Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

ترندهای برتر صنعت رستوران در سال 2023

ترند صنعت رستوران

فهرست مطالب

صنعت رستوران‌داری یک صنعت پویا و همیشه در حالِ تغییر است. ترندهای رستوران که هر روز ظاهر می شوند، ادامه موفقیت آمیز آن را دشوار کرده است. به خصوص در دو سال گذشته، صنعت رستوران‌ داری بیش از هر زمان دیگری با تغییراتی روبرو شده است. با تغییرات و روندهای جدید که با سرعت تمام در حال اجرا هستند، عقب ماندن بسیار آسان است. با این حال، با افزایش رقابت‌پذیری این صنعت، صاحبان رستوران‌ها و کافه ها باید با این روندها همگام و مطابق با آن سازگار شوند، در غیر این صورت خطر از دست دادن کسب و کار دور از ذهن نیست. در این مطلب به ترندهای صنعت رستوران میپردازیم که در سال 2023 همه گیرتر خواهند بود.

ترندهای صنعت رستوران

هنگامی که همه گیری کویید 19 در سال 2020 شروع شد، این صنعت زیر و رو شد و رستوران داران مجبور شدند برای زنده ماندن خارج از چارچوب فکر کنند. این امر بسیاری از شیوه‌های جدید مانند منوها و پرداخت‌های بدون تماس، سیستم‌های سفارش آنلاین و غیره را به همراه داشت. به عنوان مثال، قبل از همه‌گیری، منوهای بدون تماس یکی از ویژگی‌های نادر رستوران ها و کافه ها بودند. اما در حال حاضر، مشتریان انتظار دارند که هر رستورانی آن را داشته باشد. اگر رستوران و کافه شما با این ترند مطابقت نداشته باشد، مشتریان احتمالا ناامید خواهند شد. همچنین، انتظارات مشتریان به سرعت در حال تغییر است، بنابراین مطمئن شوید که رستوران شما نیز همراه با آنها تغییر می کند.

همانطور که انتظار می رفت، سال جدید- 2023، تغییرات بیشتری به همراه خواهد داشت. صنعت رستوران در حال گذر از یک انقلاب تجربه مشتری است که توسط فناوری هدایت می شود. همه چیز به مشتریان مربوط می شود و اینکه چگونه رستوران ها می توانند تجربه ای عالی فراهم کنند که برای همیشه در خاطر مشتری بماند. در این میان، ترندها بیش از هر زمانی مهم شده‌اند.

 

بیایید نگاهی به برخی ترندهای پیش بینی شده برای صنعت رستوران و کافه در سال 2023 بیندازیم:

1.شخصی سازی رابطه بهتری با مشتری می سازد

شخصی سازی (Personalization) اصطلاح جدیدی برای صنعت رستوران نیست. با این حال، اکنون بیش از هر زمان دیگری اهمیت یافته است. انتظارات مشتریان در طول سال ها به طور قابل توجهی تغییر کرده است. آنها اکنون به رستوران قدم می گذارند و هر بار انتظار خدماتی خاص و شخصی را دارند که شامل موارد زیر است:

  • به یاد آوردن نام خودشان
  • به یاد داشتن ترجیحات غذایی آنها
  • شناخت میز مورد علاقه آنها
  • دانستن آخرین زمان خرید آنها
  • آگاهی از دستورات معمول آنها
  • و …

روزهایی که یک سلام مودبانه یا یک لبخند ساده برای راضی کردن مهمانان کافی بود، گذشته است. در حال حاضر، همه چیز باید در خدمت شناخت مشتریانِ خود و ایجاد احساس مهم بودن در آنها با ارائه تجربه ای متناسب با ترجیحات آنها باشد. خوشامدگویی به مهمانان با نام آنها، استقبال از مهمانان همیشگی برای بازگشت به رستوران و کافه، آگاهی از ترجیحات میز و غذا، آلرژی ها و غیره، بر اساس خریدهای گذشته به آنها کمک می کند احساس کنند که کافه رستوران شما به آنها اهمیت می دهد، که به نوبه خود باعث ایجاد یک رابطه قوی تر و بهبود وفاداری مشتری می شود.

رستوران خودکار

چگونه با ترند شخصی سازی در رستوران و کافه همگام شویم؟

اگر تعجب می کنید که کارکنان شما چگونه می توانند نام، تاریخچه و ترجیحات هر مهمان را به خاطر بسپارند، نگران نباشید، آنها مجبور نیستند! بهترین نرم افزار رستوران با ثبت داده های مشتریان، به کافه و رستوران‌ شما کمک می‌کند:

  • تاریخچه سفارش ها
  • ترجیحات صندلی
  • آلرژی ها
  • تعداد خرید
  • و …
  •  

این اقدامات کارکنان رستوران و کافه را قادر می سازد تا به محض ورود مشتری، درک جامعی از او داشته باشند. به عنوان مثال: فرض کنید شما یک مشتری دائمی به نام سارا دارید که در هر مراجعه، صندلی کنار پنجره را درخواست می کند. کارکنان شما می‌توانند این اولویت را در توضیحات مشتری در سیستم ثبت کنند تا در دیدار بعدی او، با یک پیام «سلام سارا، خوش آمدی! آیا دوست داری سر میز همیشگی کنار پنجره بنشینی؟» از او استقبال کنند. این اتفاق به مشتری رضایت فوری می دهد و او را برای یک تجربه به یاد ماندنی آماده می کند.

 

2.در سال 2023 خودکارسازی محبوب تر می شود

خودکارسازی یک موضوع پرطرفدار در سراسر جهان بوده است. اکنون پتانسیل خود را در صنعت مهمان‌نوازی نشان می‌دهد. رستوران‌داران شروع به درک این موضوع کرده‌اند که چگونه خودکارسازی می‌تواند به انقلابی کردن عملکرد آنها در جنبه‌های مختلف کسب‌وکارشان، از فرآیندهای آشپزخانه گرفته تا تجربه مشتری و حتی بازاریابی کمک کند.

 

مشاهده مطلب  فناوری (NFC) در پرداخت و مزایای پرداخت بدون تماس چیست؟

چیزهایی مانند سرآشپزهای ربات یا دستگاه های سرو خودکار، همگی بخشی از خودکارسازی در صنعت رستوران هستند. با این حال، سیستم های خوکار ساده‌تر که عملیات روزانه رستوران را بهینه می‌کنند و به صرفه‌جویی در زمان و تلاش کمک می‌کنند، بیشترین سرعت رشد را در صنعت دارند. هر روز که می گذرد، شرکت ها در حال توسعه، بهبود و تکمیل فناوری چشمگیر برای خودکارسازی فرآیندهای روزانه هستند. این به نوبه خود نویدهایی از هزینه های عملیاتی کمتر، خدمات کارآمدتر به مشتریان و افزایش بهره وری را می دهد.

 

بازاریابی اتوماتیک شاید مهمترین مورد برای صنعت رستوران داری در سال 2023 باشد. این امکان را به رستوران و کافه شما می دهد تا با پیام های مناسب در زمان مناسب به مشتریان دسترسی پیدا کنید و به شما اجازه می دهد روابط بهتری ایجاد کنید، رضایت و حفظ مشتری را بهبود بخشید.

 

چگونه با ترند خودکار سازی در رستوران و کافه همگام شویم؟

سیستم اتوماتیک مناسب به شما این امکان را می دهد که خودکاری سازی را در رستوران و کافه خود به جریان اندازید و در زمان و تلاش کارکنان صرفه جویی کنید؛ بدون اینکه به تجربه مشتری آسیبی وارد شود. این اقدام اجازه می دهد تا زمان بیشتری را برای تمرکز بر استراتژی های سطح بالا که به هدایت کسب و کار، افزایش درآمد و بهبود عملیات کمک می کند، به جای سوزاندن زمان و منابع خود در این وظایف تکراری، فراهم کنید. سرمایه‌گذاری در سیستم‌های پیشرفته مانند ماپرا ، رستوران و کافه شما را قادر می‌سازد تا کارها را با خودکارسازی فرآیندها انجام دهید بدون اینکه کارکنان شما انگشتی را بلند کنند. مثلا:

  • جمع آوری داده های مشتریان
  • دسته بندی مشتریان برای خدمات بهتر
  • راه اندازی کمپین های بازاریابی خودکار برای ارائه یک تجربه بازاریابی فوق العاده خاص و شخصی
  • و …

نقاط ضعف و فرایندهای رستوران و کافه خود را که به کمک خودکارسازی به طور قابل توجهی بهبود می یابند، شناسایی و ارزیابی کنید و سیستمی را بیابید که نیازها را به بهترین شکل برآورده کند و راه‌حلی همه‌ جانبه در اختیار شما قرار دهد.

 

3.حفظ و ایجاد روابط مهم تر از قبل است

همانطور که قبلا ذکر کردیم، همه چیز در مورد مشتریان شماست. مشتریان روزانه شما ستون فقرات رستوران شما هستند. آوردن مشتریان جدید دیگر کافی نیست، بلکه ایجاد ارتباط با مشتریان فعلی و حفظ آنها کلید موفقیت بلندمدت است. آیا می دانستید که جذب یک مشتری جدید پنج برابر بیشتر از هزینه نگه‌داشت یک مشتریِ فعلی است؟ نه تنها این، بلکه افزایش 5 درصدی مشتریان وفادار میتواند تا 90 درصد درآمد شما را افزایش دهد!

با این حال، حفظ مشتریان آنقدرها هم که تصور می شود آسان نیست. از آنجایی که صنعت رستوران‌داری یک مسابقه اسب‌سواری مطلق است، رستوران ها و کافه ها برای انتخاب شدن در رقابت هستند. مهم است اطمینان حاصل کنید که بهترین تجربه مشتری را برای آنها فراهم می‌کنید و استانداردهای رستوران و کافه خود را حفظ می‌کنید تا هربار تجربه خوبی برای آنها فراهم کنید. حتی یک تجربه بد می تواند منجر به مشتری ناراضی شود که دیگر هرگز باز نخواهد گشت.

حفظ روابط در رستوران

چگونه با ترند حفظ و ایجاد روابط در صنعت رستوران همگام شویم؟

همیشه رضایت مهمانان را به عنوان اولویت اصلی رستوران و کافه خود نگه دارید و مطمئن شوید که کارکنان شما به مرور زمان، آن را از دست ندهند. یک راه آسان برای حفظ خدمات مشتری در طول زمان، تنظیم استانداردهای کافه و رستوران است که به عنوان معیار برای کارکنان شما عمل می کند. مهم است که کارکنان خود را به خوبی آموزش دهید و آموزش و ارزیابی منظم ارائه دهید تا مطمئن شوید که همه در یک مسیر هستند. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، یک اشتباه کوچک توسط یک کارمند می تواند به قیمت یک مشتری دائمی برای شما تمام شود. پیگیری بازخورد مشتریان راه دیگری برای درک این است که آیا مشتریان از خدمات شما راضی هستند یا استانداردهای رستوران و کافه شما نیاز به ارزیابی مجدد و بهبود دارد.

 

4.داده ها کلید حفظ بهتر مشتری است

چند سالی است که انقلاب داده در سرتاسر جهان در حال وقوع است، اما صنعت رستوران‌داری برای انطباق با این تغییر کند بوده است. با این حال، تغییرات زیاد در رفتار مشتری در مدت اخیر، داده‌ها را به یکی از مهمترین ابزارهای موفقیت رستوران تبدیل کرده است. رستوران‌هایی که هنوز داده‌های خود را ردیابی نمی‌کنند، بینش مفیدی درباره مشتریان و عملکرد خود که می‌تواند تفاوت ایجاد کند را از دست می‌دهند. پیگیری و تجزیه و تحلیل داده‌های مهم درباره مشتریانتان مانند تاریخچه سفارش ها، کل هزینه‌ها، اولویت‌ها و بازخورد به شما کمک می‌کند اطلاعات زیادی را داشته باشید و درک عمیقی از مخاطبان خود پیدا کنید.

داشتن این اطلاعات رستوران ها را قادر می سازد تا تجربه ای مناسب بر اساس ترجیحات مشتری ارائه دهند. هرچه مشتریان خود را بهتر بشناسید، تجربه شخصی‌تر می‌شود. به عنوان مثال، اگر می‌دانید که مهمانی برای جشن تولدش به آنجا آمده است، می‌توانید یک دسر رایگان به او بدهید.

این بینش ها همچنین به صاحبان رستوران اجازه می دهد تا ترند ها را شناسایی کرده و مشتریان را تقسیم بندی کنند. به شما امکان می دهد پروفایل های مشتری بهتر و روابط قوی ایجاد کنید، که به شخصی سازی بیشتر تجربه غذاخوری مشتری کمک می کند. این شخصی‌سازی مبتنی بر داده، همانطور که قبلاً ذکر کردیم، انگیزه‌ای است که مشتریان به برند شما وفادار بمانند و حفظ آن ها را بهبود می‌بخشد، همانطور که می‌دانیم، این هدف رستوران‌ها در سال 2023 است.

 

مشاهده مطلب  روش راه اندازی رستوران مجازی

چگونه با ترند همگام شویم؟

جمع‌آوری داده‌ها می‌تواند کار بسیار خسته‌کننده‌ای باشد، به همین دلیل است که اکثر رستوران‌ها هنوز آن را به طور فعال شروع نکرده‌اند. خوشبختانه، اکنون سیستم‌های جدید مختلفی وجود دارد که به شما در انجام کار کمک می‌کنند و فرآیند جمع‌آوری داده‌ها را خودکار می‌کنند تا کارکنان شما مجبور نباشند ساعت‌ها را برای تکمیل ثبت‌ کردن داده ها صرف کنند.

راهکار خوب این است که سیستمی پیدا کنید که بتواند داده های مشتری و عملکرد رستوران شما را در یک مکان جمع آوری کند و ارزیابی و تجزیه و تحلیل آن را بسیار آسان تر کند. به عنوان مثال ماپرا ابزار های گوناگونی در اختیار شما قرار می دهد و همچنین داده های فروش شما را به صورت یکپارچه به شما نمایش می دهد. تفاوتی ندارد فقط فروش حضوری دارید یا اینترنتی و یا هردو. میتوانید داده های همه ی آن ها را داشته باشید.

 

5.فناوری، فشار روی کارکنان را کاهش میدهد

تحول دیجیتال، صنعت رستوران‌ داری را در چند سال گذشته تحت کنترل خود در آورده است و سال 2023 نیز تفاوتی نخواهد داشت. فناوری به عنوان کمکی به رستوران‌ها آمده است که آنها را قادر می‌سازد تا کارایی عملیاتی خود را بهبود بخشند و فرآیندهای خود را ساده‌تر کنند. در سال 2023 با توجه به افزایش کارایی برای موفقیت، رستوران ها بیش از هر زمان دیگری به سمت فناوری حرکت خواهند کرد. چه سیستم‌های مدیریت میز که به مدیریت کلی رستوران و رزرو کمک می‌کنند، چه نرم افزار های رستورانی که به ایجاد تجربیات بهتر مشتری کمک می‌کنند، یا سیستم‌های بدون تماس که به شما کمک می‌کنند با روندهای جدید ناشی از همه‌گیری همراه باشید. درک پتانسیل این فناوری های پیشرفته در سال جاری و استفاده از آنها برای تبدیل رستوران خود از خوب به عالی بسیار مهم است.

 

چگونه با ترند همگام شویم؟

وقتی صحبت از فناوری رستوران به میان می آید، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد:

  • سیستم های سفارش آنلاین
  • سیستم های مدیریت میز و رزرو
  • نرم افزار های رستورانی
  • ایجاد شعبه مجازی
  • سیستم های نظرسنجی
  • و…
  •  

بعضی از سیستم ها همچنین راه حل «همه در یک» را به رستوران ها ارائه می دهند که شامل ویژگی های مختلفی است که نیازهای مختلف را برآورده می کند. به عنوان مثال پلتفرم ماپرا نرم افزاری در اختیار شما قرار میدهد که داده های شما را تحلیل میکند، سیستم نظرسنجی برای مشتریان دارد، منو دیجیتال و شعبه مجازی برای شما می سازد و بسیاری موارد دیگر که میتوانید بهترین انتخاب برای رستوران و کافه شما باشد.

انتخاب فناوری مناسب برای رستوران شما بسیار مهم است، مطمئن شوید که یک تحقیق کامل در مورد بازار انجام داده اید و یک مورد مناسب را انتخاب می کنید.

 

سخن پایانی

صنعت رستوران‌ داری در چند سال اخیر تغییرات بزرگی را پشت سر گذاشته است و تحول دیجیتال و تجربه مشتری ستاره‌های این انقلاب هستند. دوران قلم و کاغذ گذشته است. اکنون، همه چیز در مورد استفاده از فناوری مناسب در رستوران شما برای بهبود کارایی عملیاتی و ارائه بهترین تجربه ممکن به مهمانان است. بدون تمرکز بر این دو جنبه، احتمالاً عقب خواهید افتاد.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا برای خرید نرم افزار رستوران و کافی شاپ از ما مشاوره بگیرید

ما در شبکه های اجتماعی دنبال کنید