Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

راهکار مطمئن افزایش فروش در اینستاگرام

افزایش فروش اینستاگرام

فهرست مطالب

کسب و کار مدرن، هرجا مشتری حضور دارد، حاضر است. اگر مشتری در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و تلگرام حضور دارد، کسب و کار مدرن از کانال شبکه های اجتماعی برای فروش کالا و خدمات خود استفاده می کند. اما چگونه؟ فروش سنتی یا فروش مدرن؟ در این مقاله ضمن اشاره به فروش سنتی شبکه های اجتماعی، معایب این نوع فروش بیان می شود و در مقابل، فروش مدرن در شبکه های اجتماعی و مزیت های آن مطرح می گردد. اگر می خواهید دغدغه های فروش سنتی را کنار بگذارید و از فرصت فروش مدرن در شبکه های اجتماعی برای افزایش فروش استفاده کنید، در این مقاله با ما همراه باشید.

فروش اینستاگرامی : ضرورت یا انتخاب؟ 

شبکه های اجتماعی به ویژه اینستاگرام در کشور ما از محبوبیت بالایی بین افراد برخوردار است. با فیلترشدن تلگرام، محبوبیت اینستاگرام از قبل نیز بیشتر شد. طبق آمار سایت فایننشیال تریبون، در سال 2018، تعداد کاربران ایرانی فعال اینستاگرام 24 میلیون نفر است. از سوی دیگر، آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پایان سال 97، تعداد کاربران اینترنت در ایران را ۷۴ میلیون و ۵۱۸ هزار نفر نشان می دهد. این دو آمار در کنار یکدیگر بیانگر استفاده حداقل 32 درصد کاربران اینترنت ایران از اینستاگرام است که حدود 30 درصد جمعیت ایران را تشکیل می دهد.

این آمار مشخص می کند، اینستاگرام کانال ضروری برای نمایش کالا و خدمات کسب و کار و درآمدزایی است. حتی اگر کسب و کار دارای مغازه یا فضای فیزیکی برای عرضه کالا و خدمات، یا دارای وب سایت باشد، نباید از ظرفیت اینستاگرام برای فروش غافل شود. اما چگونگی استفاده از این کانالِ فروش محبوب، موضوع این مقاله است.

هرچند فروش اینستاگرامی ایده خوبی برای کسب درآمد اینترنتی است، اما همیشه این نگرانی وجود دارد که اینستاگرام هم مانند تلگرام فیلتر شود. پس چه کنیم؟

با مطالعه این مقاله، پاسخ این پرسش برای همیشه در ذهن شما خواهد ماند. در انتهای مقاله نیز، راهکاری کاربردی به شما پیشنهاد می کنیم که ضمن غلبه بر این ترس، آینده کسب و کار خود را بسازید!

افزایش فروش در اینستاگرام نیازمند استراتژی‌های هوشمندانه و هدفمند است که به بهبود دیده‌شدن برند و محصولات شما کمک می‌کند و در نتیجه منجر به افزایش فروش می‌شود.

فروش سنتی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و معایب آن 

خیلی از ما تجربه خرید یا خرید بالقوه از یک پیج اینستاگرامی را داشته ایم. خرید بالقوه زمانی است که محصولی را دیده و برای خرید انتخاب کرده ایم. اما فرایند زمانبر پاسخ کسب و کار در دایرکت یا نحوه فروش محصول به صورت پرداخت در ابتدا و سپس تحویل، به ویژه زمانی که کسب و کار برای ما ناشناخته است، ما را از خرید منصرف و به سمت رقبا سوق داده است. یا در ساعات غیرکاری، اقدام به خرید محصولی فوری کرده و با پاسخی مواجه نشدیم. این موارد که معمولاً زیاد اتفاق می افتد و از چشم کسب و کار پنهان است، نرخ فروش کسب و کار را تا حد زیادی پایین می آورد و هیچ چیز بدتر از کاهش میزان فروش، یک کسب و کار را آسیب نمی زند!

نمونه های مشابه این موارد که مشتری را از خرید منصرف می کند یا تکرار خرید او را به همراه ندارد، زیاد است، به طور مثال:

  • مراجعه به یک صفحه اینستاگرام با هدف خرید کالایی خاص، و صرف زمان زیاد برای گشتن در بین تصاویر به صورت جداگانه (اینستاگرام قابلیت جستجو در بین کالاها یا خدمات یک کسب و کار ندارد!). این سردرگمی، زمانی بیشتر می شود که، کیفیت تصاویر پایین باشد، تصاویر همراه با بیان ویژگی های کلیدی محصول نباشند و سوالات زیادی برای مشتری ایجاد گردد.
  • عدم رسیدگی مسئول پیج اینستاگرام یا صاحب کسب و کار به همه سوالات مشتریان، به ویژه در زمان های غیرکاری. مشتری انتظار دارد، فروش اینترنتی فروش شبانه روزی باشد که انتظار بیراهی نیست!
  • عدم موفقیت مشتری در چانه زنی
  • زمان انتظار مشتری برای دریافت شماره کارت و مجدد برای تایید رسید پرداخت
  • عدم قدردانی از مشتری با ثبت او در باشگاه مشتریان کسب و کار و نظرسنجی از او پیرامون کالا و خدماتی که دریافت کرده است
  • عدم اطلاع به موقع و مستقیم مشتری نسبت به محصولات یا خدمات جدید و فراموش شدن کسب وکار در روزمرگی او. حتی در بسیاری از مواقع، مشتری با مراجعه مجدد به کالا یا خدمتی که قبلا خریداری کرده است، فروشنده را به یاد نمی آورد و این کاملاً طبیعی است.

چالش های فروش سنتی اینستاگرام را که منجر به کاهش فروش می شوند، عمداً ابتدا از نگاه مشتری بیان کردیم. چراکه کسب و کار عمدتاً از نگاه خود دغدغه ها را بررسی می کند و دیدگاه مشتری را کمتر در نظر می گیرد.

اگر از نگاه کسب و کار هم به شیوه سنتی فروش اینستاگرامی بنگریم، زمان مقوله ای مشترک است که با هیچ پولی برنمی گردد!

  • زمانی که صرف پاسخگویی در دایرکت می شود
  • زمانی که صرف چانه زنی با مشتری یا اطمینان از اعتبار رسید پرداخت می شود
  • زمانی که صرف جمع آوری و ثبت اطلاعات مشتری به صورت دستی می گردد
  • زمانی که صرف تفکیک کالای سفارش داده شده و تحویل شده می شود
  • زمانی که صرف بررسی آمار فروش و گزارش دقیق جزئیات فروش می شود
  • زمانی که صرف سردرگمی دسته بندی مشتریان برای هدفمندسازی تبلیغات می شود

نتیجه صرف زمان های زیاد، عدم تمرکز و کاهش فروش و عدم رضایت خواهد بود. در حالیکه، تمامی این زمان ها با تغییر سبک فروش از سنتی به مدرن، برای کسب و کار شما ذخیره می شود تا به مهمترین اهرم کسب و کار یعنی بازاریابی و تبلیغات اختصاص یابد.

فروش مدرن در شبکه اجتماعی اینستاگرام و مزایای آن 

فروش مدرن اینستاگرامی 5 ویژگی چابکی، امنیت، اعتبار، سادگی و جدیدبودن یا نوآورانه بودن را به همراه دارد که فروش سنتی از آن غافل است. این سبک فروش تاثیر فوق العاده ای در افزایش فروش محصولات و خدمات شما دارد.

چابکی فروش مدرن 

فروش مدرن کسب و کار شما را از صرف زمان برای صحبت در دایرکت یا چانه زنی بی نیاز می کند و امکان خرید مستقیم مشتری در سریعترین زمان را بی هیچ واسطه ای فراهم می سازد. به این ترتیب، دیگر فروش شما به پاسخگویی در دایرکت وابسته نیست و مسیر مستقل خود را دنبال می کند. یکی از اهداف فروش مدرن، افزایش سرعت فروش است.

چابکی فروش مدرن

امنیت فروش مدرن 

فروش مدرن امنیت پرداخت های شما را تضمین می کند و فروش در بستری امن دنبال می شود. زمان کسب و کار شما صرف ارسال شماره کارت و بررسی اعتبار رسید پرداخت نمی گردد. در عوض، با دسترسی به راهکارهای مدرن پرداخت و فروش همچون لینک پرداخت شبکه اجتماعی و پیج فروشگاهی اختصاصی از برروزترین و امن ترین روش ها برای پرداخت مشتری بی هیچ واسطه ای استفاده می کنید، به طوری که بدون ارسال اطلاعات کارت یا شماره حساب خودتان برای مشتری، وجه را همراه با اطلاعات جزئی پرداخت دریافت خواهید کرد و هم شما و هم مشتری بلافاصله رسید پرداخت خواهید داشت.

اعتبار فروش مدرن 

نمایش هویت کسب و کار شما به مشتری، افزایش دهنده اعتبار کسب و کار است. چه کسی نمی خواهد برند کسب و کارش مدام در چشم مشتری باشد؟ مشتری نام و نشان تجاری او را در صورتحساب یا فاکتور آنلاین ببیند؟ با ورود مشتری به درگاه پرداخت اینترنتی، لوگو و نام برند کسب و کار را در صفحه پرداخت بانکی، مشاهده کند؟ تکرار نمایش برند به مشتری، از مهمترین راهکارهای برندینگ برای ماندن در ذهن مشتری است. فروش مدرن، با افزایش اعتبار کسب و کار در نزد مشتری همراه است.

سادگی فروش مدرن 

برخلاف فروش سنتی که صاحب کسب و کار را در استفاده موثر از شبکه های اجتماعی و ظرفیت اینترنت سردرگم می کند و راهکارهای زمان بر و پیچیده را پیش پای کسب و کار قرار می دهد، در فروش مدرن فرایند فروش ساده و بی دردسر می شود. فروش مدرن با بکارگیری بروزترین ابزارها این امکان را فراهم می کند که با حذف روال های پیچیده، هر فردی با هر سطح دانش فنی، تجربه ای لذت بخش از فروش داشته باشد.

نوآوری فروش مدرن 

نوآوری یعنی استفاده از شیوه ها و امکانات جدید و نو، آخرین ویژگی فروش مدرن است. فروش مدرن به واسطه ابزارهای نوین فروش کسب و کار، این امکان را فراهم می کند تا کسب و کار شما با ترکیبی از نرم افزار کافه و ابزارها به طور یکپارچه و بدون درگیرشدن با مسائل فنی، از تمام قابلیت های فروش اینستاگرامی و اینترنتی استفاده کند. با این سبک فروش، نیاز به ایجاد سایت و درگیر شدن با مسائل فنی و پشتیبانی آن نخواهید داشت. فروشگاه آنلاین یا پیج فروشگاهی شما به طور اتوماتیک در دسترس شما است و به ابزارهای فروش اینترنتی نیز متصل است. به همین ترتیب، چنانچه فروش حضوری نیز داشته باشید، با ابزارهای فروش کسب و کار، فروش شما ساختاری واحد و یکپارچه خواهد داشت و در کنار آن، گزارش های مالی شما به تفکیک قابل مشاهده و در دسترس خواهد بود.

در کنار تمام این مزایا، فروش مدرن، کسب و کار شما را به بازاریابی بازگشتی یا ریتنشن مارکتینگ (Retention Marketing) متصل می کند که سودآوری کسب و کار را 25 تا 95 درصد افزایش می دهد.

چطور فروش مدرن اینستاگرامی را شروع کنیم؟  

فروش مدرن اینستاگرامی و برخورداری از مزایای آن، از طریق دسترسی به ابزارهای فروش کسب و کار میسر می شود. بدین منظور، شما تنها 3 گام با لذت فروش مدرن اینستاگرامی فاصله دارید!

1- اتصال به ابزارهای فروش کسب و کار را از اینجا شروع کنید و ابزارهای اختصاصی خود را در یک پنل داشته باشید.

2- محصولات و خدمات خود را در منو دیجیتال فروش وارد کنید.

3- لینک پیج فروشگاهی یا فروشگاه آنلاین خود را به اشتراک بگذارید.

نگران فروشگاه آنلاین خود نباشید. در اینجا اصلا پیچیده نیست. با ماپرا فروشگاه آنلاین شما خودکار ایجاد می شود و شما درگیر مسائل فنی نخواهید بود. با داشتن فروشگاه ماپرا، دیگر نیاز نیست شما فرایند خرید را سنتی و دستی انجام دهید؛ بلکه مشتری در هر زمان از شبانه روز می تواند محصول دلخواه خود را خریداری کند، حتی زمانی که شما خواب هستید!

به این ترتیب، علاوه بر افزایش سرعت و میزان فروش خود و کاهش از دست دادن مشتریان، دیگر نگران فیلتر شدن اینستاگرام نخواهید بود و فروش شما بی وقفه ادامه خواهد داشت.

خبر خوب اینکه با ماپرا به امکانات متنوع فروش کسب و کار مانند باشگاه مشتریان، صورتحساب آنلاین و راهکارهای مختلف پرداخت الکترونیک و غیره یکجا دسترسی دارید و تنها با یک ابزار می توانید تمام نیازمندی های فروش کسب و کار خود را در هر جا پاسخگو باشید.

فروش اینستاگرام

جمع بندی

محبوبیت شبکه اجتماعی اینستاگرام آن را به کانالی ضروری برای حضور کسب و کارها تبدیل کرده است. اما فروش اینستاگرامی با روش رایج و سنتی دردسرهای زیادی برای کسب و کار به همراه دارد که خروجی نهایی آن کاهش میزان فروش و کاهش سودآوری در طول زمان است. برای برون رفت از این معضل و افزایش فروش اینستاگرامی، فروش مدرن به عنوان راهکاری مطمئن ارائه و مزایای آن بیان شد. این سبک از فروش، روش حرفه ای در جایگزینی برای رفع دغدغه فیلترشدن اینستاگرام است. فروش مدرن از طریق بکارگیری امکانات متنوع در یک پنل واحد، امکانی برای شما فراهم می کند تا بدون دردسرهای دانش فنی و پیچیدگی استفاده از نرم افزارهای مختلف و پراکندگی داده ها، به طور یکپارچه و با یک ابزار، نیازمندی های فروش خود را براحتی در هر زمان و مکانی پاسخگو باشید.

امتیاز دادن به این نوشته post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا برای خرید نرم افزار رستوران و کافی شاپ از ما مشاوره بگیرید

ما در شبکه های اجتماعی دنبال کنید