Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شعبه مجازی چیست؟ اهمیت و مزایای آن کدامند؟

شعبه مجازی چیست

فهرست مطالب

خرید و فروش آنلاین به بخش مهمی از زندگی بسیاری از افراد تبدیل شده است. شعبه های مجازی به مردم این امکان را می دهند که از خانه هایشان راحت و بدون فشار فروشنده خرید کنند. بازارهای آنلاین مکان جدید و راحت تری را برای مبادله تقریباً همه انواع کالاها و خدمات فراهم می کنند. هم کسب و کارها و هم مشتریان از فروش آنلاین به عنوان راهی ارزان تر و راحت تر برای خرید استقبال کرده اند. در این مقاله به اهمیت شعبه مجازی و مزایای آن می پردازیم.

 

شعبه مجازی

شعبه مجازی، وب سایتی است که مشتریان از طریق آن سفارش خود را انجام می دهند. ممکن است نشان دهنده یک فروشگاه محلی کوچک یا بزرگ، یک فروشگاه تجارت الکترونیک یا فردی باشد که محصولات را از طریق سایت به فروش می رساند. طبق تعریف رسمی، شعبه مجازی بخشی جدایی ناپذیر از فرآیندی است که به عنوان خرید آنلاین شناخته می شود. خرید آنلاین شامل فرآیندی است که در آن بازدیدکنندگان می توانند محصولات یا خدمات خاصی را که در یک فروشگاه آنلاین ارائه می شود خریداری کنند.

 

انواع خدمات شعبه مجازی

در سیستم خرید آنلاین یا شعبه مجازی، سه روش رایج برای انجام تجارت وجود دارد: B2C ( کسب و کار به مصرف کننده). که به این معنی است که فرآیند فروشگاه آنلاین بین خریدار و فروشنده انجام می شود. سپس B2B ( کسب و کار به کسب و کار). که در آن فرآیند تجارت آنلاین بین دو کارآفرین یا دو کسب و کار انجام می شود. و روش B2B2C به عنوان نوعی ترکیبی این دو روش تجارت آنلاین، توسعه یافته است. تجارت به مشتری، به این معنی که تجارت آنلاین یا بین دو کسب و کار یا بین یک خریدار و یک کسب و کار صورت می‌گیرد. مشروط بر اینکه در این شیوه تجارت، یک واسطه نیز بین آنها وجود داشته باشد.

 

علاوه بر انواع فروشگاه های رایج آنلاین ذکر شده در بالا، موارد زیر نیز وجود دارد:

 C2B (مصرف کننده به کسب و کار)، که در آن تجارت آنلاین توسط خریداری انجام می شود که با بیان درخواست های خود، از فروشنده ای خدمات یا محصول خاصی را درخواست می کند. C2C (مصرف کننده به مصرف کننده)، که یک فروشگاه آنلاین بین دو کاربر است. B2A (کسب و کار به هر فردی)، که بخش اصلی کسب و کار آن اجرای تراکنش های مالی بین کسب و کارها است، یعنی شرکت ها و موسسات دولتی متعدد. B2E (کسب و کار به کارمند). در درجه اول برای کارمندان در یک شرکت خاص و P2P (همتا به همتا)، به معنای یک به یک، که یک روش خاص از ارتباط رایج است.

اگرچه اکثر این نوع فروشگاه‌های اینترنتی به‌طور گسترده مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، حداقل در کشور ما اینطور نیست. اما دائماً نتیجه‌گیری می‌شود که معرفی مدل‌های ذکر شده از شعبه های مجازی به طور قابل‌ توجهی بر تسهیل کسب‌وکار، هم برای افراد و هم کل سازمان‌ها تأثیر می‌گذارد.

خرید از شعبه مجازی

خرید آنلاین فرآیند خرید کالا و خدمات از طریق اینترنت است. از زمان ظهور شبکه جهانی وب، کسب و کارها به دنبال فروش محصولات خود به افرادی بوده اند که زمان خود را به صورت آنلاین سپری می کنند. خریداران می‌توانند از فروشگاه‌های اینترنتی در حالی که در خانه‌های خود هستند، دیدن کنند و در حالی که جلوی رایانه می‌نشینند، خرید کنند. همچنین می توانند اقلام بسیار متنوعی را از فروشگاه های آنلاین خریداری کنند و تقریباً هر چیزی را می توان از شرکت هایی که محصولات خود را به صورت آنلاین ارائه می کنند، خریداری کرد. کتاب، پوشاک، لوازم خانگی، اسباب‌بازی، سخت‌افزار، نرم افزار رستوران و بیمه سلامت تنها بخشی از هزاران محصولی هستند که مصرف‌کنندگان می‌توانند از شعبه های مجازی فروش، خریداری کنند.

خرید از شعبه مجازی

گزارش های آماری خرید آنلاین :

طبق گزارش ها فروش اینترنتی در بریتانیا در فوریه سال 2020 حدود 19 درصد افزایش یافت و سپس به دلیل همه گیری کرونا در آوریل همان سال این افزایش به 30 درصد رسید. این آمار در ایالات متحده نیز با افزایش 49 درصدی روبرو شد. خرید آنلاین به قدری سریع در حال رشد است که اندازه بازار خرید آنلاین جهانی در سال 2020 تقریباً به 4 تریلیون رسید. و تنها در ایالات متحده، انتظار میرود در سال 2023 به 300 میلیون خریدار آنلاین برسد.

تاکنون، 69 درصد از آمریکایی ها به صورت آنلاین خرید کرده اند، و 25 درصد از آمریکایی ها حداقل یک بار در ماه خرید آنلاین انجام داده اند. اما آمریکایی ها تنها کسانی نیستند که آنلاین خرید می کنند. مردم در سراسر جهان مزایای آن را درک می کنند. طبق گزارش Invesp، کشورهایی که میانگین درآمد تجارت الکترونیک را به ازای هر خریدار دارند عبارتند از: ایالات متحده آمریکا (1804 دلار)، انگلستان (1629 دلار)، سوئد (1446 دلار)، فرانسه (1228 دلار)، آلمان (1064 دلار)، ژاپن (968 دلار)، اسپانیا (849 دلار). چین (626 دلار)، روسیه (396 دلار) و برزیل (350 دلار).

 

مشاهده مطلب  فناوری پرداخت روی میز: جدیدترین روش‌ پرداخت در کافه، رستوران

خرید آنلاین بعد از همه گیری؟

در حالی که خرید آنلاین به عنوان یک الزام در میان اقدامات فاصله گذاری فیزیکی و ترس از شیوع شروع شد، با این حال ممکن است بازگشتی به خرید حضوری وجود نداشته باشد. به خصوص اکنون که مشتریان می بینند که خرید آنلاین چقدر کاربردی، آسان و سریع است.

کان می گوید “تغییراتی در انتظارات مشتریان به وجود آمده است. مخصوصا اکنون که مردم کمتر صبور هستند.”

 

مزایای خرید از شعبه مجازی برای خریداران

بسیاری از مردم به دلیل راحتی، خرید آنلاین را انتخاب می کنند. به عنوان مثال، زمانی که شخصی از یک فروشگاه خرید می کند، مجبور است با ماشین خود را به فروشگاه برساند، یک پارکینگ پیدا کند و تا زمانی که محصولات مورد نیاز خود را بیابد، در سراسر فروشگاه قدم بزند. پس از یافتن اقلامی که می‌خواهد بخرد، اغلب لازم است در صف‌های طولانی در صندوق بایستد. در مقابل، خرید آنلاین به مصرف کنندگان کمک می کند تا از این معایب اجتناب کنند.

یک شخص فقط باید وارد اینترنت شود، از وب سایت فروشگاه بازدید کند و اقلام مورد نظر خود را انتخاب کند. اقلام در یک سبد خرید مجازی نگهداری می شوند تا زمانی که او برای خرید آماده شود. خریدار می تواند در حین خرید، لباس راحتی خود را بپوشد و این فرآیند را می توان در ساعات اولیه صبح یا تا آخر شب انجام داد. فروشگاه های آنلاین تقریباً هرگز تعطیل نمی شوند. همچنین در دوران پاندمی و فاصله گذاری اجتماعی، با استفاده از شعبه مجازی امکان خرید غیر حضوری بسیار مفید بوده است و بسیاری از مردم به این نوع از خرید عادت کرده اند. به صورت مختصر مزایای خرید آنلاین به شرح زیر است:

  • راحتی

خرید از هر جایی که در آن هستید به راحتی امکان پذیر است.

  • صرفه جویی

با افزایش روزافزون قیمت بنزین، خرید آنلاین باعث صرفه جویی در هزینه رانندگی به فروشگاه ها و همچنین هزینه های پارکینگ می شود. همچنین با اجتناب از ایستادن در صف، به خصوص در روزهای تعطیل، زمانی که فروشگاه ها شلوغ و مملو از مشتریان هستند، در زمان صرفه جویی خواهید کرد.

  • تنوع

اینترنت فضای قفسه نامحدودی را در اختیار فروشندگان قرار می‌دهد، بنابراین محصولات متنوع‌تری را نسبت به فروشگاه‌های حضوری عرضه می کنند. همچین امکان دیدن محصولات تولید کنندگان مختلف به راحتی امکان پذیر است.

  • بدون فشار

هیچ فروشنده ای در اطراف معلق نیست و شما را برای خرید در یک شعبه مجازی تحت فشار قرار نمی دهد.

  • مقایسه آسان

خرید آنلاین نیاز به سرگردانی از فروشگاهی به فروشگاه دیگر و مقایسه قیمت ها و کیفیت را از بین می برد.

  • بدون محدودیت زمانی

در هر ساعتی از شبانه روز امکان خرید از شعبه مجازی وجود دارد.

 

مزایای داشتن شعبه مجازی برای فروشندگان

هنگامی که کسب و کار شما آماده است تا به صورت آنلاین در فضای مجازی قرار بگیرد، از مزایای فروش در وب برخوردار خواهید شد. در اینجا به چند مزیت آن می پردازیم:

  • مجموعه مشتریان بزرگتر

یکی از مزیت‌های شعبه مجازی این است که شما می‌توانید به مشتریان بیشتری نسبت به گذشته دسترسی پیدا کنید که به سادگی به مغازه شما می آیند. یک فروشگاه آنلاین موانع پارکینگ و گم شدن در مسیر را که می تواند برخی از مشتریان را دور کند، برطرف می کند. در حالی که مطمئناً می‌توانید به بازاریابی برای پایگاه مشتریان محلی خود ادامه دهید، به صورت آنلاین این گزینه را دارید که به طرفداران محصول یا خدمات خود که بسیار دورتر هم هستند خدمات بدهید. حتی ممکن است محصول خود را در مکانی محبوب کنید که هرگز به آن دسترسی نداشتید.

کاربرد شعبه مجازی

  • عرضه بر حسب تقاضا

فروشگاه آنلاین شما پایگاه شما در اینترنت، اما مجازی است. در یک فروشگاه فیزیکی، مشتریان انتظار دارند که بتوانند با ژاکتی که خریده‌اند آنجا را ترک کنند، اما در شعبه مجازی، دوره انتظار وجود دارد. شما مجبور نیستید ریسک خرید 300 عدد از یک کالا را بپذیرید که عجله ای تا قبل از تعطیلات آخر هفته در فروشگاه وجود داشته باشد. در عوض، می‌توانید یک تصویر از کالا را نشان دهید و بفروشید. برنامه‌های نرم‌افزاری می‌توانند به شما هشدار دهند که چه چیزی در حال کم شدن است یا اینکه آیا تقاضا برای یک کالای خاص افزایش یافته است. چه اقلامی را که در سایت می فروشید تهیه کنید یا از فروشنده دیگری خریداری کنید، می توانید با تقاضا همراه باشید زیرا دقیقاً می دانید تقاضا چقدر است.

  • کاهش هزینه ها

این روزها تقریباً هر جایی می تواند یک فروشگاه باشد، از کیوسک در یک مرکز خرید تا انباری عظیم. اما هر یک از این مکان‌ها هزینه‌های مرتبطی مانند اجاره، بیمه، امنیت، قبض ها، کارمندان و دکوراسیون را به همراه دارد. فروشگاه‌های آنلاین ممکن است هزینه‌های مربوط به خود را داشته باشند، مانند هزینه‌های میزبانی وب و دامنه، طراحی گرافیک و اینکه آیا افرادی را برای انجام عکس‌های خود استخدام می‌کنید، یا کارهای کپی و طراحی را انجام می‌دهید. ولی هزینه های شعبه مجازی بسیار کمتر از شعبه حضوری است و در این راه با ماپرا به راحتی و با هزینه اقتصادی می توانید شعبه مجازی خود را راه اندازی کنید. مشتریان برای کاوش در فروشگاه شما نیازی به نقشه، آسانسور یا مسیرهای متحرک ندارند. آن‌ها می‌توانند با صفحه‌کلید و ماوس‌هایشان روی فضای آن کلیک کنند و وارد شوند.

  • باز و در دسترس بودن

شما هر فروشگاهی که داشته باشید، ساعت تعطیلی خواهید داشت. صاحبان فروشگاه هایی که به طور کامل آنلاین فعالیت می کنند، از این محدودیت ها ندارند. چراغ ها روشن است و مغازه باز است، حتی زمانی که شما خواب هستید یا کارمندان شما برای یک روز به خانه رفته اند. مشتریان بالقوه می توانند در حالی که منتظر خواب فرزندان خود هستند یا در بین آگهی های تبلیغاتی هنگام تماشای تلویزیون، لباس خواب خود را خرید کنند. صاحبان فروشگاه های آنلاین حتی لازم نیست نگران پرداخت اضافه کاری یا قبض برق شبانه روزی باشند. اما در عوض از این واقعیت لذت می برند که درهای فروشگاه آنها هرگز بسته نمی شود.

  • حفظ مشتری و بالاتر رفتن وفاداری

فروش در شعبه مجازی به کسب و کار ها داده های بسیار دقیق و کارآمدی می دهد. با دسترسی به اطلاعات مشتریان و انتخاب ها و ترجیحات آن ها، میتوانید سلیقه آن ها را متوجه شوید و نیاز های آنها را ببینید و حتی نیازهای آتی آنها را پیش بینی کنید. با این شرایط می توانید تجربه مشتری را که باعث وفاداری مشتریان می شود ارتقا دهید.

بالارفتن وفاداری مشتری

نتیجه گیری

لازمه بقای هر کسب و کاری پیوستن به تحولات دیجیتال است که بخش مهمی از آن داشتن شعبه مجازی است. اگر هنوز در مورد ایجاد یک شعبه مجازی برای کسب و کار خود شک دارید، از شما خواهش می کنم از خود بپرسید که چرا مسیر کنونی را ادامه میدهم؟ اساس حرکت شما به عنوان یک صاحب کسب و کار چیست؟

شما کارآفرین شدید تا سرنوشت خود را کنترل کنید و بتوانید پس از سالها با علاقه و غرور به گذشته نگاه کنید و بگویید: “من توانستم چیزی عالی بسازم،  از هیچ.”

بنابراین قبل از اینکه به کارهای روزمره خود بازگردید، لحظه ای به عقب برگردید و ارزیابی کنید که آیا کسب و کار شما پایه های مناسبی دارد یا خیر. شعبه مجازی موفقیت کسب و کار شما را تضمین نمی کند، اما قطعا شانس شما را بسیار بالا می برد.

امتیاز دادن به این نوشته post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا برای خرید نرم افزار رستوران و کافی شاپ از ما مشاوره بگیرید

ما در شبکه های اجتماعی دنبال کنید