بهترین آهنگ های مخصوص رستوران و کافی شاپ کدام اند؟

بهترین آهنگ های مخصوص رستوران و کافی شاپ
بازدید 74

زمانی که مدیر رستوران در پایان روز گزارش تعداد مشتریان را از نرم افزار رستوران می‌گیرد، دوست دارد شاهد رشد آمار مشتریان باشد. اکثر افراد فکر می‌کنند که مدیر رستوران برای افزایش تعداد مشتری، باید روی کیفیت غذا و نحوه سرویس‌دهی به مشتریان متمرکز باشد. اگرچه عوامل ذکر شده، فاکتورهای مهمی در افزایش مشتری به حساب می‌آیند اما تنها عوامل تعیین کننده نیستند.

احتمالا برایتان پیش آمده باشد که بخاطر پخش موسیقی مورد علاقه‌تان در یک بوتیک یا یک پاساژ، مدت بیشتری را در آن محیط مانده و احتمالا بیشتر خرید کرده باشید. یکی از عوامل مهمی که در افزایش تعداد مشتری و همچنین افزایش رضایت مشتری از رستوران و کافی شاپ نقش زیادی دارد، موسیقی پس زمینه رستوران است. شاید برایتان عجیب باشد اما موسیقی تاثیر زیادی بر درک طعم غذا دارد. علاوه‌ بر این، موسیقی می‌تواند روی کمیت و کیفیت صرف غذا و همچنین سرعت غذا خوردن نیز تاثیرگذار باشد.

با این تفاسیر برای انتخاب موسیقی مناسب برای کافه یا رستوران، باید به یک سری نکات توجه کرد. جالب است بدانید حتی افرادی هستند که در ازای تهیه پلی‌لیست مخصوص رستوران، دستمزد دریافت می‌کنند. باید بدانید که موسیقی مناسب برای یک کافه یا رستوران، تحت تاثیر چند عامل است. این عوامل عبارتند از: جامعه هدف، نوع غذایی که در منو دیجیتال یا منو کاغذی رستوران وجود دارد و درنهایت دکوراسیون مجموعه.

بر اساس مطالعات انجام شده، مشتریان ترجیح می‌دهند که در طول تجربه حضور در یک رستوران، در تمامی فاکتورها از جمله موسیقی احساس واقعی داشته باشند. به عنوان مثال رستورانی را درنظر بگیرید که غذاهایی مربوط به یک کشور خاص را سرو می‌کند. مشتریان آن رستوران ترجیح می‌دهند در طول مدت حضور در آن مجموعه، موسیقی مربوط به همان کشور را بشنوند تا احساس واقعی‌تری را تجربه کنند. می‌توان این مساله را به تمام عوامل تاثیرگذار بر انتخاب موسیقی مناسب رستوران، تعمیم داد.

 

چه آهنگی مناسب رستوران است؟

وقتی مشتری فاکتور آنلاین رستوران را مشاهده می‌کند، نباید مبلغ بالای فاکتور باعث شوکه شدن او بشود. به عبارت دیگر باید قیمت‌ها به نظرش منطقی بیایند. معمولا فضای رستوران در میزان رضایت مشتری از قیمت تاثیر بالایی دارد. به عنوان مثال وقتی دکوراسیون و موسیقی پس‌زمینه یک رستوران، در حال و هوای ژانر کلاسیک باشد، مردم انتظار قیمت بالاتری را دارند. هرچقدر فضای رستوران باکلاس‌تر باشد، موسیقی انتخابی نیز باید در همان حال و هوا انتخاب شود. اگر در یک رستوران های‌کلاس موسیقی پاپ پخش کنیم، مشتری تمایلی به بیشتر پول خرج کردن ندارد و قیمت‌ها به نظرش بالا می‌آیند.

مشاهده مطلب
آموزش نحوه ایجاد یک کسب و کار داده محور

درنظر بگیرید برای صرف غذا به رستوران مراجعه کرده‌اید و با گوشی‌ خودتان منو دیجیتال رستوران را باز می‌کنید تا غذایی که می‌خواهید را سفارش دهید. از لحظه ورود، ناخودآگاه آهنگ بی‌کلام پس‌زمینه رستوران را می‌شنوید. شاید خودتان متوجه نباشید، اما نوع موسیقی که ناخودآگاه می‌شنوید بر کمیت و کیفیت انتخابتان تاثیرگذار است. این تاثیر را وقتی درک می‌کنید که بعد از رسیدن به خانه، پیامک فاکتور آنلاین رستوران را با دقت بخوانید و انتخاب‌های خود و مبلغ پرداختی را مرور کنید.

تاثیر آهنگ بی کلام در رستوران

تاثیر آهنگ بی کلام در رستوران چه میزان است؟

صدای آواز معمولا حواس مشتری را از بقیه فضاها پرت می‌کند. اگر فضا تا حد زیادی متکی به موسیقی باشد، نیاز به صدای آواز احساس می‌شود. اما اگر محیط به اصطلاح باکلاس‌تری داریم و قیمت‌های منو نسبتا بالا هستند، موسیقی بی‌کلام مناسب‌تر است.

برای انتخاب آهنگ بی‌کلام مناسب برای کافه یا رستوران، فاکتورهای مختلفی باید درنظر گرفته شوند. پیش از هرچیز باید مشخص شود که برای مدیر مجموعه، مدت زمان ایده‌آل حضور مشتری در کافه یا رستوران چقدر است. پخش موسیقی با صدای زیاد ، مدت زمان حضور مشتری را در کافه یا رستوران را کاهش می‌دهد. چرا که صدای بلند باعث افزایش ضربان قلب و به دنبال آن افزایش سرعت انجام کارها از جمله غذا خوردن می‌شود. همچنین در برخی موارد، این مساله اعتراض مشتری را به دنبال دارد. البته که این موضوع به میانگین سنی مشتریان هم بستگی دارد. به عنوان مثال، جوان‌ترها صدای بلند را می‌پسندند و افراد مسن‌تر، موسیقی با صدای ملایم را ترجیح می‌دهند.

عامل مهم دیگری که بر مدت زمان حضور افراد در کافه یا رستوران تاثیرگذار است، سرعت اجرای موسیقی است. به نوعی می‌توان گفت شنیدن یک موسیقی با ریتم سریع، این احساس را در شنونده ایجاد می‌کند که زمان محدودی دارد و باید سریع‌تر کار را انجام دهد و محل را ترک کند. در نقطه مقابل، شنیدن یک موسیقی با ریتم ملایم باعث افزایش مدت زمان حضور افراد در محل می‌شود. باید این را درنظر داشته باشید که هیچ قانون ثابتی برای سرعت موسیقی وجود ندارد. فقط باید از تأثیرات آن بر رفتار مشتری آگاه باشید. سرعتی که برای موسیقی رستوران خود انتخاب می‌کنید باید با تأثیری که می‌خواهید با اجرای آن، روی مشتری داشته باشید هماهنگ باشد.

مشاهده مطلب
11 عادت تیم های موفق در تحول دیجیتال

با این تفاسیر یکی از عواملی که تاثیر بالایی بر افزایش رضایت مشتری دارد، شناخت سلیقه آنان است. زمانی که ما به عنوان یک مدیر رستوران، درک قابل قبولی از جامعه مصرف‌کننده خود داشته باشیم، انتخاب‌های هوشمندانه‌ای در مجموعه انجام می‌دهیم. این انتخاب‌های صحیح، می‌توانند گاهی در انتخاب دکوراسیون تاثیرشان را نشان دهند و گاهی هم در انتخاب صحیح موسیقی پس زمینه رستوران خودنمایی کنند.

یکی از راههای شناخت سلیقه مشتریان، ترغیب آنها به ثبت علاقمندی‌هایشان در باشگاه مشتریان رستوران است. مدیر رستوران با بررسی این داده‌ها در نرم افزار رستوران می‌تواند به درک صحیحی نسبت به سلیقه عموم مشتریان برسد. البته که راضی نگه داشتن تمام مشتریان یک مجموعه، امری نشدنی و محال به نظر می‌رسد و اغلب نتایج خوبی را به همراه ندارد. هدف اصلی از ترغیب مشتری به ثبت اطلاعات در باشگاه مشتریان رستوران، فقط شناخت نسبی از جامعه مصرف‌کننده است.

درنهایت رضایت مشتری و تجربه خوب او در یک رستوران، عامل اصلی بازگشتش به حساب می‌آید و هیچ مساله‌ای از این مهم‌تر نیست. با انتخاب موسیقی مناسب علاوه‌بر اینکه می‌توانیم تاثیر مورد نظرمان را روی میزان خرید او از رستوران بگذاریم، قادر هستیم یک تجربه به‌یاد ماندنی به او هدیه کنیم. تجربه‌ای که مشتری را مجاب کند تا باز هم برای تکرار آن حس و حال، رستوران یا کافی‌شاپ ما را انتخاب کند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: میانگین: ]

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.