هر آنچه که باید در مورد فروشگاه مجازی بدانید + قابلیت‌های شعبه مجازی

فروشگاه مجازی
بازدید 457

فروشگاه مجازی به طور گسترده‌ای در حال رشد است و جایگاه ویژه‌ای را در میان فروش‌های آنلاین به خود اختصاص داده است. در گذشته مردم کمتر به فروشگاه‌ مجازی اعتماد می‌کردند، اما اکنون با ظهور فروشگاه‌های مجازی ایمن افراد بدون هیچ‌گونه نگرانی می‌توانند محصولات خود را سفارش دهند. همچنین خرید کردن از فروشگاه‌های حضوری نیازمند صرف زمان در ساعات مشخص روز هستند، اما با استفاده از فروشگاه‌های مجازی می‌توان در هر ساعت از روز خرید را انجام داد.

هر کسب ‌وکاری دارید می‌توانید یک فروشگاه مجازی ایجاد کنید تا مشتریان در هر ساعت از روز بتوانند سفارشات خود را ثبت کنند. با توجه به اهمیت روز افزون فروشگاه‌های مجازی در این مقاله قصد داریم فروشگاه مجازی و راهکارهای افزایش فروش با استفاده از فروشگاه‌های مجازی را برای شما بیاوریم. پس با ما همراه باشید.

 

فروشگاه مجازی چیست؟

فروشگاه مجازی وب سایتی است که مشتریان از طریق آن محصولات مورد نیاز خود را سفارش می‌دهند. این فروشگاه‌های مجازی می‌توانند برای کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک راه‌اندازی شوند. محصولات در این فروشگاه‌ها دسته‌بندی شده و مشتریان به سادگی تنها با یک کلیک می‌توانند محصول مورد نظر خود را انتخاب کرده و هزینۀ آن را پرداخت کنند. برای مثال اگر صاحبه کافه رستوران هستید و مشتری شما در هر ساعت از شبانه روز هوس غذاهای مورد علاقه خود را کند، با استفاده از شعبه مجازی رستوران شما می‌تواند در ساعاتی که برای تحویل غذا تعیین می‌کنید، سفارش خود را ثبت کند.

 

مزایای فروشگاه مجازی

فروشگاه مجازی مزایای زیادی برای صاحبان کسب و کار و مشتریان دارد و هر کدام به نوبه خود می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند. مزایای فروشگاه مجازی به شرح زیر است:

  • دسترسی آسان به محصولات
  • دیده شدن در وب
  • افزایش میزان فروش
  • دسترسی به مشتریان از نقاط مختلف
  • کاهش آلودگی و ترافیک
  • ثبت سفارش در عرض چند ثانیه
  • دسترسی به توضیحات کامل در مورد محصولات
  • عدم نیاز به حمل وسایل خریداری شده
  • تحویل در محل
  • پرداخت آسان
  • ویرایش آسان قیمت
  • دیده شدن در گوکل
  • کاهش هزینه ها

 

راه اندازی فروشگاه مجازی

همانطور که گفته شد فروشگاه‌های مجازی به طور قابل توجهی می‌توانند میزان فروش شما را بالاتر ببرند به همین دلیل اگر قصد دارید فروشگاه مجازی خود را راه اندازی کنید و با نرم افزار رستوران ماپرا به کسب و کار خود رونق دهید به موارد زیر نیاز دارید:

 

میزبان وب

سرور وب میزبان یک فروشگاه آنلاین است که میزبانی تجارت الکترونیک و عملکردهای مورد نیاز برای ایجاد، راه اندازی و مدیریت یک فروشگاه آنلاین را به صاحبان کسب و کار ارائه می‌دهد. ویژگی‌های میزبانی وب شامل نرم افزار سبد خرید، پروتکل SSL ، پشتیبانی پایگاه داده، خدمات پردازش پرداخت، ویژگی‌های امنیتی و سایر عملکردها است.

میزبانی تجارت الکترونیکی سرویسی است که ارائه دهندگان خدمات میزبانی وب علاوه بر وب سرور مورد نیاز برای میزبانی سایت موردنظر ارائه می‌دهند.

 

نام دامنه

در قدم بعدی برای ایجاد فروشگاه آنلاین خود نیاز به یک نام دامنه دارید. نام دامنه به نوعی شناسنامه آنلاین یک فروشگاه است. صاحبان مشاغل باید نام دامنه خود را متناسب با برند تجاری و نام خود انتخاب کرده و به فروشگاه آنلاین بپیوندند. با ماپرا ، نام تجاری برندتان را روی فروشگاه مجازی قرار دهید.

دامنه سایت شعبه مجازی

آدرس IP اختصاصی

سرور وب فروشگاه اینترنتی دارای آدرس IP است که به کاربر اجازه می‌دهد به سرور متصل شود. لازم است یک فروشگاه آنلاین داده‌های بین مرورگر و سرور وب را با استفاده از پروتکل SSL برای محافظت از داده‌های مشتری رمزگذاری کند. یک گواهی SSL خصوصی امنیت وب سایت را برای مشتریان تضمین می‌کند.

مشاهده مطلب
میزان تاثیر باشگاه مشتریان در جذب مشتری رستوران چقدر است؟

 

نرم افزار سبد خرید

نرم افزار سبد خرید یا نرم‌افزار تجارت الکترونیک به یک سایت آنلاین قدرت می‌بخشد. این نرم افزار از فهرست فروشگاه آنلاین و پردازش سفارش پشتیبانی می‌کند. می‌توانید این نرم افزار را از طریق فروشندگان مختلف خریداری کرده یا یک توسعه دهنده استخدام کنید تا برای شما سبد خرید ایجاد کند. اما راه ساده‌تر و مطمئن‌تر استفاده از خدمات ماپرا برای فروشگاه آنلاین حرفه‌ای و سبد خرید محصولاتتان است.

 

کاتالوگ محصولات

کاتالوگ محصولات، یک پلتفرم مجازی است که فهرستی از محصولات موجود و توضیحات آن‌ها، طبقه بندی آن‌ها و همچنین عملکرد بازیابی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. با استفاده از کاتالوگ محصولات، مشتری می‌تواند کالاها را سفارش داده، پرداخت کرده، به خدمات مشتری دسترسی پیدا کند ، بازخورد ارائه کرده و سایر عملکردها را انجام دهد.

 

پردازنده پرداخت آنلاین

پردازنده پرداخت آنلاین به یک فروشگاه آنلاین اجازه می‌دهد تا پرداخت‌های کارت بانکی را بپذیرد. یک درگاه پرداخت، اطلاعات کارت بانکی را تأیید کرده و سپس تراکنش را پردازش می‌کند. پس از کاهش مبلغ پرداخت با هزینه پردازش، درگاه مابقی را به حساب بانکی فروشگاه آنلاین واریز می‌کند. برای ایجاد یک درگاه پرداخت الکترونیکی امن، ماپرا برای شما کمک کننده خواهد بود.

 

راهکارهایی برای افزایش فروش در فروشگاه مجازی

پس از راه اندازی و آشنا شدن با فروشگاه مجازی اکنون زمان آن رسیده است که راهکارهایی را برای افزایش میزان فروش محصولات در فروشگاه‌های‌ مجازی را برای شما ارائه کنیم. در ادامه به برخی از این راهکارها می‌پردازیم:

 

افزایش امنیت و دریافت گواهینامه‌ها

ارتقای ایمنی فروشگاه مجازی شما به مشتریان کمک می‌کند تا به شرکت شما اعتماد کنند. به ویژه هنگامی که اطلاعات شخصی آنها را درخواست می‌کنید. اگر آنها نتوانند به سایت شما اعتماد داشته باشند، از شما خرید نمی‌کنند. لوگو خودا را در انتهای سایت به صورت واضح قرار دهید. همچنین هر گونه اطلاعات اضافی که به اعتماد بیشتر مشتریان کمک می‌کند را در سایت وارد کنید.  هنوز افراد زیادی هستند که می‌ترسند و دوست ندارند از پرداخت آنلاین استفاده کنند. به همین دلیل برای جلب اعتماد مشتریان از ماپرا کمک بگیرید.

افزایش امنیت سایت شعبه مجازی

مخاطبان هدف خود را درک کنید

یکی از راهکارهای افزایش فروش درک مخاطبان هدف است. برای اینکه مخاطبان خود را بهتر درک کنید بهتر است که روی یک حیطه تخصصی تمرکز کنید. اینکار به شما امکان می‌دهد تا مخاطبان خود را بهتر شناخته و نیازهای آنان را واکاوی کنید. ارائه خدمات متناسب با نیازهای مشتریان باعث افزایش فروش شما خواهد شد. برای مثال اگر سلیقه غذایی مخاطبان خود را کشف کنید می‌توانید غذاها و منو‌ دیجیتال های متناسب با آنان را ارائه کرده و رضایت مشتریان را افزایش دهید. افزایش رضایت مشتری، تکرار خرید و مشتریان دیگر به سمت کسب‌وکار شما رهسپار می‌کند.

 

ازتصاویر با کیفیت استفاده کنید | فروشگاه مجازی

یک عکاس حرفه‌ای استخدام کنید تا از کاتالوگ محصولات شما عکس بگیرد. برای افزایش فروش محصولات خود همیشه باید از تصاویر با کیفیت استفاده کنید. به این ترتیب، مشتریان شما می‌توانند محصول را از چند زاویه مشاهده کرده و از محصولی که خریداری می‌کنند، مطمئن شوند.

شاید برخی از سایت‌ها محصول مشابهی را با قیمت پایین‌تری به فروش برسانند، اما اگر تصاویر از کیفیت یکسانی برخوردار نباشند، بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند برای خرید از سایتی که می توانند به آن اعتماد کنند، هزینه بیشتری بپردازند. عکس غذاهای با کیفیت در فروشگاه مجازی کافه رستوران، هم باعث افزایش فروش و هم باعث افزایش اشتهای مشتریان خواهد شد.

مشاهده مطلب
فرانچایز چیست ؟ +آموزش فرانچایز

 

محتوای بکر تولید کنید

توضیحات و مطالب نوشته شده در سایت باید کاملاً بکر و منحصر به فرد باشند. اگر اطلاعات شما کپی شده از سایت‌های دیگر باشد از طریق موتورهای جستجو جریمه می‌شوید که بر استراتژی‌های سئو شما تاثیر منفی می‌گذارد. همچنین باید از کلید واژه های مناسب برای ارائه توضیحات استفاده کنید.

هر چقدر جزئیات ارائه شده در مطالب بیشتر باشد میزان فروش محصولات شما نیز به همان میزان افزصایش می‌یابد. برای مثال از موادی که در غذاهای تهیه شده استفاده می‌شود اطلاعاتی را جمع آوری کرده و در اختیار مشتریان قرار دهید.

 

ارائه روش‌های ارتباطی

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که باعث افزایش میزان فروش در فروشگاه‌ مجازی رستوران شما می‌شود، ارائه راه‌های ارتباطی برای مشتریان است. مشتریان ممکن است در رابطه با محصولات ارائه شده سوالاتی داشته باشند و یا در هنگام استفاده از خدمات فروشگاه مجازی دچار مشکل شده باشند. در این هنگام وجود راه‌های ارتباطی باعث افزایش میزان رضایت مشتریان و میزان فروش می‌‌شود.

 

یک فرآیند پرداخت ساده ایجاد کنید | فروشگاه آنلاین

در حالی که فرآیند پرداخت بخشی از تجربه کاربر است، یک نقطه عطف بزرگ در میزان فروش فروشگاه‌های مجازی خواهد بود. سعی کنید مشتری را درگیر پرکردن اطلاعات اضافی نکنید و راهکارهای متنوعی را برای پرداخت در اختیار او قرار دهید.

 

تجربه مشتری را ساده کنید | فروشگاه مجازی

شما می‌خواهید تا آنجا که ممکن است مشتریان بتوانند آنچه را که بدنبال آن هستند پیدا کرده و آن را خریداری کنند. اگر تجزیه و تحلیل شما نشان می‌دهد تعداد زیادی از مردم از سایت شما بازدید می‌کنند و بدون خرید از سایت خارج می‌شوند، ممکن است تجربه مشتری شما دلیل آن باشد. برای حل این مشکل از چند نفر بخواهید تا از فروشگاه مجازی رستوران شما بازدید کرده و تجربه خود را اعلام کنند. از این طریق می‌توانید مشکلات مشتریان را در یافتن محصولات بهبود بخشیده و به افزایش میزان فروش خود کمک کنید.

 

پیشنهاد فروش منحصر به فرد خود را پیدا کنید

شما چه چیزی را در فروشگاه خود پیشنهاد می‌دهید؟ داستان پشت فروشگاه شما، محصولات شما و خودتان چیست؟ هنگامی که می‌دانید چه چیزی شما را متفاوت می‌کند، باید آن را از پشت بام‌های مجازی فریاد بزنید. می‌توانید آن را در صفحه اصلی خود برجسته کنید، در تبلیغات رسانه‌های اجتماعی اعلام کنید. با ایجاد کمپین‌های بازاریابی براساس پیشنهاد فروش منحصر به فرد خود، به مردم دلیلی می‌دهید که به فروشگاه مجازی شما بیایند و از همه مهم‌تر، محصولات شما را بخرند.

 

سخن پایانی

فروشگاه‌های مجازی روز به روز بیشتر می‌شوند و این امکان را به کاربران می‌دهند تا به راحتی محصولات خود را بدون نگرانی از بسته شدن فروشگاه‌ها انتخاب کرده و سفارش دهند. همچنین این فروشگاه‌ها اگر به‌درستی مورد استفاده قرار گیرند، دروازه اطمینان به آینده هستند و صاحبان کسب‌وکار می‌توانند با راه‌اندازی فروشگاه‌های مجازی مطمئن، میزان فروش محصولات سودآوری خود را افزایش دهند.

ماپرا فروشگاه مجازی را به طور‌حرفه‌ای و آسان در اختیار صاحبین مشاغل قرار می‌دهد. به عبارتی دیگر با استفاده از ماپرا قادر خواهید بود تا فروشگاه مجازی کسب و کار خود را راه اندازی کنید. برای تسهیل فرآیند پرداخت در فروشگاه‌های مجازی نیز می‌توانید به سایت mupra.ir مراجعه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: میانگین: ]

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.