Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

بهترین نرم افزار رستوران

فهرست مطلب

بهترین نرم افزار رستوران انتخاب مهمی برای مدیریت رستوران به بهترین و هوشمندانه ترین شکل است. مدیریت رستوران همانند دیگر مشاغلِ سخت، پیچیدگی های زیادی دارد. اما تفاوتش این است که تا مدیر رستوران یا کافه نبوده یا از نزدیک با این حرفه آشنا نباشیم، صرفاً جذابیت های آن دیده شده و چالش ها پنهان می ماند. بعلاوه اینکه صنعت غذا و نوشیدنی یک میدان بازی دائما در حال تحول است. اقداماتی که تا چند سال پیش قابل قبول بودند به سرعت به نفع روش‌های عملیاتیِ سریع‌تر و کارآمدتر کنار گذاشته می‌شوند.

درخواست مشاوره رایگان نرم افزار رستوران
نرم افزار ماپرا سپیدز سپند باران حامی زعفران هلو محک آریا کسبه
خرید و فروش
استفاده از نرم افزار موقع قطع برق
زیر سیستم کنترل هزینه
مدیریت سالن و میز از هر جا
مدیریت انبار
چند انباری
آنالیز تولید
مدیریت پیک
اتصال به میاره و الوپیک
باشگاه مشتریان
نظرسنجی مبتنی بر فاکتور
کارت اعتباری الکترونیکی
اتصال به منوی دیجیتال
سایت با دامنه اختصاصی
سفارشگیر موبایل یکپارچه (اندروید و iOS) اپلیکیشن جداگانه اپلیکیشن جداگانه اپلیکیشن جداگانه اپلیکیشن جداگانه
نصب و راه اندازی کمتر از 1 ساعت نیازمند پشتیبان حضوری نیازمند پشتیبان حضوری نیازمند پشتیبان حضوری نیازمند پشتیبان حضوری نیازمند پشتیبان حضوری نیازمند پشتیبان حضوری نیازمند پشتیبان حضوری نیازمند پشتیبان حضوری نیازمند پشتیبان حضوری
اتصال همزمان چند کاربر بدون محدودیت محدود با هزینه جداگانه محدود با هزینه جداگانه محدود با هزینه جداگانه محدود با هزینه جداگانه محدود با هزینه جداگانه محدود با هزینه جداگانه محدود با هزینه جداگانه محدود با هزینه جداگانه محدود با هزینه جداگانه
دسترسی مدیر از هرجا همزمان و یکپارچه با تمام جزئیات اپلیکیشن جداگانه اپلیکیشن جداگانه
یکپارچگی نرم افزار صندوق، انبار، سایت و باشگاه مشتریان در یک پنل
اتصال موبایل به پرینتر
قابلیت ارتقاء
وابستگی به سخت افزار سازگار با هر سخت افزار کاملا وابسته به سخت افزار کاملا وابسته به سخت افزار کاملا وابسته به سخت افزار کاملا وابسته به سخت افزار کاملا وابسته به سخت افزار کاملا وابسته به سخت افزار کاملا وابسته به سخت افزار کاملا وابسته به سخت افزار کاملا وابسته به سخت افزار
پشتیبانی اختصاصی

چرا باید نرم افزار حسابداری رستوران داشته باشید؟

مثل گذشته، نرم افزارها صرفا ابزاری برای حسابداری و گزارش های مالی نیست. اگر از نرم افزار فقط برای صدور فاکتور و گزارش های مالی و انبارگردانی استفاده کنید، ممکن است سهم زیادی از سودآوری خود را از دست بدهید و از رقبا عقب بمانید. نرم افزار خوب مثل یک سلاح مخفی برای جذب مشتریان و افزایش فروش رستوران است. به ویژه اینکه صنعت غذا به شدت رقابتی است.

افزایش اطمینان تنها با دسترسی به تحلیل داده ها در یک نرم افزار یکپارچه و همواره در دسترس ممکن است. به طور خلاصه دلایل نیاز به نرم افزار عبارتند از: افزایش درآمد، بهبود خدمات و بهبود تجربه مشتریان، کاهش هزینه ها، افزایش وفاداری مشتریان و جذب مشتریان بیشتر، صرفه جویی در زمان، افزایش کارایی، لذت مدیریت آسان از هرجا. اما نرم افزار مناسب باید چه ویژگی هایی داشته باشد که شما را در این اهداف یاری دهد؟ همراه ما باشید.

بهترین نرم افزار برای رستوران چه ویژگی هایی دارد؟

همان طور که گفته شد نرم افزار ابزاری برای افزایش فروش، کاهش هزینه، مدیریت سود و زیان و تصمیم گیری های هوشمندانه در بهترین زمان است. انتخاب بهترین نرم افزار کار دشواری نیست اگر شاخص های مهم آن که در ادامه آورده شده را در نظر بگیرید و این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

بررسی شاخص های بهترین نرم افزارها

  • ساده سازی حسابداری رستوران و خودکارسازی وظایف
  • افزایش سرعت و کارایی رستوران
  • توسعه پذیری و بروز بودن امکانات با برترین نرم افزارهای جهان
  • یکپارچگی فروش حضوری، فروش آنلاین و فروش ماشینی
  • رابط کاربری آسان و کاربر پسند
  • دسترسی به تحلیل داده ها به طور کامل و یکپارچه برای تصمیم گیری های داده محور
  • ارائه گزارش های متنوع و جامع
  • تسلط بر همه جوانب عملیات (سالن، آشپزخانه، انبار، مشتریان، فروش) با دسترسی از هرجا حتی در سفر
  • سازگاری با هر سخت افزار مانند موبایل (اندروید و iOS)، لپ تاپ، تبلت، آل این وان و غیره
  • مجهز به راهکارهای بازگشت مشتریان و کمک به افزایش فروش رستوران
  • پشتیبانی سریع، در دسترس و اختصاصی

نرم افزار زمانی که به دقت انتخاب شود و به درستی از امکانات نرم افزار استفاده شود، یک راه مطمئن برای اطمینان از موفقیت رستوران است. انتخاب بهترین نرم افزار رستوران شما را ساعت ها از دردسر و هزینه های گزاف نجات می دهد. پس برای آشنایی با 10 نرم افزار ادامه مطلب را بخوانید.

نرم افزار مناسب رستوران خود را انتخاب کنید.

براساس اینکه مجموعه شما رستوران زنجیره ای، رستوران و کافه، فست فود یا کافی شاپ است، شما باید برمبنای نیازتان بهترین نرم افزار را انتخاب کنید. هدف شما هرچه باشد، حتما افزایش فروش و کاهش هزینه ها جزء مهمی از آن است. ما در این نوشتار به شما کمک می کنیم، بهترین انتخاب را داشته باشید. در ادامه نرم افزارهای رستورانی ایرانی را با هم مقایسه می کنیم.

جدول مقایسه بهترین نرم افزارهای رستورانی

در جدول زیر، معیارهای بهترین نرم افزار مقایسه شده است تا شما در یک نگاه به راحتی انتخاب خود را برمبنای نیازتان داشته باشید.

در ادامه نرم افزارهای مختلف رستورانی در 10 شرکت ارائه دهنده نرم افزار، کافی شاپ، فست فود و فودکورت در ایران بررسی شده است.

1- نرم افزار ماپرا (ارائه دهنده: شرکت مدرن آتی پرداز آرکا)

ماپرا تنها نرم افزار ابری و یکپارچه رستوران و کافی شاپ و فست فود است که با فناوری روز و مطابق استانداردهای جهانی تولید شده است. شما در ماپرا هرآنچه برای لذت مدیریت رستوران نیاز دارید، به طور یکپارچه در دسترستان قرار دارد. با ماپرا هر جا که باشید حتی در سفر، تمام جزئیات را می دانید و با دسترسی به داده های یکپارچه، بهترین تصمیم گیری را می توانید در زمان مناسب داشته باشید. به طور خلاصه ماپرا کمک می کند که قفل جعبه سیاه رستوران شما باز شود.

ویژگی ها و مزایا

  • کاربری آسان و سازگار با هر سخت افزار
  • طراحی جذاب هم در پنل شما و هم هرآنچه مشتری می بیند مانند فاکتور انلاین، نظرسنجی انلاین، سایت و منوی دیجیتال
  • یکپارچگی نرم افزار صندوق، انبارداری، باشگاه مشتریان، رزرواسیون و دیگر امکانات مورد نیاز شما بدون نیاز به سوییچ بین نرم افزارها
  • تعریف چند صندوق و گزارش های مالی متنوع
  • اتصال به کارتخوان بانکی، چاپگرها، کالرآیدی و بارکدخوان
  • پلن های متنوع براساس نیاز شما با قابلیت ارتقا (متناسب کافی شاپ، رستوران، کافه رستوران، فست فود، فودکورت، رستوراه های زنجیره ای و چند شعبه ای)
  • اتصال موبایل (اندروید و iOS) به پرینتر
  • منوی دیجیتال با امکان انتخاب تمپلیت
  • اتصال به اسنپ فود
  • سوییچ به نرم افزار افلاین در مواقع ضروری قطع اینترنت
  • راهکارهای متنوع بازگشت مشتری و کارت اعتباری الکترونیکی
  • بهای تمام شده، فرمول تولید و مدیریت انبار و تعیین نقطه سفارش
  • تعریف نامحدود کاربران با سطوح دسترسی متنوع از جمله گارسون، صندوق دار، حسابدار و غیره
  • دسترسی مدیر از هرجا
  • ترجمه به زبان های مختلف

نصب و راه اندازی، پشتیبانی و آموزش

  • نصب و راه اندازی در کمتر از یک ساعت انجام می شود.
  • پشتیبانی رایگان و اختصاصی 24 ساعته
  • نیاز به معطلی برای پشتیبان حضوری ندارید و از آنجا که نرم افزار هیچگونه وابستگی به سخت افزار ندارد، شما بعد از چند ماه، معمولاً نیاز به پشتیبان آنلاین هم پیدا نمی کنید و عملیات طبق روال پیش می رود.
  • آموزش رایگان به هر تعداد پرسنل و نیز دسترسی به وبینارهای آموزشی

2- نرم افزار سپیدز

نرم افزار سپیدز یکی از قدیمی ترین نرم افزارهای رستورانی است که با فناوری ویندوزی توسعه یافته است. این نرم افزار در نسخه های مختلف ارائه می شود و با توجه به تعداد کابران و سخت افزارهایی که در مجموعه خود دارید، می بایست نسخه های کلاینت جداگانه تهیه کنید. برخی امکانات این نرم افزار تحت وب نیز ارائه می شود. ماژول های این نرم افزار از جمله باشگاه مشتریان، سفارشگیر گارسون و فاکتور آنلاین به صورت جداگانه ارائه می شود. مدیریت برای دسترسی به گزارش ها، می تواند اپلیکیشن مدیریتی خریداری کند.

3- نرم افزار سپند

نرم افزار سپند برای سبک های مختلف رستورانی شامل فست فود و بیرون بر متناسب است. فناوری این نرم افزار ویندوزی است و در 3 نسخه نرم افزار فروش پیشرفته، نرم افزار جامع حسابداری و حسابداری دوبل ارائه می شود. تمرکز این شرکت بر حسابداری و رزرو میز است. همچنین به اسنپ فود نیز متصل می شود. برای تهیه نرم افزار باید تعدادکاربران و سخت افزارهای خود را درنظر بگیرید.

4- نرم افزار باران

نرم افزار باران با تکنولوژی ویندوزی و با تمرکز بر حسابداری ارائه شده است. این نرم افزار در سه سطح ساده، پیشرفته و ویژه ارائه می شود. برای خرید نرم افزار توجه به تعداد کاربران و سخت افزارها ضروری است.

5- نرم افزار حامی پوز

نرم افزار حامی با تکنولوژی ویندوزی و در دو نسخه فروش (فروش و حسابداری) و بسته جامع (فروش، حسابداری و انبار) ارائه شده است. رستوران هایی که نیاز به مدیریت انبار ندارند از نسخه اول و مجموعه هایی که انبارگردانی می کنند، میتوانند از نسخه دوم استفاده کنند. این نرم افزار به اسنپ فود نیز متصل است. برای خرید این نرم افزار توجه به تعداد کاربران و سخت افزارها برای دریافت کلاینت های مختلف ضروری است.

6- نرم افزار زعفران

نرم افزار زعفران با تکنولوژی ویندوزی و در 5 بسته ارائه می شود. قابلیت غرفه سازی، حسابداری و مدیریت چک ها در این نرم افزار تعبیه شده است. باتوجه به ویندوزی بودن این نرم افزار، وابستگی به سخت افزار وجود دارد و تعداد کلاینت ها به تفکیک کاربران هزینه جداگانه در بر می­گیرد. همچنین سفارشگیر گارسون به صورت جداگانه ارائه می شود. از دیگر قابلیت های این نرم افزار تعیین نقطه سفارش می باشد.

7 – نرم افزار هلو

نرم افزار حسابداری هلو برای رستوران و کترینگ عملیات حسابداری را به طور دقیق انجام می دهد. نسخه رستورانی با نام APEX ارائه می شود. عملیات انبار، مدیریت پیک، مدیریت چک ها و صدور فیش و گزارش های مالی در این نرم افزار وجود دارد.

8 – نرم افزار محک

نرم افزار محک امکان مدیریت محصولات و ایجاد اشتراک برای مشتریان را داراست. مدیریت پیک، مدیریت انبار، اتصال به کارتخوان بانکی  و گزارش های مالی از امکانات این نرم افزار می باشد.

9 – نرم افزار آریا

نرم افزار آریا با سابقه ای طولانی و با فناوری مبتنی بر ویندوز ارائه شده است. نیازمندی های صدور فاکتور، مدیریت پیک، رزرو میز، مدیریت  سالن، گزارش گیری متنوع در این نرم افزار وجود دارد.

10- نرم افزار کسبه

نرم افزار کسبه با کاربری ساده برای صدور فیش و گزارش های مرتبط با آن کاربرد دارد. کسبه در اصناف مختلف فعالیت می کند و این نرم افزار قابلیت اتصال به پوز بانکی، کالر آیدی و فیش پرینتر را دارد. مدیریت میز ها، مدیریت پیک و فرمول تولید در این نرم افزار تعبیه شده است.

جمع بندی

در این مقاله به این سوالات پاسخ دادیم که نرم افزار رستورانی چیست؟ چرا به این نرم افزارها نیاز دارید؟ معیارها و شاخص های بهترین نرم افزار کدام است؟ و جدول مقایسه ای با جزئیات برای انتخاب بهترین نرم افزار ارائه شد. بررسی های انجام شده مطابق محتوای سایت نرم افزارهای نام برده شده و بروشورهای در دسترس آن ها است.

همان طور که بررسی ها نشان می دهد، تنها نرم افزار ابری و یکپارچه رستورانی در کشور نرم افزار ماپرا است. از ویژگی های کلیدی این نرم افزار، تمرکز بر داده محوری، راهکارهای بازگشت مشتری، افزایش فروش و کاهش هزینه، فناوری ابری و همیشه در دسترس و سازگار با هر سخت افزار، لذت مدیریت آسان حتی در سفر، تسلط بر جزئیات سود و زیان در هر لحظه و پشتیبانی اختصاصی است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *