Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

ایده های تشویق و ایجاد انگیزه در کارکنان رستوران

تشویق کارکنان رستوران

فهرست مطالب

هراندازه که غذای رستوران برای مشتری مهم است، طریقه ارائه خدمات و برخورد با آنها نیز اهمیت دارد. کسانی که وظیفه ی ارائه خدمات و برخورد با مشتریان را دارند، کارکنان رستوران می باشند. هرچه برخورد مدیران با کارکنان مناسب باشد و آنها را مورد تشویق قرار دهد، به همان میزان کارکنان در ارائه خدمات عملکرد بهتری خواهند داشت. دراین صورت، مشتریان رضایت بیشتری خواهند داشت و درآمد رستوران افزایش خواهد یافت. با تشویق کارکنان می توان به آنها انگیزه داد تا وظایف خود را به خوبی انجام دهند. درادامه ایده هایی برای تشویق کارکنان رستوران معرفی می کنیم که در عین سادگی می توانند تاثیرات معجزه آسایی در سوددهی رستوران و کیفیت ارائه خدمات داشته باشند.

تشویق کارمندان شامل اقداماتی برای افزایش انگیزه و رضایت شغلی آن‌ها، مانند پاداش‌های مالی، تقدیرنامه‌ها، و فرصت‌های رشد حرفه‌ای است.

  1. از کارکنان تقدیر و تشکر کنید

گاهی کارفرمایان تاثیرکلمات “سلام” یا ” ممنون” را نادیده می گیرند. گفتن این کلمات به کارکنان می تواند صمیمیت بیشتری بین شما ایجاد کند. تشکر کردن از زحمات کارکنان خستگی را از تن آنها بیرون می کند و باعث انگیزه بیشتر می شود. برخی اوقات ممکن است کارکنان اینطور حس کنند که کسی قدردان زحمات آنها نیست، همین موضوع می تواند موجب کاهش کیفیت ارائه خدمات توسط آنها گردد. بنابراین، از آنها قدردانی کنید و نتایج مثبت آن را مشاهده کنید.

تشویق کارکنان

  1. زمان استراحت و فراغت برای کارکنان در نظر بگیرید

باتوجه به اینکه کارهای رستوران معمولا به صورت گروهی انجام می شوند، بهتر است بین کارکنان و مدیران صمیمیت ایجاد شود تا انجام کارهای گروهی به خوبی شکل بگیرد و راحت تر باشد. یکی از اقداماتی که می توان برای تشویق کارکنان و ایجاد صمیمیت بین آنها انجام داد، درنظر گرفتن زمان هایی برای استراحت یا تفریح آنها است. به طور مثال، می توانید آخرهفته ها زمین بازی فوتبال را ترتیب دهید و کارکنان را دعوت به بازی گروهی نمایید. یا درایام تعطیل، کارکردن را برای آنها اختیاری کنید تا کسی مجبور به کارکردن علی رغم میل خود نباشد. دراین صورت، کارکنان متوجه خواهند شد که مدیرشان به آنها توجه دارد، برای شخصیت آنها احترام قائل است و نگاه بالا به پایین نسبت به آنها ندارد. با این اقدامات، کارکنان انگیزه بیشتری برای کارکردن دارند و این موضوع بر سوددهی رستوران تاثیرگذار خواهد بود.

  1. انعطاف پذیر باشید

 مبنای زندگی فراتر از رابطه کاری بین مدیر و پرسنل است. هریک از کارکنان دارای زندگی شخصی، خانواده یا فرزند هستند و ممکن است گاهی با مشکلاتی روبرو باشند. با داشتن رابطه صمیمی با کارکنان متوجه خواهید شد که چه مشکلاتی دارند. به همین دلیل، می توانید برای دادن انگیزه به آنها، گاهی در مشکلات آنها انعطاف پذیری به خرج دهید. به طورمثال، اگر شخصی از کارکنان رستوران قادر به حضور در محل کار نیست یا دارای مشکلات خانوادگی یا بیماری می باشد، مدیر رستوران می تواند با او همراهی کند و سخت گیری برای حضور نداشته باشد. با این اقدام قطعا کارکنان رضایت بیشتری خواهند داشت و به رستوران و مسائل کاری وفادارتر خواهند بود.

  1. لوازم و ابزارهای مورد نیاز کارکنان را تهیه کنید

اگر انگیزه کارکنان برایتان اهمیت دارد و می خواهید تشویق به کار شوند، درست نیست که از لوازم یا ابزارهای کهنه یا قدیمی استفاده کنید. اگر پیشخدمت ها سفارشات را در یک نرم افزارفروش با نسخه قدیمی ثبت می کنند، یا آشپزها از دستگاه سرخ کن کهنه استفاده می کنند، یا گارسون ها از منوی کاغذی استفاده می کنند، باید بدانید پیشرفتی در شغل خود نخواهید داشت و احتمال ضررمالی نیز وجود دارد. لازم است تا با پیشرفت تکنولوژی و ظهور ابزارهای جدید، رستوران را نیز به روزرسانی نمایید. لوازم و ابزارهای قدیمی را کنار بگذارید و از کارکنان بخواهید تا نیازهای خود را با شما درمیان بگذارند. به طور مثال، می توانید از نرم افزار فروش استفاده کنید که نسخه کامل تر و جدیدتری باشد و سرعت آن بیشتر باشد. با استفاده از آن، برنامه ریزی کارکنان مرتب تر خواهد بود و مجموعه نظم بیشتری خواهد داشت. همچنین، صدور فاکتور با سرعت بیشتری انجام می گیرد و مشتریان معطل نمی شوند که این موضوع بر رضایت آنها تاثیرگذار است. می توانید برای آشپزخانه رستوران، سرخ کن یا فر جدید تهیه نمایید تا سرآشپز بتواند بهتر و راحت تر وظایف خود را انجام دهد. یا حتی می توانید از منوی دیجیتال استفاده کنید و آن را جایگزین منوی کاغذی نمایید تا گارسون ها ثبت سفارش را بهتر به انجام رسانند.

  1. از کارکنان نظرسنجی کنید

تحقیقات نشان می دهند رستوران هایی که کارکنان آنها حس تعلق خاطر دارند و در تصمیم گیری های رستوران با آنها مشورت می شود، 30 درصد احتمال سوددهی و موفقیت بیشتری دارند. کارکنان بخش مهمی از رستوران هستند که طبق تجربه خود می توانند در برخی مواقع دارای دیدگاه های مفیدی باشند و مدیران می توانند از نظرات حرفه ای آنها استفاده نمایند. همچنین، این موضوع موجب می شود تا کارکنان حس مفید بودن داشته باشند. با نظرسنجی از آنها، هدف گذاری رستوران بهتر انجام می شود و کارکنان برای این اهداف تلاش خواهند کرد. به همین دلیل، کارکنان با این اقدام تشویق به کار خواهند شد و این موضوع موجب سوددهی و موفقیت بیشتر رستوران و جلب رضایت مشتریان خواهد شد. به طورمثال، می توانید از پیشخدمت ها نظرسنجی نمایید که طبق تجربه آنها، آیا استفاده از نرم افزاررستوران و داشتن شعبه مجازی می تواند در کسب وکار شما تغییرایجاد کند یا خیر. با این سوالات حس خوبی به آنها انتقال می دهید و آنها انگیزه بیشتری برای کار در رستوران خواهند داشت.

  1. مزایا و جوایزی برای کارکنان در نظر بگیرید

گاهی باید به کارکنان یادآوری کنید که برای شما اهمیت دارند، نه فقط به دلیل اینکه کارمی کنند، بلکه به این دلیل که انسان هستند و به شغل شما کمک می کنند. برای تشویق آنها می توانید هدایایی را به مناسبت های مختلف برای آنها درنظر بگیرید. این موضوع سبب حس نزدیکی آنها با رستوران می شود و وفاداری را افزایش می دهد. علاوه براین، رضایت آنها موجب رضایت مشتریان نیز خواهد شد و درنتیجه موجب سوددهی رستوران نیزخواهد شد.

  1. هدف های کوتاه مدت تعیین کنید

برای تشویق کارکنان و انگیزه دادن به آنها می توانید هدف های کوتاه مدت برای آنها مشخص کنید. و برای رسیدن به این اهداف جوایز تشویقی را درنظر بگیرید. به طور مثال، می توانید مبلغی را معین نمایید و شرط کنید که اگر رستوران در یک روز به این میزان  درآمد برسد، بخشی از این مبلغ به کارکنان داده می شود. دراین صورت آنها برای  رسیدن به این هدف تلاش بیشتری خواهند کرد و درآمد رستوران بیشتر خواهد شد.

مشاهده مطلب  5 راه داشتن مصاحبه شغلی موفق با مدیران رستوران

برای تشویق کارکنان رستوران، می‌توان از رویکردهای مثبت و الهام‌بخش استفاده کرد. ابتدا، مهم است که به صورت منظم تقدیر و تشکر از کارکنان برای کششی که به ارائه خدمات می‌کنند و دقت در انجام وظایف خود انجام دهیم. این اقدام ساده می‌تواند به عنوان اعتراف به تلاش‌ها و تعهد کارکنان خدمت کند.

در ادامه، می‌توان برنامه‌های پاداشی ایجاد کرد تا کارکنان از پیشرفت‌های خود در ارتقاء کار و عملکرد برای رستوران پاداش داده شوند. این پاداش‌ها می‌توانند شامل افزایش حقوق، مزایای اضافی، گواهی‌نامه‌های تقدیر و تشکر، یا فرصت‌های پیشرفت شغلی باشند. ایجاد این انگیزه‌ها و مکافات می‌تواند به افزایش تعهد و انگیزه کارکنان و بهبود عملکرد آن‌ها کمک کند و در نهایت به کیفیت خدمات و تجربه مشتریان رستوران افزوده شود.

 

نتیجه گیری

درمقالات قبلی درزمینه اهمیت کارکنان و ایفای نقش آنها در رستوران مطالبی را بیان کردیم. باتوجه به اهمیت آنها، لازم است تا اقداماتی برای تشویق و ترغیب آنها انجام شود تا انگیزه ی بیشتری برای انجام وظایف خود داشته باشند. دراین مطالب سعی کردیم تا برخی ازاین اقدامات را ذکر کنیم. با انجام آنها می توانید کارکنان خود را تشویق به کار نمایید و رابطه دوستانه ای با آنها برقرارنمایید.

امتیاز دادن به این نوشته post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا برای خرید نرم افزار رستوران و کافی شاپ از ما مشاوره بگیرید

ما در شبکه های اجتماعی دنبال کنید