Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

آموزش پرزنت حرفه ای در 10 قدم طلایی

اموزش پرزنت حرفه ای

فهرست مطالب

حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که برای خرید یک محصول به جایی مراجعه کرده اید و با برخورد نامناسب فروشنده یا ارائه دهنده خدمات مراجه شده اید و از تصمیم خود منصرف گشته اید. اما برخی مواقع که قصد خرید چیزی را ندارید با ترغیب مناسب شخص روبرویی خود تصمیم به خرید گرفته اید. اگرچنین شرایطی را تجربه کرده باشید حتما متوجه خواهید شد که پرزنت کردن محصول یا خدمات تا چه میزان می تواند بر میزان فروش شما تاثیرگذار باشد. قطعا تاثیر بسیار زیادی دارد و مهم است که مشتری احتمالی را چطور به مشتری واقعی تبدیل کنید. دراین مقاله تلاش کردیم تا 10 قدم طلایی برای یک پرزنت حرفه ای را به شما آموزش دهیم، پس با ما همراه باشید.

پرزنت چیست ؟

پرزنت یا ارائه، فرایندی است که در آن اطلاعات، ایده‌ها یا داده‌ها توسط یک فرد یا گروه به شکل گفتاری یا تصویری به مخاطبان ارائه می‌شود. هدف اصلی پرزنت، انتقال اطلاعات یا ارتباط با مخاطبان است. برای ارائه بهتر و جذاب‌تر، معمولاً از ابزارهای متنوعی مانند نمودارها، تصاویر، ویدئوها و اسلایدها استفاده می‌شود. یک پرزنت موفق باید محتوایی روان و منطقی داشته باشد و به شنوندگان انگیزه و اطمینان بدهد که مطالب ارائه شده مفید و قابل اعتماد هستند.

معنی پرزنت چیست ؟

پرزنت کردن درواقع از کلمه انگلیسی Present وارد زبان ما شده است. اما دقیقا به چه معناست؟ این کلمه به معنای معرفی محصول یا خدمات و تکمیل اطلاعات مشتری درزمینه موردنظرمی باشد. لازم است تا حین پرزنت موارد لازم که به خرید مشتری کمک خواهد کرد را بیان کنیم تا او را تشویق به گرفتن تصمیم درست نماییم. مثلا ممکن است شما دریک رستوران یا کافه مشغول به کار باشید که درآن از منوی دیجیتال استفاده می شود و مشتری بخواهد قبل از نگاه کردن به آن اطلاعاتی را درمورد غذا از شما دریافت کند، دراین صورت شما باید منوی خود را برای او تشریح کنید و او را در تصمیم گیری همراهی نمایید تا انتخاب بهتری داشته باشد. درادامه ازروش های درست برای استفاده دراین زمینه خواهیم گفت.

پرزنتر به چه کسی گفته می شود؟

به کسی که فنون لازم برای ارائه یک پرزنت حرفه ای را داشته باشد پرزنتر می گویند. تنها کافیست محصول یا خدمات را به مشتری ارائه کند و توضیحات لازم را به اوبدهد و برای انتخاب محصول مورد نظر به او کمک کند. دراین مقاله کارهایی را که پرزنتر باید انجام دهد ذکر خواهیم کرد.
پرزنتر یا مردمی که در حال ارائه اطلاعات، محصولات یا ایده‌ها در جلسات، کنفرانس‌ها، یا هر رویداد دیگری هستند، به عنوان افرادی شناخته می‌شوند که مسئولیت ارتباط موثر با مخاطبان را بر عهده دارند. پرزنترها با استفاده از مهارت‌های ارتباطی، توانایی انتقال اطلاعات به شیوه روان، جذاب و مؤثر را دارند. آن‌ها باید قادر به جلب توجه مخاطبان، ارائه محتوای قابل فهم و جذاب، و پاسخ به سوالات مخاطبان باشند. در واقع، پرزنتر نقش کلیدی در ایجاد تأثیر مثبت و موفق در جریان یک پرزنتیشن یا ارائه دارد.

مشاهده مطلب  انتقال وجه مدرن چیست؟ دریافت پول و مشتری محوری!

10 قدم طلایی برای پرزنت حرفه ای

  1. اعتماد به محصول

تمام پرزنترهای حرفه ای طبق تجربه ای که دارند به این نتیجه رسیده اند که پیش از پرزنت محصول یا خدمات، باید خود پرزنتر به آن اطمینان داشته باشد. یعنی به این باور رسیده باشد که این محصولی که درحال پرزنت کردن آن است قعطا بهترین انتخاب است و شکی درآن نیست.درغیراین صورت، اگر پرزنتر به محصول کوچکترین شکی داشته باشد یا ازآن مطمئن نباشد یا اطلاعات او درحد گمان باشد قطعا درپرزنت موفق نخواهد بود. زیرا این حس را به مشتری القا خواهد کرد و درنتیجه موجب منصرف شدن مشتری نیز خواهد شد.

  1. فن بیان

برخورداری ازتوانایی فن بیان و صحبت کردن روان نکته بسیار مهمی درزمینه پرزنت کردن می باشد. این مسئله آنقدرمهم است که حتی کلاس هایی برای یادگیری آن برگزار می شود تا شما بتوانید این توانایی را درخود نهادینه کنید. اما لازم است بگوییم که مهم ترین رکن آن داشتن اعتماد به نفس و کنارگذاشتن خجالت است. زیرا مشتری به راحتی از حرکات شما یا لحنی که دارید متوجه خواهد شد که دچار استرس یا سردرگمی شده اید و دراین صورت امکان منصرف شدن او بیشتر است. مثلا اگرمسئول فروش منوی دیجیتال یا نرم افزارفروش هستید باید بتوانید دراین زمینه به خوبی صحبت کنید و محصول خود را به مشتری معرفی نمایید و اطلاعات جدیدی را به او بیافزایید. درادامه راجع به راه های دیگر پرزنت حرفه ای بیشتر خواهیم پرداخت.

  1. گوش کردن

شما با هرکسی که بخواهید گفتگویی داشته باشید درکنار خوب حرف زدن باید بتوانید خوب گوش دهید. این کار به مشتری اطمینان خاطر می دهد که گوش شنوایی برای شنیدن نیاز او وجود دارد. مزیت دیگر گوش دادن این است که می توانید بهتر متوجه قصد و هدف مشتری شوید و بهتر او را راهنمایی کنید.

پرزنت مشتری چیست

  1. ایجاد انگیزه

حین پرزنت باید به این نکته توجه داشته باشید که مهم است با صحبت های شما مشتری انگیزه ی بیشتری برای خرید بگیرد. باید محصول یا خدمات خود را به گونه ای معرفی کنید که مشتری بیش از پیش برای خرید مشتاق شود.

  1. صداقت

هرگز سعس نکنید به مشتری دروغ بگویید. زیرا این نه تنها به نفع شما نخواهد بود بلکه موجب دلزدگی مشتری نیز خواهد شد. همیشه باید سعی داشته باشید تا با مشتری صادق باشید و محصول خود را همانگونه که هست معرفی کنید نه اینکه دروغ هایی را به آن نسبت دهید. قطعا صداقت درهرزمینه و شغلی کارآمد خواهد بود و موجب موفقیت شما خواهد شد. رعایت مسائل اخلاقی اینچنینی در کسب وکارشما تاثیرخوبی خواهد داشت.

  1. مکث پیش از پاسخ

تعجیل درهیچ کاری عاقلانه نیست. بهتر است اگر مشتری سوالی ازشما می پرسد از قانون 3 ثانیه استفاده کنید و 3 ثانیه مکث کنید تا بتوانید پاسخ بهتری به او بدهید. درهمین سه ثانیه قطعا پاسخ های بهتری به ذهن شما می رسد.

  1. زبان بدن

زبان بدن خود یک مبحث بسیار گسترده است که دانستن آن می تواند درهرزمینه ای برای شما مفید باشد. سعی کنید هنگام توضیح دادن به مشتری دست های خود را باز نگه دارید و از بردن دست های خود به پشتتان یا درجیبتان خودداری نمایید. نشان دادن کف دست ها هنگام صحبت کردن موجب جلب اطمینان شنونده می شود که این مسئله برای شما مفید خواهد بود.

  1. جلب اطمینان

طی توضیحاتی که شما می دهید باید سعی کنید تا اعتماد و اطمینان مشتری را به خود جلب کنید و به او این حس را القا کنید انتخاب محصول شما توسط او قطعا انتخاب درستی است.

  1. شناسایی نیاز

همانطور که درقدم های قبلی ذکرکردیم شما باید به حرف های مشتری گوش دهید. گوش دادن به شما این امکان را می دهد تا نیاز مشتری را بهتر بشناسید و او را بهترراهنمایی کنید. مثلا اگر شما پرزنتر یک نرم افزارفروش هستید و مشتری به شما مراجعه می کند و نیاز به نرم افزاررستوران دارد، شما باید به نیازهای او توجه کنید و مطمئن شوید که چه چیزهایی برای او اولویت دارند. اگر منوی دیجیتال برای او اهمیت ویژه ای داشته باشد شما باید دراین زمینه به او اطلاعات مورد نیاز را بدهید تا او را بهترمتقاعد به خرید کنید.

مشاهده مطلب  شعبه مجازی خود را با این 5 تکنیک UI/UX زیبا کنید!

10.استفاده از گزارش های بازاریابی دیجیتال

امروزه به دلیل استقبال همگانی از بازاریابی دیجیتال برای پرزنت بهتر محصول یا خدمات خود می توانید از نمودار ها و گزارش های تحیلی دیجیتال استفاده نمائید. همه کسانی که درحوزه بازاریابی و کسب وکارمشغول هستند این موضوع را می دانند که امروزه بازاریابی دیجیتال موضوع مهمی درزمینه کسب وکارمحسوب می شود و حتی گاهی از خدمات حضوری نیز موثرتر هستند. باتوجه به اینکه تمم مشاغل درحال حرکت به سوی دیجیتال شدن و فعالیت دراین زمینه هستند قطعا تهیه کردن نرم افزاررستوران یا داشتن منوی دیجیتال می تواند تاثیرات مثبتی درحوزه رستوران داری داشته باشد. شما هم اگر به دنبال گسترش رستوران خود و تهیه نرم افزارفروش هستید می توانید به کمک همکاران ما درشرکت ماپرا بهترین انتخاب را انجام دهید.

تکنیک های پرزنت مشتری

نتیجه گیری

پرزنت کردن عبارتی است که درحوزه بازاریابی بسیار رایج است. و به معنای معرفی محصول یا خدمات می باشد. طی این فرآیند، پرزنتریا کسی که پرزنت می کند وظیفه دارد تا اطلاعاتی را دراختیارمشتری قراردهد و درانتخاب به مشتری کمک کند. دراین مقاله سعی کردیم تا موارد مهم در اجرای پرزنت را بیان کنیم تا اگر شما به دنبال راه اندازی کسب  وکارخود هستید ازاین اطلاعات استفاده نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا برای خرید نرم افزار رستوران و کافی شاپ از ما مشاوره بگیرید

ما در شبکه های اجتماعی دنبال کنید