Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

چگونه برای رستوران و کافه خود سایت اختصاصی داشته باشیم؟

شعبه مجازی رستوران

فهرست مطالب

حتما شما هم درباره محبوبیت سفارش آنلاین در صنایع مختلف شنیده اید و اطلاع دارید. رفتار مشتریان، و دیدگاه مصرف کنندگان طی سال های اخیر تغییراتی داشته است. خصوصا با شیوع ویروس کرونا، بسیاری از مصرف کنندگان ترجیح می دهند با استفاده از نرم افزار رستوران غذای خود را سفارش دهند و دقیق و به موقع آن را درب منزل تحویل بگیرند. با پیشرفت تکنولوژی و تغییر سلیقه مصرف کنندگان نمی توان از این قافله عقب ماند. باید چاره ای برای همگام سازی خدمات رستوران با سلایق مشتریان اندیشید. در ادامه مزیت های فروش آنلاین رستوران و طریقه راه اندازی شعبه مجازی را بیان خواهیم کرد.

نحوه خرید مشتریان رستوران چگونه تغییر کرده است؟

در دهه ی گذشته صنعت رستوران رشد باورنکردنی داشته است و دارای طرفداران و مشتریان دائمی بوده است. اما با شیوع کرونا همه چیز تغییر کرد. با شروع همه گیری، سفارشات رستوران ها به شدت کاهش یافت و کسی برای تفریح یا خوردن غذا به رستوران مراجعه نمی کرد. همین موضوع موجب تغییر رفتار مشتریان گردید. به طوریکه تمایل آنها به سفارش آنلاین افزایش یافت و علاقه داشتند تا غذای خود را درب منزل تحویل بگیرند. زیرا خطر انتقال ویروس و مرگ برای آنها وجود داشت. اما همچنان کسانی هستند که به تکنولوژی اطمینان ندارند و ترجیح می دهند به جای سفارش از طریق نرم افزار، به صورت حضوری غذای خود را سفارش دهند و تحویل بگیرند. اما تعداد چنین کسانی در برابر گروه قبلی بسیار کمتر است. مدیران رستوران با تغییر رفتار مشتریان می بایست استراتژی های خود را تغییر دهند و مطابق سلیقه مشتری رفتار کنند. طبق سلیقه مشتری، لازم است رستوران ها خدمات خود را از طریق فضای مجازی ارائه دهند و انتخاب حضوری بودن یا آنلاین بودن سفارشات را به مشتریان بسپارند.

سایت آنلاین رستوران

شعبه مجازی رستوران و کافه چه کاربردی دارد؟

امروزه مردم به جای گشتن در خیابان ها و یافتن رستوران موردعلاقه ی خود، در فضای مجازی و اینترنت می گردند و رستوران مورد علاقه ی خود را جستجو می کنند. شعبه مجازی به معنای ارائه خدمات به مشتریان از طریق اپلیکیشن یا سایت اختصاصی می باشد که تمام خدمات حضوری در آن قابل ارائه هستند. مشتریان با استفاده از نرم افزار می توانند به صورت آنلاین سفارش خود را ثبت نمایند و آن را درب منزل تحویل بگیرند، اما کیفیت ارائه خدمات دقیقا مانند بخش حضوری می باشد. به طورمثال، اگر در بخش حضوری رستوران از منو دیجیتال استفاده می کنید، می توانید همان منو را درشعبه مجازی رستوران قرار دهید و ارائه خدمات به مشتریان آنلاین همانند مشتریان حضوری صورت گیرد. زیرا نرم افزار ماپرا قابلیت اتصال به منوی دیجیتال را دارد و نیازی به طراحی منوی مجزا برای شعبه ی مجازی وجود ندارد.

مشاهده مطلب  فرم و سوالات نظرسنجی رستوران

مزیت های فروش آنلاین و شعبه مجازی

تحقیقات نشان می دهند سالانه 40 درصد از رستوران ها در کمتر از 5 سال شکست می خورند و تعطیل می شوند. باتوجه به اینکه برای راه اندازی رستوران سرمایه زیادی لازم است، در صورت کم بودن مشتریان و در معرض دید نبودن رستوران، احتمال بازگشت سرمایه پایین است و می تواند منجر به شکست شود. اما با راه اندازی شعبه مجازی و دیجیتال مارکتینگ می توان در بخش حضوری و غیر حضوری به صورت موازی فعالیت کرد. باتوجه به اینکه برخی مردم ترجیح می دهند غذای مورد علاقه ی خود را در خانه و جلوی تلویزیون میل کنند، بدیهی است که با ارائه خدمات به صورت آنلاین می توان توجه آنها را جلب نمود. این موضوع موجب افزایش مشتریان و بهبود درآمد می گردد. همچنین، شعبه مجازی رستوران یا کافه می تواند باعث کاهش هزینه ها شود، زیرا به فضای کمتری برای سالن غذاخوری نیاز است که طبیعتا هزینه ی دکور و لوازم آن کاهش چشمگیری خواهد داشت. علاوه براین، عملیات پرداخت و تراکنش های مالی از طریق شعبه مجازی بسیار آسان تر و سریع تر انجام می شوند که یکی از مهم ترین مزیت های فروش آنلاین محسوب می شود. دلیل آن هم وجود نرم افزار و اتصال آن به شعبه مجازی می باشد. در این صورت، شعبه ی مجازی مستقیما به صندوق متصل خواهد بود و مشتریان به صورت آنلاین قادر به پرداخت فاکتور خواهند بود.

استفاده از آمار در شعبه مجازی  

برای راه اندازی شعبه مجازی و فروش از طریق فضای مجازی قطعا لازم است داده و آمارهای فروش و مشتریان را بررسی نمایید. اصولا فعالیت های مجازی نیازمند استفاده از تکنولوژی هستند. به عنوان مدیر یک رستوران یا کافه، باید توجه داشته باشید که مشتریان شما عموما چه ویژگی هایی دارند؟ چه سلایقی دارند؟ چه مشتریانی سفارش غیرحضوری ثبت کرده اند؟ و غیره… با توجه به پاسخ این سوال ها می توان تصمیم گیری بهتری نیز انجام داد. اما چگونه می توان این آمار را بررسی نمود؟ نرم افزار فروش رستوران و کافه این امکان را به شما می دهد تا به صورت دوره ای گزارش های آماری و داده های مربوط به مشتریان را دریافت نمایید. با بررسی این گزارشات متوجه خواهید شد که روند فروش محصولات و سفارشات به چه صورت است. با این اقدام، می توانید شعبه مجازی رستوران را گسترده تر کنید، زیرا دیگر نیاز به انجام کارهای سخت و زمان بر نیست و می توانید وقت و انرژی خود را صرف پیشرفت و به روز رسانی نمایید. شرکت ماپرا ارائه دهنده جامع ترین نرم افزار فروش رستوران می باشد و کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات و رفع ابهامات در این زمینه هستند.

مشاهده مطلب  بهترین آهنگ‌های مخصوص کافه رستوران

رستوران آنلاین با منو دیجیتال

نتیجه گیری

در دنیای دیجیتال امروز، که مردم به دنبال انجام کارهای روزمره ی خود به صورت آنلاین هستند، صنعت رستوران نیز نیازمند تغییرات اساسی در زمینه بازاریابی و ارائه خدمات می باشد. زیرا مردم دیگر صف های طولانی برای گرفتن یک پرس غذا را تحمل نخواهند کرد و به دنبال تحویل سریع هستند. بسیاری از آنها ترجیح می دهند غذای خود را درکنار خانواده و در خانه ی خود میل کنند. به همین دلیل، شعبه مجازی به کمک رستوران داران می آید و دریافت و تحویل سفارشات غیرحضوری را آسان می نماید. فروش از طریق فضای مجازی به تنهایی می تواند دارای درآمد مناسبی باشد. در این مقاله تلاش کردیم تا مزیت های فروش از طریق فضای مجازی و اینترنت را به اشتراک بگذاریم.

امتیاز دادن به این نوشته post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا برای خرید نرم افزار رستوران و کافی شاپ از ما مشاوره بگیرید

ما در شبکه های اجتماعی دنبال کنید