Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

داستان برند رستوران و کافه (Brand story) شما چیست؟

داستان برند کافه رستوران

فهرست مطالب

اگر شما هم به دنبال استراتژی های نوین بازاریابی هستید و معتقد هستید که روش های بازاریابی سنتی پاسخگوی نیاز امروزه مردم نیستند، پیشنهاد می کنیم تا آخر مطالب با ما همراه باشید. زیرا یکی از راهکارهای مهم در صنعت رستوران “داستان برند” یا Brand Story می باشد که قصد داریم به تعریف آن بپردازیم. امروزه دربسیاری از مشاغل و صنایع، داستان سرایی برای برند به روش متداولی تبدیل شده است. با این روش می توان مشتریان را جذب کرد و با سهیم نمودن آنها در این روند، می توان موفقیت های بزرگی به دست آورد. کسانی که به دنبال افزایش میزان مشتریان رستوران و افزایش فروش هستند بی شک داستان سرایی برند، یکی از اقدامات لازم برای آنهاست. اما به همین سادگی نمی توان داستان برند برای رستوران یا کافه ساخت. نکاتی دراین زمینه وجود دارند که درادامه مطلب آنها را به اشتراک می گذاریم و با استفاده از آنها می توانید تجربیات جدیدی در حوزه بازاریابی داشته باشید.

داستان برند یک روایت شیوا و منحصر به فرد از تاریخچه، شخصیت، و ارزش‌های یک برند تجاری است. این داستان از آغاز تأسیس برند تا امروز به تکامل و تغییرات آن پرداخته و نقش آن در بازار و در دل مشتریان را نمایان می‌کند. داستان برند به عنوان یک وسیله ارتباطی بسیار قدرتمند برای جلب توجه مشتریان، ایجاد ارتباط وفاداری با آنها، و تمیز کردن تصویر برند در ذهن آنها عمل می‌کند. این داستان برای هر برند، بزرگ یا کوچک، اهمیت دارد و می‌تواند به شکلی موثر بر تصمیم‌گیری مشتریان و موفقیت کسب و کار تأثیر بگذارد. از طریق ارتقاء و ترویج داستان برند به درستی، برندها می‌توانند ارتقاء یابند و بازارهای رقابتی را تسخیر کنند.

داستان برند رستوران یا کافه به چه معناست؟ 

پیش از آنکه نکات مربوط به داستان برند را نام ببریم، لازم است ابتدا به مفهوم داستان برند بپردازیم. داستان برند به معنای تعریف روایت به جای لیست کردن محصولات می باشد و به منظور برقراری ارتباط با مشتریان انجام می گیرد. البته یکی دیگر از راه های داستان سرایی برند، این است که مشتریان در روایت داستان مشارکت داشته باشند و به عنوان نقش های اصلی این داستان ایفای نقش کنند. گرچه هدف هرنوعی از داستان برند، یک موضوع می باشد، تنها طریقه اجرا یا انجام آنها بایکدیگر تفاوت دارد. رستوران ها معمولا از طریق فیلم، عکس یا متن سعی می کنند داستان خود را مطرح کنند و به این موضوع بپردازند که چگونه آغاز کردند و چرا این شغل را انتخاب کردند. زمانی که مشتریان با داستان برند آشنا می شوند می توانند هم ذات پنداری کنند و خود را بخشی از این داستان ببینند. این موضوع تاثیرات مثبتی در کسب وکار شما خواهد داشت، تنها کافیست تا مشتریان خود را شناسایی کنید، اهداف خود را بشناسید و بدانید این اهداف را چگونه در قالب داستان بیان نمایید. ماپرا برای داشتن ارتباط مداوم با مشتریان، اعمال تخفیف و افزایش فروش رستوران شما نرم افزار باشگاه مشتریان را در پلتفرم خود پیاده سازی کرده است. درادامه مطلب، طریقه داستان سرایی برند را تشریح خواهیم کرد.

مشاهده مطلب  نرم‌افزار تحت وب (Web Based) چیست ؟

 

  1. تمایز رستوران نسبت به رقیبان را شناسایی کنید

هدف از داستان برند، شناساندن و خاص جلوه دادن رستوران می باشد. حتی اگر صدها رقیب داشته باشید، حتما مزیتی در رستوران شما وجود دارد که رقیبان از آن محروم هستند. این مزیت می تواند برگ برنده شما باشد که می تواند به شما کمک کند داستان برند مختص رستوران خود را بنویسید. برای یافتن مزیت خاص رستوران یا کافه، لازم است تا سبک یا کانسپت رستوران خود و سلیقه مشتریان را شناسایی کنید. به طورمثال، اگر دارای رستوران یا کافه سنتی و خانوادگی هستید بهتر است از داستانی استفاده کنید که مربوط به خانواده دوستی باشد و بر فضای صمیمی که خانواده ها در این رستوران خواهند داشت تاکید کند. یا اگر از نرم افزار رستوران استفاده می کنید و مشتریان می توانند از شعبه مجازی شما استفاده کنند، سعی کنید آن را در داستان خود بگنجانید. بنابراین، برای داشتن داستان برند مناسب، لازم است مزیت رستوران خود را بشناسید تا از آن استفاده کنید. البته فراموش نکنید که داستان را برای خود نمی نویسید، بلکه برای مشتریان این کار را انجام می دهید.

  1. از لحن صمیمی و دوستانه استفاده کنید

اگر مشتریان قادر به فهمیدن یا خواندن داستان شما نباشند، قطعا مشارکتی هم درآن نخواهند داشت. اکثر مردم علاقه ای به خواندن داستان رستوران یا کافه با کلمات تخصصی و پیچیده ندارند. درصنعت رستوران عبارات و اصطلاحات غیررسمی زیادی وجود دارد که با استفاده از آنها می توان جملات را قابل فهم، ساده تر و دلنشین تر کرد. درواقع، داستان برند خوب، داستانی است که قابل فهم برای عموم مردم باشد. به طور کلی، نوشتن داستان برند به زبان ساده می تواند تاثیر بیشتری بر خواننده بگذارد. برای آنکه از مناسب بودن داستان خود مطمئن شوید، یک بار آن را باصدای بلند بخوانید تا متوجه نقاط ضعف و مشکلات آن شوید و آنها را برطرف نمایید.

  1. ویرایش را دست کم نگیرید!

داستان برند برای آنکه مفید و کارآمد باشد، نیازمند تلاش و دقت است. نمی توان در چند دقیقه چند جمله را پشت هم نوشت و آن متن را داستان برند نامید. باید به یاد داشته باشید که شما تنها رستوران یا کافه نیستید که دارای داستان برند هستید، پس باید تمام تلاش خود را بکنید و به خوبی بنویسید تا داستان برند شما از دیگر رقیبان پیشی بگیرد. قدم اول برای داستان برند، نوشتن است و قدم دوم ویرایش است. حتی اگر شما درزمینه نوشتن داستان برند حرفه ای هستید یا نویسنده ای در تیم خود دارید، لازم است نوشته ی خود را توسط اپلیکیشن ها یا سایت های ویرایش کننده تصحیح نمایید و مشکلات آن را برطرف کنید. حتی اگر شما نویسنده حرفه ای نباشید، روزانه برای نوشتن پیام یا نامه ها مطالبی را می نویسید.همین موضوع می تواند تاثیر مثبتی در نوشتن داستان برند داشته باشد. بنابراین، زمانی که به دنبال پیشرفت کسب وکار خود و سوددهی رستوران باشید، دیگر توجیحی برای نوشتن داستان برند نامناسب یا غلط وجود ندارد.

  1. احساسات خوب را برانگیزید

ویژگی داستان های خوب، برانگیختن احساسات خوب است. اگر در داستان برند خود سعی داشته باشید احساسات خوب خواننده را برانگیزید، داستان شما موثرتر خواهد بود. در ادامه نکاتی برای استفاده از احساسات در داستان برند رستوران یا کافه ذکر می کنیم.

  • از طنز استفاده کنید تا موجب خنده ی مشتریان و افزایش سطح اندورفین در آنها گردد
  • از صفت های حسی استفاده کنید تا داستان خود را زنده و واقعی تر کنید
  • حقیقت های جالبی را به اشتراک بگذارید تا موجب شگفت زدگی و مجذوب شدن مشتریان شود
مشاهده مطلب  افزایش فروش رستوران با فرمول اثربخش + 7 کاربرد جدید

 

  1. داستان خود را بیان کنید

اجازه دهید مشتریان با خواندن داستان برند، شما را بشناسند. بهترین مقدمه برای نوشتن داستان برند، این است که بیان کنید چگونه رستوران یا کافه را افتتاح کردید. بیان کردن جزئیات رستوران می تواند موجب ایجاد صمیمت بین رستوران و مشتریان شود. مشتریان معمولا داستان های انگیزشی و پر از سخت کوشی و فداکاری را برای دنبال کردن ترجیح می دهند. بنابراین، بهتر است شما نیز این نکات را در داستان برند رستوران یا کافه بگنجانید. در آخر، این داستان را در صفحات مجازی، وب سایت یا در فضای رستوران منتشر کنید تا تمام مشتریان به آن دسترسی داشته باشند. اگر تصاویر قدیمی مرتبط با داستان خود دارید، منتشر کردن آنها نیز خالی از لطف نیست و موجب به خاطر سپاری بهتر داستان می شوند.

داستان برند رستوران

نتیجه گیری

برای موفقیت لازم است گاهی از نقطه امن خود خارج شوید و راه های جدید را امتحان کنید. داستان برند رستوران یا کافه، یکی از راه های ارتباط با مشتری و بازاریابی می باشد که با انجام آن تغییرات مثبتی را مشاهده خواهید کرد. مزیت های خاص رستوران را به مشتریان نشان دهید و به آنها ثابت کنید که رستوران شما یکی از بهترین هاست. در این مقاله نکاتی را بیان کردیم که با استفاده از آنها می توانید داستان برند رستوران یا کافه بنویسید و تاثیرات آن را مشاهده نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا برای خرید نرم افزار رستوران و کافی شاپ از ما مشاوره بگیرید

ما در شبکه های اجتماعی دنبال کنید