Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

روانشناسی رنگ ها در کافه رستوران

روانشناسی رنگ ها در کافه رستوران

فهرست مطالب

روانشناسی رنگ ها چیست؟ در گذشته اغلب تاثیر رنگ ها نادیده گرفته شده است. انسان ها هیچ شناختی از رنگ ها و تاثیری که رنگ ها می توانند بر آنها داشته باشند نداشتند. امروزه با پیشرفت دانش و تحقیقات انجام شده، رشته های بسیاری راجع به رنگ ها، روانشناسی رنگ ها در دکوراسیون و… که همگی بر تاثیر رنگ ها تاکید دارند به وجود آمده اند. تجربه ، تحقیقات و پژوهش های صورت گرفته در این حوزه همگی بر صحیح بودن این موضوع که رنگ ها بر زندگی ما تاثیر دارند تاکید می کنند.

بر اساس روانشناسی رنگ ها در دکوراسیون ، گفته می شود که رنگ های محیط و حتی لباس هایی که می پوشیم بر خلق، عواطف و هیجانات ما تاثیر گذارند. در واقع این تاثیر، تاثیری دو جانبه است. ما ممکن است بر اساس احساس یا خلقی که در روز بر ما غالب است، نا خوداگاه رنگ لباس خود را انتخاب کنیم، در نتیجه بر اساس گفته های بالا رنگی را که انتخاب می کنیم نیز بر خلق ما تاثیر گذار است.

برای مثال فردی که از خلق پایینی بر خوردار است به احتمال زیاد رنگ های تیره را ترجیح می دهد، در نتیجه با استفاده از آنها احساس بدی که دارد چند برابر خواهد شد و بالعکس، یعنی اگر فردی که شاد و سر حال است از رنگی مثل زرد استفاده کند، احتمالا شاداب تر خواهد شد. شاید یکم عجیب به نظر برسد اما همه ی اینها، نتیجه ی تحقیقات علمی و معتبری هستند که سالها روی آنها بررسی شده است.

آیا انتخاب درست رنگ ها در دکوراسیون کافه رستوران در فروش تاثیر دارد؟

روانشناسی رنگ ها در دکوراسیون بر تاثیر رنگ های محیط اطراف فرد تاکید جدی دارد. بر این اساس گفته می شود رنگ دیوار ها و اشیای محیطی که شما وقت خود را در آن می گذرانید، بر عواطف و روحیات شما اثر جدی بر جای می گذارند. همینطور اشاره می شود به اینکه رنگ ها چقدر بر تصمیماتی که می گیریم، حتی به صورت نا خوداگاه تاثیر مهمی دارند. برای مثال شما بر اساس رنگ یک لباس جذب آن می شوید و ممکن است آن را بخرید، بر اساس رنگ یک نوشیدنی آن را سفارش می دهید، وارد مکانی می شوید که دکوراسیون و رنگش را دوست دارید و تمامی اتفاقات دیگری که به صورت روزانه تجربه می کنید، همگی تحت تاثیر رنگ ها قرار دارند.

مشاهده مطلب  ترندهای برتر صنعت رستوران در سال 2023

 به شکل باور نکردنی ای شما بر اساس رنگ هایی که یک فرد می پسندد و انتخاب می کند، می توانید اطلاعات مفیدی را درباره ی شخصیت او بدست آورید. برای مثال فردی که عاشق رنگ آبی است و زیاد از آن استفاده می کند به احتمال زیاد فردی آرام و مسئولیت پذیر است. همینطور فردی که رنگ مشکی را دوست دارد، شخصیتی محافظه کار و پیچیده دارد.

امروزه به راحتی می توانید بر اساس رنگ مورد علاقه ی خود، با برخی از خصوصیات خود بیشتر آشنا شوید.

روانشناسی رنگ ها، بازاریابی هوشمندانه در کافه رستوران ها

اغلب انسان ها به صورت هشیار و یا ناهشیار، تحت تاثیر رنگ های محیط قرار دارند. روانشناسی رنگ ها در کافه رستوران به شدت از این باور حمایت می کند. بر اساس روانشناسی رنگ ها در کافه رستوران، افراد بر اساس رنگ یک محیط ترجیح می دهند به آن کافه بروند یا کافه ی کناری آن. همچنین روانشناسی رنگ ها در دکوراسیون، به این قضیه نیز اشاره دارد که چه رنگ هایی باعث می شوند اشتهای شما افزایش پیدا کند و یا بالعکس. رنگ هایی مثل قرمز و یا زرد در افزایش اشتها نقش دارند، بنابراین اگر کمی دقت کرده باشید، متوجه شده اید که بسیاری از رستوران ها و یا کافه ها از این دو رنگ، زیاد استفاده می کنند.

با توجه به مطالب بالا در خصوص روانشناسی رنگ ها در کافه رستوران، استفاده از رنگ هایی که باعث افزایش اشتها در مشتری شوند، قطعا در سود رستوران ها و کافه ها موثر خواهند بود. همینطور اگر به طور ناخواسته، از رنگی استفاده کنید که باعث کاهش اشتها می شوند، به احتمال زیاد ضرر خواهید کرد. بنابراین بسیار مهم است در این زمینه کمی تحقیق کنید و از تیمی متخصص کمک بگیرید تا از خطرات احتمالی در امان بمانید.

در زمینه روانشناسی رنگ ها در دکوراسیون علم فنگشویی حرف های زیادی برای گفتن دارد. بر اساس این علم، هر فرد می تواند از رنگ خاصی که با عدد کوای آن هماهنگی دارد انرژی مثبت بیشتری دریافت کند. مثلا اگر فردی رنگ های کرم، زرد و یا سفید برایش مناسب تر باشند، با استفاده از آنها در هر زمینه ای مثلا انتخاب لباس هایش بر اساس این رنگ ها، یا انتخاب رنگ دیوار محیطی که وقت خود را در آن می گذراند، می تواند اتفاقات مثبت بیشتری را تجربه کند!

مشاهده مطلب  ٢۰ نکتۀ کاربردی که از مدیریت رستوران باید بدانید!!

اگر بخواهید به طور تمام و کمال بر اساس روانشناسی رنگ ها در کافه رستوران عمل کنید، باید ریز ترین جزئیات را هم مد نظر داشته باشید. بسیار مهم است که نحوه ی طراحی مواردی مانند: منو دیجیتال ، نرم افزار رستوران ، باشگاه مشتریان رستوران و حتی فاکتور آنلاین رستوران شما به شکل درست و اصولی باشد.زیر بسیار تاثیر گذار است.

از روانشناسی رنگ ها به چه منظور استفاده می شود؟

روانشناسی رنگ ها در دکوراسیون کافه ها و رستوران ها نیز نقش مهمی دارد. همه ی ما کافه رستوران های زیادی را می شناسیم که عده ای محبوبیت بسیاری دارند، در حالیکه بعضی دیگر از آنها با وجود غذا ها و دسر های خوش طعم نتوانسته اند دستاورد های دلخواه خود را کسب کنند. بسیاری از کافه رستوران هایی که خوردنی های با کیفیت و خوش طعم به مشتری عرضه می کنند، شناخته شده نیستند.

نتیجه ای با توجه به مطالب گفته شده:

با نگاه به مسائل گفته شده راجع به روانشناسی رنگ ها در دکوراسیون، این ها می تواند دلایل متعددی داشته باشد اما مهم ترین دلیل این است که باید به تمام ابعاد، به یک اندازه توجه شود. اگر غذا ها، نوشیدنی ها و دسر ها همگی از کیفیت بالایی برخوردارند باید در یک محیط با کیفیت هم قرار بگیرند. در واقع نحوه ی برخورد با مشتری، کیفیت غذا ها ، نحوه ی خدمت رسانی  و… همگی باید در یک محیط مناسب که با رنگ های مناسب طراحی شده است، صورت بگیرند تا در کنار هم، یک کافه رستوران مناسب را به وجود آورند.

امتیاز دادن به این نوشته post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا برای خرید نرم افزار رستوران و کافی شاپ از ما مشاوره بگیرید

ما در شبکه های اجتماعی دنبال کنید