Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

تحول دیجیتال رستوران در پاندمی و بعد از آن چگونه است؟

تحول دیجیتال رستوران

فهرست مطالب

تقاضای مصرف کنندگان برای راحتی و تجربه های دیجیتالی یکپارچه، روز به روز در حال افزایش است و همه گیری کرونا این روند را تسریع کرد. کویید 19 به طور غیرقابل انکاری موج هایی را در صنعت رستوران ایجاد کرده است. تحولات دیجیتالی که چندین دهه باید زمان می بردند، تنها در 6 ماه رخ دادند. در این مقاله به بررسی تحول دیجیتال در صنعت رستوران در زمان پاندمی و بعد از آن و همچنین لزوم استفاده از آن، می پردازیم.

رستوران ها در زمان پاندمی

طبق اعلام انجمن ملی رستوران‌ها، 110000 مکان به‌طور نامحدود یا برای همیشه بسته شده‌اند. به‌علاوه، صنعت رستوران‌داری بسیار پایین‌تر از پیش‌بینی‌های قبل از همه‌گیری بود، با فروش کل صنعت ۲۴۰ میلیارد دلار کمتر از میزان پیش‌بینی‌شده بود. رستوران‌های مختلف مجبور شدند بسیاری از فروشگاه‌های فیزیکی خود را تعطیل کنند و صرفاً به عنوان خدمات غذای دلیوری فعالیت کنند. دو گروه توانستند در این دوران موفق عمل کنند :

اول آنهایی که قبلاً راه‌حل‌های دیجیتالی داشتند، برای واکنش سریع به همه‌گیری به روشی سریعتر و بهتر، مجهز بودند.

دوم رستوران هایی که در این دوران به فناوری هایی دیجیتالی روی آوردند و شکوفا شدند.

به عنوان مثال مک دونالد را در نظر بگیریم. این غول فست فود چندین سال است که تحول دیجیتال را در اولویت قرار داده است. تقریباً در هر مکان  کانکس تحویل غذا به ماشین ها را دارد و حتی روی فناوری هوش مصنوعی و نرم افزار کافه رستوران سرمایه‌گذاری کرده است تا مدل عملیاتی آن‌ها را اصلاح کند تا تجربه‌ای شخصی‌تر ارائه کند.

 

لزوم تحول دیجیتال در رستوران و کافه

استفاده از فناوری های پیشرفته مخصوصا تکنولوژی های بدون تماس برای مشتریان هیچ گاه مهم تر از الان نبوده است. یک مسئله مسلم است؛ دیجیتالی شدن به رستوران ها کمک کرده است خدمات خود را به چیزی فراتر از صرف غذا خوردن گسترش دهند تا مشتریان همچنان بتوانند از غذای خود در خانه خود لذت ببرند. مردم همیشه باید غذا بخورند و رستوران ها باید نیاز های آنها را برآورده کنند؛ تحول دیجیتال قابلیت های لازم برای پاسخگویی سریع و درست به نیازهای در حال تغییر مشتریان را به ارمغان می آورد. تسلط بر خدمات بدون تماس، تحویل در محل، دیجیتالی شدن و تجربه مشتری، برای بقا و موفقیت رستوران بسیار مهم است که با نرم افزار باشگاه مشتریان رستوران ماپرا فراهم می شود.

جیمی دین، ستاره موسیقی و شخصیت تلویزیونی گفت: “من نمی توانم جهت باد را تغییر دهم، اما می توانم بادبان هایم را طوری تنظیم کنم که همیشه به مقصد برسم.” بهره‌گیری از قدرت دیجیتال و فناوری، رستوران‌ها را قادر می‌سازد تا نگرانی‌های مربوط به ایمنی را برطرف کنند و به مشتریان در مکانی که هستند خدمات رسانی کنند، در حالی که کالاها و خدمات نوآورانه‌ای را با سرعت و هزینه‌ای که زمانی غیرقابل تصور بود، به کار می‌برند و در عین حال داده‌های ارزشمندی را جمع‌آوری می‌کنند.

 

مشاهده مطلب  تاریخچه آمارهای فروش عجیب دنیا

تحول دیجیتال دو مزیت عمده دارد:

  • درک بهتر مشتری

در دسترس بودن داده های انبوه به دلیل دیجیتالی شدن به رستوران ها این امکان را می دهد که مشتریان خود را حتی بدون حضور فیزیکی آنها بهتر درک کنند. جمع‌آوری داده‌های مصرف‌کننده همچنین به این معنی است که شرکت‌ها می‌توانند برای مثال، هنگام خرید دوم، آنچه را که مشتریان در برنامه خود می‌بینند، شخصی‌سازی کنند. و از آنجایی که می دانید یک مشتری خاص به چه چیزی علاقه دارد، می توانید اقلام خود را به طور موثرتری به فروش برسانید و در نتیجه میانگین ارزش سفارش بالاتر و مشتریان وفادارتری خواهید داشت. داده‌های جمع‌آوری‌شده می‌تواند به مدیران کمک کند تا تصمیمات آگاهانه‌تری بگیرند.

  • افزایش کارایی

نیازی به گفتن نیست که گنجاندن فناوری در فعالیت های روزمره، به طور قابل توجهی کارایی ما را در انجام وظایف افزایش داده است. و همین را می توان در مورد صنعت رستوران نیز گفت. با دیجیتالی شدن، مشتریان می توانند به دلیل در دسترس بودن پرداخت های بدون تماس، خریدهای سریع تری انجام دهند. علاوه بر این، آنها می توانند از صف های طولانی که در غیر این صورت اجتناب ناپذیر است بگذرند. ارائه خدمات سریع و کارآمد به تجربه مشتری کمک می کند و اگر رستوران شما بتواند خدمات استثنایی به مشتریان ارائه دهد، آنها احتمالا در دراز مدت به برند شما وفادار خواهند ماند. با وجود رقبای زیادی که این روزها در صحنه حضور دارند، به دست آوردن چند مشتری وفادار بیشتر ضرری ندارد.

رستوران و کافه خود را با ماپرا و منو دیجیتال همراه کنید

افزایش کارایی رستوران

رستوران ها پس از پاندمی

دیجیتالی شدن صنعت رستوران‌داری ممکن است بی‌سابقه به نظر برسد، اما با این وجود این چیزی بود که در آینده نزدیک اتفاق می‌افتاد. ما فقط نسخه تسریع شده آن را می بینیم – که اگر صادق باشیم، کاملاً به نفع ما عمل می کند. از این گذشته، مدل های فروش دیگری را که قبلاً وجود نداشتند باز کرده و کارایی ما را بسیار بیشتر کرده است.

در حال حاضر، رستوران‌ها باید از سفارش تلفن همراه فراتر بروند. بحران کنونی نه تنها تحول دیجیتال را در این بخش تسریع کرده است، بلکه عادات مصرف کنندگان را نیز به گونه ای تغییر داده است که پس از همه گیری باقی می ماند. روش های مبتنی بر فناوری می توانند راهی برای ارائه آنچه مصرف کنندگان نیاز دارند باشد. رستوران‌هایی که تجارب بی‌نظیر مشتری را ایجاد می‌کنند، به افزایش وفاداری مشتریان در قالب بازدیدهای مکرر می رسند و از رقیبان خود پیروز می شوند. طبق تحقیقات موبیکوئیتی، مشتریان بیان کردند که می‌خواهند به استفاده از خدمات بدون تماس دیجیتال حتی پس از فروکش کردن کووید-19 ادامه دهند و دلیل آن راحتی و ایمنی است.

نتیجه گیری

با بهبود وضعیت همه گیری، احتمالاً شاهد خواهیم بود که خدمات غذاخوری به آرامی به حالت قبل باز می گردد. با این حال، این بدان معنا نیست که پیشرفت‌های تکنولوژیکی ما بیهوده است. از آنجایی که اکثر رستوران‌ها استراتژی دیجیتالی را اتخاذ کرده‌اند، احتمالاً باید همین کار را انجام دهید تا  بتوانید رقابت کنید. در واقع، انتظار داشته باشید که در سال‌های آینده شاهد تحولات دیجیتالی بیشتری در صنعت رستوران‌داری باشید، در حالی که دیجیتالی‌سازی فعلی به یک امر عادی تبدیل می‌شود. استراتژی کلیدی برای موفقیت در طول و پس از همه‌گیری، پذیرش تحول دیجیتال و شخصی‌سازی تجربیات مشتری است.

جهت ساخت منو دیجیتال میتوانید از طریق این لینک اقدام کنید : منو دیجیتال

 

مشاهده مطلب  آشپزخانه شبح (Ghost Restaurant) + برندهای برتر آشپزخانه شبح

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا برای خرید نرم افزار رستوران و کافی شاپ از ما مشاوره بگیرید

ما در شبکه های اجتماعی دنبال کنید