Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

روش های برندسازی رستوران

برندسازی رستوران

فهرست مطالب

برندسازی رستوران چیست؟

احتمالا شما نیز در دنیای مدرن امروزی واژه برند و برندسازی برای کسب و کار های مختلف را زیاد شنیده‍‌اید. برندسازی در واقع برخلاف تصور عموم مردم تنها مختص کسب و کار های تازه تاسیس نمی‌باشد! بلکه امروزه بسیاری از کسب و کارهایی که برند آن‌ها در سطح بازار های جهانی معروف و پرفروش است نیز سالانه حجم زیادی از بودجه خود را به حوزه برندسازی خود اختصاص می‌دهند. به عنوان مثال مک دونالد در سال ۲۰۲۲ حدود ۳۹۸ میلیون دلار در این زمینه هزینه کرده است. امروزه که در تمام شهرهای کشور ما رستوران‌های شیک و زیبایی تاسیس شده است . این موضوع کار شما به عنوان رستورانی تازه وارد در این حیطه را بسیار سخت خواهد کرد.

به همین سبب نیز شما نیاز دارید تا از تمام ابزارهایی که در اختیار دارید، به منظور معرفی کسب و کار خود به تعداد بیشتری از افراد و در نتیجه افزایش میزان سود کسب و کار خود استفاده کنید. یکی از این روش‌ها برندسازی رستوران است. برندسازی به دو بخش آفلاین و آنلاین تبدیل می‌‌شود. بخش آنلاین برندسازی در مجموعه اصول دیجیتال مارکتینگ قرار گرفته و به عنوان یکی از مباحث داغ در دنیای کسب و کار به شمار می‌رود.

روش های برندسازی رستوران

برندسازی در ساده ترین تعریف بدین صورت بیان می‌شود: تمامی اقداماتی که یک فرد به منظور شناخته شدن محصول خود و همچنین معرفی برند خود به عموم مردم انجام می‌دهد. انجام این کار سبب می‌شود تا افراد پس از مشاهده برند شما به سرعت محصولات و یا نوع خدمات شما را به یاد بیاورند.

در ادامه این مقاله قصد داریم تا به بررسی و معرفی روش های انجام برندسازی رستوران بپردازیم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

اهمیت برندینگ رستوران

قبل از معرفی بهترین روش های برندینگ رستوران ابتدا بهتر است تا کمی بیشتر با اهمیت و همچنین مزایای برندسازی آشنا شویم. در دنیای بیزینس و تجارت اصطلاحی وجود دارد که می‌گوید، یافتن مشتری سخت است ولی نگه داشتن آن سخت تر. این اصطلاح در واقع بیانگر آن است که اگر مشتری شما از خدماتی که به او ارائه داده‌اید ناراضی باشد، نه تنها دیگر از شما خرید نمی‌کند، بلکه به آشنایان خود نیز می‌گوید که از برند شما خرید نکنند. اما در صورتی که شما خدمات خوب و با کیفیتی ارائه دهید، مشتریان نیز راضی خواهند بود و شما را به دیگران معرفی خواهند کرد. به این مدل از برندیگ دهان به دهان نیز گفته می‌شود.

یکی از مزایا و ویژگی‌های برندسازی همین است که شما قادر هستید تا به مشتریانی که تجربه خرید و یا استفاده از خدمات شما را دارند، تجربه خوب و لذتبخش خریدشان را یادآوری کنید. بدین صورت فرد مورد نظر هنگامی که قصد انجام خریدی دارد، گزینه اولی که به ذهنش میرسد برند شما خواهد بود.

در بازارهای امروزی که محصولات مشابه بسیاری وجود دارد و از طرفی دیگر میزان رقابت در آن نیز به شدت بالا است، شما می‌توانید با برندسازی درست و اصولی کسب و کار خود را از بقیه متمایز کنید. همچنین این نکته نیز لازم به ذکر است که ارائه خدماتی متفاوت با سایر رقبا و یا عدم تکرار اشتباهات آن‌ها از دیگر کارهایی است که می‌توانید به منظور موفقیت بیشتر در این زمینه انجام دهید.

یکی دیگر از مزایای برندسازی رستوران جذب سرمایه گذاران و نمایش کیفیت است. سرمایه گذاری عاملی است که شما نیاز دارید تا پس از شروع برندسازی روی آن حساب کنید. چرا که با جلب توجه سرمایه گذاران نه تنها قادر هستید تا کسب و کار خود را گسترش دهید، بلکه میتوانید برندسازی را به نحوی بهتر انجام دهید. ضمن اینکه در محتواهای تبلیغاتی تولید شده و یا سایر امور برندسازی، شما باید کیفیت محصولات خود را نشان دهید. در این صورت مخاطبان درک خواهند کرد که تبلیغات شما الکی نبوده و با رقبای خود در این زمینه تفاوت دارید.

مشاهده مطلب  ایجاد فضای کار مناسب برای کارکنان رستوران

راهکارهای برندینگ رستوران

روش های برندسازی رستوران

همانطور که در قسمت های بالاتر این مقاله نیز خدمت شما عزیزان عرض کردیم در تمامی شهرهای بزرگ و کوچک ایران رستوران‌های مختلفی وجود دارد. به همین علت نیز شاید روش های سنتی جذب مشتری دیگر پاسخگو نباشد! امروزه بسیاری از رستوران های بزرگ نیز با فعالیت در شبکه های اجتماعی و انجام برندسازی دیجیتال نه تنها مشتریان قدیمی خود را نگه میدارند، بلکه سعی در جذب مشتریان جدید نیز دارند.

البته که نباید گمان کرد که برندینگ رستوران کاری راحت است. بلکه به دلیل وجود رقبای زیاد می‌تواند کاری سخت و زمانبر باشد. به طور کلی اگر شما اصول درست برندسازی را رعایت کنید، میتوانید برندینگ رستوران و یا هر کسب و کار دیگری را در زمانی کوتاه تر و همچنین با تاثیر بیشتری انجام دهید.

1-فضای مجازی؛ بهترین روش برای برندسازی رستوران!

امروزه که شاهد پیشرفت روزافزون علم و تکنولوژی هستیم، راه حل بسیاری از مشکلات ما در اینترنت نهفته است. پاسخ بهترین استراتژی های برندسازی رستوران نیز در اینترنت و شبکه های اجتماعی قرار دارد. در واقع فضای مجازی بستری رایگان برای افرادی است که قصد دارند تا کسب و کار خود را گسترش دهند. چرا که این افراد با فعالیت در شبکه های اجتماعی قادر خواهند بود تا کسب و کار و یا محصولات خود را به طیف گسترده ای از مردم نمایش دهند.

مردم جوامع مدرن دیگر به بروشورها و یا تراکت‌های تبلیغاتی کمتر توجه می‌کنند. به همین دلیل نیز صرف هزینه به منظور چاپ و سپس پخش کردن آن‌ها در میان مردم مانند گذشته ارزشی ایجاد نخواهد بود. در عوض این کار شما می‌توانید با راه اندازی صفحه تجاری خود در اینستاگرام و یا دیگر پلتفرم های محبوب کسب و کار خود را معرفی کنید. به عنوان مثال یکی از راه های تولید محتوا برای صفحات رستوران ها گرفتن فیلم و عکس از غذا های پرطرفدار رستوران و قرار دادن آن در صفحه است. ضمن اینکه برخی افراد که با نام فود بلاگر شناخته میشوند نیز میتوانند در انجام تبلیغات شما را کمک کنند. همچنین شما می‌توانید با ساخت تبلیغات خود و یا ایجاد کمپین‌های تخفیفی در صفحات دیگر اینستگرام تبلیغ مجموعه خود را انجام دهید.

2-سئو وب سایت یا اپلیکیشن

سئو یکی از روش های جدید برندسازی است که به سرعت به یکی از اصلی ترین عناصر برندینگ رستوران تبدیل شده است. علاوه بر فعالیت در شبکه های اجتماعی می‌توانید در گوگل نیز فعالیت کنید. سئو علمی است که به شما کمک میکند تا وبسایت شما در نتایج گوگل رتبه بهتری بگیرد. در صورتی که به آمارهای منتشر شده دقت کنید، متوجه خواهید شد که میزان درآمد سایت های رتبه 1 تا 3 گوگل بسیار بیشتر از سایت های 4 به بعد است.

به همین دلیل نیز شما می‌توانید با راه اندازی سایت رستوران خود و سپس سئو آن نتایج گوگل را از آن خود کنید. در این صورت با یک تیر می‌توانید دو هدف را بزنید! چرا که با دستیابی به نتایج بالای گوگل هم برندسازی انجام داده اید و هم میزان فروش خود را افزایش داده اید.

مشاهده مطلب  5 قوانین ضروری برای رستوران داران که باید بدانند!

3-انجام تبلیغات بنری در سایت های دیگر

احتمالا شما نیز حین ورود به سایت های مختلف با بنر های تبلیغاتی متعددی در گوشه و کناره های سایت مورد نظر مواجه شده اید. این تبلیغات در واقع از سوی صاحبان کسب و کار های مختلفی صورت می‌گیرد. انجام این نوع از تبلیغات میتواند هم در سئو سایت کمک کند و هم اینکه برند شما به افراد زیادی نمایش داده میشود.

نکته مهمی که در این نوع از تبلیغات به منظور برندسازی رستوران باید به آن دقت کنید، نوع سایتی است که قصد قرار دادن بنر های تبلیغاتی را در آن دارید. سایت مورد نظر شما باید با موضوع بنر تبلیغاتی نیز مطابقت داشته باشد. تنها در این صورت است که بنر های تبلیغاتی برای سایت شما تاثیرگذار خواهند بود. به عنوان مثال قرار دادن بنر های تبلیغاتی مربوط به رستوران در یک وبسایت فعال در حوزه کالای دیجیتال قطعا بازخورد خوبی نخواهد داشت. به همین سبب نیز پیشنهاد میشود تا قبل از قرار دادن بنر های تبلیغاتی خود به خوبی سایت مقصد را مورد بررسی قرار دهید.

4-استفاده از نرم افزار مدیریت رستوران

راه اندازی و طراحی نرم افزار یکی از راه های خلاقانه ای است که شما می‌توانید از آن استفاده کنید! در واقع نیاز شما برای دریافت بازخورد بهتر از سئو و تبلیغات بنری ابتدا نیاز به یک سایت دارید. شما با تهیه برخی از نرم افزارهای رستوران می‌توانید علاوه بر مدیریت بهتر مجموعه سایت خود را نیز راه اندازی کنید و با یک تیر دو نشان بزنید. بسیاری از افرادی که قصد انجام برندینگ رستوران را دارند، فقط به روش اول بسنده می‌کنند. اما این در صورتی است که شما باید از تمام روش های موجود استفاده کنید تا بازخورد بهتری دریافت کنید.

عناصر برندینگ رستوران

راه اندازی نرم افزار های رستوران شاید در ظاهر کاری ساده به نظر برسد اما واقعیت این است که شما با داشتن یک نرم افزار رستوران نه تنها کلاس کاری خود را بالاتر میبرید، بلکه قادر خواهید بود تا به مشتریان بیشتری نیز خدمات خود را ارائه دهید. افرادی که قصد سفارش غذا داشته باشند میتوانند با مراجعه به نرم افزار شما و مشاهده منوی غذا، وعده غذایی مورد نظر و دلخواه خود را انتخاب کنند و سفارش خود را ثبت کنند. به این صورت این افراد دیگر نیازی نخواهند داشت تا پس از شماره گیری تلفن رستوران شما غذای مورد نظر خود را سفارش دهند.

عناصر برندینگ رستوران

برندسازی رستوران؛ عاملی مهم در تعیین شکست یا موفقیت!

در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را با انواع روش ها و اهمیت برندسازی رستوران بیشتر آشنا کنیم. بهتر است تا پس از شروع مراحل برندسازی دقت داشته باشید که این عمل نیازمند صرف وقت و هزینه است. به همین سبب نیز شما نباید پس از مدت کوتاهی فعالیت دلسرد شوید. همانطور که گفته شد یکی از روش‌های خوب برندسازی، طراحی نرم افزار است. شما می‌توانید برای راه اندازی نرم افزار و مشاوره برندسازی بهتر با همکاران ما تماس بگیرید و یا درخواست خود از طریق لینک ثبت کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا برای خرید نرم افزار رستوران و کافی شاپ از ما مشاوره بگیرید

ما در شبکه های اجتماعی دنبال کنید