
می توانم حدس بزنم که هر مدیری می خواهد مشتریانی را که برای اولینبار وارد رستورانش می شوند، باز هم ببینند، باز هم از آنها سفارش بگیرد و هربار هم پیشنهادهای خاص خودشان را به آنها ارائه دهد. اینجا چند نکته برای افزایش وفاداری مشتریان رستوران و بازگرداندن آنها وجود دارد که می توانیم آن ها را با هم مرور کنیم. قبل از آن، یادتان باشد که رستوران های خوب مشتریان زیادی را جذب می کنند، اما رستوران های عالی مشتریان زیادی را بازمی گردانند.
هر بار که مشتری از درهای رستورانتان عبور می کند، این فرصت به شما داده می شود که آن ها را به یک مشتری همیشگی و فداکار تبدیل کنید. زمانی که روی وفاداری مشتریان رستوران تمرکز می کنید، جریان درآمدی ثابتی به دست خواهید آورد، یک گروه همیشگی برای بازخورد گرفتن ایجاد می کنید و بازاریابی دهان به دهان قدرتمندی را خواهید ساخت که هر کسب و کاری ازطریق آن پیشرفت می کند.
نمیدانید چگونه وفاداری مشتری را در رستورانتان افزایش دهید؟ اینجا شش راهکار به شما ارائه میدهیم تا بتوانید پیش از گذشته مشتریان همیشگی را در رستورانتان ملاقات کنید.
هیچ رستورانی در دنیا دقیقا شبیه رستوران شما غذا را سرو نمیکند، چیدمانی شبیه به رستوران شما ندارد و از کارکنانی شبیه به رستوران شما بهره نمیگیرد. هر رستورانی از چندین و چند عنصر متفاوت و متمایز بهره میگیرد. زیباتر این است که به مشتریان نکات متمایز و منحصر به فرد رستورانتان را نشان دهید و برای مثال به آن ها بگویید که فرمول همبرگر شما چه تفاوتی با دیگر فرمول ها در رستوران های دیگر دارد که باعث می شود مشتریان شما را به جای آن ها انتخاب کنند.
برای شروع، به مشتریان بگویید که چگونه متمایز هستید. چه چیزهایی خاصِ رستوران شماست. و این مسئله فقط غذا را شامل نمی شود. شاید فضای داخلی رستورانتان متنوع و حاوی مضمونی باشد که مشتریان علاقه پیدا کنند تا آن را در رسانه های اجتماعی پست کنند یا یکی از آیتم های منوی شما به گونه ای خاص و منحصر به فرد طراحی شود و مشتریان را ترغیب کند که امتحانش کنند.
می توانید راه های جدیدی را شروع کنید که بتوانید متمایز شوید:
حتما شما هم تجربه داشتهاید. اگر از آهنگی لذت ببرید، قطعا باز هم می خواهید آن را بشنوید. پس اگر امروز یک وعدۀ غذایی دلپذیر سرو کردید، قطعا می خواهید دوباره آن را تجربه کنید. مردم همیشه می خواهند تجربیات مطلوبشان را تکرار کنند. شما اگر غذاهای خوشمزه تحویلشان دهید، نیمی از راه را طی کرده اید. اما اگر در این تجربه دیگر احساساتشان را هم برانگیختید، در افزایش وفاداری مشتری یک گام جلوتر رفته اید.
با ترکیب غذاهای خوشمزه با تجارب و خاطرههای خاص و به یاد ماندنی، هویت برندتان را تقویت کنید. شاید شما یک رستوران سنتی باشید که به هر مشتری این احساس را می دهد که عضوی از خانواده است. یا شاید شما یک رستوران غذاهای ایتالیایی باشید که می خواهید با ارائه نمادهایی از کشور ایتالیا، به مشتریان حسِ حضور در ایتالیا را منتقل کنید. هر تجربه ای که ارائه می دهید، آن را به یاد ماندنی کنید تا بخواهند که آن تجربه را باز هم کنار شما تکرار کنند.
باشگاه مشتریان روش موثری است که باعث می شود مشتریان برای رقم زدن تجارب تکراری و افزایش تعامل با رستوران شما ترغیب شوند. خیالتان راحت باشد. تلاش برای تبدیل مشتریانی که پس از اولین حضور به مشتریان دائمی تبدیل می شوند، نتیجه می دهد. طبق گزارش وفاداری مشتری، باشگاه مشتریان وفادار به طور متوسط 4.9 برابر بیشتر از هزینۀ ساختشان درآمد ایجاد می کنند.
البته تعیین کنید چه نوع باشگاهی برای رستوران شما منطقی تر است.برای مثال می توانید به مشتریان بابت ثبت تجربه شان چند درصد تخفیف دهید یا برای افرادی که بیش از دو بار در رستوران شما ثبت سفارش داشته اند، تخفیفهای انحصاری در نظر بگیرید.
پیشنهاد خواندن: میزان تاثیر باشگاه مشتریان در جذب مشتری رستوران چقدر است؟
آیا شما یک رستوران خانوادگی هستید؟ آیا آشپزی علاقه شما از بچگی بوده است؟ آیا باقلوائی که سرو می کنید براساس دستور مادربزرگتان است؟ آیا برای رسیدن به این رستوران مسیر پیچیده ای را طی کرده اید؟
شما این رستوران را به یک دلیلی باز کرده اید. بنابراین مسیری طراحی کنید که بتوانید این دلایل را برای مشتریانتان روایت کنید. به اشتراک گذاری داستان رستورانتان تصویری صمیمی و صادقانه از شما مخابره می کند و اگر روزی یا شبی برای سرو یک وعده شام بین شما و رستورانی که داستانی برای ارائه نداشته مردد باشند، قطعا شما را انتخاب می کنند.
تحقیقات نشان می دهد 75 درصد از مشتریان معتقدند داستانگویی برندها در تصمیم گیری های خرید آن ها نقش مهمی ایفا می کند. همچنین، مشتریانی که با داستان رستوران ها ارتباط برقرار می کنند، احتمال بیشتری دارد که به مشتریان وفادار تبدیل شوند و بارها به آن رستوران بازگردند.
ارتباط همیشه سازنده است و خلاقیت شما را تقویت می کند. ارتباط سازنده با مشتریان آن ها را درگیر نگه می دارد و به شما این امکان را می دهد که بتوانید بخش مهمی از داستان اکنونتان را برای آن ها بگویید. خاطرتان باشد که شما وارد این مسیر شده اید تا به مردم خدمت کنید، بنابراین مطمئن شوید که افرادی که به آنها خدمات ارائه می دهید داستان شما را می دانند.
حتما از کارکنان بخواهید که فضایی آرام و دلپذیر برای مشتریان ایجاد کنند. فضایی که در آن افراد احساس استقبال، قدردانی و مهم بودن را تجربه کنند. حتما کارکنانتان را آموزش دهید تا با مشتریان ارتباط برقرار کنند. زیرا تجربه آن ها مهم و تاثیرگذار است. اگر بتوانید این کار را انجام دهید، احتمال بازگشت مشتریان شما بیشتر و بیشتر می شود. پیشنهاد می کنم مسیر ساخت یا تکامل باشگاه مشتریان را با این مقاله شروع کنید. 5 روش تبدیل مشتریان به مشتریان وفادار در رستوران
همین حالا برای خرید نرم افزار رستوران و کافی شاپ از ما مشاوره بگیرید