Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

7 مهارت طلایی مدیران موفق در تحول دیجیتال

مهارت مدیران موفق

فهرست مطالب

تحولات دیجیتال موفق بدون تلاش گسترده کسب و کار، تغییر تفکر و فرآیندها، بکارگیری فناوری های مناسب و همچنین بدون راهنمایی از مدیر اطلاعات و مدیر فناوری (مدیر دیجیتال) ماهر اتفاق نمی‌افتد. در این مقاله به توضیحی کوتاه در مورد مدیر دیجیتال و سپس به 7 مهارت مهم مدیران در تحول دیجیتال در رستوران ها و دیگر کسب وکارها می پردازیم. شاید برایتان سوال پیش بیاید که در کافه و رستوران ها چه تحول دیجیتال امکان پذیر است؟ یکی از چندین تحولی که می تواند صورت گیرد منو دیجیتال کافه رستوران است. در ادامه بیشتر به این موضوع می پردازیم …

 

مدیر ارشد اطلاعات (Chief Information Officer)

مدیر اطلاعات و فناوری (CIO) مدیر اجرایی شرکت است که مسئول مدیریت، پیاده سازی و استفاده از فناوری های اطلاعات و کامپیوتر است. از آنجا که فناوری در حال تغییر شکل صنایع در سطح جهانی است، محبوبیت و اهمیت نقش CIO افزایش یافته است. مدیر اطلاعات و فناوری تجزیه و تحلیل می کند که چگونه فناوری های مختلف به شرکت کمک می کند یا یک فرآیند تجاری موجود را بهبود می بخشد. سپس یک سیستم را برای درک این مزیت یا بهبود آن، یکپارچه می کند.

استفانی وورنر، دانشمند پژوهشی در مرکز تحقیقات سیستم‌های اطلاعاتی MIT (CISR) می‌گوید که مجموعه مهارت‌های مدیر ارشد اطلاعاتی واقعاً گسترده و کسب‌وکار محور است. به طور چشمگیری سیستم و انتظارات از نحوه عملکرد شرکت ها تغییر کرده است. اگر با یک سری مهارت ضعیف وارد شوید، نمی توانید با خواسته ها و تغییرات جدید کنار بیایید.

 

هفت ویژگی مدیران دیجیتال

پایل اضافه می کند که با تغییر نیاز به فناوری، نیازها و مهارت های مورد نیاز برای یک CIO نیز تغییر می کند. در اینجا هفت ویژگی مدیران دیجیتال بسیار مؤثر آورده شده است. کسانی که نه تنها کسب و کار خود را از پاندمی گذرانده‌اند، بلکه مهارت‌های لازم برای پیشرفت چشم گیر در آینده را دارند.

  1. تطبیق پذیری

با تمرکز روی گسترش مکرر و پیوسته تحولات دیجیتال ، توانایی تطبیق، مهارتی است که جان التون، مدیر ارشد اجرایی بانک TIAA می گوید در طول پاندمی به او کمک قابل توجهی کرد. التون می‌گوید: ذهنیت من تغییر کرد. من شروع به بررسی جزئیات بیشتر فرآیندهای داخلی و کار با کسب و کارها کردم که تغییر نسبتاً بزرگی بود. نه این که قبلاً این کار را انجام ندادیم، اما توانایی تطبیق و تغییر تمرکز باعث تغییر عملکرد و بازده شده است.

التون اضافه می‌کند که تحولات دیجیتال «هیچ‌وقت پایانی ندارند». انطباق پذیری به ویژه در حال حاضر بسیار مهم است. همچنین التون می‌گوید “بخشی از رهبر بودن، انطباق با دیدگاه متفاوت مدیر فناوری اطلاعات در مورد نحوه انجام کار است. بنابراین نحوه ارتباط ما با تیم ها و ایجاد انگیزه در آنها باید تغییر کند.”

  1. قادر به هدایت با وجود عدم قطعیت

به این معناست که بتوانیم وقتی همه چیز آن طور که انتظار می رفت پیش نمی رود، کنار بیاییم. پایل می گوید، یک CIO موفق از شروع مسیرهای دیجیتالی که در آن نقطه پایانی 100٪ مشخص نیست، خوشحال است. او می گوید: “آنها می توانند با تغییر زندگی کنند و ابهام را می پذیرند.” این اغلب ممکن است با وجود وظایف مدیریتی آنها در تضاد باشد، اما مدیران دیجیتال موفق این توانایی را دارند که کارآمدی و چابکی را ترویج کنند، [در حالی که] اطمینان حاصل کنند که چارچوبی وجود دارد که ریسک را مدیریت می کند.”

  1. مهارت در ایجاد روابط

آرتور هو، معاون ارشد و مدیر ارشد فناوری جهانی Lenovo می‌گوید استقرار برنامه‌های بزرگ هرگز آسان نیست و در این میان مهارت ایجاد رابطه ضرورت خود را نشان می دهد. او می گوید: مشخص کردن ذینفعان پروژه بسیار مهم است. در پروژه CRM ما مجبور شدیم کمی از طرح فاصله بگیریم و ابتدا مشخص کنیم که سعی داریم با پروژه خود به چه کسانی سود برسانیم و اینکه تنها ما در تلاش برای بهبود امکانات فناوری نیستیم و رقبایی داریم. هنگامی که این کار را انجام دادیم، توانستیم مسیر فرضیه ها را مشخص و ایده های بهتری بسازیم.

به گفته هو، تحول اساساً مربوط به روابط است. “در این پروژه، ما به زمان و مشارکت تجاری بیشتری برای دستیابی به دیدگاه آنها نیاز داشتیم. بنابراین ایجاد رابطه، یک مهارت خوب است که باید از آن استفاده کنید.”

ارتباط در کسب و کار همچنین یک مهارت کلیدی برای دیوید بهن، نایب رئیس و مدیر ارشد فناوری La-Z-Boy است. زیرا شرکت او در حال تحولات دیجیتال است. بهن می گوید: “توانایی درک نیازهای شرکای تجاری و همکاری با آنها در فرآیندهای تجاری و راه حل های فناوری، موفقیت ما را مشخص کرده است.” هرکسی می تواند این مهارت را با حفظ روابط با شرکای تجاری خود به دست آورد. ایجاد ساختار و فرآیندها به شما این امکان را می دهد که به جای اینکه فقط در طول یک پروژه گرد هم آیید، آن رابطه را ایجاد و حفظ کنید. این در فرهنگ شرکت ریشه می دواند و با ایجاد روابط عالی و پاسخگویی به مشتریان خود پرورش می یابد.

  1. تعامل درست

نظارت بر تحول دیجیتال در Raytheon Intelligence and Space به والیس لاگری، معاون استراتژی و مدیر ارشد تحول، کمک کرده است تا مهارت‌های ارتباطی و همکاری خود را تقویت کند. لاگری می‌گوید RI&S در تلاشی چند ساله برای مهندسی مجدد کسب‌وکار خود با فناوری جدید و مدرن‌سازی فرآیندهای تجاری برای افزایش سرعت، چابکی، بینش و کارایی است. او می‌گوید: «اینکه بتوانیم اهداف و تاکتیک‌های خود را به وضوح بیان کنیم و توضیح دهیم که تک تک کارکنان چگونه در تحول دیجیتال ما نقش ایفا می‌کنند، به ایجاد یک ذهنیت و زبان دیجیتالی قوی برای ایجاد درک، همکاری و مسئولیت پذیری کمک می‌کند.» لاگری می گوید، بخشی از مسیر تحول دیجیتال وابسته به پذیرش روش های جدید کار به عنوان تیم است.

نقش CIO یکی از معدود نقش‌هایی است که ارتباط واقعی با کل شرکت دارد. علاوه بر این، CIO اغلب به عنوان یکی از قابل اعتمادترین مدیران دیده می شود که نظراتی صادق و بی طرف دارد. مدیران‌ اطلاعاتی خوب می‌دانند که دیجیتال چه کارهایی می‌تواند برای شرکت‌هایشان انجام دهد و بهتر می‌دانند که خطر انجام ندادن آن چقدر است. آنها واقعاً باید توانایی برای تبدیل بینش و ایده به عمل را داشته باشند.

  1. همدلی (Empathy)

نتیجه ادغام بانک های BB&T و SunTrust بانکی به نام Truist است و بانکداری دیجیتال آن، اواخر امسال راه اندازی خواهد شد. CIO Scott Case ادغام های زیادی را پشت سر گذاشته است. در حالی که تکنولوژی به سرعت در حال تکامل است، او می گوید که مهارت های اصلی موفقیت همیشه حول چگونگی بهبود تجربه مشتری متمرکز است.

“مشتریان همیشه باید اول باشند، و این هرگز تغییر نخواهد کرد.” کیس می‌گوید، از منظر مهارت‌ها، همدلی (توانایی قرار دادن خود به جای مشتریانتان) یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که باید توسعه دهید. همدلی برای پر کردن شکاف بین نیازهای مشتریِ در حال تحول، مشکلات جدید و محصولات و خدماتی که شرکت ها ایجاد می کنند، بسیار مهم است.

 

مشاهده مطلب  آشنایی با درگاه پرداخت اینترنتی

  1. قادر به پرورش فرهنگ همکاری

یکی دیگر از مهارت‌های کلیدی برای مدیران دیجیتال، توانایی ایجاد فرهنگی است که تیم‌ها را توانمند و ایده ها را تشویق می‌کند و مشوق همکاری است. لاگری موافق است و می‌گوید: “فرهنگ همکاری هسته اصلی تحول دیجیتال RI&S است و ارتباطات نقش بزرگی در توسعه فرهنگ تیمی مثبت و متمرکز بر دیجیتال دارد. این یک تلاش از بالا به پایین، از پایین به بالا است و همکاری متقابل کلیدی است.”

پرورش فرهنگ رستوران

RI&S بر روی سه تاکتیک اصلی برای ایجاد یک فرهنگ مشارکتی تمرکز کرده است:

  • ترویج تحول دیجیتال مبتنی بر کارمندان برای بهبود ایده ها و راه های موفقیت.
  • راه اندازی اینترانت با اهداف، نتایج و پیشرفت مشخص.
  • کمک به کارکنان برای دسترسی به اطلاعات و قابلیت ها برای کوتاه کردن چرخه های یادگیری و همکاری موثرتر.

  1. داستان سرایی جذاب

پایل می‌گوید در حالی که مدیران ارشد فناوری «به دنبال ایجاد فناوری‌هایی هستند که تفاوت چشمگیری در نتیجه ایجاد کند»، آنها می‌دانند که تنها زمانی می‌توانند نظر مثبت هیئت مدیره را کسب کنند که بتوانند به زبان هیئت مدیره صحبت کنند.

هو لنوو می‌گوید افرادی را تحسین می‌کند و «بی‌پایان مجذوب» افرادی است که می‌توانند «روایتی قانع‌کننده» ببافند. او می‌گوید این مهارت بسیار مهمی است، زیرا صحنه را می سازد، به مخاطبان انرژی می‌دهد و سهامداران و مشتریان را هیجان‌زده می‌کند. کارهای عالی همیشه خودشان را نشان نمیدهند. اگر بتوانید آن ها را با داستانی عالی روایت کنید، مانند قلاب در ذهن مخاطب می نشیند.

امتیاز دادن به این نوشته post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا برای خرید نرم افزار رستوران و کافی شاپ از ما مشاوره بگیرید

ما در شبکه های اجتماعی دنبال کنید