Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

3 روش موثر پرداخت اینترنتی

روش های موثر پرداخت اینترنتی

فهرست مطالب

یکی از راه های کاهش هزینه های بازاریابی و افزایش درآمد، حفظ مشتریان قبلی است. حفظ مشتریان تا جایی اهمیت دارد که شاخه ای از بازاریابی با عنوان بازاریابی بازگشتی (Retention Marketing) به طور اختصاصی به این موضوع می پردازد و بیش از پیش در جهان تجارت الکترونیک رایج شده است. در بازاریابی بازگشتی، تمرکز بر بازگرداندن مشتریانی است که پیش از این از کسب و کار خرید کرده اند. هدف این نوع بازاریابی، افزایش نرخ بازگشت مشتری به چرخه خرید و کاهش نرخ ریزش مشتری یا به عبارت کلی، حفظ مشتری است که درنهایت، به سودآوری می انجامد. در این مقاله، سوال این است که روش های پرداخت اینترنتی مؤثر در حفظ مشتریان کدامند و این روش ها چگونه به حفظ مشتری کمک می کنند؟

یکی از کلیدی ترین بخش های هر کسب و کار که علاوه ­بر نمایش درآمد و میزان فروش، داده های بسیار مهمی برای سودآوری کسب وکار به همراه دارد، پرداخت است. استفاده از روش های پرداختِ مناسب، از راهکارهای هوشمندانه کسب و کارها برای کاهش هزینه و افزایش درآمد است.

مؤثرترین روش های پرداخت آنهایی است که علاوه بر سازگاری با محیط زیست و سلامت مشتری، کسب و کار را در رسیدن به اهدافش برای تعامل و حفظ مشتری، کاهش هزینه ها چه از منظر بازاریابی و چه از منظر هزینه های بالاسری و درنهایت افزایش هوشمندی و درآمدزایی کمک می کند. در ادامه 3 روش مؤثر پرداخت اینترنتی همسو با نیازمندی های کسب و کار معرفی می شود:

1- پرداخت اینترنتی صورتحساب آنلاین

بسیاری مواقع، کسب و کار برای ایجاد حس خوب در مشتری و اطمینان وی، برای او فاکتور آنلاین رستوران صادر می کند، به ویژه در فروش های حضوری یا به درخواست مشتری در فروش های اینترنتی. اما چنانچه صورتحساب آنلاین رستوران ایجاد شده چند ویژگی مهم داشته باشد، مزیت های پرداخت را نیز به همراه خواهد داشت:

1- صورتحساب کاغذی نباشد و برای مشتری ارسال شود.

2- صورتحساب دارای لینک پرداخت باشد.

3- صورتحساب به درگاه پرداخت معتبر متصل باشد.

4- مشتری با کلیک روی صورتحساب، اقلام خریداری شده را مشاهده کند.

5- مشتری هنگام پرداخت، نام و لوگوی کسب و کار را ببینید.

6- مشتری پس از پرداخت رسید الکترونیک دریافت کند.

7- کسب و کار همزمان با پرداختِ مشتری آگاه شود و آمار فروش او بروزرسانی گردد.

8- کسب و کار تمام داده های پرداخت را به صورت دسته بندی شده ببیند.

2- پرداخت اینترنتی فروشگاه آنلاین 

فروشگاه آنلاین یعنی داشتن یک لینک برای نمایش همه محصولات یا خدمات کسب و کار به صورت دسته بندی شده برای مشتری. مشتری در فروشگاه آنلاین، علاوه بر تصاویر محصولات، مشخصات آنها را مشاهده می کند و می تواند در هر زمانی هر تعداد از محصولات را خریداری کند. فروشگاه آنلاین یا پیج فروشگاهی با دارابودن چند ویژگی کلیدی، کسب و کار را از مزایای پرداخت اینترنتی بهره مند می کند:

1- فروشگاه آنلاین به درگاه پرداخت معتبر متصل باشد.

2- فروشگاه آنلاین به ابزارهای فروش اینترنتی متصل باشد.

3- مشتری پیش از پرداخت، اقلام انتخاب شده و تعداد آنها را مشاهده کند.

4- مشتری هنگام پرداخت، نام و لوگوی کسب و کار را ببینید.

5- مشتری پس از پرداخت رسید الکترونیک دریافت کند.

6- کسب و کار همزمان با پرداختِ مشتری آگاه شود و آمار فروش او بروزرسانی گردد.

7- کسب و کار در یک نگاه سفارش های آنلاین را از دیگر سفارش ها تشخیص دهد تا بتواند آنها را مدیریت کند.

8- کسب و کار تمام داده های پرداخت را به صورت دسته بندی شده ببیند.

3- پرداخت اینترنتی شبکه های اجتماعی 

به طور چشمگیری شاهد استفاده از شبکه های اجتماعی به عنوان رسانه معرفی محصولات و خدمات کسب و کارها هستیم. از آنجا که شبکه های اجتماعی به ابزارهای فروش اینترنتی مجهز نیستند، معضلات زیادی برای فروش کسب و کارها دارند، همچون: صرف زمان زیاد برای پاسخگویی به سوالات تکراری و متنوع مشتریان، چانه زنی، بروز نبودن قیمت کالاها، عدم امکان تفکیک سفارش های پرداخت شده و تحویل شده، عدم امکان پرداخت مستقیم مشتری و کاهش نرخ تبدیل، عدم اطلاع آنی از آمار فروش و عدم دسترسی به گزارش ها و داده های فروش.

با این وجود، چنانچه کسب و کار از درگاه پرداخت شبکه های اجتماعی استفاده کند، به ازای هر محصول یا خدمت، لینک پرداخت خواهد داشت که مشتری می تواند در هر زمان خرید خود را به بهترین نحو انجام دهد. مجهزشدن کسب و کار به درگاه پرداخت شبکه های اجتماعی، علاوه بر رفع دغدغه ها و معضل های بیان شده، مزایای پرداخت اینترنتی همچون موارد قبل را برای او به همراه خواهد داشت.

پرداخت با شبکه های اجتماعی

مزایای روش های پرداخت اینترنتی

روش های پرداخت اینترنتی چنانچه به ابزارهای فروش اینترنتی متصل باشند، به درستی پاسخگوی پرسش های اساسی کسب و کارها برای برنامه ریزی درآمدزایی و حفظ مشتریان خواهند بود. در ادامه، برخی از مهمترین پرسش های کسب و کارها آمده است:

1- مشتری چه خریدی انجام داده است؟

2- مشتری چه زمان هایی خرید انجام می دهد؟

3- نحوه سفارش کالا و دریافت آن توسط مشتری چگونه است؟

4- مشتری در بازه های زمانی، چه میزان هزینه می کند؟

5- نظر مشتری در رابطه با خریدی که انجام داده، چگونه است؟

6- نرخ بازگشت مشتری و خرید مجدد او چگونه است؟

7- پرتقاضاترین میزها (به طور نمونه برای کافه/رستوران ها)، قفسه ها (به طور نمونه برای فروشگاه ها و کتابخانه ها)، محصولات یا خدمات کدام ها هستند؟

8- چه زمانی نیاز به برگزاری کمپین یا تخفیف برای بازگرداندن مشتریان است؟

9- هر کمپینِ کسب و کار متناسب با کدام دسته از مشتریان است؟

10- چگونه از الگوی خرید مشتریان برای مدل های درآمدی جدید استفاده شود؟

استفاده از روش های مناسب پرداخت اینترنتی، تمام این داده ها را در اختیار کسب و کار قرار می دهد و استفاده از ابزار فروش اینترنتی مناسب، این داده ها را به صورت تحلیل شده و دسته بندی شده در می آورد تا درک آنها در یک نگاه برای کسب و کار ساده باشد. بهره گیری از این داده ها در شکل دهی کمپین های موفق و هدفمند و کاهش هزینه ها بسیار مؤثر است. چرا که با هدف قرارندادن مشتریان غیرمرتبط، پیام کسب و کار به درستی منتقل شده و با توجه به هزینه های بالای تبلیغات (از هر نوعی که باشد)، صرفه جویی زیاد و هوشمندانه در هزینه های کمپین انجام می شود. به همین ترتیب، همچنان که از پرسش های بالا مشخص است، هوشمندی بدست آمده از این داده ها، کسب و کار را به سمت ایده های نوآورانه و ایجاد مدل­های درآمدی جدید در کنار مدل های درآمدی سنتی سوق می دهد.

جمع بندی

در عصر تجارت الکترونیک، استفاده از راهکارهای نوین پرداخت اینترنتی متصل به ابزارهای فروش، روش هوشمندانه و به صرفه ای برای حفظ مشتریان، کاهش هزینه ها و افزایش سودآوری  است. روش های مؤثر پرداخت اینترنتی علاوه بر تسهیل فروش، چنانچه در بستری مناسب مورد استفاده قرار گیرند، داده های گرانبهایی را برای تصمیم­های خردمندانه در اختیار کسب و کارها قرار میدهند.

امتیاز دادن به این نوشته post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا برای خرید نرم افزار رستوران و کافی شاپ از ما مشاوره بگیرید

ما در شبکه های اجتماعی دنبال کنید