Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

5 راه داشتن مصاحبه شغلی موفق با مدیران رستوران

مصاحبه شغلی موفق با مدیران رستوران

فهرست مطالب

در سراسر دنیا همواره کمبودهایی برای استخدام در رستوران وجود داشته است. علی رغم حضور رشته ی آشپزی در دانشگاه ها و تدریس تخصصی آن، هنوز سرآشپز یا کارکنان اصلی رستوران کمیاب هستند. از طرفی، کم بودن گزینه های موجود برای استخدام باعث نمی شود تا مدیران برای جذب نیرو به افراد بی تجربه یا نابلد اکتفا کنند. زیرا کارکنان تاثیر بسیار زیادی در جذب مشتری رستوران و کیفیت غذای آن دارند. کارکنان یا سرآشپز باید حرفه ای و با تجربه باشند و مهارت های لازم برای این کار را داشته باشند. اگر شما هم جزو کسانی هستید که علاقه به کار رستوران دارید، قطعا اولین قدم برای ورود، انجام مصاحبه شغلی می باشد. اگر میخواهید در مصاحبه با مدیران رستوران عملکرد بهتری داشته باشید و نظر آنها را جلب کنید، ادامه مطالب را مطالعه نمایید.

نکته مصاحبه شغلی موفق

  1. از قبل آماده باشید

همین که شروع به خواندن این مطالب نموده اید، می توان گفت که می دانید چگونه موفق شوید. اما قدم اول برای داشتن مصاحبه موفق، آمادگی شما می باشد. این آمادگی می تواند شامل بررسی مسیر باشد، تا به موقع به محل برسید. اما مهم تر ازآن، این است که قبل از رفتن برای مصاحبه، هر موضوع احتمالی را بررسی کرده باشید. باید آگهی استخدام و شرایط آن را به خوبی مطالعه کرده باشید. معمولا کارفرمایان در آگهی توضیح می دهند که به چه فردی، با چه مهارت هایی نیاز دارند. برخورد شما باید طوری باشد که برای کاررفرما قانع کننده باشد همان ویژگی های لازم را دارید. همچنین، قبل از رفتن به مصاحبه می توانید تحقیقات کلی دراین زمینه انجام دهید و با سوالات متداول آشنا شوید. علاوه براین، باید بررسی نمایید که رستوران مورد نظر چه ویژگی یا کانسپتی دارد. به طورمثال، اگر به عنوان حسابدار می خواهید دررستوران مشغول به کار شوید، باید بررسی نمایید آیا رستوران از نرم افزار رستوران استفاده می کند یا خیر. زیرا این موضوع بر وظایف شما درمحل کار تاثیرگذار خواهد بود و درصورت عدم وجود آن، وظایف شما سخت تر و پیچیده تر خواهد شد.

  1. زبان بدن یا حرکات خود را مدیریت نمایید

زبان بدن یکی از اصلی ترین مواردی است که در مصاحبه شغلی باید به آن توجه داشت. زیرا مصاحبه کننده از حرکات شما چیزهای زیادی دریافت خواهد کرد. داشتن استرس برای مصاحبه شغلی طبیعی است، اما در ادامه مواردی را ذکر می کنیم که با رعایت آنها با اعتماد به نفس و حرفه ای به نظر می رسید.

  • سعی کنید لحن دوستانه داشته باشید و هنگام معرفی خود لبخند زدن را فراموش نکنید.
  • صاف بنشینید، تکیه دادن به صندلی ممکن است موجب جلو آمدن شما روی صندلی شود و خسته و بی حوصله به نظر برسید.
  • از مشت کردن دستان یا دست به سینه نشستن بپرهیزید
  • سعی کنید حالت بی قراری نداشته باشید، اگر نمی دانید دست هایتان را کجا قراردهید، بهتر است آنها را روی پای خود بگذارید یا روی میز در جلوی خودتان قراردهید.
  • طی انجام مصاحبه تماس چشمی برقرار نمایید تا اعتماد به نفس بیشتری از خود به نمایش بگذارید.
مشاهده مطلب  فناوری پرداخت روی میز: جدیدترین روش‌ پرداخت در کافه، رستوران

با انجام این نکات شما مطمئن و حرفه ای به نظر می رسید و نظر مصاحبه کننده را جلب می نمایید تا شما را به عنوان گزینه مناسب استخدام بپذیرد.

تجربیات رستوران داری

  1. برای بهترین مهارت خود دلیل داشته باشید

اگر تجربه کار در رستوران را داشته باشید قطعا می دانید در کدام بخش توانایی بیشتری دارید. درمصاحبه باید این توانایی و مهارت را به مصاحبه کننده بروز دهید. اما هرکسی ممکن است ادعاهایی درباره مهارت های خود داشته باشد. شما باید با استفاده از مثال زدن و بیان تجربیات خود این ادعا را اثبات نمایید. بیان کنید که درتجربیات قبلی خود چگونه به دلیل توانایی خود توسط کارفرمایان تشویق شده اید. با مثال زدن و اثبات مهارت های خود می توانید متفاوت بودن با دیگران را نیز اثبات نمایید و نشان دهید ادعا نمی کنید. قطعا این موارد در جلب نظر مصاحبه کننده موثر خواهد بود.

  1. ضعف های خود را بپذیرید

لطفی که می توانید درحق خود انجام دهید این است که وقتی مصاحبه کننده از شما راجع به ضعف هایتان سوال می کند، پاسخ شما این نباشد که ” من ضعفی ندارم”  یا ” من حرفه ای هستم”. این پاسخ ها درواقع نداشتن شخصیت ثابت و قوی را نشان می دهد. سعی نکنید یک ویژگی مثبت را ضعف خود معرفی کنید تا جلب توجه نمایید. زیرا مصاحبه کننده حتما متوجه اغراق شما خواهد شد. مثلا لازم نیست کمالگرا بودن یا سخت کوش بودن خود را به عنوان ضعف معرفی کنید. بهتر است ضعف های اصلی خود را واقعا بیان کنید و از آنها فرار نکنید. نیازی نیست تظاهر کنید که دارای شخصیتی فوق العاده و بی نقص هستید. تنها کافیست این اطمینان را به مصاحبه کننده بدهید که ضعف بزرگی که موجب بروز مشکل در روند کاری شما گردد، ندارید. اگر شما در انجام مراحل سفارش گیری از مشتری دارای مشکلاتی هستید، بهتر است آنها را بیان کنید. اگر رستوران موردنظر دارای منوی دیجیتال باشد نیازی به گرفتن سفارشات سر میز نیست. بنابراین شما می توانید در بخش های مشابه همکاری نمایید. اما اگراز منوی دیجیتال استفاده نکند، با بیان ضعف خود مانع بروز مشکلات در روند کاری رستوران خواهید شد و این فرصت را به فرد بهتری خواهید داد.

  1. سوالات احتمالی را بررسی کنید

ممکن است برخی از کارفرمایان در طرح سوالات مصاحبه خلاق باشند، اما معمولا برخی از این سوالات پرتکرار هستند. در ادامه مهم ترین سوالات احتمالی را ذکر می کنیم. با دانستن آنها می توانید با آمادگی بهتری در جلسه مصاحبه حاضر شوید.

  • بهترین مهارت شما چیست؟
  • بزرگترین ضعف شما چیست؟
  • چرا به کار کردن در رستوران علاقه دارید؟
  • به نظر شما چه تغییراتی در رستوران لازم است؟
مشاهده مطلب  منو هوشمند چیست؟ آموزش ساخت اپلیکیشن منوی رستوران

اما برخی از مصاحبه کنندگان سوالات سلیقه ای می پرسند تا با استفاده از پاسخ ها، شخصیت شما را رمزگشایی کنند. بعضی از این سوالات در ادامه آمده اند.

  • کانسپت رستوران، غذا یا نوشیدنی موردعلاقه ی شما چیست؟
  • در اوقات فراغت خود معمولا به چه کارهایی می پردازید؟
  • اگر بفهمید همکار شما بدون اطلاع مدیران، غذا به منزل می برد عکس العمل شما چه خواهد بود؟
  • اگر مشتری ادعا کند که سفارش خود را اشتباه دریافت کرده است و شما مطمئن باشید که اینطور نیست، چه عکس العملی خواهید داشت؟

با بررسی این سوالات و اطلاع از آنها، می توانید پاسخ هایی را در ذهن خود آماده کنید. سعی نکنید آنها را حفظ کنید، بلکه آنها را درگوشه ذهن خود داشته باشید.

کار کردن در رستوران

مصاحبه شغلی موفق با مدیران رستوران می‌تواند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد، زیرا این نقش از اهمیت زیادی برای موفقیت و عملکرد رستوران در بازار برخوردار است. در این مصاحبه، اهمیت نشان دادن توانایی‌ها و تجربیات شما در مدیریت عملیات رستوران، تیم‌های کاری، و رضایت مشتریان و همچنین توانایی حل مسائل و مواجهه با چالش‌ها بسیار مهم است. بهتر است شما به وضوح ارائه دهید که چگونه می‌توانید بازار هدف رستوران را شناسایی کنید و استراتژی‌های موثری برای جلب مشتریان ترتیب دهید. همچنین، ارتباط و مهارت‌های برقراری ارتباط موثر با تیم کاری و مشتریان را نیز تأکید دهید.

برای مصاحبه شغلی موفق با مدیران رستوران، تمرکز بر روی دانش عمیق در زمینه مدیریت رستوران، تجربیات عملی، ارتباطات برقراری موثر، و توانایی حل مسائل با استفاده از مثال‌های موفقیت‌آمیز از تجربیات گذشته خود می‌تواند به شما کمک کند. همچنین، نشان دادن انگیزه و شغف شما به این حرفه و توانایی انعطاف در مواجهه با موقعیت‌ها و چالش‌های مختلف نیز برای جذب مدیران رستوران مهم است. در نهایت، از مصاحبه فرصتی برای نشان دادن تعهد و پتانسیل شما به عنوان یک مدیر موفق در رستوران استفاده کنید.

نتیجه گیری 

کار کردن در رستوران دارای مزیت ها و معایبی می باشد که ممکن است مناسب هر شخصی نباشد. به همین دلیل، معمولا افرادی در رستوران کار می کنند که به این شغل علاقه دارند. اما ازآنجایی که تعداد چنین افرادی محدود است، مدیران رستوران باید به طور زیر کانه‌ای کارکنان خود را استخدام نمایند. مدیران با انجام مصاحبه شغلی می توانند افراد موردنظر خود را بیابند و تصمیم بهتری در زمینه انتخاب پرسنل داشته باشند. در این مقاله نکاتی برای موفقیت در مصاحبه با مدیران رستوران بیان کردیم که می تواند برای افراد جویای این کار مفید باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا برای خرید نرم افزار رستوران و کافی شاپ از ما مشاوره بگیرید

ما در شبکه های اجتماعی دنبال کنید