Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

تاریخچه آمارهای فروش عجیب دنیا

تاریخچه آمارهای فروش عجیب دنیا

فهرست مطالب

امروزه برای داشتن کسب وکار موفق، فروشندگی به روش های سنتی و قدیمی مفید نیست. با افزایش اطلاعات جامعه درزمینه بازاریابی و مقایسه مدام رقیبان توسط مشتریان، شرکت ها یا سازمان ها یا فروشگاه ها باید از روش های نوین برای جذب مشتری بیشتر اقدام کنند. دراین مقاله قصد داریم تا برخی از آمارهای عجیب درزمینه فروش را باشما به اشتراک بگذاریم.

آمارهای عجیب و باورنکردنی فروش

  1. فروشندگانی که پاسخگویی خوبی دارند و دردسترس هستند 50 درصد فروش بیشتر دارند

طبق آمار بررسی شده فروشندگانی که درهرزمان پاسخگوی مشتریان خود هستند و زمان خود را وقف آنان می کنند 50 درصد فروش بیشتری دارند. برای مشتری مهم است که هرزمان سوالی داشته باشد یا نیاز به پشتیبانی داشته باشد فروشندگان پاسخگوی آنان باشند و درکوتاهترین زمان ممکن به نیاز آنها پاسخ دهند. با اینکه پاسخگویی به مشتری موضوع سختی محسوب نمی شود اما با همین اقدام می توان فروش را 50 درصد بیشتر کرد که رقم کمی نیست. پس یکی از رازهای موفقیت کسب و کارشما پاسخگویی درست و به موقع می باشد.

  1. کسانی از ” نه ” شنیدن ناامید نمی شوند 30 درصد فروش بیشتر دارند

برخی اوقات ممکن است دفعه ی اول که شما محصولی را به مشتری معرفی می کنید جواب خوشایندی نشنوید. اما نگران نباشید معمولا با استمرار درکاری می توان موفق شد. شما با یک بار نه شنیدن از مشتری نباید ناامید شوید و سعی کنید شانس خود را دوباره امتحان کنید و محصول یا خدمات خود را به نوعی دیگر به مشتریان عرضه کنید تا نظر آنها را جلب کنید. طبق آمار، با ناامید نشدن و استمرار می توانید فروش خود را 30 درصد افزایش دهید.

  1. ارسال ایمیل به مشتریان 35 درصد بیشتر از توییتر و فیسبوک تاثیرگذار است

طبق آمار و بررسی ها مشخص شده است که مشتریان ایمیل های تبلیغاتی ارسال شده را بیشتر پیگیری می کنند. آنها پیام های تبلیغاتی در فیسبوک یا توییتر را رد می کنند و به آنها توجهی نمی کنند. اما ارسال ایمیل 35 تاثیر بیشتری در جلب مشتری و افزایش فروش دارد.

  1. فروشندگانی که مهارت کلامی دارند 60 درصد فروش بیشتر دارند

درعلم بازاریابی و کسب و کار، داشتن مهارت های کلامی حرف اول را می زند. این مهارت ها شامل بسیاری از موارد می شود، ازجمله نوع ایستادن، لحن صدا، شکل حرف زدن و غیره. نمی توان تاثیر این موارد در موفقیت در فروش یا کسب وکار را نادیده گرفت. با رعایت برخی نکات جزئی و یادگیری مهارت های ارتباطی و کلامی به راحتی می توانید فروش خود را تا 60 درصد افزایش دهید.

  1. ارسال پیامک 25 درصد تاثیر بیشتری نسبت به تماس تلفنی دارد

تجربیات نشان داده است که اکثر مشتریان به پیامک بیشتر از تماس تلفنی علاقه دارند. زیرا گاهی هنگام تماس تلفنی ممکن است موقعیت مناسبی نباشد و مشتری رغبتی برای شنیدن صحبت های شما را نداشته باشد، اما پیامک را در زمان فراغت می تواند با ذهن بازتری ببیند و راجع به تبلیغات شما فکر کند. اگر می خواهید تماس تلفنی هم داشته باشید بهتر است بعد از ظهرها این کار را انجام دهید. زیرا درطول روز بسیاری از مردم درگیر کارهای خود هستند یا درمحل کار حضور دارند و توانایی پاسخگویی ندارند. اگر هم پیامک بزنید که بهتر است و می توانید 25 درصد شانس خود را برای فروش افزایش دهید.

مشاهده مطلب  راهکار مطمئن افزایش فروش در اینستاگرام

آمار فروش رستوران

  1. آموزش مداوم فروشندگان موجب افزایش 40 درصدی فروش می شود

باتوجه به اینکه علم بازاریابی و خرید وفروش هر روزه درحال جدید شدن و تغییراست، نمی توان با تکنیک ها و نکات تکراری و قدیمی فروش موفقی داشت. فروشندگان باید به طور مستمر به دنبال کسب اطلاعات جدید و آموزش مهارت های نو باشند. دراین صورت می توانند با استفاده از متدهای به روز فروش خود را تا 40 درصد افزایش دهند. برای موفقیت باید گام های رو به جلو برداشت و همگام با دنیای جدید بود.

  1. هزینه حفظ مشتریان پیشین 7 برابر کمتر از یافتن مشتریان جدید می باشد

درمقالات قبلی این نکته را ذکر کردیم که نگهداری مشتریان فعلی هزینه ی کمتری از یافتن مشتری جدید دارد. اما آماربسیار شگفت انگیزی دراین رابطه وجود دارد. هزینه ها برای حفظ مشتری 7 برابر کمتر از یافتن مشتری خواهد بود. زیرا مشتریان فعلی به شما اعتماد کرده اند و شما را پذیرفته اند که خرید خود را انجام داده اند، بنابراین می توان با اندکی توجه آنها را برای همیشه وفادار نگه داشت. اما برای یافتن مشتریان جدید باید انرژی و هزینه زیادی صرف کنید از پیدا کردن آنها گرفته تا ترغیب آنها به خرید.

  1. استفاده از باشگاه مشتریان فروش را تا 60 درصد افزایش می دهد

دربسیاری از فروشگاه ها دیده ایم که فروشندگان برخی اطلاعات شخصی از مشتری را ذخیره می کنند، اما چرا؟ با استفاده از نرم افزار فروش و حفظ ارتباط خود با مشتری می توانید فروش خود را تا 60 درصد افزایش دهید. به طور مثال اگر شما رستوران دار هستید و از باشگاه مشتریان استفاده می کنید، می توانید در مناسبت های خاص برای مشتریان خود پیامک ارسال کنید و برای آنها تخفیفی به همین مناسبت درنظر بگیرید. درچنین حالتی قطعا مشتریان شما چند برابر خواهند شد و شما فروش خوبی خواهید داشت. استفاده از باشگاه مشتریان مزایای بسیاری دارد که درمقالات قبل نیز به آنها پرداختیم.

  1. استفاده از نرم افزار فروش تا 200 درصد فروش شما را افزایش می دهد

حتما شما هم با دیدن این آمار تعجب کرده اید. باید بگوییم که این آمار کاملا واقعی است. استفاده از نرم افزار فروش در رستورانها، فروشگاه های یا کسب وکارهای مشابه موجب سهولت صدور فاکتورمی شود که همین موضوع موجب صرفه جویی دروقت نیز می شود و شما می توانید برکارهای مهم تر خود متمرکز شوید و فروش خود را افزایش دهید. همچنین، به کمک نرم افزارفروش می توانید باشگاه مشتریان را راه اندازی کنید که در قسمت قبل مزایای آن را بیان کردیم. مثلا بااستفاده در نرم افزار رستوران می توانید منوی دیجیتال را به مشتریان خود ارائه دهید که تاثیربه سزایی در رضایت مشتری دارد.

مشاهده مطلب  راهکارهای بهینه سازی هزینه‌ های نیروی کار

   10.تقریبا 15 درصد ازمشاغل جهان فروشندگی می باشد، یعنی از هر 7 شغل یک شغل

نمی توانیم راجع به بازاریابی و کسب و کار حرف بزنیم و سخنی راجع به فروشندگی به میان نیاید. زیرا علاوه برباور عموم که این شغل را راحت و دردسترس می دانند، اصلا اینطور نیست. فروشندگی دربسیاری از کشورها شغل مهم و کلیدی تلقی می شود. زیرا حرفه ای های حوزه ی کسب وکار باور دارند که افزایش فروش تا حد زیادی به فروشندگان بستگی دارد. پس شغل فروشندگی، شغلی معمولی و غیرتخصصی نیست و کاملا نیازمند تخصص افرادی با تجربه و حرفه ای می باشد.

آمار فروش کافه رستوران

“فروش بیشتر از آنکه یک مهارت باشد، یک هنر است؛ هنر شناختن نیازها و خلق راه‌هایی برای برآوردن آن‌ها. زیگ زیگلار می‌گوید: ‘می‌توانید هر چیزی در زندگی که می‌خواهید را به دست آورید، اگر فقط به اندازه کافی به دیگران کمک کنید تا آنچه می‌خواهند به دست آورند.'”

نتیجه گیری

دراین مقاله تلاش کریدم تا طبق آمار موجود، نکات مهم در افزایش فروش را بیان کنیم. ممکن است برخی ازاین آمار باورنکردنی باشند اما باید بگوییم که کاملا درست و صحیح هستند. موارد متعددی برای موفقیت کسب وکار لازم هستند. ما تنها برخی از مهم ترین آنها را با شما به اشتراک گذاشتیم. اگر در حوزه ی بازاریابی و کسب و کار مشغول به کار باشید، رعایت این نکات به شما کمک زیادی خواهد کرد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا برای خرید نرم افزار رستوران و کافی شاپ از ما مشاوره بگیرید

ما در شبکه های اجتماعی دنبال کنید