Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

12 مزیت منو دیجیتال رستوران و کافی شاپ

مزیت منو دیجیتال رستوران

فهرست مطالب

به لطف رشد سریع تکنولوژی در چند سال آینده منوهای چاپ شده در رستوران‌ها به تاریخ خواهند پیوست و منو‌های دیجیتال جایگزین آنها خواهند شد. منو دیجیتال به مرور زمان نه تنها در رستوران‌ها بلکه در انواع صنعت‌های مختلف نیز به کار گرفته می‌شود. با این منو‌ها دیگر برای ثبت سفارش خود نیازی به منتظر ماندن و درگیر شدن با انسان‌ها ندارید و به سادگی با استفاده از گوشی هوشمند خود می‌توانید سفارش خود را ثبت کنید. در ادامه این مقاله می‌خواهیم چیستی منو دیجیتال برای کافه و رستوران ها، مزایا و کاربرد آن را برای شما تشریح کنیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

منو دیجیتال چیست؟

در قدم اول باید با تعریف منو دیجیتال آشنا شویم تا کاربرد آن را بهتر درک کنیم. منو دیجیتالی رابطی است که کاربران می‌توانند برای مرور منوی رستوران‌ها از آن استفاده کنند. منو دیجیتال یک نسخۀ دیجیتالی از منوی یک رستوران است که از طریق کدهای QR  یا فناوری NFC در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. منوی دیجیتال را نباید با یک صفحۀ منوی دیجیتال اشتباه گرفت. دسترسی به این منو تنها از طریق کدهای QR صورت می‌گیرد. بدین طریق، مشتریانی که از رستوران شما بازدید می‌کنند می‌توانند‌ بدون حضور سالن­دار و با استفاده ازدوربین‌های هوشمند خود کدهای QR را اسکن کرده و به منوی رستوران مورد نظر دسترسی داشته باشند.

منو دیجیتال بسیار مقرون به صرفه هست و مانع از اتلاف هزینه‌های مالی و انسانی می‌شوند. چرا که صاحبان کسب و کار، از جمله صاحبان رستوران ها و کافه ها با استفاده از منوهای دیجیتال به سادگی می‌توانند هر گونه تغییراتی را در منو اعمال کنند. با این راهکار دیگر نیازی نیست برای هر بار اعمال تغییرات در منو هزینۀ چاپ اضافی پرداخت شود. علاوه بر این، منوهای دیجیتال از نظر بصری فوق العاده جذاب هستند و این مورد در درک بهتر، ارتباط موثرتر با مشتریان و فروش بالا کمک کننده است. در کنار عکس‌های مختلف در منو دیجیتال، می‌توانید ازغذای‌ رستوران و کافه فیلم‌هایی منتشر کنید که به انتخاب بهتر مشتری کمک کند.

مزایای منو دیجیتال

شاید این سؤال برای شما پیش آید که استفاده از منو دیجیتال چه منافعی برای کسب و کار شما خواهد داشت؟ در ادامه به مزایای منو دیجیتال اشاره کنیم.

  1. منو دیجیتال فرآیند بروزرسانی قیمت، اقلام منو و سایرمحتوا‌ها را آسان‌تر می‌کند.
  2. عکس‌های استفاده شده در منو دیجیتال جلوه‌های بصری زیبایی ایجاد کرده و باعث افزایش اشتها در مشتریان و افزایش میزان فروش می‌شود.
  3. منو دیجیتال همراه با تجزیه و تحلیل انتخاب‌های مخاطب می‌تواند گزینه‌های مرتبط و جذاب را برای مشتریان پیش بینی کرده و در اختیار آنان قرار دهد.
  4. زمانی که از منو‌ دیجیتال استفاده می‌شود، کارکنان می‌توانند روی ارائه خدمات دیگر تمرکز کرده و میزان رضایت مشتری از رستوران را افزایش دهند.
  5. منتظر ماندن برای رسیدن غذا به ویژه به دلیل خطای انسانی، یکی از فرآیندهای طاقت فرساست که در هربار رستوران رفتن ممکن است تجربه ‌کنیم. منو دیجیتال با فرایند خودکار، زمان انتظار مشتری و میزان خطای انسانی را به حداقل می رساند.
  6. همچنین از نظر روانشناسی منو دیجیتال برای افراد درونگرا که ارتباط با افراد جدید را ترجیح نمی‌دهند، کاملاً مناسب است و می‌تواند میزان مشتریان درونگرا در رستوران شما را افزایش دهد.
  7. بر اساس گزارش‌های ارائه شده توسط مشتریان حدود دو سوم آنان اعلام کرده‌اند که منو دیجیتال بر تصمیم آن ها تأثیرگذار بوده است. به همین دلیل این منوها می‌توانند به عنوان یکی از بهترین پلتفرم‌ها، برای ارائه تبلیغات تلقی شوند.
  8. اعمال تغییرات در این منوها به سادگی صورت می‌گیرد و شما می‌توانید پیشنهادهای فصلی را در منو دیجیتال خود اعمال کرده و میزان فروش را افزایش دهید.
  9. یکی دیگر از مزایای منو دیجیتال تغییر زبان برای توریست‌های خارجی است.
  10. با بهره گرفتن از منو‌ دیجیتال هزینه‌هایی که برای استخدام پیشخدمت‌ها پرداخت می‌شود کاهش می‌یابد. همچنین با حذف عوامل انسانی عملکرد و سرعت سفارش گیری افزایش یافته و باعث افزایش رضایت‌/مندی مشتریان می‌شود.
  11. در منو دیجیتال با طراحی منو خود می‌توانید برند شخصی خود را به بهترین شکل نمایش دهید.
  12. پرداخت آنلاین در منو دیجیتال به سادگی صورت می‌گیرد همچنین می‌توانید از سایت mupra.ir کمک بگیرید.

چگونه می‌توان یک منو دیجیتال برای رستوران یا کافی شاپ خود تهیه کرد؟

نرم افزارها و وب سایت‌هایی وجود دارند که با کمک گرفتن از آن‌ها به راحتی می‌توانید منو دیجیتالی برای رستوران خود ایجاد کنید. فقط نکته حائز اهمیت این است که ایجاد منو دیجیتال نیازمند پلتفرمی حرفه­ ای است تا برند شما نزد مشتری به بهترین شکل، نمایش داده شود. همچنین، منو دیجیتال قابلیت اتصال به صندوق و بروزرسانی را همراه با دیگر مزایای بیان شده برای شما داشته باشد.

مشاهده مطلب  5 نرم افزار مدیریت چک اندروید + آموزش محاسبه مالیات

چگونه می‌توان منو دیجیتال را ویرایش کرد؟

با توجه به وب سایت و نرم افزار رستوران انتخابی شما مراحل ایجادِ تغییرات متفاوت خواهد بود. شما می‌توانید این مراحل را در منو دیجیتال طی کرده و منو خود را ویرایش کنید. به طور نمونه، در منو دیجیتال ماپرا، با هر تغییر در تصویر، قیمت، جزئیات منو و سایر آیتم­ها، منو دیجیتال شما به طور خودکار بروزرسانی می­شود و نیاز به طی کردن هیچگونه فراینده پیچیده­ای ندارید.

نکات طراحی صفحۀ منو دیجیتال

پس از اینکه منو دیجیتال خود را راه اندازی کردید باید به یک سری نکات توجه کنید تا صفحۀ طراحی شما جذاب‌تر به نظر برسد و مشتریان را برای خرید دوباره ترغیب کند. در ادامه به نکاتی که باعث بهتر شدن طراحی منو دیجیتال شما می‌شوند، اشاره می‌کنیم:

مزیت های منو دیجیتال رستوران

  • استفاده از رنگ‌ها:

در طراحی منو خود بهتر است از رنگ‌های متناسب با رستوران خود انتخاب کنید. این ویژگی باعث جذابیت بیشتر منو دیجیتال شما می‌شود. برای اینکه رنگ‌های متناسب با رستوران خود را پیدا کنید باید توجه ویژه‌ای به دکوراسیون رستوران خود داشته باشید. برای مثال استفاده از رنگ‌های سیاه و سفید در پشت زمینه می‌تواند راهی عالی برای جلب توجه باشد. به طور کلی در طراحی منو دیجیتال خود سعی کنید به سه رنگ اصلی پایبند بوده و از رنگ‌های موجود در برند رستوران خود استفاده کنید. رنگ‌های روشن و تیره باعث شده تا عکس غذاهای ظاهر شده به زیبایی نمایش داده شوند.

  • استفاده از ویدئوها به جای عکس:

افزودن یک ویدئو به صفحه نمایش شما راهی عالی برای جلب توجه مشتریان است. همۀ ما به طور طبیعی جذب حرکت می‌شویم و اگر محتوای ویدئویی در اختیار دارید، می‌توانید به سادگی یک تصویر را با یک ویدئوی زیبا جایگزین کنید. ویدئو ها در منو دیجیتال باعث افزایش میزان فروش در رستوران می‌شوند.

  • انتخاب فونت‌ها:

فونت‌ها اهمیت زیادی در انتقال پیام در منو دیجیتال دارند به همین دلیل باید در انتخاب آن دقت کنید. فونت‌ها باید در اندازه‌های بزرگ انتخاب شوند تا تیترها به طور واضح و خوانا در مقابل مشتریان قرار گیرند. لازم است از انتخاب چندین نوع فونت و رنگ‌های خیلی روشن در نوشته‌ها بپرهیزید. با انتخاب فونت مناسب فرآیند ایجاد تعامل با مشتریان را تسهیل خواهید کرد.

  • ترغیب مشتریان به فعالیت:

ممکن است مشتریان در قدم اول متوجه خواسته خود نباشند، منو دیجیتال باید به گونه‌ای طراحی شود تا با پیام‌های ظاهر شده در منو مشتریان را هدایت و به فعالیت بیشتر ترغیب کند. برای مثال می‌توانید مشتریان را ترغیب کرده تا در قسمت نظرات مشتریان پیشنهاد‌ها و انتقادات خود را مطرح کنند.

  • از تصاویر واقع بینانه استفاده کنید:

یکی از اشتباهات بزرگ در طراحی منوی رستوران، استفاده از تصاویر بسیار فیلتر شده یا موجود است. اگر تصاویر شما از یک همبرگر یا فنجان قهوۀ فتوشاب شده باشد، مشتریان نمی‌توانند با آنچه شما واقعاً می‌فروشید ارتباط برقرار کنند. اگر برای تابلوهای منوی تجاری خود به تصاویر نیاز دارید ، عکس‌های طبیعی گرفته و در منو خود قرار دهید. برای گرفتن بهترین عکس‌ها از غذا و نوشیدنی‌ها تا حد ممکن، در نور طبیعی روز عکاسی کنید این کار جلوه‌ای طبیعی به عکس‌های شما می‌بخشد. برای بهتر شدن کیفیت عکاسی نیز می‌توانید به سایت‌های مختلف سر زده و از آن‌ها ایده بگیرید.

  • فضای خالی ایجاد کنید:

قرار دادن عکس‌ها و فیلم‌ها از غذاهای زیاد بیشتر باعث سردرگمی مشتریان می‌شود. پس بهتر است در طراحی منو دیجیتال خود فضای خالی ایجاد کنید تا مشتریان بتوانند با آسودگی بیشتری غذاهای خود را انتخاب کرده و سفارش دهند. به جای اینکه تمامی غذاها را در یک صفحه قرار دهید آن‌ها را در دسته‌های مختلف قرار داده و فضای بازتری برای مشتریان ایجاد کنید.

  • منو‌های دیجیتال سایر رستوران‌ها را بررسی کنید:

شاید طراحی منو شما در ظاهر بی نقض به نظر برسد اما ممکن است فروش بالایی را تجربه نکنید. در طراحی منو دیجیتال خود باید از استراتژی‌های مناسب بهره بگیرید. برای این کار لازم است تا منو دیجیتال سایر رستوران‌‌ها را زیر نظر قرار دهید، این کار به شما کمک خواهد کرد تا معایب منو دیجیتال خود را بهتر دریابید. با تجزیه تحلیل منوهای مختلف می‌توانید بهترین منو دیجیتال را برای رستوران خود طراحی کنید.

مشاهده مطلب  استراتژی مکان رستوران: 7 عامل کلیدی تاثیر گزار

ایجاد لیست تماس مشتریان با منو دیجیتال

منو دیجیتال به شما این امکان را می‌دهد تا یک لیست از شماره تماس­ و ایمیل مشتریان جمع آوری کنید. حال سوال پیش می‌آید که این لیست به چه درد صاحبان کسب و کار می‌خورد؟ این لیست‌های تماس می‌توانند باعث افزایش فروش محصولات در رستوران شما شوند. زمانی که شما از تبلیغات استفاده می‌کنید، لیست تماس روشی مطمئن برای افزایش میزان فروش هستند. صاحبان کسب کار می‌توانند تخفیف‌ها، پیشنهادها و غذای‌های جدید خود را برای مشتریان خود ارسال کنند و هم باعث افزایش میزان رضایت مشتریان شده و هم فروش خود را افزایش دهند.

ایجاد منوهای نامحدود با محدویت‌های زمانی

منو دیجیتال به شما امکان می‌دهد تا غذاهای مختلف را در زمان و تاریخ خاصی به طور خودکار ارائه کنید. برای مثال اگر برای مناسبت‌های خاص سال می‌خواهید غذای متنوعی سرو کنید، می‌توانید این غذا را با محدودیت زمانی در داخل منو قرار دهید. در زمان و تاریخ مقرر این غذا بر روی منو ظاهر شده و پس از اتمام محدودیت زمانی حذف می‌شود. برای مثال می‌توانید عنوان‌های زیر را در داخل منو خود با محدودیت زمانی و تاریخ اعمال کنید:

  • صبحانه
  • نهار
  • شام
  • شب یلدا
  • عید نوروز

منو نامحدود رستوران

تعداد ساختن منوها نامحدود بوده و با خلاقیت خود می‌توانید منوهای متنوعی را اضافه کنید. برای مثال زمانی که صبحانه در رستوران شما بین ساعات 8 تا 11  سرو می‌شود؛ با تنظیم کردن محدودیت زمانی بین ساعت 8 تا 11، این منو در داخل منو دیجیتال شما در این ساعات به طور خودکار ظاهر شده و پس از ساعت 11 از منو حذف می‌شود.

تغیر زبان منو برای مهمانانان خارجی

یکی از چالش‌هایی که رستوران‌ها و کافه‌ها با آن روبرو هستند مراجعه مهمانان خارجی با زبان‌های مختلف است. شاید برخی از توریست‌ها مسلط به زبان فارسی نباشند و یا شما پرسنل مسلط بر زبان انگلیسی نداشته باشید. در این صورت برای ثبت سفارش مشتریان دچار مشکل خواهید شد. اما با منو‌ دیجیتال با قابلیت تغییر زبان بدون هیچ گونه ابزار خاصی مشتریان می‌توانند غذای مد نظر خود را انتخاب کرده و سفارشات خود را ثبت کنند. مهمانان شما با هر زبانی به سادگی می‌توانند منو دیجیتال را در گوشی خود اسکن کرده و با زبان مادری خود سفارش دهند. با این ویژگی علاوه بر افزایش فروش، فرهنگ و غذای‌های ایرانی را نیز ترویج خواهید داد و باعث افزایش میزان رضایت مشتریان خارجی نیز خواهید شد.

سفارش و پرداخت رایگان بدون تماس

سفارش و پرداخت از طریق پلتفرم‌های هوشمند بدون تماس یکی از ویژگی‌های حائز اهمیت در دوران پاندمی کرونا است. مشتریان با استفاده از منو دیجیتال می‌توانند بدون هیچ گونه تماس با افراد دیگر سفارش‌های خود را ثبت کرده و به صورت آنلاین صورتحساب خود را پرداخت کنند. پس از طی این مراحل کافیست منتظر بمانند تا سفارش آن‌ها آماده شود. برای تسهیل فرآیند پرداخت می‌توانید از سایت Mupra.ir کمک بگیرید. یکی از خدمات ماپرا در صنعت غذا و نوشیدنی، پلتفرم فروش ابری همراه با منو دیجیتال است. درگاه پرداخت اختصاصی با برند رستوران و کافی­شاپ در صفحه پرداخت بانک، از دیگر خدمات ماپرا برای حفظ برند کسب­وکار شما و تسهیل پرداخت مطمئن مشتریانتان و سفارش آنلاین آن­ها است.

سخن پایانی

در چند سال آینده منو دیجیتال به سرعت جایگزین منو چاپی خواهد شد. بنابراین استفاده از منو دیجیتال در کسب­و­کار خود، همسویی سریعتر با تغییرات جهان و افزایش میزان فروش را به همراه دارد. منو دیجیتال مزایای بسیاری دارد که در این نوشتار به آن­ها اشاره شد، از جمله به مشتریان امکان می دهد تا بدون تماس با پیشخدمت، سفارشات خود را ثبت کرده و صورتحساب را پرداخت کنند. اگر برای ایجاد منو دیجیتال حرفه­ای، کامل و جذاب می­خواهید پیشرو باشید و برندتان را متفاوت کنید، می‌توانید روی ماپرا حساب کنید.

امتیاز دادن به این نوشته post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا برای خرید نرم افزار رستوران و کافی شاپ از ما مشاوره بگیرید

ما در شبکه های اجتماعی دنبال کنید