Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

ایجاد فضای کار مناسب برای کارکنان رستوران

فضای کار مناسب کارکنان

فهرست مطالب

زمانی که یک رستوران را افتتاح می کنید، مهم ترین موضوعی که ذهن شما را مشغول می کند، طریقه ایجاد فضای مناسب برای کارکنان و استفاده حداکثری از امکانات می باشد. کارکنان رستوران نقش کلیدی دارند. زیرا بدون آنها، مدیریت رستوران و گردش آن امکانپذیر نخواهد بود. به این نکته توجه داشته باشید که تمام کارکنان، از پیشخدمت تا ظرفشو، در موفقیت رستوران شما موثر هستند. طبق آمار، 42% از کارکنان رستوران در کمتر از 3 ماه استعفا می دهند. این آمار بزرگترین ضرر را می تواند به کسب و کارها مخصوصا رستوران های تازه تاسیس بزند. اما مدیران رستوران موفق می توانند با ایجاد فضای کارمناسب برای پرسنل خود مانع این آسیب به کسب و کار خود شوند. بنابراین، مدیران می توانند برای پرسنل اهمیت ویژه ای قائل باشند و فضای کارمناسبی برای کارکنان ایجاد نمایند. درادامه مطلب راه هایی برای ایجاد فضای کاری مناسب در رستوران را پیشنهاد می کنیم.

  1. آموزش به کارکنان را فراموش نکنید

طبق آمار، 56% از مدیران رستوران به کارکنان خود آموزش های لازم برای انجام امور را نمی دهند و ترجیح می دهند در صورت بروز خطا از افراد جایگزین استفاده نمایند. اما این موضوع می تواند هزینه بر و زمان بر باشد. با آموزش دادن به افراد جدید درواقع می توان سرمایه گذاری در بخش نیروی انسانی انجام داد. به این صورت که باتوجه به وظایف و عنوان شغلی هرفرد، نکات مهم و ضروری را به او آموزش دهید و از او بخواهید این موارد را حین انجام وظایف خود به کار گیرد. حتی می توانید دستوالعمل جامع و کلی تهیه کنید و به صورت کتبی به کارکنان جدید ارائه دهید تا نیاز به تکرار شفاهی نداشته باشد و در زمان صرفه جویی کنید. پس از یک هفته بهتر است از افراد جدید سوال کنید تا مشکلی در انجام امور شغلی خود نداشته باشند و همه نکات را به خوبی رعایت کنند. با آموزش به کارکنان، فضای کاری بهتری شکل می گیرد، زیرا احتمال بروز مشکلات و اختلافات کاهش پیدا می کند و تمرکز بر ارائه خدمات بیشتر می شود و در نتیجه درآمد رستوران رشد خواهد داشت.

قوانین پرسنل رستوران

  1. ابزار مناسب دراختیار کارکنان قراردهید

برای ساختن محیطی مناسب دررستوران، تکنولوژی کارایی زیادی دارد. مثلا کارکنان می توانند در شبکه های اجتماعی گروه هایی را تشکیل دهند و اگر هرکدام از آنها به هر دلیلی قادر به حضور در محل کار نباشد می تواند درآن گروه به همکاران خود اطلاع دهد تا بقیه افراد جایگزین او شوند. یا اپراتورسخنگو را می توان جایگزین منشی تلفنی کرد تا تماس مشتریان و سوالات متداول آنها را پاسخ دهد. به این صورت، کیفیت ارائه خدمات بیشتر خواهد شد و تاثیرات مثبتی درفضای کار نیز خواهد داشت. یکی از مثال های کاربرد تکنولوژی در رستوران، نرم افزار مخصوص رستوران می باشد، با استفاده از آن مشتریان نیاز به تماس تلفنی و ثبت سفارش غیرحضوری ندارند و از طریق منوی دیجیتال می توانند سفارش خود را ثبت نمایند و آن را درب منزل تحویل بگیرند. همچنین، استفاده از منوی دیجیتال سفارش مشتریان حضوری را ثبت نمائید. علاوه براین، نرم افزارفروش در رستوران به کارکنان این امکان را می دهد که فاکتور را سریع و دقیق صدور نمایند بدون آنکه احتمال بروز خطای انسانی وجود داشته باشد. شرکت ماپرا ارائه دهنده کامل ترین نرم افزار رستوران به صورت یکپارچه و ابری می باشد. با استفاده از این امکانات می توانید فضای کاری رستوران را مناسب سازی نمایید و رضایت کارکنان و مشتریان را نیز به دست آورید.

  1. مانند اختاپوس عمل کنید!

مدیران رستوران باید مانند اختاپوس عمل کنند. به این معنا که توانایی مدیریت و نظارت بر چند موضوع مختلف را داشته باشند و برهمه آنها تمرکز داشته باشند و اصطلاحا چند بعدی باشند. آنها باید کارکنان خود را به خوبی بشناسند و از ضعف های آنها باخبر باشند. همچنین، باید تمام مسائل رستوران را تحت نظر داشته باشند. برای داشتن مدیریت بهترلازم است تا با کارکنان خود صمیمی باشید، درزمینه مسائل و مشکلات آنها سوال کنید و به آن ها کمک کنید. حتی اگر شما آشپزی بلد نیستید، لازم است هفته ای یک بار با سرآشپز رستوران صحبت کنید و نظرات او و موانع موجود برای تغییر منو را بررسی نمایید. این موضوع سبب نظارت بهتر و درنتیجه، ایجاد فضای مفید و مناسب در رستوران می شود که نه تنها موجب درآمد بیشتر رستوران می شود، بلکه موجب اطمینان و رضایت کارکنان نیز می گردد. نظرات مشتریان را نیز می توانید با قابلیت نظرسنجی نرم افزار ماپرا از مشتریان خود دریافت کنید و در قالب های مختلف گزارشی به بررسی آن ها بپردازید.

  1. کارکنان را عضوی از خانواده خود بدانید

برخی از رستوران ها پیش از آنکه غذایی را به منوی خود اضافه کنند، از کارکنان خود درخواست می کنند تا در یک وعده گردهم آیند و این غذا را امتحان نمایند و نظرات خود را بیان کنند. این موضوع قطعا بی دلیل نیست. زیرا موجب صمیمیت بین کارکنان و حس تعلق خاطر می شود. کارکنان حس می کنند که نظر انها اهمیت زیادی دارد و خود را بخشی از مدیریت رستوران و عضو یک خانواده واحد می پندارند. این موضوع موجب بهبود فضای کاری برای کارکنان می شود. بیش از 40 ساعت در هفته در کنار همکاران سپری می شود. به عنوان مدیر رستوران، شما باید آنها را عضوی از خانواده خود بدانید زیرا برای موفقیت کسب وکار خود به آنها نیاز دارید، بنابراین، برای بهبود فضای کاری از آنها غافل نشوید.

  1. نظرخواهی از کارکنان را تمرین کنید

گاهی ممکن است نظرات کارکنان یا انتقادات آنها را بشنوید حتی اگر به آن ها عمل نکردید! بیشتر از آن که شما با مشتریان برخورد داشته باشید، کارکنان برخورد دارند. بنابراین، آنها با مشتریان آشنا هستند و بهتر می دانند که چگونه می توان تجربه مشتری را بهبود بخشید. یا ممکن است سرآشپز بهتر از شما تشخیص دهد که چه غذایی نیاز به تغییر دستوالعمل دارد. باید سعی کنید از پیشنهادات استقبال نمایید و کارکنان را تشویق به نظردهی کنید. حتی می توانید به صورت ماهیانه پاداشی برای بهترین پیشنهاد ماه مشخص نمایید. به نظرات کارکنان توجه نمایید و از آنها استفاده نمایید، حتی اگر راجع به مدیریت شما مواردی را ذکر کنند. این اقدام بی تردید باعث افزایش درآمد و موفقیت بیشتر رستوران می شود.

مشاهده مطلب  تفاوت شعبه مجازی ماپرا با سرویس های اشتراکی غذا

وظایف کارگر ساده در رستوران

ایجاد فضای کار مناسب برای کارکنان رستوران، اساسی است و به طور مستقیم بر کیفیت خدمات و تجربه مشتری تأثیر می‌گذارد. از جمله نکات کلیدی در ایجاد این فضا عبارتند از:

1. آموزش و توسعه : کارکنان نیازمند ارتقاء مهارت‌ها و آگاهی خود هستند. ارائه آموزش‌های مناسب و فرصت‌های توسعه می‌تواند به افزایش مشارکت و انگیزه کارکنان کمک کند. این اقدامات به افزایش اعتماد به نفس کارکنان و بهبود عملکرد آن‌ها منجر می‌شود.

2. ارتقاء روابط انسانی: روابط مثبت و مهربانی در محیط کار اهمیت دارند. اداره مناسب اختلافات، ارتقاء تعاملات مثبت و فرهنگ سازمانی مبتنی بر احترام و تعهد به کارکنان به ایجاد یک فضای کار مثبت کمک می‌کند. همچنین، گوش دادن به نیازها و نظرات کارکنان و ایجاد فرصت‌های برای بازخورد می‌تواند به توجه به نیازهای آن‌ها و افزایش مشارکت آن‌ها منجر شود. ایجاد این فضاها به رفع اشکالات و افزایش رضایت و وفاداری کارکنان کمک می‌کند.

نتیجه گیری

اگر رستوران شما برایتان اهمیت دارد، کارکنان شما نیز باید اهمیت داشته باشند. برای جلب رضایت کارکنان و ایجاد فضای کاری امن و مناسب برای آنها نیاز است تا برخی موارد را رعایت نمایید. دراین مقاله نکات مهم برای این اقدام را ذکر کردیم. با استفاده از این نکات، نه تنها سوددهی رستوران و رضایت مشتریان میسر می شود، بلکه کارکنان رضایت بیشتری خواهند داشت و طبیعتا عملکرد بهتری نیز از خود نشان خواهند داد.

امتیاز دادن به این نوشته post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا برای خرید نرم افزار رستوران و کافی شاپ از ما مشاوره بگیرید

ما در شبکه های اجتماعی دنبال کنید