Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

افزایش درآمد رستوران با مهندسی منو

مهندسی منو رستوران

فهرست مطالب

منوی رستوران یکی از مهمترین ابزارهای فروش کافه رستوران است. یک نظرسنجی Gallop نشان داد که یک مشتری به طور متوسط تنها 109 ثانیه را صرف مطالعه یک منو می کند. در طول این مدت، آنها منو را اسکن می کنند، توضیحات را می خوانند و قبل از تصمیم گیری قیمت ها را بررسی می کنند. برای استفاده حداکثری از آن زمان، منوی رستوران باید مختصر، منظم و با چینش هوشمندانه باشد. این مطلب بر این تمرکز دارد که چگونه مهندسی منو می تواند درآمد را در رستوران ها افزایش دهد.

برای انجام این کار، برخی از ترفندهای مهندسی منو و تجزیه و تحلیل رستوران ها وجود دارد. یک منوی خوب فقط فهرستی از مواد غذایی و نوشیدنی نیست بلکه یک بستر تبلیغاتی برای کسب سود بیشتر رستوران و کافه است. ممکن است بپرسید که چگونه یک منوی ساده می تواند سود بیشتری ایجاد کند. پاسخ ساده است؛ با مهندسی منو.

مهندسی منو چیست؟

مهندسی منو ساختار استراتژیک منوها است. اغلب به عنوان روانشناسی ایجاد منو هم خوانده می شود. مهندسی منو سودآوری و محبوبیت آیتم های منو را مطالعه می کند. وقتی با برندینگ، قیمت‌گذاری، فونت‌ها و طرح‌بندی ترکیب شود، می‌توان سود را تا 15 درصد افزایش داد. برای مهندسی صحیح یک منو، باید درک درستی از قیمت هر یک از آیتم های منو، هزینه های غذا در هر وعده و حاشیه سود آن داشته باشید. با این کار، دسته بندی آیتم های منو به سادگی انجام و به راحتی مشخص می شود کدام آیتم ها ارزش بالایی دارند و کدامیک باید مورد بازنگری قرار گیرند یا  به طور کلی حذف شوند. به طور خلاصه: مهندسی منو مجموعه‌ای از اقدامات است که اطمینان می‌دهد هر غذا و نوشیدنی موجود در منوی کافه رستوران شما سودآور، محبوب یا هر دو است.

فواید مهندسی منو برای کافه رستوران شما:

  • بر اساس محبوبیت و سودآوری تصمیمات هوشمندانه بگیرید
  • همزمان با معرفی آیتم های سودآور جدید، اقلام با عملکرد ضعیف را از منو حذف کنید
  • روی آیتم های سودآور بیشتر تاکید کنید
  • از فرصت ایجاد یک غذای جدید استفاده کنید
  • آیتم ها را در منو به درستی جایگزین کنید و آیتم های با فروش بیشتر را هوشمندانه جلوی چشمان مشتری قرار دهید تا درآمدزایی افزایش یابد.

مهندسی منو را چگونه انجام دهید؟

 اول :هزینه هر آیتم را در منوی خود تعیین کنید.

 دوم: درک کنید که کالای شما براساس محبوبیت و سودآوری به کدام دسته تعلق دارد و آن را با داده های فروش ترکیب کنید.

سوم: منو رستوران و کافه خود را بر اساس یافته هایتان تغییر دهید و مجدد تنظیم کنید.

1. تعیین هزینه هر آیتم در منوی شما

اولین مرحله مهندسی منو، تعیین هزینه منو است. این به این معنی است که هر آیتم در منو را بررسی و اجزای تشکیل دهنده آن را تجزیه کنید و دقیقاً تعیین کنید که ایجاد هر آیتم چقدر هزینه نیاز دارد. همچنین باید بازده هر ماده غذایی را در نظر بگیرید و آن را در ساختار هزینه‌یابی لحاظ کنید.

2. قیمت هر کالا را بر اساس سودآوری آن تعیین کنید

مرحله دوم، تعیین قیمت آیتم های منو بر اساس حاشیه مشارکت و سودآوری است. حاشیه مشارکت اساساً قیمت منو مِنهای هزینه های آن است. همچنین مهم است که سایر هزینه‌ها مانند توزیع، هزینه‌های عملیاتی و سایر هزینه‌های مرتبط با رستوران‌ را لحاظ کنید. از آنجایی که مهندسی منو بر به حداکثر رساندن میانگین حاشیه سهم هر آیتم از منو تمرکز دارد، با اندازه‌گیری محبوبیت هر آیتم می توان بر تصمیمات خرید تأثیر گذاشت.

مشاهده مطلب  آشپزخانه شبح (Ghost Restaurant) + برندهای برتر آشپزخانه شبح

البته این داده ها از اعداد فروش بدست می آید. اعداد فروش محرک اصلی هستند که نشان می دهند آیا محصول ارزش فروش دارد یا خیر. این مرحله ضروری است زیرا به رستوران داران اجازه می دهد تا اقلام را بر اساس سودآوری و محبوبیت آنها در چهار دسته مختلف دسته بندی کنند. سیستم های نرم افزاری پیشرفته می توانند این محبوبیت را بسنجند.

چهار دسته مختلف بر اساس سودآوری و محبوبیت وجود دارد:

  • ستارگان: محبوب و سودآور

ستاره ها محبوب ترین اقلام هستند. آنها همچنین بیشترین سود را نیز به ارمغان می آورند. مهمانان عاشق سفارش این غذاها هستند. بنابراین باید مطمئن شوید که این موارد در منو در بهترین حالت خود قابل مشاهده هستند تا سود بیشتری ایجاد کنند.

  • پازل: سودآور و نامحبوب

اقلام پازلی سودآور هستند اما به دلیل کمبود تقاضا به سختی فروخته می شوند.  می توانید احتمال تصمیم خرید را با تغییر موقعیت آن یا تغییر استراتژی های فروش افزایش دهید. همچنین ممکن است بخواهید قیمت را برای افزایش تقاضا تنظیم کنید.

  • فرصت: محبوب و کم سود

فرصت ها مواردی هستند که در منو بسیار پرفروش هستند اما سود آن ها کم است. با درک آن ها می توانید تنظیماتی را در منوی خود اعمال کنند، مانند تغییر قیمت، تنظیم محل قرارگیری، اضافه کردن توضیحات و یا تغییر میزان سرو غذا.

  • خراب: کم سود و نامحبوب

اینها مواردی هستند که توسط مصرف کنندگان انتخاب نمی شوند. آنها بی سود نیز هستند. ممکن است این موارد را حذف کنید تا از کارایی منو اطمینان حاصل کنید. آنها همچنین می توانند مواد جدیدی را حذف یا اضافه کنند که آیتم سودآورتر شود.

از آنجایی که تقاضا می تواند به صورت فصلی تغییر کند و قیمت ها یا مواد تشکیل دهنده در طول سال در نوسان هستند، مهم است که این صورتحساب آنلاین رستوران را به صورت دوره ای، دو یا چهار بار در سال انجام دهید تا از اثربخشی منو اطمینان حاصل کنید.

3.منوی خود را بر اساس نتایج مهندسی منوی خود دوباره طراحی کنید

هنگامی که در مورد دسته‌بندی هر مورد تصمیم گرفتید، اکنون زمان آن است که تنظیمات مناسب را انجام داده و منو را بر اساس عواملی که در بالا مورد بحث قرار دادیم دوباره طراحی کنیم. انجام تنظیمات فقط بر اساس داده ها می تواند گمراه کننده باشد. بنابراین، رستوران داران باید بازخورد مشتریان خود را جمع آوری کنند و از بازخورد آنها بیاموزند. با داده ها و بازخورد مشتریان، طراحی مجدد منوی رستوران ها امکان پذیر است.

  • توضیحات عالی بنویسید

مطالعه‌ای که توسط انجمن تحقیقات مصرف‌کننده منتشر شده است نشان می‌دهد وقتی که توضیحات منو به خوبی نوشته شود آیتم‌های منو تا ۲۷ درصد بهتر به فروش می‌رسند. به جای اینکه صرفاً مواد تشکیل دهنده را فهرست کنید، یک شرح منوی عالی از صفت های توصیفی (بدون اینکه خیلی طولانی باشد) بنویسید. ذکر منشأ، تازگی، بافت یا نحوه تهیه یک ماده، همه راه‌های عالی برای نوشتن توضیحات خاطره‌انگیز هستند. فقط به یاد داشته باشید که آن را کوتاه نگه دارید.

  • بر ستاره ها و پازل های خود تأکید کنید
مشاهده مطلب  تکنولوژی هردل چیست؟ روش اجرای آن در رستوران !

آهنرباهای چشمی (عناصر گرافیکی مانند طرح کلی، نماد، عکس یا رنگ) را در کنار آیتم های منو که می خواهید بیشتر بفروشید، قرار دهید. عنصر گرافیکی چشم مشتریان را به خود جلب می‌کند و باعث می‌شود که آنها توجه خود را روی آیتم‌های منو متمرکز کنند که شما میخواهید.

فقط با گرافیک زیاده روی نکنید. اگر از تعداد زیادی استفاده کنید، هر یک از موارد برجسته شده جلب توجه نمی کند. در عوض، آنها در دریایی از گرافیک گم می شوند که هدف را شکست می دهد. گرگ رپ (مهندس منو menuengineers.com) می‌گوید که تنها یک عنصر گرافیکی در هر صفحه می‌تواند فروش آن آیتم منو را تا 30 درصد افزایش دهد، اما هر چه نشانه‌های بصری بیشتری اضافه کنید، تأثیر کمتری خواهد داشت.

  • الگوهای حرکت چشم را در نظر بگیرید

بسته به اینکه منوی یک پانل، دو پانل، سه پانل یا چند پانل باشد، چشم افراد بر روی قسمت های خاصی از منو متمرکز است. گرگ رپ پیشنهاد می‌کند آیتم هایی را که می‌خواهید توجه را به آن‌ها جلب کنید، در مناطقی قرار دهید که چشم‌های مردم روی آن متمرکز است.

نقش منوهای دیجیتال در مهندسی منو چیست؟

سیستم های منو دیجیتال پیشرفته با یک پنل کاربری ارائه می شوند. می توانید داده های فروش را پیدا کنید، عملکرد هر یک از اقلام خود را اندازه گیری کنید و می توانید بر اساس یافته های خود تصمیمات هوشمندانه بگیرید. از آنجایی که این محاسبه خودکار است، نیازی به نگرانی در مورد محاسبات و اندازه گیری عملکرد آیتم خود ندارید. این پنل ها به راحتی قابل درک هستند و هیچ هزینه ای برای یادگیری ندارند.

منوهای دیجیتال فقط اعداد فروش را ارائه نمی دهند، بلکه تجزیه و تحلیل پیشرفته ای مانند کلیک کردن بر روی اعداد یا داده های مبتنی بر هوش مصنوعی را نیز ارائه می دهند. این به رستوران داران اجازه می دهد تا سفرهای مشتری را درک کنند و بر اساس داده ها تصمیمات هوشمندانه بگیرند. علاوه بر این، رستوران‌ها می‌توانند از دستگاه‌های موبایل یا تبلت خود بازخورد جمع‌آوری کنند. ماژول بازخورد همراه با ویژگی داده کاوی به شما اجازه می دهد تا عملکرد کلی خود را مشاهده کنید. با ترکیب این اطلاعات می توان فروش را افزایش داد.

افزایش درآمد رستوران با مهندسی منو

کارکرد منو دیجیتال

منوهای دیجیتال مبتنی بر هوش مصنوعی راه حل هوشمندی را ارائه می دهند که تجربه مشتری و کارایی عملیاتی را با منوهای موبایل بدون تماس خود افزایش می دهد. دیجیتالی شدن منوها نه تنها فروش و سود بیشتری را به همراه دارد، بلکه رضایت مشتری را نیز افزایش می دهد.

 

ماپرا

ماپرا ارائه دهنده نرم افزار کافه و رستوران و منو دیجیتال همراه با قابلیت های بسیار دیگری است که به شما کمک می کند کسب و کار موفق تر و سودآور تری داشته باشید. (mupra.ir)

استند ماپرا برای افزایش فروش

امتیاز دادن به این نوشته post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا برای خرید نرم افزار رستوران و کافی شاپ از ما مشاوره بگیرید

ما در شبکه های اجتماعی دنبال کنید