Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

طرز استفاده از منوی دیجیتال + آموزش

طرز استفاده از منوی دیجیتال

فهرست مطالب

حال که منو دیجیتال به بسیاری از رستوران ها وارد شده است، برای بسیاری از مشتریان سوال می باشد که چگونه از منوی دیجیتال استفاده کنیم؟

اگر می خواهید در این رابطه اطلاعات کسب کنید و از عصر ارتباطات عقب نمانید با ما همراه باشید.

امروزه وقتی به رستوران های پیشرفته مراجعه می کنید، دیگر همانند گذشته منو برد در اختیار شما قرار نخواهد گرفت.

بلکه بر روی میزی که در اختیار شماست یک کد QR درج گشته است که شما با اسکن این کد می توانید اطلاعات کاملی در رابطه با لیست غذاهای رستوران مورد نظر به دست آورید.

به این صورت که شما باید با تلفن همراه خود و از قسمت دوربین موبایل کد اسکن کنید و به این ترتیب به تمامی اطلاعات موجود در رابطه با غذاها و خوراکی های رستوران دسترسی پیدا خواهید کرد.

در باشگاه مشتریان رستوران علاوه بر توضیحات کافی در رابطه با غذاها و خوراکی ها، تصاویر واضح و کافی از آنها نیز موجود می باشد و هدف از این کار این است که شما انتخاب راحت تری داشته باشید.

شما برای آنکه بتوانید کد منو را اسکن کنید به یک دستگاه موبایل که دارای این قابلیت باشد نیاز خواهید داشت.

حال ممکن است از خود بپرسید پس کسی که موبایل به همراه نداشته باشد چگونه می تواند از این امکانات استفاده کند؟

برای حل این مشکل نیز راه حل هایی اندیشیده شده است، از جمله اینکه یک منو مخصوص با صفحه نسبتاً بزرگ یک قسمت مخصوص از رستوران قرار می‌ گیرد که به‌ صورت لمسی می توان با آن کار کرد.

این وسیله مخصوص آن دسته از مشتریان است که به هر دلیلی قادر به اسکن کد نوع دیجیتالی منو نیستند.

در واقع وقتی یک رستوران لیست غذاهای خود را به صورت دیجیتالی در اختیار مشتریان قرار می دهد برای آنکه همیشه پاسخگوی نیاز تمامی مشتریان باشد، به شکل های متفاوتی ارائه خدمات می کند.

برای آن که منو به درستی در اختیار مشتریان قرار بگیرد ابزار و نرم افزار رستورانی و باشگاه مشتریان رستوران برای آن هم فراهم می آید.

 فرق منوی دیجیتال و منو برد چیست؟

اگر بخواهیم منو های غذایی که در رستوران ها به مشتریان ارائه می شوند را دسته بندی کنیم، دو نوع دیجیتالی و منو برد را شامل می شوند.

نوع اول از هر نظر دارای برتری هایی نسبت به نوع دوم می باشد؛ این دو دارای تفاوت هایی با یکدیگر می باشند. از اساسی ترین فرق های آنها به شکل و ساختار این دو می توان اشاره کرد.

مشاهده مطلب  هوش مصنوعی چیست و چه کاربردی دارد ؟

منوی برد همانطور که اطلاع دارید یک یا چند صفحه کاغذی است که اطلاعاتی بر روی آن نوشته شده است؛ اما منوی های دیجیتال همان طور که از نامشان هم پیدا می باشد به صورت دیجیتالی در دسترس شما قرار می گیرند.

این دو از لحاظ اطلاعاتی که در اختیار مشتری قرار می دهند با یکدیگر بسیار متفاوت می باشند.

در منو برد شما فقط یک یا چندین صفحه از اسامی غذاهای رستوران را می توانید ببینید و در آنها قیمت غذا نیز درج شده است.

اما در نوع دیجیتالی شما نه تنها اسامی اغذیه و نرخ روز هر کدام را می توانید ببینید، بلکه جزئیات مربوط به هر کدام از غذاها و تصاویر کافی از آنها نیز موجود می باشد

همچنین در این نوع از منو دسته بندی هایی برای غذا ها در نظر گرفته شده است. در صورت لزوم می توانید نام غذایی مورد نظر را جستجو کنید و بسیار سریع تر به آن دسترسی پیدا کنید.

اما در منو برد شما ناگزیر خواهید بود که تمامی اسامی را بخوانید تا در نهایت به غذای مورد نظر برسید.

در دنیای امروزی که تکنولوژی های مختلفی را انسان مورد استفاده قرار می دهد، تغییرات بسیاری به زندگی انسان ورود کرده است و از جمله آنها استفاده از منو و لیست غذای دیجیتال ، فاکتور آنلاین رستوران می باشد.

فرق منو دیجیتال و منو برد

استفاده از منوی دیجیتال چه مزیت هایی دارد؟

شاید برای شما هم سوال باشد که چرا استفاده از منوهای دیجیتال در حال افزایش می باشد یا به عبارت دیگر چه مزیت هایی در این شیوه وجود دارد که استفاده از آن رو به افزایش می باشد؟

با روی کار آمدن انواع دیجیتالی منوها، این روزها کمتر رستورانی را می توان یافت که از آن استفاده نکند.

در واقع استفاده از آنها دارای برتری هایی در مقایسه با به کار بردن منوی های سنتی یا همان منو بردهای کاغذی می باشد.

چرا که در این نوع ما از یک تکنولوژی کاملا متفاوت استفاده می کنید و دسته بندی هایی که برای اغذیه، نوشیدنی ها، دسرها و خوراکی های رستوران انجام می پذیرد، بسیار مرتب تر و کامل تر می باشند.

تکنولوژی در دنیای امروزی بسیار گسترده تر از آن چیزی است که بتوان آن را تصور کرد و در حال حاضر استفاده از آن به بیشترین مقدار خود رسیده است و وجود آن راحت ترین زندگی را برای ما رقم می زند.

مشاهده مطلب  5 توصیه ضروری برای ایمنی رستوران و کارکنان

ساخت منوی های جدید دیجیتالی نمونه ای بارز از آن می باشد که در قالب آن می توان دسترسی کاملی به مجموعه غذاهای رستوران مذکور داشت.

اگر بخواهیم دو منو نام برده را با هم مقایسه کنید، بدون شک نوع دیجیتالی مزایا و برتری هایی نسبت به منو برد دارد که در ادامه به آنها اشاره می شود.

اولین موردی که وجود دارد به راحتی بیشتر در هنگام استفاده از نوع اول مربوط می گردد، چرا که اغلب ما با وسایل دیجیتالی آشنا هستیم و کار کردن با آنها را به خوبی می دانیم و در نتیجه منو مدل دیجیتالی را بسیار بهتر از منو برد می توانیم مرور کنیم.

وقتی شما از وسایل شخصی خود یعنی موبایل برای دسترسی به منوی رستوران دیجیتالی استفاده می کنید، از این طریق نکات بهداشتی هم بسیار بهتر و قوی‌ تر می ‌شوند و بدون آنکه مجبور باشید دست خود را در تماس با وسیله‌ی دیگری قرار دهید می توانید به تمامی اطلاعات مربوط به غذاهای رستو ران دسترسی پیدا کنید.

انتخاب آسان غذا، داشتن دسترسی بهتر به لیست تغذیه، اطلاع از نرخ روز غذای مورد نظر و غیره از دیگر مزایای استفاده از منوی هوشمند می باشد که باعث شده استفاده از این روش در رستوران ها رو به افزایش باشد.

مزیت استفاده از منو دیجیتال

استفاده از منو دیجیتال یک روش نوین و کارآمد برای ارائه اطلاعات غذاها و نوشیدنی‌ها به مشتریان است. برای بهره‌برداری از منو دیجیتال، ابتدا باید محتوای منو شامل اسامی غذاها، توضیحات، تصاویر و قیمت‌ها را در نرم‌افزار یا پلتفرم منو دیجیتال وارد کنید. سپس، منو را می‌توانید بر روی صفحات نمایش دیجیتال در داخل یا خارج از کافه/رستوران نمایش دهید، یا از طریق کیوآر کدی که مشتریان با استفاده از تلفن‌های هوشمند خود اسکن می‌کنند، در دسترس قرار دهید. این روش نه تنها فرآیند انتخاب غذا را برای مشتریان آسان‌تر می‌کند بلکه به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا به سرعت و بدون هزینه‌های چاپ اضافی، تغییراتی در منو اعمال نمایند. منوهای دیجیتال همچنین می‌توانند تعاملی باشند و به مشتریان اجازه دهند تا اطلاعات بیشتری درباره هر آیتم مشاهده کنند، نظرات را بخوانند یا حتی سفارشات خود را به صورت دیجیتال ثبت کنند.

4.2/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا برای خرید نرم افزار رستوران و کافی شاپ از ما مشاوره بگیرید

ما در شبکه های اجتماعی دنبال کنید