Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

روش‌ های بهبود عملکرد رستوران + راهکار کاربردی

بهبود عملکرد رستوران

فهرست مطالب

بهبود عملکرد رستوران، یکی از دغدغه های مهم صاحبان و مدیران رستوران ها است. این مسئله هم برای رستوران داران قدیمی و هم رستوران داران جدید از اهمیت ویژه ای برخوردار است‌. در واقع،  یک خصوصیت مثبت در مدیران رستوران، می تواند، توجه به مسئله بهبود عملکرد رستوران باشد. به کار بستن تاکتیک های برتر و راهکارهای بروز، همواره می تواند رستوران داران را در این راه، راهنمایی کرده و به نوعی در افزایش سود و مشتری پسند بودن رستوران کمک کند مثلا نرم افزار رستوران یکی از راهکارهایی است که منجر به افزایش سودآوری و مدیریت بهتر رستوران میشود. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با چند راهکار کاربردی برای بهبود عملکرد رستوران آشنا شده و به معرفی یکی از نرم افزارهای کاربردی و کمک کننده در این راه پرداخته شود.

بررسی عملکرد رقبا

بهترین گزینه برای بالا بردن راندمان کاری یک رستوران، بررسی عملکرد کلی رقبای این حوزه است. صاحبان رستوران، همواره باید با بررسی عملکرد رقبا، شناخت کلی از نقاط ضعف و قدرت آن ها داشته باشند. این راهکار به طور کلی به شما کمک می کند از ایده های رقبا در مدیریت رستورانتان استفاده کنید. در نظر داشته باشید، علاوه بر بهره گیری از ایده و راهکار‌های رقبا، شما با سنجش و بررسی دقیق استراتژی و ترفند‌های آن ها، به کسب ایده های خلاقانه و نوین دست یافته و آن را در بهبود عملکرد رستورانتان به کار می بندید.

شرح دقیق وظایف برای کارکنان در راستای بهبود عملکرد رستوران

بنا به گفته‌ی بسیاری از مدیران رستوران های بزرگ جهان: اطلاق وظایف دقیق به کارکنان رستوران، می تواند شما را در این امر به موفقیت نسبی برساند.

به طور کلی، مشخص کردن وظایف به صورت کامل و دقیق در بهبود عملکرد رستوران نقش بالایی دارد. در کنار شرح وظایف، مدیران رستوران باید سعی کنند از ایده های ناب کارکنان خود نیز بهره گیرند. دقت داشته باشید، استقلال داشتن در امر مدیریت رستوران، بسیار حائز اهمیت است پس نباید این ویژگی دچار آسیب شود.  تشویق و تایید کارکنان در کنار استقلال مدیریت، همواره یک راهبرد مطلوب در بهبود عملکرد رستوران خواهد بود.

مدیریت مالی در رستوران

 بررسی همه جانبه امور مالی و حسابداری رستوران

یک راهبرد مدیریتی ویژه در بهبود عملکرد رستوران، بررسی همه جانبه امور مالی و حسابداری رستوران است. بی شک، جنبه مالی هر کسب و کاری به عنوان نیرو محرکه در پیشرفت و توسعه آن است. کوچک ترین خطایی در بخش مالی رستوران، می تواند موجبات عدم موفقیت کلی آن را فراهم کند.

امروزه “سیستم مدیریت آنلاین امور مالی”، جای خود را به مدیریت مالی سنتی داده است. سیستم های سنتی مدیریت مالی، همواره از درصد خطای بالا برخوردار بوده و برای پیش برد کارها، نیاز به صرف انرژی و زمان زیادی دارند. در نرم افزار‌های مالی آنلاین، به راحتی می توانید، به اطلاعات دقیقی از فاکتور فروش (همراه با ارزیابی کامل) و حتی حقوق کارکنان در هر زمان دسترسی داشته باشید. مهم ترین ویژگی مثبت استفاده از نرم افزارهای نوین در مدیریت مالی، ارائه آمار دقیق و بدون خطا از امور حسابداری رستوران است.

طراحی فضای داخلی و خارجی جذاب برای رستوران

موردِ با اهمیتِ دیگری که در بهبود عملکرد رستوران و در نتیجه افزایش سود مالی رستوران تان کمک‌ کننده خواهد بود، نوع  طراحی فضای داخلی رستوران است. تدارکات و فضا سازی بصری با جذابیت بالا، همواره از عوامل ویژه ای می باشند که در افزایش جلب نظر مشتری تاثیرگذار هستند. سعی کنید، محیط رستوران را به گونه ای طراحی نمایید که مشتری احساس آرامش و لذت بخشی در حضور در آن جا داشته باشد. پخش موسیقی ملایم، داشتن فضای سبز هر چند کوچک حتی با استفاده از گل و گیاه گلدانی، داشتن فضای ویژه و اختصاصی برای تفریح کودکان، از جمله مواردی است که می تواند به افزایش جذابیت محیط رستورانتان کمک کنند.

مشاهده مطلب  ساخت منو دیجیتال رستوران با 5 سایت برتر (مشاوره)

با در نظر گرفتن موارد بالا، کمک شایانی در جذب مشتری و در نتیجه درآمد بالا خواهید داشت که به طور غیر مستقیم در افزایش رونق رستوران و بهبود عملکرد آن نیز تاثیر شگرفی می گذارد.

بهبود عملکرد رستوران با دکوراسیون مناسب

 بهبود عملکرد رستوران با حفظ مشتریان قدیمی و جذب مشتریان جدید

از دیگر ترفند های کاربردی در بهبود عملکرد رستوران، به کار بستن راهکارهایی ویژه برای جذب مشتری است. دقت داشته باشید، در فرآیند جذب مشتری جدید، نباید از مشتریان قدیمی غافل شد. افزایش مشتری، همواره می تواند به سود مالی و رونق کلی رستوران انجامد و یکی از مهم‌ترین راهکارها برای بهبود عملکرد رستوران باشد.

از جمله چند ترفند موثر در افزایش مشتری:

  • تبلیغات و برند سازی

بیش از چندین سال است که تبلیغات جزء جدانشدنی از کسب و کار ها است. رستوران ها و به طور کلی مشاغلی که با فروش مواد غذایی سر و کار دارند، از جمله مهم ترین کسب و کارها هستند که در حیطه تبلیغات و برند سازی فعال می باشند. تبلیغات نقش بسیار بالایی در جذب مشتری دارد. مدیران رستوران‌ها می توانند با یک راهبرد کلیدی با عنوان تبلیغات، به رونق و بهبود عملکرد رستوران خود کمک شایانی کنند.

  • برطرف کردن دلایل نارضایتی مشتری

گاهی ممکن است مشتری بنا به دلایلی از منو ارائه شده، عملکرد کارکنان و یا هر مسئله ی دیگری دچار نارضایتی شده باشد. اولین گام برای از دست ندادن مشتری در این مواقع، رفع نارضایتی آن است. عذرخواهی، ارائه کارت تخفیف و غیره، می تواند از جمله راهکارهای موثر در کسب رضایت مشتری باشد.

  • قیمت گذاری منصفانه در عین توجه به کیفیت مواد غذایی

یکی از مهم ترین استراتژی ها برای کسب مشتری در راستای بهبود عملکرد رستوران، قیمت گذاری معقول و منصفانه برای محصولات ارائه شده است. مشتریان برای انتخاب یک رستوران، همواره هزینه ای که قرار است متقبل شوند را در نظر می گیرند. سعی کنید، علاوه بر توجه به قیمت محصولات عرضه شده، به کیفیت آن ها نیز توجه ویژه ای داشته باشید. کیفیت مواد اولیه را در ارجحیت کار خود قرار دهید که در کسب رضایت مشتری حرف اول را در رستوران داری می زند.

  • حسن اخلاق کارکنان

حسن اخلاق کارکنان نیز میتواند به طور غیر مستقیم در کسب مشتری و در نتیجه بهبود عملکرد رستوران نقش ویژه ای داشته باشد. رفتار مناسب و احترام مضاعف به مشتری، همواره شانس شما را برای داشتن مشتریان بیشتر افزایش می دهد. در نظر داشته باشید، به کار بستن این نکته در مدیریت کلی رستوران، مانعی برای از دست دادن مشتریان قدیمی نیز خواهد بود.

مدیریت امور مالی رستوران

بهره گیری از تکنولوژی های برتر در بهبود عملکرد رستوران

بهره گیری از نرم افزارهای هوشمند و به نوعی تکنولوژی های نوین، همواره یک راهکار کاربردی در بهبود عملکرد رستوران می باشد. اگر می خواهید در حوزه رستوران داری امروزی، موفق عمل کنید، باید ردپایی از تکنولوژی را در رستوران خود داشته باشید. همان طور که در بالا نیز به آن اشاره شده است، با بررسی عملکرد رستوران های رقبا، مشاهده خواهید کرد، رستوران هایی که پیشرفت چشمگیری در کسب و کار خود دارند، اغلب از فناوری های نوین بهره گرفته اند.

مشاهده مطلب  تحول دیجیتال رستوران در پاندمی و بعد از آن چگونه است؟

استفاده از اینترنت و نرم افزار ها، گام های اولیه از ورود تکنولوژی به حوزه رستوران داری است. فناوری های نوین در رستوران ها، موجب افزایش درآمد و رونق این کسب و کارها شده است. فروش آنلاین و ثبت سفارش از راه دور، پیشخوان سفارش گیر، نرم افزارهای مدیریت مالی، نرم افزارهای مدیریت همه جانبه رستوران، از جمله فناوری هایی است که امروزه در رستوران های بروز استفاده می شود. در نظر داشته باشید، استفاده از تکنولوژی در امر رستوران داری، نه تنها باعث صرفه جویی در برخی از هزینه های جانبی می شود بلکه در سرعت بخشی کارها نیز نقش ویژه ای دارد.

معرفی نرم افزار مدیریت رستوران ماپرا: نرم افزار کاربردی در بهبود عملکرد رستوران

ماپرا، یکی از اولین نرم افزارهای تخصصی و یکپارچه در مدیریت رستوران، کافه، فست فود، کترینگ ها و بسیاری از مراکز عرضه مواد غذایی است. نرم افزار ماپرا، با مدیریت امور به صورت نرم افزاری، می تواند به سازماندهی بهتر و سرعت بخشی به کارها کمک کند. این نرم افزار، با امکانات و آپشن های ویژه خود، فرآیند کسب مشتری و افزایش فروش را نیز بهبود می بخشد. به طور کلی، ماپرا با هدف بهبود عملکرد رستوران و کافی شاپ ها، با بروزترین فناوری های جهان طراحی و ارائه شده است.

در ادامه به قابلیت های کاربردی نرم افزار مدیریت رستوران ماپرا پرداخته می شود:

  • بخش مدیریت فروش و صندوق داری
  • بخش سفارش و پرداخت با منو دیجیتال
  • ارائه صورتحساب آنلاین و لینک پرداخت
  • منو باشگاه مشتریان به صورت هوشمند
  • بخش انبارداری (پایه)
  • انبارداری پیشرفته (چند انباری)
  • مدیریت شعب
  • منوی دیداری به صورت دیجیتال
  • بخش نظرسنجی مجازی
  • بخش رزرواسیون
  • بخش نرخ تمام شده
  • مدیریت مالی ( بخش سود و زیان)
  • ثبت مخارج و هزینه ها

ویژگی مثبت نرم افزار ماپرا برای رستوران داران در راستای دستیابی به مدیریت مطلوب

  • فروش به صورت یکپارچه (آنلاین و حضوری)
  • افزایش تعداد مشتریان با نظرسنجی هوشمند و بررسی نظرات برای بهبود عملکرد رستوران
  • تبلیغات گسترده و اختصاصی با منو دیجیتال ماپرا
  • شارژ سریع مواد اولیه با مدیریت صحیح انبار
  • کاهش هزینه های بازاریابی با ارائه راهکار های کاربردی
  • کاهش هزینه ها در خرید رول کاغذی با ارائه فاکتور آنلاین توسط نرم افزار ماپرا
  • همه جانبه بودن نرم افزار ماپرا، به طوری که با استفاده از آن دیگر نیاز به هیچ نوع نرم افزار جانبی نخواهید داشت.
  • سازگاری نرم افزار ماپرا با هر نوع سخت افزاری (گوشی اندروید، ios، کامپیوتر و تبلت)
  • دسترسی از هر مکان و چند کاربره بودن آن بدون در نظر گرفتن هزینه اضافی برای کاربر

بهبود عملکرد رستوران از طریق بهینه‌سازی فرآیندها، ارتقای تجربه مشتری و مدیریت هوشمند موجودی و هزینه‌ها امکان‌پذیر است.

سخن پایانی

رستوران داری نیز مانند هر کسب و کار دیگری، نیازمند به اجرا درآمدن راهکارهایی موثر در عملکرد آن است. بسیاری از رستوران های مطرح و شناخته شده جهان، با به کار بستن استراتژی های راهبردی و تاکتیک های ویژه، همواره برتری خود را در این حوزه حفظ کرده اند. اگر شما جزء صاحبان یا مدیران رستوران هستید و یا حتی در آینده می خواهید اقدام به راه اندازی یک کافی شاپ یا رستوران کنید، آشنایی با راهکارهای موثر در بهبود عملکرد رستوران، می تواند در موفقیت حیطه کاریتان نقش ویژه ای داشته باشد.

4.6/5 - (7 امتیاز)

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا برای خرید نرم افزار رستوران و کافی شاپ از ما مشاوره بگیرید

ما در شبکه های اجتماعی دنبال کنید