Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

نظرسنجی از مشتریان باعث افزایش رضایت میشود ؟

نظرسنجی از مشتریان

فهرست مطالب

همه ی افرادی که دارای کسب وکار موفق هستند قطعا می دانند که نگهداری مشتریان قبلی هزینه ی کمتری نسبت به یافتن مشتری جدید خواهد داشت. برای پیدا کردن مشتری جدید و تشریح و توضیح و ترغیب آنها باید زمان و انرژی زیادی صرف کرد. اما اگر برروی مشتریان فعلی خود متمرکز شوید قطعا زودتر به نتیجه خواهید رسید. به منظور نگهداری مشتریان فعلی، نیاز به اقدامات حرفه ای و موثر وجود دارد. اقداماتی که نظر مشتریان را بیش از قبل به خود جلب کنید و وفاداری آنها را نسبت به برند خود افزایش دهید. یکی ازاین اقدامات که تاثیر زیادی در جلب رضایت مشتریان دارد، نظرسنجی از آنهاست. در این مقاله درباره تاثیرات مثبت نظرسنجی از آنها بر میزان رضایتشان نکاتی را ذکر خواهیم کرد.

چرا نظرسنجی انجام دهیم؟

  1. یافتن نقاط ضعف

با انجام نظرسنجی و پرسش برخی سوالات کلیدی از مشتریان خود می توانید نقاط ضعف برند یا کسب وکارخود را بهتر بیابید. دراین صورت، حل مشکلات و کاستی ها در عملکرد شما راحت تر خواهد بود. با انجام این اقدام متوجه خواهید شد که اکثریت مشتریان شما چه توقعاتی دارند یا چه نیازهایی دارند که شما باید آنها را برطرف نمایید. دردنیای بازاریابی و نرم افزار فروش نیز این موارد صدق می کند. به این صورت که اگر شرکت سازنده ی نرم افزار کافه رستوران، برنامه ی خود را به مشتریان خود فروخته باشد، طی نظرسنجی های هدفمند باید بررسی نماید که آیا نرم افزار به خوبی کار می کند یا خیر. یا حتی منوی دیجیتال که آنها خریداری کرده اند چه مزیت ها و معایبی دارد. در صورت دریافتن این موارد، اگر مشتری با مشکلات سیستمی یا نرم افزاری مواجه شده باشد حتما بهتر می توان مشکل را رفع و عملکرد آن را بهتر کرد.

  1. وفاداری به مشتریان

همانطور که قبلا گفتیم، نگه داشتن مشتریان فعلی در مقایسه با یافتن مشتری جدید از اهمیت بیشتری برخوردار است. برای اینکه مشتریان فعلی را تبدیل به مشتری دائمی کنیم باید به او وفادار باشیم تا او نیز به برند ما وفادار باشد. با انجام نظرسنجی وفاداری خود را مشتری اثبات خواهیم کرد زیرا او متوجه خواهد شد که رضایت او برای ما اهمیت ویژه ای دارد و ما درتلاشیم تا عملکرد خود را بهبود بخشیم.

  1. افزایش درآمد

علاوه براینکه با نظرسنجی وفاداری خود را به مشتری ثابت می کنید، درآمد شرکت خود را نیز افزایش می دهید. چگونه؟ اینگونه که پس ازانجام یک نظرسنجی شما عملکرد خود و یا محصولات را ارتقا می بخشید تا به خواسته ی مشتریان به خوبی پاسخ دهید، به همین دلیل مشتریان شما نیز پس از دیدن این نتایج و بهبود کار شما حتما شما را به دیگران معرفی خواهند کرد و خودشان نیز مشتری دائمی شما درآینده خواهند شد. در چنین حالتی می توانید شاهد افزایش درآمد و سود خود باشید و مشتریان خود را نیز راضی نگه دارید.

مشاهده مطلب  تفاوت قیف فروش و کاریز فروش درچیست؟

نظرسنجی مشتریان

تنظیم اهداف جدید

با انجام نظرسنجی از مشتریان ممکن است به این نتیجه برسید که برخی از اهداف خود را تغییر دهید و به سوی آنها گام بردارید. با تغییر اهداف امکان بهبود کسب وکارشما فراهم خواهد شد. زیرا تمام اهداف در راستای رضایت مشتریان قرارخواهند گرفت. درنتیجه، شرکت شما موفقیت های بیشتری را بدست خواهد آورد.

شرکت هایی که از نظرسنجی استفاده می کنند

  • آمازون

بی شک شرکت آمازون یکی از بزرگترین شرکت های خرید و فروش لوازم در دنیا است که بسیار گسترده می باشد به طوری که هر وسیله ای که به ذهنتان خطور کند در سایت این شرکت خواهید یافت. این شرکت پس از هر خرید که مشتری انجام دهد نظر سنجی را ترتیب می دهد تا میزان رضایت مشتری از وسیله خریداری شده و خدمات و تحویل آن را مورد ارزیابی قراردهد. قطعا این اقدام در پیشرفت و موفقیت این شرکت بی تاثیر نیست.

نظرسنجی شرکت آمازون

  • نتفلیکس

شرکت نتفلیکس که بستری برای تماشای فیلم و سریال روز جهان می باشد نیزانجام نظرسنجی را در دستور کار خود قرارداده است. به طوری که پس از تماشای فیلم یا سریال از بیننده می خواهد تا نظرات خود را به اشتراک بگذارد و بیان کند آیا از کیفیت فیلم و ارائه خدمات این سایت راضی بوده است یا خیر. با انجام این اقدام مشتری حس خوبی خواهد داشت و متوجه خواهد شد که این شرکت در صدد بهبود کیفیت ارائه خدمات خود می باشد.

  • اسکایپ

شرکت اسکایپ که اولین و جامع ترین نرم افزارهای تماس صوتی و تصویری را ارائه می دهد و در سراسر جهان مشتریان زیادی دارد، به طور متداول از مشتریان خود نظرسنجی می کند تا مطمئن شود کفیت تماس آنها قابل قبول بوده است. از مشتریان راجع به کیفیت صدا یا تصویر حین تماس سوالاتی می کند و اگر مشکلی در ارتباط وجود داشته باشد آن را سریعا حل می کند.

کاربرد نظرسنجی چیست ؟

نظرسنجی از مشتریان یک ابزار قدرتمند در حوزه بازاریابی و مدیریت فروش است که به کسب و کارها این امکان را می‌دهد تا نظرات، تجربیات، و نیازهای مشتریان خود را به دقت جمع‌آوری کنند. این فرآیند اطلاعات ارزشمندی فراهم می‌کند که به بهبود محصولات یا خدمات، افزایش رضایت مشتریان، و افزایش بازدهی کسب و کار کمک می‌کند. با تحلیل نتایج نظرسنجی، سازمان‌ها می‌توانند به شناخت بهتری از نیازها و ترجیحات مشتریان دست یابند و به‌طور استراتژیک به اصلاحات در محصولات، خدمات، یا فرآیندهای خود بپردازند. به علاوه، این فعالیت می‌تواند ارتقاء ارتباط با مشتریان را تسهیل کند و به سازمان این امکان را بدهد که به نحو بهتری به نیازهای مشتریان پاسخ دهد و بازار خود را بهبود بخشد.

مشاهده مطلب  راهکارهای بهینه سازی هزینه‌ های نیروی کار

نظرسنجی را چگونه انجام دهیم؟

برای انجام نظرسنجی از مشتریان راه های زیادی وجود دارد. یکی از این راه ها نظرسنجی به صورت آنلاین می باشد که می توان با ارسال ایمیل، پیامک یا پرسشنامه آنلاین برای مشتری از آنها درخواست کرد که به آنها پاسخ دهند. اما راه ساده تر آن پرسشنامه ی کتبی می باشد که در گذشته نیز از آن استفاده می شد. اما این تنها در شرکت هایی قابل استفاده می باشد که مشتری مراجعه ی حضوری به آن داشته باشد، در غیراین صورت این گزینه کارآمد نخواهد بود. در متن پرسشنامه نیز سوالات متداولی وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد. سوالات نباید مبهم و نامعلوم باشند تا مشتری نتواند به طور واضح به آن پاسخ دهد. باید به طور شفاف و صریح در زمینه های مختلف سوالات را مطرح کرد. در برخی از مشاغل بهتر است از سوالات تشریحی نیز استفاده شود تا بتوان سوال را جامع تر مطرح کرد. همچنین، مشتری بتواند با توضیح و تشریح پاسخ خود، توقعات و خواسته های خود را صریح تر بیان کند.

نتیجه گیری

براساس تحقیقات فراوان کسانی که درحوزه کسب وکاروبازاریابی مشغول به کار هستند، می توان نتیجه گرفت که نظرسنجی از مشتریان باعث رضایت بیش از پیش آنها می گردد. اینکه بتوان مشتریان فعلی را تبدیل به مشتری دائمی نمود کار ساده ای نیست و نیاز به برخی اطلاعات دارد. یکی از کارهایی که دراین زمینه لازم است، انجام نظر سنجی و پرسش سوالاتی از آنها می باشد. نظرسنجی مزایای بسیاری دارد که دراین مقاله به طور مختصر به آنها پرداختیم. اما به طور کل باید بگوییم که نظر سنجی تاثیر مستقیمی بر بهبود وضعیت کسب وکار و افزایش درآمد شما دارد. دلایل آن را نیز به خوبی بیان کردیم. نظرسنجی به شما این امکان را می دهد تا ضعف های خود را برطرف سازید و برای بهتر شدن خود تلاش نمایید. به شما این امکان را می دهد تا متوجه خواسته های واقعی مشتریان خود شوید و برای دست یابی به آنها قدم به جلو بردارید. تمام این نکات بر بازدهی شرکت تاثیر گذار هستند و نباید از اهمیت آنها غافل شد.

امتیاز دادن به این نوشته post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا برای خرید نرم افزار رستوران و کافی شاپ از ما مشاوره بگیرید

ما در شبکه های اجتماعی دنبال کنید