پرداخت مدرن، به سبک آینده

پرداخت های شهروندی بدون نیاز به اسکناس و کارت بانکی

به زودی

ماپرا چیست؟

  • ماپرا یک پلتفرم نرم افزاری مدرن، امن و راحت برای پرداخت های شهروندی است. همچنین ماپرا شریک تجاری بانک سامان است.

ماپرا چه امکاناتی برای من فراهم می کند؟

  • ماپرا در انتقال پول شما را بروز نگه می دارد. با ماپرا می توانید از بروزترین راهکارها و فناوری ها در پرداخت الکترونیک استفاده کنید.
  • ماپرا پرداخت های شهروندی را برای شما راحت می کند. با ماپرا نیاز به حمل کارت های اعتباری نخواهید داشت. با ماپرا به راحتی می توانید حتی بدون داشتن حساب بانکی، پول درخواست کنید و پرداخت های خود را انجام دهید.
  • ماپرا از طریق رابط کاربری ساده و کاهش پیچیدگی های اطلاعاتی و عملیاتی تجربه لذت بخشی را در پرداخت های شهروندی برای شما فراهم می کند.
  • ماپرا امنیت در پرداخت های شهروندی را با رعایت موازین امنیتی نظام بانکی کشور و رمزنگاری اطلاعات تضمین می کند. با ماپرا نگران افشای رمز کارت بانکی و کپی شدن مگنت کارت نخواهید بود.
  • ماپرا سریع ترین راهکار پرداخت الکترونیک را به سرعت یک لمس ارائه می کند.با ماپرا نیاز به وارد کردن اطلاعات کارت و اتصال همزمان به شبکه بانکی در هربار پرداخت از بین می رود. با ماپرا دیگر نیاز نیست برای پرداخت های شهروندی در جستجوی دستگاه های خودپرداز برای دریافت اسکناس باشید. کافی است حساب ماپرا را شارژ کنید و پرداخت های خود را انجام دهید.
  • ماپرا به صورت آنی شما را نسبت به پرداخت از یا به حسابتان آگاه می کند. با ماپرا پس از هر پرداخت و دریافت پول، یک رسید دیجیتالی آنی (دوستدار محیط زیست) یا نوتیفیکیشن دریافت خواهید کرد.
  • ماپرا روش اخذ وجه از مشتریان را تسهیل می کند. در صورتی که صاحب کسب وکاری هستید یا برای ارائه محصولات و خدمات خود پول دریافت می کنید، دغدغه استفاده از کارتخوان های سیار و دستگاه های گران قیمت را فراموش کنید. از این پس، با ماپرا می توانید به راحتی و با کمترین هزینه و بدون محدودیت زمانی و مکانی وجه خود را دریافت و مشتریان را راضی نگه دارید. همچنین، شما می توانید گزارش های متنوعی را از دریافتی های خود مشاهده نمایید.

چگونه می توانم از ماپرا استفاده کنم؟

  • ماپرا را می توانید از طریق اپلیکیشن اندروید و iOS استفاده نمایید. برای دریافت ماپرا می توانید به صفحه اصلی مراجعه کرده و ماپرا را دانلود و نصب کنید.
  • اگر تاکنون در ماپرا ثبت نام نکرده اید، از بخش ثبت نام با واردکردن شماره همراه و رمز عبور می توانید به کاربران ماپرا بپیوندید.
  • پس از ورود به ماپرا و برای پرداخت، می توانید از خدمات متنوع ماپرا برحسب امکانات دستگاه هوشمند خود استفاده نمایید. همچنین بدون نیاز به وارد کردن اطلاعات کارت خود در هر پرداخت، می توانید پرداخت های شهروندی خود را در مکان هایی که با برچسب ارائه خدمات ماپرا مشخص شده اند، انجام دهید.
  • برچسب ارائه خدمات ماپرا در محل پذیرنده های منتخب ماپرا نصب شده است. فهرست پذیرنده های منتخب ماپرا در بخش "پذیرنده ها" قابل مشاهده است.
  • به منظور افزایش موجودی یا می توانید تصویر کیف پول در صفحه اصلی ماپرا را انتخاب و با استفاده از درگاه الکترونیک حساب خود را شارژ نمایید، یا با استفاده از قابلیت دریافت از مخاطبان از دوستان خود در ماپرا درخواست پول کنید. اپلیکیشن ماپرا این قابلیت را فراهم کرده است تا بتوانید از افراد غیرعضو نیز درخواست پول داشته باشید. تمامی این فعالیت ها بدون دریافت کارمزد در ماپرا انجام می شود.
  • میزان اعتبار کیف ماپرا شما در صفحه اصلی قابل مشاهده است. همچنین گزارش تراکنش های خود را می توانید در بخش "تراکنش ها" مشاهده نمایید.
  • اعلان های دریافتی در قسمت اعلانات قابل مشاهده است. چنانچه فردی از شما پولی درخواست کند یا مبلغی را به کیف پول شما پرداخت کند، از این بخش می توانید مطلع شوید. همچنین، وضعیت درخواست های ارسالی شما و درخواست های دریافتی از مخاطبان شما نیز در بخش وضعیت درخواست ها قابل ردیابی است.
  • شما می توانید مشخصات کاربری را از منوی تنظیمات تغییر دهید. در این بخش می توانید عکسی انتخاب و نام و ایمیل خود وارد نمایید. ایمیل شما قابل مشاهده توسط افراد دیگر نیست و صرفاً در بازیابی رمزعبور ماپرا مورد استفاده قرار می گیرد.

ماپرا در چه مکان هایی قابل استفاده است؟

  • ماپرا و راهکارهای پرداخت آن در تمامی حوزه های پرداخت شهروندی قابل استفاده است.
  • برای پرداخت به فرد، می توانید با وارد کردن شماره همراه یا اسکن کد ایجاد شده یا پشت به پشت کردن تلفن همراه، مبلغ مورد نظر را به دوستان خود پرداخت یا از آن ها درخواست پول نمایید.
  • برای پرداخت به کسب وکار، در حال حاضر مراکز منتخب در تهران با برچسب ارائه خدمات ماپرا قابل شناسایی هستند و پرداخت از طریق فناوری NFC، اسکن یا ورود دستی کد پذیرنده امکان پذیر است.
  • به زودی مراکز مختلف در سراسر کشور به فهرست پذیرندگان ماپرا اضافه خواهند شد.
  • فهرست پذیرندگان ماپرا را می توانید در بخش "پذیرنده ها" در ماپرا مشاهده نمایید.

چگونه مطمئن باشم پرداخت هایم انجام شده است؟

  • شما پس از هر پرداخت، رسید آنی دریافت خواهید کرد. همچنین، فهرست تراکنش های خود را می توانید در بخش تراکنش ها (آیکن) مشاهده نمایید.

اطلاعاتی که در هنگام افزایش موجودی کیف پول در درگاه الکترونیک وارد می کنم در برنامه ماپرا ثبت می شود؟

  • خیر، ماپرا تنها اطلاعاتی که در بخش مشخصات کاربری وارد می کنید را به منظور پشتیبانی و استفاده از خدمات آتی ثبت می کند و اطلاعات کارت بانکی که در زمان افزایش اعتبار کیف پول در درگاه الکترونیک وارد می کنید، در ماپرا ذخیره نمی شود.

آیا برای شارژ کیف پول یا پرداخت از طریق ماپرا مبلغی به عنوان کارمزد کم می شود؟

  • خیر، برای شارژ کیف پول و پرداخت در ماپرا کارمزدی دریافت نمی شود.

وضعیت موجودی کیف پولم در صورت مفقودی تلفن همراه چگونه خواهد بود؟

  • به محض مفقودی تلفن همراه، واحد پشتیبانی ماپرا را مطلع نمایید. ما کیف پول شما را غیرفعال و موجودی آن را نزد خود محفوظ می داریم. پس از نصب مجدد ماپرا و وارد شدن با شماره قبلی، موجودی به کیف پول شما منتقل خواهد شد.

آیا خدمات ماپرا رایگان ارائه می شود؟

  • خدمات پرداخت ماپرا برای تمامی کاربران رایگان است. پذیرندگان نیز مطابق قوانین بانکی از خدمات ماپرا بهره مند خواهند شد.

اگر خدمات ماپرا رایگان هست، پس درآمدتان از کجاست؟

  • مبالغی که کاربران از محل پرداخت، انتقال و دیگر خدمات رایگان ماپرا بدست می آورند، قابل تسویه و انتقال به حساب های بانکی است. تسویه این مبالغ شامل کارمزد بانکی است همانند کارمزدی که هنگام انتقال در شبکه بانکی پرداخت می کنید. درآمد ما از محل این کارمزدهاست.