Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

5 راهکار کاربردی کاهش هزینه های رستوران

کاهش هزینه های رستوران

فهرست مطالب

با افزایش قیمت مواد غذایی درکشور، افزایش هزینه های رستوران دوراز انتظار نمی باشد. مدیران رستوران با انجام ترفندهایی می توانند هزینه های رستوران خود را کاهش دهند تا بتوانند سود بیشتری دراین زمینه داشته باشند. البته کاهش هزینه ها هرگز به معنای کاهش کیفیت غذاها یا کاهش دستمزد کارکنان نمی باشد. با مدیریت مالی مناسب و رعایت نکات جزئی با کمک نرم افزار رستوران می توان هزینه ها را کاهش داد. رستوران های بزرگ دردنیا با استفاده از این نکات سوددهی خود را افزایش می دهند  و درعین حال با داشتن کیفیت وکارکنان خوب، هزینه کمتری را صرف رستوران می کنند. درادامه مطلب برخی از نکات کاربردی دراین زمینه را به اشتراک می گذاریم. شما هم می توانید بااستفاده از این چک لیست هزیه های خود را به حداقل ممکن برسانید.

  • مواد اولیه را به صورت عمده خریداری کنید

یکی از راه های کاهش هزینه ها خرید عمده این مواد می باشد. البته به جز مواردی که باید به صورت تازه و به روز تهیه شوند. انجام این کاردارای دومزیت می باشد: اول اینکه معمولا قیمت خرید عمده بسیار کمتر از خرید جزئی می باشد و شما می توانید از عمده فروشان تخفیفات خوبی را دریافت نمایید. دوم اینکه هزینه حمل ونقل مواد نیز کاهش می یابد زیرا نیازی به رفت و آمد چندین باره نیست و تنها یک بار می توانید مواد اولیه مورد نیاز خود را حمل ونقل نمایید. بعد از تهیه مواد اولیه، نرم افزار به کمک شما می آید. با انبارداری نرم افزار ماپرا می توانید مواد اولیه رستوران خود را مدیریت کنید.

  • منو را به صورت فصلی انتخاب کنید

موادغذایی که تنها دربرخی از فصل ها به بازارمی آیند، درفصل های دیگر به سختی یافت می شوند. علاوه برسختی یافتن آنها، قیمت بیشتری نیز دارند. باتوجه به اینکه درفصل های دیگر کمیاب هستند، فروشندگان قیمت بیشتری را برای آنها درنظر می گیرند. می توانید برای کاهش چنین هزینه هایی، منوی خود را درهرفصل باتوجه به مواد غذایی که درهمان فصل موجود هستند طراحی نمایید. دراین صورت، کیفیت غذاهای شما پایین نخواهد بود و هزینه اضافی بابت مواداولیه کمیاب نیز پرداخت نخواهید کرد. همچنین، با انجام این ترفند منوی شما تنوع بیشتری درفصول مختلف خواهد داشت که نوعی مزیت برای رستوران شما محسوب می شود. تنها کافیست کمی خلاقیت به خرج دهید و غذاهای متنوع و فصلی برای منو درنظر بگیرید.

  • استفاده از نرم افزار فروش

آیا شما هم ازآن دسته مدیران رستوران هستید که هنوز از روش های سنتی و قدیمی برای مدیریت رستوران استفاده می کنید؟ اولین اقدام مفید شما جهت کاهش هزینه ها می تواند استفاده از نرم افزاررستوران باشد. پس از استفاده از نرم افزارفروش متوجه تغییرات و تاثیرات معجزه آسای آن خواهید شد. با استفاده از این نرم افزارمی توانید درزمان خود صرفه جویی نمایید، زیرا بسیاری از اقدامات مهم مالی توسط نرم افزار فروش انجام می شوند. همچنین، این نرم افزار می تواند وظایف چند پرسنل را انجام دهد و موجب کاهش تعداد کارکنان شما و کاهش هزینه ها شود. علاوه براین، با استفاده از نرم افزاررستوران می توانید شعبه مجازی رستوران خود را افتتاح نمایید و فروش غیرحضوری داشته باشید. دراین صورت به فضای کمتری برای سفارشات حضوری نیاز خواهید داشت که موجب کاهش مقدار قابل توجهی از هزینه های شما خواهد شد. همچنین، با استفاده از نرم افزاررستوران احتمال خطای انسانی به حداقل ممکن می رسد. برخی از این خطاها موجب ضررهای مالی می شوند. به همین دلیل می تواند مانع ضرهای مالی گردد و کاهش هزینه را برای شما به دنبال داشته باشد.

مشاهده مطلب  بازاریابی رستوران + 10 ایده برای بهبود (آپدیت شد)

کاهش هزینه در رستوران

  • غذاهای کم طرفداررا ازمنو حذف کنید

بسیاری از رستوران ها این اشتباه را مرتکب می شوند و تعداد زیادی از غذاهای کم طرفدار را درمنوی خود قرارمی دهند. این موضوع نه تنها تاثیری درافزایش مشتری ندارد بلکه ممکن است باعث کاهش مشتریان نیز گردد. دلیل آن هم این است که هرچه تعداد غذا بیشتر باشد قطعا کیفیت آنها کمتر خواهد شد. زیرا نمی توان تعداد زیادی غذا را کاملا مدیریت کرد و تمام آنها را به صورت حرفه ای تهیه نمود. دراین صورت مشتریان از کیفت غذا رضایت نخواهند داشت. همچنین، متعدد بودن غذاهای منو می تواند موجب سردرگمی مشتریان گردد و انتخاب را برای آنها سخت کند. بهتر است تنها غذاهایی درمنو وجود داشته باشند که فروش بیشتری دارند و باهرسلیقه ای سازگاری دارند. دراین صورت دیگر نگران کیفیت غذاها یا نارضایتی مشتریان نخواهید بود. درادامه مزیت های دیگر کاهش غذاهای منو را بیان می کنیم.

  • هرچه تعداد غذاهای منو بیشتر باشد، قطعا فضای بیشتری برای پخت و تهیه آنها نیاز دارید. فضای بیشتر هم به معنای هزینه ی بیشتر می باشد. هرچه آشپزخانه بزرگتری داشته باشید هزینه خرید یا اجاره رستوران شما بیشتر خواهد شد.
  • هنگامی که تعداد غذاهای منو زیاد باشد، مشتریان زمان بیشتری برای انتخاب غذا و سفارش نیاز دارند. به همین دلیل میزهای شما زمان بیشتری پرخواهند بود و مشتری های جدید نمی توانند ازآنها استفاده نمایند. پس هرچه سفارشات سریعتر انجام شوند هزینه های شما کاهش و درآمدتان افزایش خواهد داشت.
  • تعدادغذای زیاد طبیعتا نیاز به مواد اولیه بیشتری نیز دارد. برخی از مواد غذایی سرعت فاسد شدن بالایی دارند. بنابراین، هرچه تعداد غذا بیشتر باشد مواد اولیه بیشتری درانبار شما وجود دارد و ریسک بیشتری برای فاسد شدن آنها و ضرر مالی وجود دارد.

 

  • طراحی منوی هوشمند
مشاهده مطلب  منوی دیجیتال: 11 راز در افزایش فروش در کافی شاپ و رستوران

تاثیرلوگو، طراحی و رنگ آمیزی منوی شما قطعا در رضایت و جذب مشتریان قابل چشم پوشی نیست. اما برای طراحی منوی موفق، راهکارهوشمندانه دیگری نیز وجود دارد که رعایت آن می تواند موجب کاهش هزینه های رستوران شما گردد. درادامه این نکات را ذکرمی نماییم.

  • تحقیقات نشان داده اند که اکثر مردم از گوشه بالایی سمت راست منو برای خواندن آن شروع می کنند. بنابراین شما می توانید غذاهایی که برایتان به صرفه هستند را دراین نقاط طلایی قراردهید تا بیشتر درمعرض دید مشتریان قرارگیرند. غذاهای به صرفه غذاهایی هستند که با قیمت بالایی به فروش می رسند اما دارای مواد اولیه با قیمت پایین هستند.
  • یکی دیگر از خلاقیت های طراحی منو، قراردادن غذاهای بسیار گران در کنار غذاهای به صرفه می باشد. دراین صورت این دو مورد با یکدیگر مقایسه خواهند شد که احتمال انتخاب غذای به صرفه توسط مشتریان بیشتر می باشد.
  • استفاده از منوی دیجیتال یکی دیگر اقداماتی است که موجب کاهش هزینه های شما می گردد. به این صورت که می توانید بدون صرف هزینه اضافی بابت چاپ آن، هرتغییری که مدنظر داشته باشید را برروی آن اجرا نمایید. با استفاده از منوی دیجیتال نیازی به تعویض یا چاپ دوباره منو ندارید و منویی طراحی شده و آماده برای فروش چندبرابری دراختیار دارید.

کنترل هزینه رستوران

  •  بهینه‌سازی مدیریت موجودی و خرید مواد اولیه:

بهبود مدیریت موجودی مواد اولیه می‌تواند به کاهش هزینه‌های رستوران کمک کند. با انجام تحلیل دقیقی از نیازهای مواد اولیه و تجربه سابق، می‌توان به تعیین میزان موجودی بهینه و زمانبندی تازه‌سازی مواد پرداخت. همچنین، ارتباط موثر با تأمین‌کنندگان و مذاکره برای شرایط بهتر و تخفیف‌های خرید نیز می‌تواند به کاهش هزینه‌ها کمک کند.

  •  افزایش بهره‌وری تیم‌های کاری:

افزایش بهره‌وری تیم‌های کاری از دیگر راهکارهای کاهش هزینه‌های رستوران است. این شامل تعلیم مهارت‌های بهینه کاری، تقسیم کار به صورت کارآمد، کاهش ضایعات و هدر رفت مواد، و استفاده از سیستم‌های مدیریت کاری بهینه می‌شود. همچنین، اشتغال به تعداد مناسبی از کارکنان و انجام آموزش‌های منظم به آنها می‌تواند به بهبود عملکرد و بهره‌وری تیم‌های کاری منجر شود. این اقدامات به طور کلی به کاهش هزینه‌های نیروی کار و افزایش کیفیت خدمات منجر می‌شوند.

نتیجه گیری

امروزه باتوجه به افزایش قیمت ها، شاهد افزایش هزینه های مصرفی در برخی مشاغل هستیم. درصورت افزایش هزینه ها طبیعتا سوددهی کمتر و ضررهای مالی بیشتر خواهند شد. ازاین رو، لازم دانستیم تا نکات موثر درکاهش هزینه های رستوران را با شما به اشتراک بگذاریم. با رعایت این نکات می توانید شاهد کاهش هزینه ها به طور نامحسوس باشید. این اقدامات درطولانی مدت تاثیرات خود را نمایان خواهند کرد و شما نیز شگفت زده خواهید شد.

2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا برای خرید نرم افزار رستوران و کافی شاپ از ما مشاوره بگیرید

ما در شبکه های اجتماعی دنبال کنید