر سن قانونی (18 سال تمام) مجاز به استفاده از خدمات ماپرا برای کسبوکارها نمیباشند.
چنانچه پذیرنده سرور اختصاصی خود را داشته باشد و از پشتیبانی سرور ماپرا استفاده نکند، نگهداری، پایداری سرویس ها و سرور بر عهده پذیرنده می باشد و ماپرا مسئولیتی در این موارد ندارد.
چنانچه پذیرنده سرور اختصاصی خود را داشته باشد، حتی اگر از پشتیبانی ماپرا استفاده نکند، می بایست امکان دسترسی به سرور را در هر زمانی برای بروزرسانی های نرم افزار برای ماپرا فراهم کند. در غیر این صورت، ماپرا مسئولیتی در قبال نرم افزار نخواهد داشت.
پذیرنده متعهد می گردد ضمن استفاده از نرم افزار فروش ماپرا، از امکانات هوشمند ماپرا برای افزایش فروش و کاهش هزینه های کسب و کار خود بهره گیرد. برای این منظور، کارکنانِ پذیرنده ملزم به فراگیری کامل ماپرا قبل از شروع به کار هستند.
تبصره: ماپرا متعهد می شود وبینارهای آموزش نرم افزار را بدون هزینه در اختیار پذیرنده قرار دهد. همچنین، کارکنان پذیرنده هر زمان بدون محدودیت می توانند از طریق ثبت تیکت در وبینارهای آموزشی ماپرا شرکت کنند.
چنانچه پذیرنده ای خلاف موارد توافقنامه و قوانین استفاده از ماپرا عمل نماید، ماپرا حساب کاربری وی را مسدود کرده و مطابق قوانین درمورد تسویه با ایشان عمل میکند.
در صورتی که ظرف مدت 30 روز از پرداخت وجه یا دریافت نرم افزار، پذیرنده به هر دلیل مایل به همکاری با شرکت نباشد، باید مراتب را کتبا به شرکت اعلام نماید و شرکت نسبت به فسخ قرارداد و تسویه حساب 80 درصد مبلغ قرارداد با پذیرنده و جمع آوری نرم افزار اقدام می نماید.
در پرداخت های چند مرحله ای با هر عنوانی، چنانچه پذیرنده در موعد مقرر پرداخت مراحل بعدی را انجام ندهد، ماپرا این حق را دارد که پذیرنده او را غیر فعال کند.
همچنین، ارتباط با ماپرا از طریق تماس با ما برای سؤال در خصوص قوانین همواره فراهم است.