Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

روش ثبت موقعیت کافه رستوران در لوکیشن گوگل !

ثبت کافه رستوران در گوگل

فهرست مطالب

گوگل مپ یکی از امکانات رایگان گوگل است که برای کسب و کار‌ها، مخصوصا رستوران‌ها و کافه‌ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. با ثبت لوکیشن در نقشه گوگل افرادی که در منطقه‌ی خاصی دنبال رستوران یا کافه هستند را راهنمایی می‌کند تا رستوران یا کافه مدنظر خود را پیدا کنند. علاوه بر این ثبت رستوران و کافه در گوگل برای معرفی و برندسازی رستوران و کافه امری ضروری است.

پیشنهاد ویژه ماپرا را در قسمت نتیجه گیری حتما مطالعه فرمائید !

بصورت کلی می‌توان گفت ثبت رستوران و کافه در گوگل یک گام مهم برای دستیابی مشتریان و ایجاد ارتباط با رستوران یا کافه است. بدین ترتیب با ثبت لوکیشن رستوران و کافه در گوگل هم باعث جذب مشتری و شناساندن کافه و رستوران خود به بقیه می‌شوید؛ و هم خود را در گوگل تثبیت می‌کنید و حتی در نتایج جست و جوی گوگل ظاهر می‌شوید. به این شکل به رستوران یا کافه‌ی خود بصورت رسمی در گوگل مشروعیت می‌بخشید. در این مقاله بصورت کامل اهمیت ثبت رستوران و کافه در گوگل را بررسی می‌کنیم. همچنین در ادامه‌ی مقاله به شما آموزش می‌دهیم که چگونه یک شعبه از رستوران و کافه خود در گوگل ثبت کنیم.

گوگل مپ به عنوان یک ابزار توسعه کسب و کار، تأثیر چشمگیری در افزایش مشتریان دارد. این اپلیکیشن نقش بسزایی در جذب مشتریان بازی می‌کند، زیرا افراد به راحتی می‌توانند اطلاعات مکانی و ارتباطی را در محله یا شهر خود جستجو کرده و رستوران‌ها، فروشگاه‌ها، و خدمات دیگر را بر اساس موقعیت جغرافیایی خود بیابند. امکان مشاهده نقشه، اطلاعات آدرس، شماره تلفن، نظرات مشتریان و حتی عکس‌های مکان، اطمینان ایجاد می‌کند و تصمیم‌گیری مشتریان را تسهیل می‌دهد. این امکانات باعث می‌شود که افراد به‌طور دقیق‌تر و سریع‌تر به مقصد خود برسند و از طریق بازخوردها و امتیازات مشتریان، تجربه خود را پیش‌بینی کنند. بنابراین، حضور در گوگل مپ نه تنها به تسهیل یافتن کسب و کار شما کمک می‌کند بلکه با افزایش اعتماد و تسهیل در تصمیم‌گیری، تعداد مشتریان شما را نیز افزایش می‌دهد.

ضرورت ثبت رستوران و کافه در گوگل

این مساله را نمی‌توان انکار کرد که دنیای امروز به فناوری‌های نوین و هوشمند وابسه است. از جمله می‌توان برای بروز بودن می‌توان از منو دیجیتال نیز استفاده کرد. روش دیگر بروز بودن بصورت رایگان، استفاده از ابزار‌هایی مثل گوگل مپ است.

در ادامه ابتدا به تعریف گوگل مپ میپردازیم تا درک بهتری از آن داشته باشیم و چند تا از مزایای ثبت آدرس رستوران و کافه در گوگل را بررسی می‌کنیم تا بفهمیم ضرورت ثبت رستوران و کافه در گوگل چیست.

گوگل مپ چیست؟

گوگل مپ یا گوگل مپز (Google Maps) یک محصول وب از شرکت گوگل است. گوگل مپ نقشه‌های دقیق و کاملی از زمین بهمراه امکان مسیر‌یابی بوسیله‌ی سامانه موقعیت‌یاب جهانی (GPS) و همچنین گزارش وضعیت ترافیک را به کاربران ارائه می‌دهد. استفاده از گوگل مپ آسان است و تقریبا هر فردی که با گوشی هوشمند کار کرده است، از آن می‌تواند استفاده کند. طبق گزارش گوگل از این محصول وب در ماه بیشتر از یک میلیار بار استفاده می‌شود. نماهای مختلفی برای دیدن نقشه در گوگل مپ وجود دارد. این نما‌ها عبارتند از:

  1. نمای نقشه (map View): به سبک نقشه‌های گرافیکی و معمول از نمای بالا
  2. نمای ماهواره‌ای (Satellite View): نمای تصاویر ماهواره‌ای واقعی از تمام نقاط سطح زمین
  3. نمای زمین (Earth View): امکان رؤیت تصاویر ماهواره‌ای به‌صورت سه‌بعدی
  4. نمای خیابان (Street view): تصاویری سه‌بعدی از درون خیابان‌ها
  5. نمای سه‌بعدی (3D View): امکان رؤیت مسیرها به‌ صورت سه‌بعدی از آسمان
  6. نمای درونی (Indoor view): نقشهٔ ساختمان‌های چندطبقه به تفکیک طبقات آن
مشاهده مطلب  موفق ترین رستوران های تاریخ را بشناسید

مزایای ثبت لوکیشن در گوگل مپ

یکی از ویژگی‌های گوگل که به آن الگوریتم کبوتر می‌گویند؛ نتایج جست و جو بر اساس موقعیت مکانی فرد جست و جو کننده است. این موضوع سبب می‌شود که اگر کسی در یک موقعیت مکانی خود دنبال یک رستوران یا کافه از طریق گوگل می‌گردد و اگر رستوران یا کافه‌ی شما در نزدیکی آن شخص باشد، از طریق GPS موقعیت مکانی کافه یا رستوران پیدا می‌شود و آن را در نتایج جست و جو نشان می‌دهد. البته که این فقط یکی از مزایای ثبت آدرس رستوران و کافه در گوگل است. در ادامه برخی از این مزایا ذکر می‌شود:

  • ثبت شماره تلفن، ایمیل و سایت (در صورت وجود) در گوگل
  • ثبت شبکه‌های اجتماعی رستوران یا کافه
  • یافتن رستوران یا کافه در نتیجه جست و جوی نام آن در گوگل
  • بهبود ارتباط با مشتریان
  • امکان اضافه کردن منوی رستوران یا کافی شاپ
  • امکان اضافه کردن عکس‌های محیط رستوران و کافه
  • بیشتر دیده شدن رستوران یا کافه
  • ساعات کاری رستوران یا کافه را می‌توانید ثبت کنید
  • مسیر‌یابی و راهنمایی مشتریان برای یافتن محل رستوران یا کافه
  • امکان ثبت نظر
  • و …..

چگونه رستوران و کافی شاپ خود را در گوگل ثبت کنیم

ضرورت ثبت کافه یا رستوران را بررسی کردیم، حالا به جواب سوال اصلی این مقاله می‌رسیم. چگونه رستوران و کافی شاپ خود را در گوگل ثبت کنیم؟ برای این کار ابتدا مواردی که برای ثبت گوگل نیاز دارید را مرور می‌کنیم، سپس نحوه‌ی ثبت رستوران و کافه در گوگل را هم از طریق گوشی موبایل و هم کامپیوتر آموزش می‌دهیم.

برای ثبت رستوران و کافه در گوگل مپ به چه چیز‌هایی نیاز داریم؟

ثبت رستوران و کافه‌ی در گوگل از طریق اکانت گوگل انجام می‌شود. پس اولین چیزی که نیاز دارید یک اکانت جیمیل است. اگر اکانت گوگل ندارید، از طریق آدرس https://accounts.google.com/signup می‌توانید بصورت رایگان اقدام به ساخت جیمیل کنید.

آموزش ثبت مکان رستوران و کافه در گوگل مپ از طریق گوشی موبایل

ابتدا باید وارد اکانت گوگل خود شوید. سپس وارد وبسایت گوگل مپ به آدرس https://google.com/maps شوید.

با ورود به گوگل مپ، نقشه گوگل را با جزییات آن می‌بینید. موقعیت مکانی رستوران یا کافه‌ی خود را بصورت دقیق روی نقشه گوگل پیدا کنید. سعی کنید تصویر نقشه را تا جای ممکن زوم کنید تا هرچه دقیق تر آدرس را در گوگل مپ ثبت کنید. حال قسمتی که میخواهید ثبت کنید را لمس کنید و نگه‌ دارید تا انتخاب شود.

پس از انتخاب موقعیت مکانی رستوران یا کافه، در قسمت بالا سمت چپ نقشه، روی آیکون منو کلیک کنید تا منوی کشویی باز شود. از بین گزینه‌های منوی کشویی، روی گزینه Add a missing place کلیک کنید. صفحه‌ای جدید برای شما باز می‌شود که باید مشخصات و اطلاعات رستوران یا کافه‌ی خود را در آن وارد کنید.

آموزش ثبت سایت رستوران در گوگل

در قسمت Name نام رستوران یا کافه خود را وارد کنید.

در قسمت Category، گزینه‌ی Food & drink را انتخاب کنید. اگر برای رستوران خود مکان ثبت می‌کنید، گزینه‌ی Restaurant را انتخاب کنید، سپس از بین گزینه‌ها؛ بر اساس سبک رستوران خود، گزینه‌ی مناسب را انتخاب کنید. ولی اگر برای کافه‌ی خود مکان ثبت می‌کنید، گزینه‌ی Coffee shop را انتخاب کنید. البته اگر کافی شاپتان در حوزه‌ی “آب‌میوه بستنی” است، می‌توانید گزینه‌ی Ice cream shop را انتخاب کنید.

در قسمت Adress آدرس رستوران یا کافه‌ی خود را وارد کنید. احتمال دارد این قسمت از قبل گوگل بر اساس مکانی که انتخاب کردید تکمیل شده باشد.

مشاهده مطلب  تهیه تجهیزات رستوران مطابق با فناوری های جدید و اهمیت آن ؟

تا این مرحله مشخصات اصلی کسب‌وکار خود را ثبت کرده اید؛ اما می‌توانید اطلاعات بیشتری را تکمیل کنید.

روی Hours بزنید. در صفحه‌ای که باز می‌شود ساعات کاری رستوران یا کافه‌ی خود را به صورت دقیق ثبت کنید. همچین می‌توانید از تصویری که ساعات کاری شما را مشخص کرده است استفاده کنید.

در قسمت Contact باید شماره تلفن خود را وارد کنید؛ توجه داشته باشید که هنگام وارد کردن شماره تلفن باید کد کشور (+98) و کد شهر خود را پیش از شماره تلفن وارد کنید.

اگر رستوران یا کافه‌ی شما وبسایت دارد و یا از سایت منو دیجیتال یا نرم ‌افزار رستوران استفاده می‌کنید، می‌توانید در قسمت Website وارد کنید.

در قسمت Opening date می‌توانید تاریخ افتتاحیه رستوران یا کافه‌ی خود را وارد کنید؛ در صورتی که تاریخ دقیق را نمی‌دانید روی گزینه I don’t know کلیک کنید.

در قسمت Add a photo می‌توانید عکس از محیط کافه یا رستوران آپلود کنید. همچنین در این قسمت می‌توانید منوی رستوران یا کافه‌ی خود را نیز وارد کنید.

پس از تکمیل اطلاعات فوق، روی گزینه Submit بزنید؛ در این مرحله پیغام تشکری از طرف گوگل برای شما ارسال می‌شود که در آن می‌گوید که پس از بررسی اطلاعات، اطلاعات رستوران یا کافه‌ی شما را روی نقشه ثبت می‌کند و از طریق ایمیل به شما اطلاع می‌دهد. پس از مشاهده پیغام روی گزینه Done بزنید.

پیگیری وضعیت مکان رستوران یا کافه‌ی ثبت شده روی گوگل مپ

فرآیند تایید موقعیت مکانی روی نقشه حداکثر ۲۴ ساعت طول خواهد کشید و معمولاً اگر اطلاعات را دقیق وارد کرده باشید، گوگل مکان شما را روی نقشه ثبت خواهد کرد.

اگر پس از 24 ساعت موقعیت مکانی ثبت نشده بود، می‌توانید دوباره وارد حساب کاربری گوگل خود شوید و روی آیکون سه خط بزنید تا منوی کشویی باز شود. روی گزینه your contributions بزنید. در این قسمت تمامی مکان‌هایی که از طریق حساب شما ثبت شده است را نمایش می‌دهد. روی تب Edits بزنید تا وضعیت مکان ثبت شده خود را مشاهده کنید.

  • Pending یعنی این که گوگل همچنان در حال بررسی اطلاعات شما است.
  • Approved یعنی این که موقعیت مکانی شما مورد تایید گوگل بوده و رستوران یا کافه‌ی شما روی گوگل مپ ثبت شده است.
  • Not approved یعنی این که مکانی که ثبت کردید از سمت گوگل تایید نشده است.

عدم تایید گوگل معمولا زمانی رخ می‌دهد که اطلاعات وارد شده توسط شما صحیح نباشد؛ در این صورت دوباره پروسه‌ی ثبت موقعیت مکانی رستوران یا کافه‌ی خود را طی کنید.

آموزش ثبت مکان رستوران و کافه در گوگل مپ از طریق کامپیوتر

ابتدا باید وارد اکانت گوگل خود شوید. سپس وارد وبسایت گوگل مپ به آدرس https://google.com/maps مانند مرحله‌ی قبل شوید.

مکان رستوران یا کافه‌ی خود را روی گوگل مشخص کنید سپس کلیک راست کنید. از بین گزینه‌های باز شده روی Add a missing place کلیک کنید. ادامه‌ی مراحل همانند ثبت مکان از طریق گوشی موبایل می‌باشد. می‌توانید مراحلی که بالاتر توضیح دادم را ادامه داده و رستوران یا کافه‌ی خود را در گوگل مپ ثبت کنید.

ثبت رستوران در گوگل

جمع بندی

در این مقاله به طور کامل آموزش ثبت کافه و رستوران در گوگل مپ ارائه شد. پیشنهاد ویژه ماپرا به شما شعبه مجازی است. با داشتن شعبه مجازی یک کانال فروش اختصاصی در فضای دیجیتال خواهید داشت که متصل به نرم افزار فروش و حسابداری ماپرا است. با ثبت رستوران در گوگل مپ و مشاهده بازخورد های مشتری قطعا به لزوم داشتن شعبه مجازی ماپرا پی خواهید برد. برای دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان مجموعه ماپرا تماس حاصل فرمائید.

4/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا برای خرید نرم افزار رستوران و کافی شاپ از ما مشاوره بگیرید

ما در شبکه های اجتماعی دنبال کنید