Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

تکنیک های سفره آرایی و تزئین بشقاب غذا در رستوران

تکنیک سفره آرایی

فهرست مطالب

وقتی صحبت از دیزاین غذاهای رستورانی می شود، ظاهر غذا برای مشتریان ناخداگاه در اولویت قرار می گیرد. لذا تکنیک های درست برای سرو می تواند در تجربه ی کلی مشتری تاثیر بگذارد.

در حال حاضر منوی غذاهای رستوران همراه با قیمت آنها در نرم افزار رستوران به طور کامل قابل ویرایش است. مشتریان به راحتی می توانند غذای مورد نظر خود را با منوی دیجیتال عکس دار سفارش دهند. استفاده از منوی دیجیتال علاوه بر آسان کردن سفارش دهی، برای مشتریان جذابیت نیز دارد.

10تکنیک سفره آرایی و تزئین بشقاب غذا در رستوران اگر آگاهانه رعایت شود نتیجه، صاحبان رستوران ها را شگفت زده خواهد کرد. چرا که یک مشتری راضی، با خود تعداد زیادی مشتری جدید می آورد.

در دیزاین غذاهای رستورانی ظرف غذا یکی از مهمترین ارکان برای سرو می باشد. چنانچه از لحاظ سایز و رنگ درست انتخاب شود، یکی از ارکان سفره آرایی رعایت شده. استفاده از ظرف های پر زرق و برق باعث می شود توجه مشتری به خود غذا کم شود.

سرآشپزان امروزه بیشتر از ظروف ساده با رنگ های روشن مانند: سفید و یا طوسی استفاده می کنند تا در کنار سادگی جلوه غذا چند برابر شود.

هر رنگ القا کننده حسی است:

  • رنگ سبز بسیار دلنواز بوده و تاثیر آرامش بخشی در تزئین غذا دارد.
  • رنگ قرمز پر احساس بوده و هیجانات را برانگیخته می کند.
  • رنگ آبی در اکثر مواقع باعث کاهش اشتها می شود.
  • رنگ مشکی در عین حال که رنگ شیکی به حساب می آید، اما بکار بردن آن در تزئین غذا راحت نیست.

به همان اندازه که لذت بردن از غذا اهمیت دارد دورچین غذا رستورانی نیز عملکرد سرو را بالا می برد. اصلی ترین موضوع در چیدمان استفاده درست از تضادهاست. یعنی در کنار غذایی ترد، غذای اصلی با بافت نرم تجربه ی خوبی از غذا را به مشتری القا می کند.

نکته مهم سفره آرایی رستوران : دورچین غذا رستورانی در عین سادگی باید جذاب باشد!

آموزش تزئین دورچین غذا همراه با جزئیات

در مورد دیزاین غذاهای رستورانی توجه به این نکته که نقطه کانونی لزوما مرکز ظرف نیست با اهمیت است. این موضوع کمک می کند تا بر اساس نوع و سایز غذا این نقطه را انتخاب کنید. گاهی نقطه کانونی می تواند سایز خود غذا و یا ارتفاع آن باشد که کوتاهترین نقطه نباید در مرکز قرار گیرد.

مشاهده مطلب  فناوری (NFC) در پرداخت و مزایای پرداخت بدون تماس چیست؟

برای دیزاین غذاهای رستورانی به طور کلی غذای اصلی باید در مرکز توجه باشد و غذا طوری سرو شود که علاوه بر رعایت پاکیزگی، ظرف غذا آراسته به نظر آید. بشقاب طوری تزئین شود که مشتری مجبور نباشد به خاطر درهم ریختگی و نامنظمی به دنبال غذای اصلی بگردد.

اصولا دورچین غذا رستورانی با مواد مصرف شده در طبخ غذا باید هماهنگ باشد. بدین معنا که استفاده از چوب دارچین در تزئین غذایی که اصلا دارچین در طبخ آن استفاده نشده است جایز نیست.

دیزاین غذاهای رستورانی بهتر است دورچین باشد. بدین ترتیب ظرف سرو بسیار تاثیر گذار می شود به شرط آنکه مرتب بودن و تمیزی نیز لحاظ شود.

در دیزاین غذاهای رستورانی نکته مهم دیگر این است که از چیزهایی که قابل خوردن نیستند استفاده نشود. به طور مثال استفاده از (فلفل قرمز کامل و یا گیاهان سفت) که جویدن آنها مشکل است و یا باعث می شود کل طعم غذا از بین برود حذف گردد.

سرآشپزان معتقدند که تکه کردن غذا باعث می شود تا (عطر و طعم) غذا چند برابر شود بنابراین مزه ها سریع تر حس می شوند. استفاده از گوشت، سیب زمینی، ماهی و… به صورت کامل در بشقاب جالب نبوده و عملکرد سرو را پایین می آورد.

برای دیزاین غذاهای رستورانی بهتر است سس بروی خود غذا استفاده نشود بلکه بطور جداگانه سرو شود. در نظر گرفتن ظرف های خلاقانه برای سرو سس می تواند توجه مشتریان را جلب کند و برای آنها جذاب باشد.

دیزاین های برتر غذای رستوران چه ویژگی هایی باید داشته باشند؟

دیزاین غذاهای رستورانی رکن اصلی برای جذب مشتری بشمار می رود. اگر سایز دورچین غذا با غذای اصلی متناسب نباشد و یا غذای اصلی در زیر تزئینات گم شود، نه تنها از (لحاظ ظاهری) جلوه ی زیبایی ندارد بلکه مشتری برای میل کردن غذا دچار دردسر می شود.

مشاهده مطلب  روش ساخت شعبه مجازی حرفه ای چگونه است ؟

انتخاب ظروف، دورچین و حتی نحوه سرو غذا، به سبک رستوران بستگی دارد. اگر رستوران سبکی کلاسیک دارد بهتر از ظروف چینی کلاسیک استفاده شود. اما اگر سبک رستوران مدرن است، ظروف هم باید مطابق مد روز انتخاب شود تا حداکثر خلاقیت برای سرو غذا ایجاد گردد.

وجه اشتراک دیزاین غذا و منو دیجیتال در چیست؟

امروزه منو دیجیتال در بین رستوران ها روایج دارد تا حدی که کار را برای صاحب رستوران و مشتری آسان کرده. در این منو ها عکس غذا هم درج شده که به انتخاب غذای مورد نظر مشتریان کمک زیادی می کند.

 رستوران هایی که از منوی دیجیتال استفاده می کنند، فاکتور آنلاین رستوران نیز برای مشتریان ارسال می شود. منو دیجیتال برای مشتریان جذاب بوده و سبب جذب مشتری می شود.

این که تکنیک های سفره آرایی و تزئین بشقاب غذا در رستوران به بهترین شکل ممکن انجام شود حاصل تلفیق (علم رنگ شناسی و هنر) است. آگاهی از این دو علم سبب می شود تزئین غذا از حالت وظیفه ای خارج شده و علاوه بر عطر و طعم (زیبایی بصری) نیز به وجود آید.

فرقی نمی کند که شما صاحب یک رستوران بزرگ باشید یا کافه ایی کوچک. مهم استفاده درست از (تکنیک های سرو غذا) است، چرا که مشتریان شما در ابتدا غذا را می بینند و در نهایت آن را میل می کنند.

چشم نواز بودن ظرف سرو شما می تواند امتیاز بزرگی برای کسب و کار شما به حساب آید. در نتیجه افراد عضو باشگاه مشتریان رستوران شده و ترقیب می شوند مجدد به رستوران شما بیایند.

دیزاین غذای رستورانی جزو پرطرفدارترین قسمت آشپزی بحساب می آید که شما با داشتن منو دیجیتال جذاب می توانید آن را به نمایش بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا برای خرید نرم افزار رستوران و کافی شاپ از ما مشاوره بگیرید

ما در شبکه های اجتماعی دنبال کنید