Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

3 راهکار برای اعتبارسنجی درگاه پرداخت اینترنتی !

اعتبار سنجی درگاه پرداخت

فهرست مطالب

همه ما روزانه با خریدهای اینترنتی سروکار داریم، از خرید شارژ و اینترنت تا خرید از فروشگاه های مختلف، و در همه آنها اطلاعات بانکی خود را در صفحه ای به منظور پرداخت وجه وارد می کنیم. این صفحه که درگاه پرداخت اینترنتی نام دارد، دقیقاً همان جایی است که می بایست از امنیت و اعتبار آن مطمئن باشیم. چرا که اطلاعات زیر که مرتبط با حساب بانکی ما هستند، در این درگاه پرداخت وارد می شوند:

  • شماره کارت بانکی
  • کد اعتبارسنجی دوم  (cvv2)
  • تاریخ انقضای کارت
  • عبارت امنیتی
  • رمز دوم
  • ایمیل (اختیاری)
  • موبایل (اختیاری)

در صورتی که اطلاعات حساب بانکی شما، در سایت یا صفحه ای جعلی وارد شود، شخص کلاهبردار به راحتی می تواند با دسترسی به آن اطلاعات، پول را از حساب شما بیرون بکشد. بنابراین، تنها کاری که باید برای حفظ امنیت تراکنش آنلاین خود انجام دهید، اطمینان از صفحه پرداخت اینترنتی یا درگاه پرداختی است که می خواهید اطلاعات بانکی خود را در آنجا وارد کنید. در ادامه، 3 روش مطمئن برای بررسی اعتبار و امنیت درگاه پرداخت اینترنتی را توضیح می دهیم تا بهتر مراقب امنیت پرداخت های خود باشید.

“با ماپرا، تجربه‌ای جدید از مدیریت رستوران خود را تجربه کنید. این نرم‌افزار بی‌نظیر با امکاناتی چون مدیریت کامل سفارشات، حسابداری دقیق و رابط کاربری ساده، به شما کمک می‌کند تا کسب و کار خود را به بهترین شکل مدیریت کنید. با نرم افزار رستوران ماپرا، از امنیت بالا و کارایی بی‌نظیر لذت ببرید و به راحتی به سودآوری بیشتری دست پیدا کنید. همین حالا شروع کنید و تجربه کنید که چگونه ماپرا تبدیل به شریک مطمئن و موثر کسب و کار شما می‌شود.”

از کجا بفهمیم درگاه پرداخت امن است ؟

برای اطمینان از اعتبار درگاه پرداخت اینترنتی 3 روش زیر را همراه با یکدیگر به خاطر داشته باشید:

1- توجه به URL (یا آدرس) درگاه پرداخت اینترنتی

آدرس درگاه پرداخت اینترنتی یا URL آن، همان نشانی منحصربه فردی است که در مرورگر نمایش داده می شود. این نشانی حتماً می بایست با عبارت https شروع شود و نه http. حرف S بیانگر استفاده از پروتکل ssl برای امنیت صفحه پرداخت و نشان دهنده راهی برای اعتبار درگاه پرداخت اینترنتی است.  دقت کنید که در کنار این عبارت، آیکن قفل وجود دارد. در صورتی که قفل به رنگ قرمز باشد یا خط روی آن کشیده شود، این آدرس معتبر نیست و نباید اطلاعات بانکی خود را در آن صفحه وارد کنید. اما به تازگی برخی سایت های جعلی و فیشینگ نیز از پروتکل ssl استفاده می کنند. بنابراین، برای تجربه پرداخت امن، می بایست راهکارهای دیگر را نیز به خاطر داشته باشید.

2- توجه به وجود عبارت shaparak.ir در URL درگاه پرداخت اینترنتی 

آدرس همه صفحات پرداخت اینترنتی معتبر یا همه درگاه های پرداخت آنلاین دارای اعتبار، در عبارت shaparak.ir مشترک است. این عبارت می بایست پس از https و نام شرکت پرداخت و پیش از اولین / در آدرس نمایش داده شود. مانند آدرس:

https://ikc.shaparak.ir

دقت داشته باشید که برخی سایت های تقلبی، این آدرس را به صورت های دیگر ولی مشابه مانند Shaaparak.ir ، Shapaaarak.ir و یا  Shaaparaak.ir تغییر می دهند. با داشتن دقت کافی نسبت به این آدرس، اطلاعات بانکی خود را از کلاهبرداران اینترنتی محفوظ بدارید.

3- رفرش کردن صفحه پرداخت اینترنتی

تمامی صفحات پرداخت اینترنتی دارای صفحه کلید مجازی برای امنیت تراکنش اینترنتی هستند. با هر بار بازکردن مجدد یا رفرش کردن یک صفحه پرداخت اینترنتی معتبر، صفحه کلید مجازی می بایست تغییر کند. در صورت عدم تغییر صفحه کلید مجازی، سایت پیش روی شما جعلی است و نباید اطلاعات کارت بانکی خود را در آن وارد کنید.

رفرش کردن درگاه پرداخت

همانند موارد قبلی، این مورد نیز توسط برخی کلاهبرداران اینترنتی بروز شده و با بارگزاری مجدد صفحه پرداخت، صفحه کلیدی مجازی نیز تغییر می کند. لذا همچون قبل، توصیه اکید می شود برای پرداخت اینترنتی امن، هر سه مورد را با یکدیگر مدنظر داشته باشید.

 

مشاهده مطلب  استفاده از ابزار فروش اینترنتی برای کسب و کار اینستاگرامی

جمع بندی

در این نوشتار به یکی از مهمترین دغدغه های پرداخت الکترونیک، یعنی امنیت درگاه پرداخت یا اعتبار صفحه پرداخت اینترنتی اشاره کردیم و 3 راهکار مطمئن برای بررسی اعتبار درگاه پرداخت بیان کردیم. نکته بسیار مهم این است که شما می بایست هر سه راهکار را با یکدیگر مدنظر قرار دهید و تنها به یکی از آن ها اکتفا نکنید تا تراکنش هایی امن را تجربه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا برای خرید نرم افزار رستوران و کافی شاپ از ما مشاوره بگیرید

ما در شبکه های اجتماعی دنبال کنید