Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

تفاوت شعبه مجازی ماپرا با سرویس های اشتراکی غذا

تفاوت شعبه مجازی با سرویس اشتراکی

فهرست مطالب

در دنیای امروز شاهد افزایش استفاده از اینترنت و گوشی های هوشمند هستیم. عموم مردم نیزطبق شرایط جهان تغییراتی را درسبک زندگی خود به وجود آورده اند. با وجود اپلیکیشن های مختلف درهر زمینه ای دیگر نیازی به بیرون رفتن برای انجام کارهای روزمره ی خود ندارید. حتما برای شما هم پیش آمده که وقت یا انرژی بیرون رفتن برای صرف غذا را ندارید. رستوران مجازی یا شعبه مجازی رستوران ها به شما این امکان را می دهند تا غذای خود را سفارش دهید و آن را درب منزلتان تحویل بگیرید. ماپرا ارائه دهنده نرم افزار حسابداری رستوران و نرم افزار فروش رستوران می باشد. یکی از ویژگی های این نرم افزار امکان ایجاد شعبه ی مجازی یا سایت با دامنه اختصاصی رستوران شماست. درادامه درمورد شعبه مجازی و تفاوت آن با سرویس های اشتراکی غذا را توضیح خواهیم داد.

شعبه مجازی به چه معناست؟

شعبه مجازی مفهوم نوظهوری درحوزه ی رستوران و کافه است. در دوران همه گیری کرونا که بسیاری از رستوران ها برای همیشه تعطیل شدند، بسیاری از مردم از طریق برنامه های کاربردی به صورت آنلاین سفارش غذا می دادند. شعبه مجازی درموقعیت های مشابه بسیار مورد استقبال قرارمی گیرد. درواقع شعبه مجازی به معنای استفاده از خدمات رستوران به صورت غیرحضوری می باشد. یعنی مشتری بدون حضور در رستوران می تواند غذای مورد نظر خود را سفارش دهد و در محل خود آن را تحویل بگیرد بدون آنکه انرژی یا زمان زیادی را صرف رفت و آمد نماید. نرم افزاررستوران ماپرا این امکان را به شما می دهد تا شعبه مجازی رستوران خود را تاسیس کنید. همچنین، می توانید بااستفاده از شعبه مجازی ماپرا تمام خدمات از جمله صدور فاکتور فروش را به صورت آنلاین به مشتریان خود ارائه دهید. علاوه براین، درصورت استفاده از شعبه مجازی امکان پشتیبانی وجود دارد که مشتریان درصورت بروز هرگونه مشکلی می توانند با شما درارتباط باشند و نظرات و مشکلات خود را بیان کنند و از همه مهم تر، با شرکت مشتری در نظرسنجی سلیقه آن را دریابید.

شعبه مجازی رستوران یک مفهوم نوآورانه در عرصه خدمات غذایی است که با رشد فناوری و تغییر در عادات مصرف مشتریان به وجود آمده است. در این مدل کسب و کار، رستوران‌ها بدون فضای فیزیکی مستقر می‌شوند و تنها از طریق اینترنت و برنامه‌های تلفن همراه به مشتریان خدمات غذایی ارائه می‌دهند. مشتریان می‌توانند غذاهای مختلف را انتخاب کرده و سفارش دهند، و سپس می‌توانند سفارش خود را تحویل بگیرند یا به صورت آنلاین پرداخت کنند. این مدل کسب و کار به رشد سریعی در دنیای مدرن دست یافته و به رستوران‌ها امکان می‌دهد تا با کاهش هزینه‌های عملیاتی و افزایش دسترسی به مشتریان جدید، به سودآوری بیشتری دست یابند.

مشاهده مطلب  چگونه منوی دیجیتال جذاب داشته باشیم؟

تفاوت شعبه مجازی با آشپزخانه شبح چیست؟

درمقالات قبلی به موضوع آشپزخانه شبح و انواع مختلف آن پرداختیم. ممکن است فکرکنید شعبه مجازی به معنای آشپزخانه شبح نیز می باشد. اما باید بگوییم که اینطور نیست. درحقیقت مفهوم شعبه مجازی با آشپزخانه شبح تفاوت بسیاری دارد. آشپزخانه شبح تنها از یک آشپزخانه تشکیل می شود که خدمات خود را درآنجا انجام می دهد و سالن غذاخوری برای مشتریان حضوری ندارد. اما شعبه مجازی در واقع امکان سفارش آنلاین غذا را به مشتریانی می دهد که امکان حضور در رستوران را ندارند اما سالن غذاخوری و رستوران همچنان وجود دارد و فروش حضوری غذا نیز انجام می شود. می توان گفت که شعبه مجازی همراستا با رستوران حضوری فعالیت دارد و منافاتی با یکدیگر ندارند.

شعبه مجازی ماپرا

مزایای استفاده از شعبه مجازی

  1. فروش بیشتر

افتتاح شعبه مجازی باعث می شود تا به عنوان کانال فروش جدید، علاوه برفروش های حضوری رستوران، فروش های غیرحضوری و آنلاین نیز افزوده شوند. درنتیجه موجب افزایش درآمد و سوددهی کسب وکار شما خواهد شد.

  1. جذب مشتری بیشتر

برخی از مشتریانی که امکان استفاده از خدمات حضوری را ندارند از شعبه مجازی استفاده می کنند. بنابراین، اگر شما از شعبه مجازی برای رستوران خود بهره ببرید تعداد مشتریانی که تقاضای خدمات شما را دارند بیشتر خواهد شد. با داشتن شعبه مجازی می توانید باشگاه مشتریان خود را نیز گسترده تر نمایید و ارتباط بهتری برقرارنمایید تا اطمینان مشتریان خود را راضی نگه دارید.

  1. در دسترس بودن بیشتر

برخی مواقع ممکن است رستوران شما تعطیل باشد. در روزهای خاصی که رستوران باز نیست استفاده از شعبه مجازی می تواند موثر باشد. ارائه خدمات غیرحضوری به مشتریان و ارسال غذا درب منزل می تواند مزیت خوبی برای برند شما باشد.

سرویس اشتراکی غذا به چه معناست؟

برای آنکه بتوانیم شعبه مجازی را با سرویس های اشتراکی غذا مقایسه کنیم لازم است تا ابتدا تعریف سرویس های اشتراکی غذا را بدانیم. امروزه شرکت های نوظهوری وجود دارند که درکنار خدمات خود، سرویس اشتراکی غذا را نیز ارائه می دهند. این شرکت ها در واقع نقش واسطه را دارند و رستوران هایی که دارای سرویس تحویل غذا نیستند با این شرکت ها همکاری می کنند و آنها از طریق این سیستم غذا را از رستوران دریافت و به مشتری تحویل می دهند.

مشاهده مطلب  روش های برندسازی رستوران

ویژگی های شعبه مجازی ماپرا

تفاوت شعبه مجازی ماپرا با سرویس های اشتراکی غذا

همانطور که قبلا گفتیم شعبه مجازی منافاتی با رستوران حضوری ندارد و یک رستوران درعین حال می تواند خدمات خود را هم به صورت حضوری و هم به صورت مجازی و آنلاین ارائه دهد. این نوع رستوران ها مسئولیت خدمات مربوط به حمل ونقل و ارسال غذا را تقبل می کنند و به صورت مجزا دارای سرویس تحویل غذا هستند و به طور مستقیم غذا را تحویل مشتری می دهند. اما سرویس های اشتراکی غذا اینطور نیستند. درواقع این سرویس ها اصلا رستوران نیستند. تنها نقش واسطه گری دارند که غذا را از رستوران به مشتری انتقال می دهند. در این نوع سرویس رستوران مسئولیتی درقبال خدمات ارسال ندارد و مشتری با شرکت های سرویس دهی سروکار دارد. برندهای بزرگ که کسب وکارگسترده ای دارند و به برندینگ خود اهمیت می دهند، معمولا دارای شعبه مجازی هستند و تمام خدمات مربوط به ارسال و تحویل غذا را تحت نظر دارند و این خدمات توسط کارکنان همان رستوران انجام می شود. سرویس های اشتراکی معمولا با رستورانهای کوچکتر و جزئی تر همکاری می کنند زیرا این رستورانها قابلیت ارسال سفارشات را ندارند و ترجیح می دهند از این سرویس ها استفاده نمایند. می توان بزرگترین تفاوت این دو سیستم را مسئولیت ارسال دانست. زیرا در شعبه مجازی به دلیل مستقیم بودن ارسال از رستوران امکان اشتباه کمتر و رسیدگی و پشتیبانی بیشتر است. اما در سرویس های اشتراکی نمی توان به طور دقیق پیگیر کیفیت غذا یا ارسال بود. شعبه مجازی ماپرا باقابلیت های منحصربه فردی که دارد موجب موفقیت بیشتر رستوران شما و شناخته شدن بیشتر می گردد.

نتیجه گیری  

با پیشرفته شدن وغیرحضوری شدن تمام مشاغل، صنعت رستوران هم از این تغییرات بی نصیب نمانده است. شعبه مجازی رستوران که عموما درقالب سایت می باشد، این امکان را به مشتریان می دهد تا غذای موردنظر خود را به صورت آنلاین سفارش دهند و هرکجا که بخواهند آن را تحویل بگیرند. دراین بازار نوعی دیگری از ارائه خدمات وجود دارد که به نام سرویس های اشتراکی غذا شناخته شده اند. این سرویس ها واسطه هایی هستند که غذای سفارش داده شده را از رستوران دریافت می کنند و به مشتریان موردنظر تحویل می دهند. دراین مقاله تفاوت های مهم این دو سرویس را بیان نمودیم. شما هم اگر دارای رستوران هستید بهتر است به افتتاح شعبه مجازی خود بیاندیشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا برای خرید نرم افزار رستوران و کافی شاپ از ما مشاوره بگیرید

ما در شبکه های اجتماعی دنبال کنید