Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

روش های رشد فروش رستوران با هوش مصنوعی !

افزایش فروش با هوش مصنوعی

فهرست مطالب

ممکن است با شنیدن موضوع استفاده ازهوش مصنوعی، این به ذهن شما برسد که منظورما استفاده از ربات های هوشمند در آشپزخانه رستوران ها به جای سرآشپز است. اما هوش مصنوعی همیشه به این پیچیدگی عمل نمی کند. استفاده از هوش مصنوعی به طرق مختلفی صورت می گیرد که در این مقاله آنها را نام می بریم. در واقع هوش مصنوعی دارای شاخه های مختلفی است، که برخی از آنها مانند روبات پیچیده هستند و برخی از آنها بسیار ساده و قابل استفاده برای عموم می باشند. دراین مقاله همراه ما باشید تا بیان کنیم که استفاده از هوش مصنوعی در صنعت کافه و رستوران داری چگونه می تواند باعث افزایش فروش و درآمد شود.

هوش مصنوعی چیست؟  

همانطور که در مقالات قبلی تعریف دقیق تری از هوش مصنوعی گفته شد، پیش از آنکه فواید هوش مصنوعی در صنعت رستوران را بیان کنیم، مجددا به تعریف هوش مصنوعی می پردازیم. هوش مصنوعی یا Artificial Intelligence درواقع ماشینی است که ذهن انسان را شبیه سازی می کند و برخی از عملکرد های مغز انسان را انجام می دهد. از هوش مصنوعی در زمینه های مختلفی همچون خودرو سازی، موتور جستجو یا نرم افزارها استفاده می شود.

 طریقه افزایش فروش با هوش مصنوعی

  1. افزایش سرعت

با استفاده از هوش مصنوعی در رستوران یا کافه سرعت عملکرد بیشتر خواهد شد. زیرا انجام کارها توسط انسان معمولا زمان بیشتری صرف می کند. بااستفاده از هوش مصنوعی کارهای کوچک و غیرمهم دیگر وقت شما را نمی گیرند و شما می توانید زمان و انرژی خود را صرف کارهای بزرگتر و مهم تر نمایید. دراین صورت قطعا فروش و درآمد شما نیز بیشتر خواهد شد. به طور مثال در زمان هایی که رستوران شلوغ است، استفاده از نرم افزار مناسب می تواند کارهای شما را سریع تر پیش ببرد، زیرا با صدور پیش فاکتور وانجام کارهای حسابداری دیگر نیازی به صرف وقت برای این کارها نیست.

افزایش فروش با هوش مصنوعی

  1. دقت بیشتر درعملکرد

معمولا درکارهایی که توسط انسان انجام می شود، نقص ها یا اشتباهاتی وجود دارد.  اما هوش مصنوعی درصد خطای بسیار پایینی دارد و شما می توانید مطمئن باشید که نقصی در عملکرد رستوران وجود ندارد. مثلا برخی اوقات ممکن است پیشخدمت هنگام ثبت سفارش در روزهای شلوغ دچار اشتباه شود و سفارش مشتری را دقیق ثبت نکند. که این موضوع موجب رنجش مشتری و بی اعتمادی او می شود و کاهش درآمد شما را به دنبال خواهد داشت. اما با استفاده از منو دیجیتال ، این امکان وجود دارد که مشتری بااستفاده از تلفن همراه خود یا لپ تاپ سفارش خود را دقیق ثبت نماید. دراین صورت دقت بیشتری در سفارش گیری وجود دارد و امکان خطای انسانی وجود ندارد که نتیجه آن رضایت مشتری و به نوعی بازاریابی بازگشتی است.

  1. خدمات هوشمند

با استفاده از هوش مصنوعی دررستوران یا کافه می توانید خدمات خود را هوشمندسازی کنید. امروزه با پیشرفت تکنولوژی در همه ی زمینه ها، بسیاری از مردم دیگر روش های سنتی ارائه خدمات را نمی پسندند و ترجیح می دهند که به هوش مصنوعی اعتماد کنند. شما هم با ارائه خدمات هوشمند حتما فروش رستوران خود را افزایش خواهید داد.

  1. شخصی سازی خدمات

همیشه ثابت شده است که ارتباط گرفتن با مشتریان و احترام به سلیقه ی آنها موجب موفقیت کسب وکار و افزایش درآمد می شود. با استفاده از هوش مصنوعی در رستوران یا کافه شما می توانید باشگاه مشتریان راه اندازی کنید. ازاین طریق می توانید با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. مشتریان از این کارشما حس خوبی می گیرند زیرا متوجه توجه شما به خودشان می شوند. به همین دلیل استفاده از هوش مصنوعی به ساده ترین شکل موجب بهبود درآمد و فروش شما خواهد شد.

  1. جمع آوری داده های مشتریان

هوش مصنوعی قابلیت جمع آوری و ذخیره ی داده های مشتریان را دارد. به همین دلیل شما می توانید با استفاده از آن فروش خود را پیش بینی کنید. یا حتی بررسی نمایید که مشتریان شما در چه مواقعی بیشتر می شود یا چه مواقعی کاهش فروش را شاهد بوده اید. این موضوع به کسب وکار و مدیریت شما کمک می کند تا نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنید و بااستفاده از این داده ها اقداماتی برای افزایش فروش خود انجام دهید.

  1. تحلیل داده ها

یکی از اقدامات مهمی که هوش مصنوعی قابلیت انجام آن را دارد، تحلیل داده ها می باشد. با استفاده از تحلیل داده های یک رستوران به راحتی می تواند فروش یا ضعف های رستوران را پیش بینی کرد. حتما شما هم نام استارباکس را شنیده اید. این کمپانی که بهترین قهوه را در سراسر جهان ارائه می دهد، یکی از موفق ترین کسب و کارهای جهان نیز می باشد. اما نمی توان به کارگیری هوش مصنوعی در چنین کسب و کاری را نادیده گرفت. استارباکس در قسمت های مختلف خود از هوش مصنوعی استفاده می کند. با این کار، هم میزان خطای انسانی را کاهش می دهد و هم موجب رضایت بیشتر مشتریان می شود. از آنجایی که این شرکت روزانه مشتریان بسیار زیادی دارد، خرابی دستگاه های قهوه ساز می تواند معضل بزرگی برای آن باشد. اما آنها این مشکل را بااستفاده از هوش مصنوعی حل کرده اند. به این صورت که دستگاه های قهوه ساز آنها به نوعی طراحی و ساخته شده است که هوش مصنوعی می تواند خرابی آنها را پیش بینی نماید، حتی در برخی موارد قابلیت تعمیر از راه دور نیز امکان پذیر می باشد. نمی توان تاثیر هوش مصنوعی در پیشرفت رستوران و کافه را نادیده گرفت، قطعا در آینده این موضوع مهم تر و حیاتی تر نیز خواهد شد.

  1. پاسخگویی به مشتریان

با استفاده از هوش مصنوعی دررستوران یا کافه، شما می توانید به صورت 24 ساعته و درتمام ایام هفته اپراتور پاسخگوی مشتریان داشته باشید. اگر مشتریان سوالی داشته باشند یا سفارشی داشته باشند از این طریق به راحتی می توانند کارهای خود را انجام دهند. واضح است که این موضوع موجب افزایش فروش شما می شود و مشتریان نیز از رستوران شما رضایت خواهند داشت.

  1. حفظ مشتریان

همانطور که در قسمت های قبلی گفتیم، استفاده از هوش مصنوعی ازهر جهت می تواند به افزایش فروش رستوران و کا فه ها کمک کند. با بهبود عملکرد رستوران بدیهی است که مشتریان ترغیب شوند تا دوباره به رستوران شما مراجعه کنند یا حتی شما را به افراد دیگر معرفی نمایند. بااستفاده از هوش مصنوعی خطا های انسانی کاهش می یابد، کارها سریعتر انجام می شود و در نتیجه مشتری رضایت بیشتری خواهد داشت. به این ترتیب شما مشتریان دائمی خود را دارید که همیشه به شما مراجعه می کنند و موجب افزایش اعتبار رستوران شما می شوند.

  1. رزرواسیون هوشمند

یکی از ویژگی های بهترین نرم افزار رستوران، رزرواسیون هوشمند می باشد که با استفاده از هوش مصنوعی انجام میگیرد. به این صورت که مشتریان می توانند بدون حضور در رستوران، میز مورد نظر خود را رزرو کنند یا حتی غذای مورد نظر خود را سفارش دهند و فاکتور دریافت کنند.

مشاهده مطلب  ترندهای برتر صنعت رستوران در سال 2023

رزرواسیون هوشمند رستوران

   10.کاهش هزینه ها

یکی از مهم ترین خواسته های مدیر رستوران یا هرکسب و کار دیگری، کاهش هزینه ها و افزایش درآمد می باشد. باید بگوییم که با استفاده از هوش مصنوعی هردو مورد قابل انجام است. بااستفاده از نرم افزار فروش در رستوران نیاز به افراد حرفه ای برای حسابداری یا صدور فاکتور ندارید. پس هزینه ی زیادی برای حقوق نیاز ندارید. برای سفارش گیری نیز با استفاده از منوی دیجیتال دیگر نیازی به پیشخدمت نیست. به این صورت شما می توانید از افراد کمتری استفاده نمایید و در هزینه های خود صرفه جویی نمایید.

نتیجه گیری

با ظهور تکنولوژی در دنیای امروز، تقریبا روزانه به طرق مختلفی درحال استفاده از تکنولوژی های مختلف هستیم. هوش مصنوعی نیز تکنولوژی نوظهوری است که در ابعاد مختلف از آن استفاده می شود. دراین مقاله ما استفاده از هوش مصنوعی در رستوران و کافه را بررسی کردیم تا به این موضوع پی ببریم که چگونه هوش مصنوعی موجب افزایش درآمد رستوران و موفقیت آن می شود. موفقیت یک کسب وکار به عوامل مختلفی بستگی دارد اما نمی توانیم تاثیرات هوش مصنوعی را نادیده بگیریم. پلتفرم ابری ماپرا، با نوین ترین الگوریتم های هوش مصنوعی و یادگیری، به عنوان کلیدی ترین المان در هر رستوران، کافی شاپ و فست فودی شناخته می شود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا برای خرید نرم افزار رستوران و کافی شاپ از ما مشاوره بگیرید

ما در شبکه های اجتماعی دنبال کنید