Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

چگونگی افزایش درآمد رستوران با داده ها ؟

افزایش درآمد رستوران با داده ها

فهرست مطالب

از آنجایی که دیجیتالی ‌سازی چشم‌انداز عملکردی و عملیاتی صنعت رستوران‌داری را تغییر می‌دهد، شرکت‌های مستقل بزرگ و صاحبان امتیاز از داده محوری استفاده می کنند به این امید که به آنها در موفقیت در این چشم‌انداز تجاری مدرن کمک کند. فقط یک مشکل وجود دارد: تعداد کمی می دانند که چگونه بینش معناداری را از آن استخراج کنند. به عنوان مثال، یک سیستم مدرن به صاحبان رستوران معیارهایی مانند تعداد دفعاتی که یک ماده اضافی درخواست شده است ارائه می دهد؛ اما اگر تنها کاری که پس از بررسی این داده‌ها انجام می‌دهید افزایش یا کاهش موجودی آن ماده است، ممکن است بخش بزرگی از درآمد را از دست بدهید. اینجاست که تجزیه و تحلیل داده ها می تواند موهبتی باشد. در این مطلب به اینکه چگونه داده ها باعث افزایش سود رستوران و کافه ها می شوند، می پردازیم.

با شدیدتر شدن رقابت برای دستیابی به مشتریان، تجزیه و تحلیل معیارها و گزارش های مرتبط ضروری تر می شود. چی می شد اگر میدانستید چرا یک روز خاص در هفته مشتریان کمتری دارید؟ یا با توجه به درخواست ها منو آنلاین خود را مهندسی کنید؟ با فناوری های جدید و نرم افزارهای رستورانی می توانید به این داده ها دست پیدا کنید.

بیایید نگاهی دقیق‌تر به اینکه تجزیه و تحلیل داده چیست، چگونه بر جنبه‌های مختلف یک رستوران تأثیر می‌گذارد و چگونه می‌توانید از آنها برای افزایش درآمد خود استفاده کنید، بیاندازیم.

 

تجزیه و تحلیل داده های رستوران چیست؟

به زبان ساده، تجزیه و تحلیل داده های رستوران، فرآیند تجزیه و تحلیل هر نقطه از داده مربوط به کسب و کار شما و تبدیل آنها به بینش معنادار است. که آن می تواند به بهبود همه چیز از منوها و عملکرد کارکنان گرفته تا سیاست های رستوران و کمپین های بازاریابی کمک کند. برخلاف گزارش‌دهی رستوران، که شامل بررسیِ فهرستی از معیارهای اصلی برای مقایسه فروش و سود بین دوره‌های خاص می‌شود، تجزیه و تحلیل رستوران به شما امکان می‌دهد تا عمیقا اعداد و ارقام را بررسی کنید که بهتر بفهمید که چرا کسب‌وکار شما به روشی خاص عمل می‌کند.

بنابراین، اگر می‌خواهید بدانید چرا یک عضو خاص از کارکنان عملکرد بهتری نسبت به دیگران دارد، یا چرا در روزهای سه‌شنبه سفارش‌های بیشتری برای غذاهای دریایی دریافت می‌کنید، اجازه دهید تجزیه و تحلیل رستوران شما پیش قدم شود.

تجزیه و تحلیل داده های رستوران

چگونه رستوران ها می توانند داده های مشتریان را جمع آوری کنند

همانطور که قبلاً ذکر شد، رستوران‌ها دائماً حجم زیادی از داده‌ها را ایجاد می‌کنند، که اگر به درستی استفاده شود، می‌تواند معدن طلا برای موفقیت یک رستوران باشد. سوالی که پیش می‌آید این است که رستوران‌ها از چه ابزارهایی می‌توانند برای جمع‌آوری این داده‌ها و سازماندهی مناسب آن‌ها استفاده کنند تا بتوان داده ها را تجزیه و تحلیل و برای تصمیم‌گیری استفاده کرد؟

رشد تحول دیجیتال منجر به رشد سیستم هایی شده است که با این وظیفه رستوران ها را پشتیبانی می کنند. البته، هنوز هم می‌توانید به تکنیک قلم و کاغذ پایبند باشید تا اطلاعات مشتریان خود را ثبت کنید، اما این کار شما را به نتیجه مطلوبی نمی‌رساند. ابزارهای آنلاین پیشرفته مانند نرم افزار رستوران به رستوران‌ ها کمک می‌کنند تا به ‌راحتی و کارآمد اطلاعات مشتری را با جزئیات جمع‌آوری کنند، از جمله جزئیات شخصی، ترجیحات، حساسیت‌ها و موارد دیگر، همراه با تجزیه و تحلیل‌های مختلف عملکرد رستوران و تفکیک مشتریان که تصویری جامع و کل‌نگر از عملکرد کلی رستوران‌ها ارائه می‌دهد و امکان تصمیم گیری مبتنی بر داده را فراهم می‌کند.

سیستم های سفارش گیری نیز یکی دیگر از منابع عالی داده برای رستوران ها هستند. میانگین خرج کردن به ازای هر مشتری، محبوب ترین غذاها و موارد دیگر را از طریق داده های موجود پیگیری کنید تا تصمیمات بهتری برای منو و قیمت گذاری اتخاذ کنید. دیجیتالی سازی رستوران گنجینه ای از فرصت های جمع آوری داده ها را برای رستوران ها باز می کند که زودتر امکان پذیر نبودند و به آنها کمک می کند تا به پایگاه داده مشتری غنی تر و دقیق تر و اطلاعات تأثیرگذار در مورد عملکرد رستوران دسترسی پیدا کنند.

 

میانبر به موفقیت : چگونه تجزیه و تحلیل داده ها درآمد را بهبود می بخشد

در حالی که تجزیه و تحلیل داده های رستوران نوعی گوی نقره ای نیست که به طور جادویی درآمد شما را بهبود بخشد، آنها می توانند بینش های قوی و عملی را به شما ارائه دهند که می تواند به شما در تصمیم گیری های تجاری ارزشمند کمک کند. به عنوان مثال، ارزیابی معیارهای فروش مانند درآمد به ازای هر کارمند می تواند به شما در شناسایی مسائل مربوط به کارکنان که ممکن است بر سودآوری رستوران شما تأثیر بگذارد کمک کند. اگر یک سالن دار در طول هفته درآمد یکسانی برای  شما داشته باشد و فقط ساعات مشخصی باعث کاهش درآمد شود، تجزیه و تحلیل داده‌ها می‌تواند به شما بگوید که کجا ضرر می‌کنید و کجا ممکن است بتوانید از نیروی انسانی اضافی بهره ببرید.

به همین ترتیب، تجزیه و تحلیل داده‌های نرم افزار شما می‌تواند برای شناسایی اینکه چرا برخی کالاها خوب می‌فروشند، چه کسی چه چیزی و چه مقدار از آن را سفارش داده است، و سایر بینش‌های داخلی مورد استفاده قرار گیرد. این را می توان برای بهبود منوی خود نیز استفاده کرد، زیرا اگر ارزیابی کنید که چه غذاهایی در چه مقدار سفارش داده می شوند، می توانید موارد بیشتری از این قبیل را در منو معرفی کنید. در واقع به مهندسی منو شما کمک می کند. همچنین، می‌توانید درک درستی از دسته‌بندی‌های منو، از پیش‌غذاها و خوراکی‌ها گرفته تا اقلام جانبی و نوشیدنی‌ها، به دست آورید که به شما کمک می‌کند تصمیم بگیرید که کدام نوع آیتم‌ها را در کمپین بازاریابی رستوران خود برجسته کنید. این ها تنها تعدادی از مزایایی است که می توانید از تجزیه و تحلیل داده های رستوران به دست آورید.

رستوران های رقابتی از راه حل های تحلیلی برای موارد مختلف استفاده می کنند، از جمله:

  • پروفایل مشتری
  • بهبود عملیات
  • بهینه سازی میزها
  • پیش بینی فروش
  • ارزش دائمی و تکرار ترندهای مشتری

هر بینشی در مورد اینکه چگونه می توانید درآمد کلی خود را افزایش دهید باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

میانبر موفقیت رستوران ها

تجزیه و تحلیل رستوران چگونه بر هزینه نیروی کار تأثیر می گذارد

نیروی کار هزینه زیادی در یک رستوران است، بنابراین بسیار مهم است که از هزینه نیروی کار خود در مقابل فروش کل خود بیشتر باشید. راه حل تحلیلی مناسب به شناسایی شیفت های خلوت تر کمک می کند، که با کمتر کردن نیروی کار در آن زمان ها میتوان هزینه را کاهش داد. این بینش ها همچنین به شما کمک می‌کند برنامه‌ریزی سریع‌تر و استراتژیک‌تری داشته باشید، بر اساس اینکه چه روزهایی شلوغ‌تر هستید و میانگین هزینه نیروی کار شما چقدر باید باشد.  علاوه بر این، تجزیه و تحلیل رستوران می تواند برای بهینه سازی هزینه های نیروی کار در فصول خاص استفاده شود. برای مثال، مالک یا مدیر می‌تواند داده‌های تاریخی را تجزیه و تحلیل کند و از آن برای بهینه‌سازی نیروی کار با برنامه‌ریزی ترکیب مناسبی از کار تمام وقت، موقت و پاره وقت از برنامه‌ها استفاده کند.

انجام این کار به شما کمک می کند هزینه های نیروی کار خود را کنترل کنید و اطمینان حاصل کنید که رستوران شما در طول سال با حداکثر ظرفیت خود کار می کند.

 

مشاهده مطلب  5 راه داشتن مصاحبه شغلی موفق با مدیران رستوران

چگونه تجزیه و تحلیل، تصمیمات مِنو را تحت تاثیر قرار می دهد

همچنین می‌توانید از تجزیه و تحلیل داده‌های رستوران استفاده کنید تا مشخص کنید چه اقلامی را باید در منو نگه دارید، چه غذاهایی باید دوباره معرفی شوند و چه وعده‌هایی برای تبلیغات و تخفیف‌ها باید در نظر گرفته شوند. به عنوان مثال، اگر یک کالای خاص سفارش های زیادی دریافت می کند، اما هیچ سفارش مجددی برای آن وجود ندارد، باید آن را بیشتر بررسی کنید.

آیا مشتریان به دلیل بد مزه بودن دوباره سفارش نمی دهند؟ تجزیه و تحلیل داده های خود را با استراتژی بازخورد مشتری ترکیب کنید تا متوجه شوید. اگر علت مزه بد است، می‌توانید مجدداً روی آن کار کنید یا آن را به طور کلی از منو حذف کنید. با بینش درست، می‌توانید به تعادل مناسب آیتم‌ها در دسته‌های مختلف منو دست پیدا کنید.

 

تجزیه و تحلیل، چگونه بر تجربه مشتری تأثیر می گذارد

وقتی نوبت به تجربه مشتری می رسد، تجزیه و تحلیل داده ها می تواند بینش های مهمی را در مورد مشتریان رستوران نشان دهد. اطلاعاتی مانند اولویت‌های سفارش، عادات رزرو و اطلاعات جمعیتی می‌تواند به شما در شخصی‌سازی تجربه غذاخوری کمک کند. به عنوان مثال، می‌توانید در سالگرد یا تولد مشتریان یک دسر رایگان ارائه دهید، یا هنگام ارسال یک پیشنهاد شخصی به مشتریان، ترجیحات و سلیقه آن ها را در ذهن داشته باشید.

علاوه بر این، تجزیه و تحلیل ها به شما این امکان را می دهد که روندها را شناسایی کرده و مشتریان را به گروه ها تقسیم کنید. با داده‌های تاریخی از نرم افزار شما برای نشان دادن روندهای فعلی و گذشته و توسعه نمایه‌های مشتری، گوش دادن به صحبت‌ها و ایجاد روابط با مشتریان به استراتژی‌های آینده کمک می‌کند. تجزیه و تحلیل بازخورد و نظرات مشتری، دیگر نکات جالب داده است که می تواند به بهبود تجربه مشتری کمک کند. ردیابی داده‌ها به صورت روزانه و ایجاد تغییرات بر این اساس می‌تواند به اطمینان از اینکه خدمات مشتری همیشه مطابق با استانداردها باقی می‌ماند کمک کند.

 

تجزیه و تحلیل چگونه به پر کردن میزهای خالی کمک می کند

برای یک رستوران، هر میز خالی نشان دهنده درآمد از دست رفته است. تجزیه و تحلیل می‌تواند به رستوران‌ها کمک کند تا از طریق نقاط مختلف داده‌ های مهم، مسئله «میز خالی» را درک کرده و بر آن غلبه کنند. به عنوان مثال، یک رستوران می‌تواند به نرخ‌های عدم حضور خود نگاهی بیندازد و در صورت بالا بودن اعداد، می‌تواند با تغییراتی به این موضوع رسیدگی کند. جستجوی عمیق در داده‌ ها همچنین می‌تواند به رستوران‌ها کمک کند تا زمان‌های خلوت خود را تشخیص دهند و پیشنهادات و تخفیف‌های ویژه‌ای را برای پر کردن میزها اجرا کنند.

 

تجزیه و تحلیل رستوران و برنامه های وفاداری

برنامه های وفاداری امروز رستوران مجهز به توانایی ارائه مجموعه ای غنی از داده های مشتری هستند. شما می توانید مشتریان را با چیزی به سادگی نام خانوادگی آنها جستجو کنید و تمام اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنید. از این رو نیازی نیست که هر بار در مورد ترجیحات آن ها سوال کنید. همچنین، می توانید برای تعیین بهترین راه برای پاداش دادن به مشتریان وفادار خود، به داده ها نگاه کنید. به عنوان مثال، اگر گروه خاصی از مشتریان، رستوران شما را هر بار که برای صرف غذا وارد می‌شوند چک کرده و در رسانه‌های اجتماعی برچسب‌گذاری می‌کنند، منطقی است که از طریق یک پلتفرم اجتماعی برای آنها جایزه بفرستید.

یکی از تاکتیک‌ها می‌تواند این باشد که برای آن‌ها یک دعوت دیجیتالی ارسال کنید تا بیایند و یک غذای جدید را در رستوران شما امتحان کنند، و تاکید کنید که این یک پاداش کوچک برای وفاداری است که به کسب و کار شما نشان داده‌اند. استفاده از توییتر یا اینستاگرام را برای این منظور در نظر بگیرید، زیرا ممکن است بتوانید زمانی که مشتریان از دریافت پاداش در حلقه اجتماعی خود به خود می بالند، مشتریان جدیدی را جذب کنید. سیستم‌های نرم افزاری پیشرفته همچنین می‌توانند برای تأکید مجدد بر ارزش‌های بالای خود و راضی نگه داشتن آنها با ایجاد بخش‌های سفارشی و ارسال پیشنهادات و تخفیف‌های انحصاری به عنوان پاداشی برای وفاداری آنها مورد استفاده قرار گیرند.

 

مشاهده مطلب  تحول دیجیتال رستوران و کافه چگونه رخ خواهد داد؟

نقش تجزیه و تحلیل در پیش بینی برای رستوران ها

تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده از داده های تاریخی برای پیش بینی روندها و نتایج آینده استفاده می کند. در حالی که این تاکتیک برای هر کسب و کاری مفید است، اما وقتی برای رستوران ها استفاده می شود، می تواند نقش اساسی در بهبود درآمد شما داشته باشد.

 

اساسا، صاحبان رستوران می توانند از تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده برای موارد زیر استفاده کنند:

  • بهبود دقت سفارش:

راه حل های تحلیلی پیش بینی مدرن می توانند مستقیماً به سیستم سفارش رستوران شما متصل شوند تا دقت سفارش را افزایش دهند. اکثر آنها می توانند پیش بینی کنند که چه اقلام غذایی در ساعات خاصی از روز درخواست می شود. این همچنین به شما کمک می‌کند تا برای برآورده کردن خواسته‌های مشتریان، منابع را ذخیره کنید.

  • پیش بینی روند:

تجزیه و تحلیل پیش بینی رستوران همچنین می تواند برای پیش بینی روند و درآمد آینده استفاده شود. با مقایسه داده های تاریخی با اعداد فعلی خود، می توانید پیش بینی کنید که رستوران شما در چند سال آینده کجا خواهد بود. در نتیجه، می‌توانید استراتژی‌هایی طراحی کنید و گام‌هایی برای کمک به کسب‌وکارتان در دستیابی به اهدافش بردارید.

  • ضایعات مواد غذایی را به حداقل برسانید:

هنگام برنامه ریزی منو، ضروری است که صاحب رستوران بداند که چه مقدار مواد لازم برای تهیه یک وعده غذایی به بهترین شکل لازم است. با استفاده از تجزیه و تحلیل پیش بینی، می توانید سطح موجودی گذشته و حال را بررسی کنید. این به شما کمک می کند تا با سفارش مقدار مورد نیاز در صورت نیاز، ضایعات مواد غذایی را کاهش دهید و هزینه غذای خود را به طور موثر کنترل کنید.

  • برنامه ریزی بهتر:

تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده می‌تواند به رستوران‌ها کمک کند تا با پیش‌بینی روند مشتری و شلوغ‌ترین دوره‌های زمانی، تغییرات آتی را از قبل برنامه‌ریزی کنند. این به تصمیم گیری بهتر رستوران بر اساس آن کمک می کند.

 

3 نمونه واقعی از رستوران هایی که از تجزیه و تحلیل برای افزایش درآمد استفاده می کنند

  • فیگ و اولیو

Fig & Olive مستقر در نیویورک توانست عادات سفارش مشتریان خود را ردیابی کند و با استفاده از داده های نرم افزار مدیریت مشتری خود یک کمپین ایمیل هدفمند طراحی کند. این نرم‌افزار به گونه‌ای تنظیم شده بود که رزروهای رستوران را با داده‌های پرداخت آن مطابقت دهد، که به آن اجازه می‌داد دفعات بازدید و عادات غذاخوری مشتریان را ردیابی کند. سپس تمام اطلاعات برای اجرای کمپین های ایمیل خودکار مورد استفاده قرار گرفت که بازگشت سرمایه باورنکردنی داشتند. به عنوان مثال، کمپین «ما برایت دلتنگ شده‌ایم» که دسری رایگان را به مشتریانی که در 30 روز گذشته از رستوران بازدید نکرده بودند، ارائه می‌کرد، حدود 300 بازدید و 36000 دلار درآمد ایجاد کرد؛ 7 برابر بازده بیشتر سرمایه‌گذاری رستوران در تجزیه و تحلیل داده‌ها.

  • تروپیکال اسموتی کافه

Tropical Smoothie Café کافه غذای استوایی که به مردم کمک می کند تا زندگی سالم تری داشته باشند، غذاهای سالم را با طعمی گرمسیری درست می کند. آنها یک اسموتی سبزیجات را به منوی اسموتی فقط میوه اضافه کردند. با استفاده از تجزیه و تحلیل رستوران، آنها متوجه شدند که یکی از پرفروش ترین های آنها شد، که منجر به معرفی انواع دیگری از اسموتی های سبزیجات شد. علاوه بر این، تجزیه و تحلیل داده‌ها به این زنجیره اجازه می‌دهد تا ببیند مردم چه ساعت‌هایی در طول روز بیشتر اسموتی‌های سبزیجات سفارش می‌دهند. سپس، با استفاده از بینش‌های دقیق، می‌توانستند کمپین‌های زمانی خاص مانند ساعات شادی را طراحی کنند تا در آن ساعات بازدید مشتریان را افزایش دهند.

  • کاوا گریل

Cava Grill مستقر در واشنگتن دی سی که می خواست هزینه های نیروی کار خود را بهتر کنترل کند، داده های ساعت کاری و ساعت ورودی کارکنان خود را برای درک ساعات کاری فردی تجزیه و تحلیل کرد. سپس این رستوران شبیه‌سازی‌هایی را انجام داد تا مشخص کند کدام یک از مکان‌هایش در معرض بیشترین خطر هزینه‌های نیروی کار بالاتر از حد معمول هستند، که به آن اجازه می‌داد هزینه‌ها را با سودآوری هماهنگ کند. علاوه بر این، تجزیه و تحلیل داده ها به زنجیره رستوران کمک کرد تا متوجه شود که تعداد فزاینده ای از مهمانان به جای نان پیتا، برنج و سالاد را انتخاب می کنند. این یافته باعث شد که تمرکز بیشتری بر ارائه سالادهای خود در مواد تبلیغاتی و همچنین در فروشگاه های فیزیکی داشته باشد.

نتیجه گیری

با منابع غنی از داده ها که در سیستم رستوران ها پخش شده است، تجزیه و تحلیل داده ها در حال افزایش است. برای رستوران داران خواهان موفقیت و درآمد محور، سرمایه گذاری در ابزارهای مناسب برای استخراج بینش های معنادار ضروری است. در نهایت، تجزیه و تحلیل داده های رستوران، کسب و کار شما را به سمتی سوق می دهد که در آن رشد کند و شکوفا شود.

امتیاز دادن به این نوشته post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا برای خرید نرم افزار رستوران و کافی شاپ از ما مشاوره بگیرید

ما در شبکه های اجتماعی دنبال کنید