Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

فناوری پرداخت روی میز: جدیدترین روش‌ پرداخت در کافه، رستوران

فناوری پرداخت روی میز

فهرست مطالب

با گسترش روزافزون همه گیری کرونا، انتظارات مشتریان به کلی تغییر کرده است و صنعت رستوران‌داری در حال تطبیق دادن خود با شرایط است تا همه افراد احساس امنیت کنند. این منجر به نوع جدیدی از مهمان نوازی می‌شود که با استفاده از فناوری جدید رونق می‌گیرد. در حال حاضر صحبت‌های طولانی مدت و روند پرداخت زمان‌گیر با تعاملات سریع و پرداخت‌های سریع‌تر همراه با تأکید بر ایمنی و سلامتی و اقدامات فاصله اجتماعی جایگزین شده است. بسیاری از صاحبان کسب‌وکارهای کوچک برای ایجاد احساس ایمنی و سرعتی که این محیط به آن نیاز داشته است، از مدل پرداخت با کارت‌های سنتی دور شده اند و بستر سفارش و پرداخت روی میز را جایگزین کرده‌اند.

فناوری پرداخت روی میز با صورتحساب آنلاین “Payment on the Table” به مشتریان یک رستوران یا کافی شاپ امکان می‌دهد تا با اسکن یک کد QR با تلفن هوشمند خود، اقلامی را سفارش دهند یا صورتحساب خود را پرداخت کنند. حتی پس از پایان پاندمی، مشتریان تمایل نخواهند داشت که از راحتی پرداخت دستمزد روی میز، صرف نظر کنند.

 

پرداخت به شیوه سنتی

اگر شما هم صاحب یک رستوران يا كافي شاپ باشيد، احتمالا این منظره برايتان آشنا خواهد بود: مشتريان پس از اتمام غذاي‌شان، منتظر مي‌مانند تا مهماندار آن‌ها را ببیند و برگه صورتحساب پرداختی‌شان را بیاورد، مهماندار فاکتور هزینه‌ها را می‌آورد و به سمت مشتری‌های دیگر می‌رود، مشتری کارت بانکی خود را در دفتر منوی رستوران قرار می‌دهد و سپس منتظر می‌ماند تا مهاندار بازگردد.

مهماندار می‌آید، صورتحساب را می‌گیرد و می‌رود تا پرداخت را در پیشخوان انجام دهد و با رسید و کارت مشتری به سر میز برمی‌گردد. همه ما شاهد آن بوده‌ایم و می‌دانیم که این سریع‌ترین فرآیند ممکن نیست!

برای اکثر مشتریان، روش ایده‌آل دریافت و پرداخت صورتحساب باید یک رویداد مستقیم، بدون نقص و بی‌واسطه باشد. با این حال، آن‌ها اغلب ناچار هستند که ابتدا برای دریافت صورتحساب و سپس دریافت غذا و کارت بانکی خود، معطل شوند. بسته به عوامل مختلف، ممکن است کل این فرایند بین سه تا پانزده دقیقه به طول بیانجامد، که اغلب منجر به کند شدن گردش میز، راهنمایی کمتر برای دیگر مشتریان و سودآوری کمتر برای صاحب رستوران می‌شود.

طبق گزارش‌ها، بیش از 1 نفر از هر 10 رستوران‌دار اظهار داشتند که مشتری، به این دلیل که نتوانسته گارسونی برای سفارش خود پیدا کند یا اینکه نخواسته زیاد منتظر بماند، رستوران یا کافه را بدون پرداخت صورت حساب ترک کرده است.

خوشبختانه فناوری پرداخت روی میز، همه چیز را تغییر می‌دهد. زمان انتظار برای پرداخت صورتحساب در یک رستوران شلوغ، به زودی از بین می‌رود؛ زیرا فناوری پرداخت روی میز و منو دیجیتال ، وعده چاپ رسید در موبایل مشتری، نمایش آن در سیستم صندوق رستوران و پرداخت اینترنتی و آسان صورتحساب را درست روی میز نوید می‌دهد.

 

نحوه پرداخت روی میز، به چه صورت است؟

گزینه‌های پرداخت سریع و بدون تماس (مانند فناوری NFC یا QR برای سفارش و پرداخت روی میز) به سرعت در حال تبدیل شدن به یک قاعده عادی است تا تماس با منوها و سایر اقلام اضافی را به حداقل برساند. مشتری بدون لمس اقلام اضافی و تنها از طریق تلفن همراه خود با اسکن کد QR یا نزدیک کردن گوشی به فناوری NFC، منوهای کافه رستوران را مشاهده می‌کند و در موارد پیشرفته امکان ثبت سفارش و پرداخت صورتحساب را دارد. مهماندار رستوران می‌داند کدام میز چه سفارشی داده است و بعد از آماده شدن غذای مشتری، آن را برای سرو می‌آورد.

کل فرآیند سفارش، باز کردن منو، انتخاب غذا و نوشیدنی، پرداخت صورتحساب و افزودن انعام، بی‌واسطه و همه از طریق تلفن مشتری در کمتر از 1 دقیقه انجام می‌شود و هیچ منو، رسید، کارت بانکی یا آیتمی برای لمس وجود ندارد. در این راهکار، بنابر اینکه کافه رستوران شما تصاویر جذابی برای منوها قرار داده باشد، مشتریان به‌طور خودکار به سفارش بیشتر نیز ترغیب می‌شوند.

با این شیوه پرداخت، کافه رستوران‌ شما علاوه بر صرفه‌جویی در زمان و هزینه، درآمدزایی خود را به‌طور چشم‌گیری افزایش خواهد داد. چرا که همزمان می‌توانید از سفارش بیشتر مشتری و امکانات دیگر همچون شعبه مجازی که متصل به سفارش آنلاین داخل کافه رستوران و خارج از محیط آن است، بهره‌مند شوید. بدین‌صورت در جست‌وجوی مشتریان در گوگل دیده خواهید شد و سفارش‌های آنلاین را از دست نخواهید داد. شناخت علایق مشتریان و بهبود خدمات به مشتری از فواید دیگر استفاده از فناوری پرداخت روی میز است که باعث جذابیت بیشتر رستوران‌ شما در میان مردم می‌شود.

 

مشاهده مطلب  22 منفعت نرم افزار ماپرا برای کسب و کار شما

مزایای فناوری پرداخت روی میز

1. امنیت پرداخت مشتری

پرداخت روی میز به مشتریان احساس امنیت می‌دهد و باعث می‌شود که آن‌ها کنترل کارت بانکی و اطلاعات مالی و حساس خود را در دست داشته باشند. سیستم‌های پرداخت آنلاین به مشتریان این امکان را می‌دهد تا از روش‌های پرداخت امن‌تری مانند پرداخت مطمئن ماپرا استفاده کنند که مجوز پرداخت از بانک مرکزی و شاپرک را دارد و اطلاعات حساب مشتری محفوظ می‌ماند. همچنین، مشتری رسید آنی دریافت می‌کند و همه موارد تنها با تلفن همراه خودش انجام می‌شود، بنابراین کل معامله در دستان اوست.

2. بهبود زمان چرخش میز

پلتفرم‌های پرداخت روی میز، مسافت رفت و برگشت به پایانه POS را کاهش می‌دهند، که این به نوبه خود منجر می‌شود زمان تکمیل شدن فاکتور فروش کاهش یابد. این قابلیت به مشتریان امکان می‌دهد انتخاب غذای خود را کامل کرده و پس از سرو غذا، میز سریعتر خالی شود و اصطکاک به دلیل تقسیم میزها هنگام پرداخت کاهش یابد. با این فناوری، برخی از رستوران‌ها شاهد چرخش میز به میزان 15 درصد یا بیشتر بوده‌اند. این امر به نوبه خود، درآمد رستوران را افزایش داده و باعث رضایت مشتریان می‌شود، زیرا آن‌ها سریع‌تر به میز خود می‌رسند و استفاده بیشتری از زمان می‌کنند.

قابلیت های فروشگاه مجازی را در این مطلب بخوانید.

3. راهنمایی عالی

رستوران‌ها می‌توانند نکات بیشتری را به دلیل استفاده از پلتفرم‌های پرداخت روی میز مشاهده کنند. این را می‌توان به دو جنبه نسبت داد: اول افزایش آگاهی از علایق مشتریان، توسط صفحه نمایشی که قبل از صفحه تایید ظاهر می‌شود. افزایش این قبیل نکات برای تیم رستوران بسیار عالی است، زیرا کارکنان شادتر و بهره وری بیشتری به دنبال خواهد داشت. دوم اینکه این فناوری می‌تواند منوی غذایی بیشتری را نسبت به منوی کاغذی پوشش دهد. در کنار آن، قابلیت جستجو در منوها، پیداکردن یک منو را ساده‌تر می‌کند. همچنین، امکان تغییر منوها در هر زمان و افزودن توضیحات بیشتری برای هر منو وجود دارد.

4. کاهش هزینه رستوران

با فناوری سفارش و پرداخت روی میز، مشتریان کنترل کامل فرآیند را در دست دارند، که این برای تجارت کافه رستوران شما بسیار عالی است. مشتریان مجبور نیستند منتظر منوهای غذایی باشند؛ این باعث می‌شود کارکنان بر ارتباط با مشتریان، ارتقاء قیمت‌ها و کمک به آن‌ها در انتخاب موارد منو، متمرکز شوند.

بدون نگرانی در مورد پردازش پرداخت‌ها یا رسیدها، می‌توانید با هزینه به مراتب کمتر و با کارآمدی و سرعت بیشتری عمل کنید. با پرداخت آسان و فناوری‌های بدون تماس فیزیکی، مشتریان اطمینان حاصل می‌کنند که شما اقدامات ایمنی مناسبی را در طول پاندمی به کار می‌گیرید.

درنظر داشته باشید که علاوه‌بر کاهش هزینه‌های مطرح شده، شما تا چند 10 میلیون تومان در سال در هزینه‌های کافه رستوران خود صرفه‌جویی خواهید کرد. چراکه دیگر مجبور نیستید هزینه‌های سرسام‌آور رُل‌های حرارتی پرینتر را برای چاپ رسید و فاکتور پرداخت کنید.

5. ردیابی آسان هزینه‌ها

از آن‌جا که پلتفرم‌ پرداخت روی میز، با استفاده از بهترین شیوه‌های نرم‌افزاری طراحی شده است، دسترسی آسان به داده‌های مالی را برای مشتریان و رستوران‌داران فراهم می‌کند. رستوران‌ها می‌توانند به راحتی به پلتفرم فروش ابری متصل شوند، به طور خودکار صورتحساب مشتریان را ارسال کرده و حساب‌های مالی رستوران را بدون کاغذ‌بازی‌های زمان‌بر و طاقت‌ فرسا، مدیریت کنند.

در واقع برای مشتریان هم نسخه دیجیتالی رسیدها از فاکتورهای کاغذی بهتر است. بنابراین چرا به جای چاپ رسیدی که عکاسی شده و سپس دور ریخته می‌شود، رسید را برای مشتری ارسال نکنیم؟

6. خداحافظی با رسیدهای کاغذی

به طور کلی رستوران‌ها جزء بدترین تولیدکنندگان زباله‌ هستند، با این حال خلاص‌شدن از رسیدهای کاغذی به رستوران‌ها کمک می‌کند تا هزینه‌های کل ضایعات خود را کاهش دهند. رسیدهای کاغذی نیاز به خرید رول کاغذ و کارتریج جوهر دارد، یا اگر از کاغذ حرارتی استفاده شود، این خطر وجود دارد که کارکنان و مشتریان در معرض BPA سرطان‌ زا، قرار بگیرند.

همه چاپگرها گران هستند و نیاز به هزینه مداوم برای کاغذ و جوهر دارند – علاوه بر این هزینه نگهداری و تعمیرات را فراموش نکنید. برنامه‌های پرداخت روی میز استفاده از کاغذ را از رسیدها به پلتفرم‌های ابری منتقل می‌کند. این کار باعث می‌شود رستوران‌داران و کارمندانشان نسبت به ضایعات اجتناب ناپذیر کاغذ، احساس بهتری داشته باشند و به حفظ محیط زیست کمک کنند.

پایان رسید کاغذی

معایب استفاده از فناوری پرداخت روی میز

1. فناوری نیاز به سرمایه گذاری اولیه دارد

اینکه رستوران شما قبلا برای بهترین مدل POS سرمایه گذاری کرده است یا در حال بررسی امکانات برای یک سیستم جدید است، فرقی ندارد. در هر صورت، باید هزینه فناوری خود را تامین کنید.

دیگر هیچ کس از صندوق پول قدیمی استفاده نمی‌کند، یا اینکه حداقل تنها گزینه پرداخت نیست. برای حفظ ارتباط در جامعه امروز بدون پول، باید برای فناوری‌های نوین و پرداخت ابری آماده باشید. به‌علاوه، گزارش و تجزیه و تحلیل‌های ارائه شده توسط پلتفرم‌های فروش ابری، داده‌های زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا به شما در افزایش درآمد کمک کند. در حالی که هزینه‌های اولیه می‌تواند گران باشد، بروز شدن با فناوری جدید منجر به صرفه جویی در هزینه و زمان شما در طولانی مدت می‌شود.

2. تجربه متفاوت مشتری

گاهی اوقات مشتریان تمایل دارند که زمان و مکان پرداخت پول را خودشان تعیین کنند و دوست ندارند هنگام غذا خوردن عجله داشته باشند. در طول این سال‌ها، مشتریان یاد گرفته‌اند صورتحساب را به عنوان سیگنالی برای خروج از میز دریافت کنند. درحالیکه فناوری سفارش و پرداخت روی میز، صورتحساب‌های کاغذی را حذف می‌کند و این فرایند را در دستان خود مشتری قرار می‌دهد، ممکن است باعث شود برخی مشتریان احساس کنند نباید تاخیر داشته باشند. استفاده از روش‌های سنتی پرداخت و استفاده از سیستم‌های کارتخوان یا POS مستلزم این است که کارمند رستوران در حین پرداخت وجه پشت میز بایستد و این باعث می‌شود مشتریان احساس کنند انتخاب و کل بررسی‌هایشان تحت نظارت است.

اما مشتری به سادگی می‌تواند به فرایند پرداخت روی میز عادت کند و آموزش ببیند. رستوران‌ها بایستی پرسنل خود را آموزش دهند تا گزینه‌های پرداخت‌شان را در ابتدای تعامل با مهمانان توضیح دهند، به سوالات آنها پاسخ دهند و مهمان‌نوازی کنند.

درحالیکه 68 درصد از مشتریان اظهار می‌کنند که پرداخت روی میز، تجربه آن‌ها را بهبود می‌بخشد، مدیران و صاحبان رستوران‌ها باید بهترین تجربیات را در این مواقع مورد بررسی و آزمایش قرار دهند تا تجربه بهینه را برای مشتری فراهم کنند.

 

مشاهده مطلب  آموزش اسکن منو کافه، رستوران

ماپرا: تسهیل کننده کافه رستوران شما برای سفارش و پرداخت روی میز

ماپرا پرداخت‌‏یار رسمی بانک مرکزی، مناسب‌ترین راهکارهای پرداخت الکترونیک را همراه با پلتفرم فروش ابری متناسب با نیاز رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها به شما ارائه می‌دهد. اگر صاحب کافی شاپ یا رستورانی هستید و می‌خواهید فناوری پرداخت روی میز را مهمان کافه رستوران خود کنید، ماپرا بستر مناسب این فناوری را برایتان مهیا می‌کند.

مشتریان شما می‌توانند با استفاده از این درگاه اینترنتی از منزل یا محل کارشان یا حتی داخل کافه رستوران بدون نیاز به پیش‌خدمت، غذاهای دلخواه را سفارش دهند و فرآیند پرداخت را بی واسطه انجام دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر، کافی است به آدرس mupra.ir مراجعه کنید.

 

سخن پایانی ماپرا

فناوری پرداخت روی میز، بسیار کارآمد است و بازگشت سرمایه آن اثبات شده می‌باشد. امنیت اطلاعات مالی مشتریان‌ را افزایش می‌دهد، روند پردازش دستمزد رستوران را تسریع می‌کند و ضایعات کاغذی را به مقدار قابل توجهی کاهش می‌دهد. مسلم است که کاهش هزینه‌ها و افزایش سفارش مشتری، افزایش سودآوری را برای رستوران‌ها به‌همراه دارد.

حتی اگر در حال حاضر از آمادگی لازم برای بهره‌مندی از این فناوری در کسب‌وکارتان برخوردار نیستید، پیشنهاد می‌کنیم در مورد آن تحقیق و بررسی داشته باشید. زیرا کسانی که جزر و مد را نادیده می‌گیرند و با موج پیشرفت فناوری بروز نمی‌شوند، به سرعت درمی‌یابند که موج را از دست داده‌اند.

مرتبط بخوانید :

فناوری QR در پرداخت و مقایسه آن با پرداخت NFC

امتیاز دادن به این نوشته post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا برای خرید نرم افزار رستوران و کافی شاپ از ما مشاوره بگیرید

ما در شبکه های اجتماعی دنبال کنید