Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

روش راه اندازی رستوران مجازی

راه اندازی رستوران مجازی

فهرست مطالب

ویژگی های رستوران های مجازی

در سال­های اخیر، مرز میان دریافت خدمات از رستوران مجازی و واقعی تقریبا از بین رفته است. رستوران‌های مجازی در ترکیب با فعالیت رستوران­های واقع در مناطق فیزیکی خدمات جدیدی را مورد توجه قرار داده اند.
مشتریان نیز در هنگام دادنِ سفارش‌ از رستوران ها عادت کرده‌اند که تعداد بیشتری از گزینه‌ها را مطرح کنند. بنابراین رستوران‌ها مجبورند برای برآورده کردن این نیازهای در حال تغییر، همواره خدمات خود را به روز رسانی نمایند.

در حال حاضر رستوران‌ های مجازی روند رو به رشدی دارند. بنابراین افراد علاقمندی که قصد افتتاح رستوران جدید را دارند، باید بدون آنکه هزینه‌های آن را در نظر بگیرند ابتدا یک رستوران را به صورت مجازی راه اندازی نمایند.

روال کار در یک رستوران مجازی به ترتیب زیر است:
ابتدا هر مشتری می­تواند به صورت آنلاین در رستورانِ برگزیده خود، ثبت نام نماید.
پس از آن می­تواند با جستجو در منو دیجیتال رستوران، لیست غذاها و دسرهای آنها را بررسی کند.
سپس غذا و خوردنی های دلخواه خود را انتخاب نماید.
پس از آن سفارش آنلاین خود را شامل انواع غذا و خوردنی، تعداد پرس غذا و نقطه نظرات خاص خود در مورد تهیه غذا را به ثبت برساند.
در این مرحله با دریافت فاکتور آنلاین، می تواند وجه غذا را به صورت آنلاین پرداخت نماید.

پس از آن سفارش غذای مشتری توسط سیستم رستوران به مرحله آماده سازی غذا سپرده می شود.
سپس غذای آماده شده به قسمت بسته بندی و به دنبال آن به سیستم تحویل انتقال می یابد.
در نهایت متقاضی بدون نیاز به جابجایی، بسته غذای خود را در محل فیزیکی خود دریافت می کند.

نقش سیستم نرم افزار در مدیریت رستوران های مجازی

جهت مدیریت برندهای جداگانه رستوران مجازی و واقعی به یک سیستم نرم افزار مناسب نیاز دارید. این سیستم باید سفارشات دو برند را به طور صحیح و موثر دریافت کند. سیستم نرم افزار رستوران باید مشخصات زیر را داشته باشد:
سهولت استفاده، یکپارچگی با وب سایت تجارت الکترونیک رستوران، قابلیت سفارش آنلاین، همگامی منوی خود با برنامه های اصلی تحویل غذا، ادغام سفارشات آنلاین در یک صفحه، ارائه فاکتور آنلاین رستوران ، مدیریت تمام مکان­های شما در یک سیستم، پشتیبانی عالی.
ایجاد محیط دلنشین برای مهمان نوازی فراتر از محدوده دنیای غذاخوری در حال گسترش است. این تغییر روحیه در مشتریان، فرصت های جدیدی را برای رستوران داران به وجود آورده و باید یک فضای مجازی برای پذیرایی و مهمان نوازی آماده کنند.

مشاهده مطلب  22 منفعت نرم افزار ماپرا برای کسب و کار شما

در صورت عضویت شخص در باشگاه مشتریان رستوران ، مشخصات آدرس، اطلاعات تماس و لیست علایق او در نرم افزار ثبت می گردد. در این صورت مشتری در درخواست های بعدی، نیازی به وارد کردن مشخصات خود را ندارد و کافی است سفارش غذا را ثبت نماید.

راه اندازی رستوران مجازی

مراحل راه اندازی رستوران مجازی به صورت زیر است:
ابتدا عملیات رستوران فعلی خود را تجزیه و تحلیل کنید. بررسی کنید که آیا می­توانید برند دیگری داشته باشید و برند جدید چه ظرفیتی خواهد داشت.
منوی رستوران برند مجازی خود را بررسی کنید. آیا غذاهای خاصی وجود دارند که در شرایط بیرون‌بر قابل استفاده باشد. این منو که به صورت دیجیتالی خواهد بود، ممکن است با منوی برند فعلی شما هماهنگ نباشد. در اینصورت غذاهایی را برای منو دیجیتال انتخاب کنید که در آنها تجربه دارید تا بتواند با آشپزخانه برند موجود شما همپوشانی داشته باشد.
کارکنان رستوران را آموزش دهید. لازم است کارکنان بتوانند با روند کار برند مجازی جدید شما  آشنا شوند. بنابراین در حالی که هنوز در یک مکان کار می­کنید، بتوانید هر دو برند مختلف را اداره نمایید.
روی نام تجاری و برندسازی تمرکز کنید. نامگذاری با نام ساده و مفهوم واضح در موفقیت رستوران شما بسیار مهم است. همچنین برای لوگو از طرح های رنگی بسیار جالب استفاده نمایید.

در رستوران‌­های مجازی بدون داشتن مکان فیزیکی، خدمت رسانی به مشتریان تنها به تحویل غذا متکی است. بنابراین بایستی در هنگام سفارش غذا، به آنها فاکتور آنلاین رستوران را ارائه دهید.
تدارکات تحویل غذا را تقویت کنید. از زمان شیوع کرونا امکانات تحویل به عنوان بخشی ضروری از هر رستورانی تقویت شد. در حال حاضر بسیاری از مشتریان ترجیح می­دهند که هفته ای یکبار یا بیشتر از تحویل غذا استفاده کنند.

مشاهده مطلب  افزایش درآمد رستوران با مهندسی منو

راه اندازی کافه رستوران مجازی

راه اندازی رستوران مجازی در متاورس

صاحبان رستوران در حال ابداع استراتژی های جدیدی برای راه اندازی رستوران مجازی در متاورس هستند. با ایجاد رستوران های متاورس، مشتریان می توانند به صورت آنلاین از فضای مجازی رستوران بازدید کنند. سپس غذای واقعی مورد نظر خود را سفارش دهند و در خانه تحویل بگیرند.

علاوه بر مراحل راه اندازی که برای رستوران  های مجازی گفته شد، نوآوری‌های جالبی را در رستوران مجا‌زی متاورس می توان پیاده سازی کرد.
یکی از برنامه نویسان متاورس در مارس 2021، اولین ورود به رستوران‌های متاورس را با سفارش پیتزا برنامه ریزی کرد. او امکان سفارش غذای واقعی از داخل بازی Decentraland را برای ساکنان ایالات متحده فراهم نمود. یکی از مشتریان از درون متاورس یک پیتزای واقعی سفارش داد و در خانه فیزیکی خود تحویل گرفت.
برنامه نویس دیگری در اکتبر همان سال، تجربه مجازی هالووین را در پلتفرم آنلاین بازی Roblox ایجاد کرد. بازدیدکنندگان می­توانند وارد رستوران متاورس ‌شوند و کدهای تبلیغاتی دریافت ‌کنند. سپس یک غذای رایگان در دنیای واقعی هدیه بگیرند.

استفاده از رستوران­ مجازی متاورس هنوز در مرحله آزمایشی است. متقاضیان سفارش غذا در متاورس می­توانند در خیابان های مختلف گشت و گذار کنند و رستوران های مورد نظر خود را مارک نمایند. سپس وارد هر رستوران شده، محل نشستن خود را انتخاب کنند و با بررسی منوی رستوران، لیست غذاها و خوردنی های مورد علاقه خود را برگزینند.

در آینده یک رستوران‌ مجازی متاورس می­تواند با برنامه های نرم افزاری دوستیابی و سیستم خدمات تحویل غذا همکاری کند. به طوریکه قرارهای شام مجازی را ترتیب می دهد، سپس یک زوج می‌توانند از گفتگو و خوردن غذا در محیط یک رستوران خوب لذت ببرند. در حالیکه به صورت واقعی با خیال راحت در خانه های خود غذا می­خورند.
در آینده نزدیک تجربه خوردن ناهار در رستوران متاورس، می­تواند به رویاهای اشخاص صورت واقعیت دهد.

امتیاز دادن به این نوشته post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا برای خرید نرم افزار رستوران و کافی شاپ از ما مشاوره بگیرید

ما در شبکه های اجتماعی دنبال کنید