Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

مشکلات منوی رستوران در گذشته + راه حل طلایی

مشکلات منوی رستوران

فهرست مطالب

منو کافه یا رستوران ها در گذشته به شکل کاغذی در سایز های مختلف بود که مشکلاتی را در برداشت. مثلا  بعضی وقت‌ها مجبور بودید چندین بار به رستوران تلفن بزنید یا به صورت حضوری به رستوران بروید تا بالاخره بتوانید یک یا چند میز را رزرو کنید. وقتی هم با خانواده یا دوستان به رستوران می‌رفتید آنقدر شلوغ بود که باید مدت زیادی سر میزی که از قبل رزرو کرده بودید می ایستادید. گاهی هم مجبور بودید بارها و بارها گارسون را صدا بزنید تا منو کاغذی رستوران‌ را بیاورد تا بتوانید غذایتان را انتخاب کنید. گاهی مواقع هم بعد از این همه معطلی، ممکن بود گارسون غذای مشتری دیگری را به اشتباه برای شما بیاورد. دوباره برای عوض کردن غذا مجبور می‌شدید زمان بیشتری منتظر بمانید تا بالاخره  بتوانید غذای مورد علاقه تان را میل کنید. یا مثلا هنگامی که  بعد از صرف غذا می‌خواستید هزینه فاکتور غذا را بپردازید مجبور بودید باز هم در صف طولانی بایستید تا نوبتتان شود. همه این موارد شما را خسته و کلافه می‌کرد.

اما این روزها در بیشتر رستوران‌ها منو دیجیتال جایگزین منوهای کاغذی شده است. در اینجا بیشتر درباره این منو و ویژگی‌هایش برایتان توضیح می‌دهیم. همچنین نحوه استفاده از این منو را هم به صورت مختصر شرح می‌دهیم. با ماپرا همراه باشید…

 

نحوه استفاده از منو دیجیتال

نحوه استفاده از منو دیجیتال بدین صورت است که فقط کافی است مشتری این کارها را به ترتیب انجام دهد. اول کیو آر کد (QR Code) را با گوشی خود اسکن نماید .قبل از آن از اتصال دستگاه خود به اینترنت یا وای فای مطمین شود. منو کامل غذاها، قیمت‌ها و توضیحات آن را مشاهده خواهد کرد. غذایش را به صورت آنلاین سفارش می دهد و نسبت به دریافت فاکتور آنلاین رستوران اقدام نماید. سپس هزینه غذایش را آنلاین بپردازد. پس از پرداخت می تواند نظر یا انتقادات خود را ارسال کند .

 

مزایا منوی دیجیتال

  1. ترغیب شدن مشتری به خرید بیشتر
  2. جلب رضایت مشتری
  3. ارتباط بهتر با مشتری
  4. بیشتر شدن تعداد مشتری
  5. درآمد و سود بیشتر‌
  6. اشتباه کمتر
  7. استفاده آسان
  8. رعایت بهداشت و جلوگیری از انتقال بیماری‌ها
  9. صرفه جویی در مصرف کاغذ
  10. کمک به محیط زیست
  11. امکان راحت تر انجام شدن کارهای رستوران
  12. سرعت و نظم بیشتر
  13. امکان پرداخت صورتحساب به صورت آنلاین و نقدی
  14. شلوغی و ازدحام کمتر
  15. صرفه جویی در هزینه
  16. امکان سفارش غذا به صورت حضوری، بیرون بر یا ارسال با پیک موتوری
  17. چند زبانه بودن منو
  18. امکان ثبت نظر سنجی هوشمند، انتقاد یا پیشنهاد به صورت آنلاین
  19. دارای باشگاه مشتریان و تحلیل رفتار مشتریان
  20. کمک به بازاریابی بازگشتی
مشاهده مطلب  روانشناسی رنگ ها در رستوران و کافه

بهترین منو دیجیتال چه ویژگی‌هایی دارد؟

امروزه شرکت های زیادی منو دیجیتال ارایه می کنند و اما سوالی که برای مدیران رستوران و مشتریان رستوران پیش می آید این است که کدام منو دیجیتال بهترین گزینه است ؟ منو دیجیتالی که امکانات و ویژگی هایی ذکر شده در ادامه را داشته باشد منو دیجیتال مناسب است . هر زمان که غذای خاصی تمام شده یا طبخ نمی شود این امکان وجود داشته باشد که در منو دیجیتال ذکر شود. بدین ترتیب در زمان صرفه جویی می‌شود. به علاوه، اطلاعات بیشتری در خصوص غذاهایی که آن روز یا آن شب در رستوران طبخ می‌شود در اختیار مشتری قرار ‌گیرد. همچنین در این نوع منو می‌توان درصد تخفیفات مربوط به غذاهای مختلف را ذکر کرد.  ضمنا در این منو بتوان یک قسمت جداگانه برای ثبت نظر سنجی، انتقاد یا پیشنهاد به صورت آنلاین و مبتنی بر فاکتور قرار داد. این کار یک روش برای جذب بیشتر مشتری و وفادارسازی مشتریان است.

ویژگی خوب دیگر منو دیجیتال ماپرا که دیگر منوهای دیجیتال از آن برخوردار نیستند این است که این نوع منو چند زبانه است و بدین ترتیب توریست‌ها نیز بدون هیچ مشکلی می‌توانند به راحتی غذای مورد علاقه شان را سفارش دهند. در ضمن اگر از این منو استفاده کنید دیگر به طراح گرافیست برای تغییر یا ویرایش تصاویر غذاها نیازی ندارید. پس این مزیت مهم منودیجیتال ماپرا را برای انتخاب منودیجیتال یا نرم افزار رستوران خویش. به یادداشته باشید

ذکر این نکته ضروری است که امکان فروش آنلاین غذا از طریق منو دیجیتال نیز وجود دارد. بدین صورت که مشتری منو را مشاهده نموده و غذای مورد علاقه اش را  به صورت اینترنتی سفارش می‌دهد. سپس غذا را برایش می‌فرستند. بنابراین منو غذای دیجیتال به راحتی و در هر زمان و مکانی در اختیار مشتری قرار می‌گیرد. بدون اینکه نیاز باشد مشتری به صورت حضوری به رستوران مراجعه نماید.

نحوه استفاده از منو دیجیتال

خوشبختانه، امکان بروز رسانی منو دیجیتال نیز وجود دارد. بدین صورت که پرسنل انتخابی رستوران می‌تواند به ساده ترین حالت ممکن منو غذای دیجیتال را تغییر دهد. غذایی را از منو حذف کند یا غذایی را به منو بیفزاید. همچنین می‌توان توضیحات، قیمت‌ها و تصاویر هر غذا را به راحتی و سریع در منو قرار داد. بدون اینکه نیاز باشد منو بارها و بارها چاپ شود و برای چاپ آن نیز هر بار هزینه زیادی پرداخت شود.

مشاهده مطلب  گل و گیاه مناسب رستوران

دیگر مزیت قابل توجه منوی دیجیتال ماپرا، اتصال آن به تمام فرایندهای فروش، انبارداری، موجودی انبار و کنترل هزینه ها (cost control) است. منو دیجیتال ماپرا فقط یک منو دیجیتال نیست! نرم افزار صندوق، تمامی گزارش های مالی و آماری حاصل از فروش آنلاین، حضوری، و بیرون بر را به صورت یکپارچه در اختیار دارید. و فروش و درآمدهای رستوران و کافه شما با هزینه ها و انبارداری مجموعه کاملا یکپارچه است.

از دیگر مزایای چشم گیر منو دیجیتال حرفه ای که برای یک مجموعه بسیار کارآمد است، اتصال آن به باشگاه مشتریان هوشمند و تحلیل رفتار مشتری است. ماپرا، تنها ارائه دهنده منودیجیتال متصل به الگوریتم های هوش مصنوعی و تحلیل رفتار مشتریان است. این موضوع نیز برتری خاص ماپرا می باشد.برای استفاده از منو دیجیتال تنها کاری که مشتری باید انجام دهد این است که کیوآر کد کسب و کار را با گوشی موبایل خود اسکن نماید. شما به عنوان صاحب رستوران می‌توانید کیو آر کد را روی میزها، پنجره ها، کانتر، جلوی درب ورودی، رسید پرداخت، بسته بندی غذا و غیره قرار دهید.

ماپرا استند های لوکس و جذابی را به همین منظور طراحی و تولید نموده است که برای مشاهده نمونه ای از این استند ها می توانید با کارشناسان ماپرا ارتباط برقرار نمایید.

خوب است بدانید که می‌توانید از منو دیجیتال علاوه بر رستوران ‌ها، در کافی شاپ‌ ها یا فست فودها ، فودکورت ها، مجتمع های تجاری ، هتل ها و دیگر اصناف نیز استفاده کنید.

معایب منو کاغذی نسبت به منو دیجیتال

  1. مصرف زیاد کاغذ
  2. هزینه بالا
  3. پاره شدن، خیس شدن یا کثیف شدن منو کاغذی
  4. ایجاد استهلاک در صورت استفاده طولانی مدت از منو کاغذی
  5. نیاز به گرافیست
  6. شلوغی و ازدحام بیش از حد
  7. بی نظمی
  8. عدم رعایت بهداشت و امکان انتقال بیشتر بیماری‌ها
  9. اشتباه در سفارش گرفتن از مشتری یا پرداخت مبلغ

همچنین لازم به یادآوری است که امکان درج تصاویر یا توضیحات کامل راجع به هر غذا در منو کاغذی وجود ندارد. گاهی مواقع هم نمی‌توان منو کاغذی را به چند زبان ترجمه کرد تا همه مشتریان از جمله توریست‌ها بتوانند از آن استفاده کنند. بنابراین ممکن است آن‌ها در هنگام سفارش دادن غذا با مشکل مواجه شوند. در کل ویژگی هایی که در منودیجیتال وجود دارد را نمی توان در منوکاغذی گنجاند.

معایب منو کاغذی

امتیاز دادن به این نوشته post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا برای خرید نرم افزار رستوران و کافی شاپ از ما مشاوره بگیرید

ما در شبکه های اجتماعی دنبال کنید