Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

روش اتصال منو دیجیتال آنلاین به باشگاه مشتریان

اتصال منو دیجیتال به باشگاه مشتریان

فهرست مطالب

منو دیجیتال و تمامی ابزارهایی نوینی که برای هوشمندسازی به رستوران‌ها و کافه‌ها راه پیدا کرده‌اند، جلوه‌ای از حضور همه جانبه و سودمند تکنولوژی در زندگی ماست. این ابزارها هم به مشتریان خدمات بهتر و سریع‌تری را می‌رسانند و در پی جلب رضایت آنها هستند و هم برای صاحبان کسب و کار، دقت و سودآوری بیشتری را به ارمغان می‌آورند. در این مقاله با ما همراه باشید تا دربارۀ منو دیجیتال بیشتر بدانیم و ببینیم که مزیت وجود این بخش از نرم افزار رستوران و کافه در باشگاه مشتریان و افزایش فروش چیست.

انواع منو دیجیتال کدام است؟

منو دیجیتال همان لیست منو انواع خوراکی‌های یک رستوران یا کافه است که از شکل قدیمی کاغذی درآمده و به نسخۀ دیجیتال تبدیل شده است. نسخۀ دیجیتال منو را می‌توان به کمک کد QR یا NFC اسکن کرد و از محتوای منو آگاه شد. مشتری هم می‌تواند منو دیجیتال را با حضور در رستوران ببیند و سفارش دهد و هم در وبسایت رستوران و کافه از لیست محصولات با خبر شود.

انواع مختلفی از منو دیجیتال در دنیا وجود دارد که از میان آنها می‌توان به انواع تبلت، بُرد دیجیتال، استند، تابلوهای دیجیتال و واقعیت مجازی (AR) اشاره کرد. تبلت‌ها وسایلی کاربردی در بسیاری از رستوران‌ها هستند که به کمک آنها مراحل مشاهدۀ محصولات تا سفارش‌دهی و حتا پرداخت نهایی انجام می‌شود. این تبلت‌ها هم می‌توانند سیار و با قابلیت جابجایی توسط گارسون‌ها و هم متصل به میز یا در مرکز و کانتر سالن رستوران باشند. مشکل اصلی این نوع از منو دیجیتال، هزینه‌های بالای تهیۀ تبلت و استهلاک آن در اثر استفادۀ مکرر است. بُرد دیجیتال نیز هزینه زیادی دارد و مشخصات کامل تمامی محصولات را نمایش نمی‌دهد.

استندها بسیار کاربردی و کم هزینه‌اند و می‌توان آنها را روی میزها قرار داد و مشتریان کد روی آنها را اسکن کنند و لیست خوراکی‌ها را همراه با عکس و مشخصات و قیمت ببینند و سفارش دهند. تنوع زیادی در جنس، مدل و کارآیی این نوع استندها وجود دارد و می‌توان بسته به نیاز و فضای رستوران یا کافه، انواع ساده، لمینت شده، ایستاده یا خوابیده را سفارش داد. ماپرا انواع مختلفی از این گونه استندها را می‌تواند در اختیار شما قرار دهد.

تابلوهای دیجیتالی از انواع دیگر منو دیجیتال هستند که می‌توان آنها را هم در داخل و هم در خارج رستوران و کافه قرار داد. با وجود عکس‌ها و ویدیوهای خوشرنگ و لعاب، امکان جلب نظر مشتریان و کمک به تبلیغات نیز هنگام استفاده از آن وجود دارد. در برخی از رستوران‌های خارجی از تکنولوژی‌های بسیار جدیدی مانند واقعیت مجازی نیز برای منو دیجیتال استفاده می‌کنند. این فناوری شکلی سه بعدی از غذا را با دستگاه‌های مخصوص به مشتری نمایش می‌دهد تا او را به انتخاب و سفارش ترغیب کند.

کاربرد منو دیجیتال چیست؟

تا اینجا از ماهیت منو دیجیتال گفتیم. حالا ببینیم کاربرد آن در رستوران و کافه چگونه است. صاحب رستوران یا کافه، نرم افزاری را که مناسب فضا و نوع رستوران خود است، خریداری می‌کند. برای مثال، نرم افزار حسابداری ماپرا در انواع مختلف و با گزینه‌های متعدد موجود است تا صاحبان کسب و کار مناسب‌ترین نوع آن را برای خود سفارش دهند. منو دیجیتال یکی از زیر مجموعه‌های این نرم افزار است که می‌تواند قابلیت‌های مختلفی داشته باشد. مثلاً لیست کامل خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها با جذاب‌ترین عکس‌ها و گویاترین نوشته‌ها و توضیحات در آن موجود باشد.

از سوی دیگر، مشتری در ساده‌ترین و کاربردی‌ترین حالت ممکن به راحتی کد QR روی میز را اسکن می‌کند و لیست تمامی محصولات همراه با عکس، توضیحات، قیمت و هر نکتۀ لازم برای سفارش در گوشی خود او پدیدار می‌شود. نیازی به نصب یا وجود نرم افزار خاصی در گوشی نیست و همان اسکن کافی است.

مشاهده مطلب  فناوری پرداخت روی میز: جدیدترین روش‌ پرداخت در کافه، رستوران

منو دیجیتال، یک ابزار فناورانه است که در صنعت رستوران‌ها و کافه‌ها به کار می‌رود و اطلاعات منوی غذا و نوشیدنی را به صورت دیجیتالی نمایش می‌دهد. این فناوری به مشتریان این امکان را می‌دهد تا با استفاده از تلفن همراه یا تبلت، منوی رستوران را مشاهده کنند، توضیحات و تصاویر غذاها را ببینند و سفارشات خود را آنلاین ثبت کنند. منو دیجیتال نه‌تنها به بهبود تجربه مشتریان از نظر سهولت در انتخاب غذا و سفارش، بلکه به بهبود بهره‌وری رستوران‌ها از نظر مدیریت سفارشات و موجودی نیز کمک می‌کند. این راهکار از خطاهای دستیابی به منوها، افزایش سرعت سرویس، و ارتقاء تعامل مشتری با سیستم پرداخت نیز بهره‌مند می‌سازد.

مزایای استفاده از منو دیجیتال آنلاین

استفاده از منو دیجیتال مزایای بسیاری برای صاحب رستوران و برای مشتری دارد. برخی از مهم‌ترین این مزیت‌ها و کارآیی‌ها عبارتند از:

  • دسترسی و استفاده از آن برای مشتری بسیار آسان است. بجای ورق زدن یا زیر و رو کردن منوهای چاپی قدیمی و امکان نادیده ماندن برخی از محصولات، همۀ خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها با مشخصات کامل در منو دیده می‌شوند و حتا امکان سرچ یک آیتم خاص و مورد نظری مشتری از میان لیست وجود دارد. معرفی وعده‌های غذایی در همان زمان از شبانه‌روز و ارائۀ پیشنهاد سرآشپز نیز با منو دیجیتال امکان‌پذیر است.
  • برای صاحبان رستوران و کافه امکان صرفه‌جویی زیادی در هزینه وجود دارد. هزینۀ چاپ کاغذی منو بسیار گران است و در بازه‌های زمانی کم باید تجدید چاپ آنها صورت بگیرد. به ویژه زمانی که باید ویرایشی در منو انجام شود و غذایی حذف یا اضافه شود، هزینه‌های چاپ دوباره سرسام‌آور است. در عوض، در منو دیجیتال امکان ویرایش بسیار سریع و بدون هزینۀ محصولات وجود دارد و هر توضیحی می‌تواند به این لیست، اضافه یا کم شود.
  • با وجود منو دیجیتال تعداد پرسنل حاضر در رستوران برای سفارش گرفتن از مشتریان می‌تواند به حداقل تعداد ممکن برسد که برای صاحبان رستوران می‌تواند سودآور باشد.
  • منو دیجیتال جذابیت دیداری بسیاری دارد و مشتری با دیدن عکس‌های خوش کیفیت و جذاب به سفارش آنها ترغیب و تشویق می‌شود. از سوی دیگر، مشتری می‌تواند از ظاهر و محتویات غذای سفارشی خود آگاهی کامل داشته باشد و امکان پس دادن یا نارضایتی از ظاهر یا محتویات پس از سفارش و دریافت، به حداقل می‌رسد.
  • به ویژه پس از همه‌گیری کرونا، توجه همه به مسائل بهداشتی بسیار بیشتر شده است. وجود منو دیجیتال و اسکن آن با گوشی همراه خود مشتری، امکان انتقال آلودگی را به صفر می‌رساند و با حذف منو کاغذی، پروتکل‌های بهداشتی بهترو کارآمدتر رعایت می‌شوند.
  • اطلاعات مشتریان با اسکن منو دیجیتال و سپس دریافت فاکتور آنلاین و در نتیجه بانک اطلاعات رستوران وارد می‌شود که فواید دو سویه‌ای برای مشتری و رستوران دارد.
  • امکان اشتراک منو دیجیتال در رسانه‌های اجتماعی و شبکه‌های مجازی وجود دارد. این اشتراک‌گذاری می‌تواند نقش پُررنگی در برندسازی رستوران و کافه داشته باشد و افراد بیشتری با محصولات و خدمات رستوران از راه این شبکه‌ها آشنا شوند.

کاربرد منو دیجیتال

چطور می‌توانیم منو دیجیتال آنلاین را به باشگاه مشتریان متصل کنیم؟

منو دیجیتال فقط یک لیست از خوراکی‌های رستوران یا کافه نیست و می‌تواند ابزاری برای ارتباط بهتر و مؤثرتر با مشتریان و تعامل مثبت با آنها باشد. منو دیجیتال بخشی از سیستم یکپارچۀ پلتفرم ماپرا است که با اتصال به بخش‌های دیگر این سیستم، امکان ارائۀ خدمات بهتر به مشتریان و انجام آنالیزهای مالی و تولید برای صاحبان رستوران فراهم می‌شود.

در نرم افزارهای حرفه‌ای و کامل مانند ماپرا، پس از اینکه مشتری منو دیجیتال را اسکن و سفارش داد، می‌تواند به صورت خودکار به سیستم پرداخت صندوق متصل شود. هنگام سفارش به صورت آنلاین نیز همین مسیر اتفاق میفتد. با استفاده از برنامۀ فاکتورساز نیز فاکتور آنلاین برای مشتری ساخته می‌شود تا هم جزئیات صورتحساب خود را بداند و هم به راحتی و با یک کلیک پرداخت کند. اطلاعات دریافتی از منو دیجیتال و فاکتور آنلاین در سیستم ذخیره می‌شود و مشتری به عضویت باشگاه مشتریان درمی‌آید. این عضویت هم برای مشتری و هم برای رستوران مزایای بسیاری دارد.

مشاهده مطلب  تجربه مشتری، چگونه تحول دیجیتال را ایجاد می کند؟

چطور می‌توانیم با منو دیجیتال، باشگاه مشتریان رستوران و کافه را غنی کنیم؟

پیشتر گفتیم که مشخصات و اطلاعات تماس در باشگاه مشتریان ذخیره می‌شود. هر چه اطلاعات وارد شده به باشگاه دقیق‌تر و بیشتر باشد، بانک اطلاعاتی قدرتمندتر و کارآمدتری در اختیار صاحبان رستوران است. صاحبان رستوران و کافه  ‌آد

به کمک داده‌های بدست آمده از منو دیجیتال و در نتیجه نرم افزار می‌توانند رفتارهای مشتریان را آنالیز ‌کنند، منو و کیفیت محصولات خود را بهبود ببخشند، راهکارهای فروش و تبلیغات را ارتقا دهند و شیوه‌های تبلیغاتی مؤثرتری را بکار می‌گیرند.

به علاوه، تحلیل اطلاعات ورودی از مشتریان، میزان خرید و نوع سفارش‌ها و تعداد محصولات سفارش داده را قابل ثبت و ردیابی می‌کند. می‌توان دریافت که چه محصولاتی محبوب‌تر و پُرفروش‌تر بوده‌اند، مشتریان خوش حساب‌تر کیستند و چه محصولاتی را با چه تعدادی طی دفعات حضور در رستوران یا سفارش آنلاین خریداری کرده‌اند. همچنین می‌توان برای ارتباط مستقیم با مشتریان، شماره‌های آنها را در پنل تبلیغات پیامکی وارد کرد و پیام‌های خبری یا تبلیغی را برای آنها فرستاد.

عضویت مشتریان در باشگاه می‌تواند برای آنها مزایایی از این قبیل داشته باشد: از غذاها و محصولات جدید زودتر از دیگران با خبر شوند؛ بدانند که چه تغییراتی در رستوران صورت گرفته یا شعبۀ جدیدی در آستانۀ افتتاح است؛ کدهای تخفیف، محصولات مناسبتی و جشنواره‌های مشتریان ویژه و فروش‌های ساعت تخفیف (Happy Hour) نیز به آگاهی مشتریان عضو باشگاه می‌رسد.

نقش باشگاه مشتریان هوشمند در افزایش فروش چیست؟

باشگاه مشتریان هوشمند یا برنامۀ وفاداری مشتری در سیستم‌های امروزی و نرم افزارهای فروش، به مجموعۀ برنامه‌ها و استراتژی‌هایی گفت می‌شود که موجب رضایت مشتریان قدیمی و وفاداری بیشتر آنها می‌شود. برنامه‌هایی که در باشگاه مشتریان به اجرا در می‌آیند باعث می‌شوند مشتریان قدیمی به رستوران باز هم بر‌گردند و مشتریان جدید نیز با مشاهده و تجربۀ مزیت‌های رستوران، به جمع مشتریان و در نیتجه باشگاه مشتریان افزوده ‌شوند.

رابطۀ پایدار و ماندگار میان رستوران و مشتری یکی از مهمترین اهدافی است که باشگاه مشتریان هوشمند در پی تحقق آن است. مشتری با اطمینان و انگیزه از خریدهای قبلی و خدماتی که دریافت کرده، بازمی‌گردد و به سوددهی رستوران کمک می‌کند. رستوران نیز با کاهش هزینه‌های زیاد تبلیغ و جلب مشتری‌های جدید و اعتمادسازی از نقطۀ صفر، در هزینه‌های خود صرفه‌جویی می‌کند. صاحبان رستوران با دریافت نظرسنجی‌ها و آنالیز رفتار مشتری‌های عضو باشگاه می‌توانند در راستای بهبود محصولات و خدمات خود بکوشند.

در ازای سودآوری مشتریان قدیمی و وفادار، رستوران به این دسته از اعضای باشگاه مشتریان خود مزایایی را مانند کوپن‌های تخفیف، خوراکی‌های رایگان یا امتیازهایی که در خریدهای آینده به نفع آنها خواهد بود، ارائه می‌دهد. باشگاه مشتریان هوشمند نیز زیرمجموعه‌ای نرم افزارهای رستوران مانند ماپرا است که امکانات گوناگونی را برای وفادارسازی مشتریان فراهم می‌کند و برای رستوران نیز هم در کوتاه مدت و هم در بلند مدت سودآور است.

افزایش فروش با باشگاه مشتریان

جمع بندی

در این مقاله از ویژگی‌ها و مزایای منو دیجیتال در رستوران و کافه گفتیم که هم برای مشتریان و هم برای صاحبان رستوران سهولت در سفارش و کیفیت بالای خدمات را در پی دارد. اطلاعات به دست آمده از ثبت سفارش مشتریان در بانک داده‌های باشگاه مشتریان هوشمند ذخیره می‌شود و برای هر دو طرف، یعنی مشتریان و هم رستوران مزیت‌ و سودآوری بالایی دارد. البته از یاد نبریم که پلتفرم حرفه‌ای و قدرتمندی مانند ماپرا می‌تواند نرم افزاری یکپارچه و هدفمند را برای خدمات آنلاین فراهم سازد.

امتیاز دادن به این نوشته post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا برای خرید نرم افزار رستوران و کافی شاپ از ما مشاوره بگیرید

ما در شبکه های اجتماعی دنبال کنید