Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

میزان تاثیر باشگاه مشتریان در جذب مشتری رستوران چقدر است؟

تاثیر باشگاه مشتریان در جذب مشتری رستوران

فهرست مطالب

امروزه صنعت کافه و رستوران‌‌داری، از پرطرفدارترین و پولسازترین صنایع است. سرمایه‌گزاران معمولا، با اطمینان و خیال راحت، پول خود را وارد این بازار کار می‌کنند. مهم‌ترین عاملی که در حفظ سرمایه شما نقش دارد، افزایش تعداد مشتریان است. باور قدیمی، بر این اساس بود که تنها با بالا بردن کیفیت مواد اولیه و داشتن یک سرآشپز حرفه‌ای، می‌توان کسب و کار رستورانی موفقی داشت.

گرچه این امر، امر بسیار مهمی در مشتری‌یابی است اما در دنیای پر تجملات امروزی و با پیشرفت تکنولوژی، روش‌های نوینی ابداع شده که با آگاهی از آن‌ها می‌توانید به یک رستوران بی‌رقیب تبدیل شوید.

در ادامه‌ی این مطلب، به راه‌های نوین جذب مشتری رستوران و حفظ مشتریان قدیمی خواهیم پرداخت. اگر در کسب و کار خود به کمک نیاز دارید، شما را با گروه ماپرا آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

جذب مشتری رستوران : قدم اول

المان‌های جذب مشتری رستوران، چندین دسته دارند. المان‌های بصری، شنیداری و روانی مهم‌ترین آن‌ها هستند. المان‌های بصری و شنیداری، مربوط به محیط رستوران شما می‌شوند. طراحی مناسب سازه، استفاده از رنگ‌های اشتهاآور، دکوراسیون مناسب، پوشش پرسنل و نوع موسیقی از عوامل تاثیرگذار جذب مشتری، به شمار می‌آیند.

مهم‌تر از موارد ذکر شده، المان‌های روانی هستند. انسان‌ها به طور ناخودآگاه، زمانی که از سرویس خدماتی‌ای بهره‌مند می‌شوند، دوست دارند که مهم باشند و احترامشان حفظ شود. بنابراین نوع رفتار با مشتریان رستوران و دادن پیشنهادات کوچک برای خوشحالی آن‌ها، از موارد مهم جذب مشتری خواهد بود.

به مثال‌های زیر توجه فرمایید:

  • رفتار صحیح پرسنل: به نسبت تعداد میزها و میانگین مشتریان رستوران خود، گارسون‌های حرفه‌ای استخدام کنید تا همیشه در دسترس باشند.
  • تفکیک محیط خانواده‌های همراه کودک: سعی کنید خانواده‌هایی که همراه کودک خود می‌آیند را نزدیک هم بگذارید. آن‌ها شرایط یکدیگر را درک می‌کنند و آرامش دیگر مشتریان رستوران نیز حفظ خواهد شد. آرامش محیط نقش مهمی در جذب مشتری رستوران دارد.
  • تجهیزات مناسب برای خدمات کودک: صندلی کودک جذاب، وسایل سرگرم‌کننده، منو کودک و یک هدیه کوچک کنار غذای کودکان، می‌تواند خانواده‌ها را از مشتریان اصلی شما کند.
  • جای پارک مناسب: جای پارک، یکی از دغدغه‌های اصلی مشتریان است. سعی کنید این مورد را برطرف کنید.
مشاهده مطلب  ٢۰ نکتۀ کاربردی که از مدیریت رستوران باید بدانید!!

استفاده از تکنولوژی و خدمات آنلاین در جذب مشتری

پیشرفت مداوم تکنولوژی، گاهی باعث شکست خوردن روش‌های قدیمی جذب مشتری رستوران می‌شود. وقتی که همه رقبا، در حال به‌روزرسانی ارائه خدمات خود هستند، شما نمی‌توانید تنها با حفظ کیفیت مشتریان رستوران خود را حفظ کنید.

استفاده از یک تکنولوژی هوشمند در رستوران شما، نشان‌دهنده آپدیت بودن و اهمیت دادن به مشتریان است. علاوه بر آن، می‌توانید نسل جدید را از طرفداران خود کنید. ماپرا جزء اولین نرم‍‌افزارهایی است که در جهت ارائه خدمات دیجیتالی فعالیت می‌کند، در ادامه به برخی از این خدمات اشاره می‌کنیم:

  • منو دیجیتال: با طراحی یک منو دیجیتال، نه تنها مشتریان خود را هیجان زده خواهید کرد بلکه به نیروی انسانی کمتری نیز نیاز دارید. مشتریان از طریق کلیک کردن بر یک صفحه، سفارش خود را به آشپزخانه ارسال می‌کنند. منو دیجیتال ماپرا یکی از بهترین گزینه ها است.
  • صدور فاکتور آنلاین: گاهی اوقات شلوغی رستوران، باعث کند شدن روند خدمت‌رسانی می‌شود. ممکن است برخی از مشتریان رستوران بیش از حد منتظر تسویه فاکتور شان بمانند. در این صورت علاوه بر نارضایتی مشتری، میز رستوران شما مدت زمان بیشتری اشغال می‌ماند. با نرم‌افزار ماپرا، ‌می‌توانید صدور فاکتور آنلاین را فعال کنید تا مشتریان به سرعت و به صورت آنلاین حساب خود را پرداخت کنند.
  • نرم‌افزار آنلاین رستوران: فروش آنلاین از بهترین روش‌های افزایش مشتری است. نرم افزار آنلاین امکاناتی نظیر رزرو آنلاین میز، سفارش غذا، پرداخت آنلاین را برای مشتریان رستوران شما فراهم می‌کند. نرم‌افزار ماپرا برای طراحی نرم‌افزار رستوران شما، آماده است.

 

تاثیر باشگاه مشتریان در رستوران

درست است که جذب مشتری رستوران‌ امری بسیار مهم است. اما در علم اقتصاد ثابت شده است که سود مشتری قدیمی وفادار از مشتریان جدید بیشتر خواهد بود. باشگاه مشتریان رستوران، مهم‌ترین عامل وفاداری مشتری است. تنها راه‌اندازی یک باشگاه مشتریان، نمی‌تواند برای کسب و کار شما سودآفرین باشد. برای مشاهده تاثیر باشگاه مشتریان در رستوران باید به نکات زیر توجه کنید:

  • ثبت‌نام راحت در باشگاه: اطلاعات شخصی زیادی از مشتری نگیرید.
  • پیشنهادات ویژه: مشتریان قدیمی شما باید تفاوت پیشنهادات باشگاه مشتریان با دیگران را حس کنند.
  • گرفتن امتیاز با بازی: می‌توانید با طراحی بازی در باشگاه مشتریان و دریافت تخفیف، مشتریان را به خرید دوباره و معرفی شما به دیگران ترغیب کنید.
  • حفظ ارتباط مداوم: با ارتباط همیشگی با مشتری، آن‌ها را از خدمات جدید و پیشرفت خود آگاه می‌سازید.
  • باشگاه مشتریان آنلاین: مردم به اندازه کافی کارت‌های متفاوتی در کیفشان دارند. طراحی یک باشگاه مشتریان آنلاین، از روش‌های اس‌ام‌اسی و ایمیلی بسیار بهتر است.
مشاهده مطلب  ترندهای برتر تجربه مشتری در سال 2022

ماپرا می‌تواند در زمینه ایجاد باشگاه مشتریان نیز به شما کمک کنید. فراموش نکنید جذب مشتری جدید از حفظ مشتریان گذشته، هزینه و دردسر بیشتری دارد. خدمات باشگاه مشتریان تاثیر بسیاری بر رونق بیزینس شما خواهد داشت.

 

حفظ وفاداری مشتری : قدم دوم

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، حفظ یک مشتری، مفیدتر از جذب مشتری جدید است. در بخش گذشته به تاثیر باشگاه مشتریان در رستوران و اهمیت آن پرداختیم. راه‌های دیگری نیز برای حفظ وفاداری مشتری وجود دارد، که در ادامه به برخی از آن‌ها می‌پردازیم:

  • سلیقه مشتریان همیشگی را فراموش نکنید. پیشنهاد جایی که می‌نشینند و یا غذایی که همیشه سفارش می‌دهند آن‌ها را بسیار سر ذوق می‌آورد.
  • به مشتریانی که برای بار چندم آمده‌اند، نوشیدنی یا دسر رایگان بدهید و از حسن انتخابشان تشکر کنید.
  • مشتریانی که جلسات کاری را در رستوران شما برگذار می‌کنند به خاطر بسپارید و میزبانی بی‌نقصی داشته باشید.
  • فراخوان دعوت در روزی خاص برای مشتریان ثابت خود ارسال کنید و با ارائه خدمات ویژه مثل موسیقی زنده، به آن‌ها احساس مهم بودن بدهید.

 

سخن آخر

تمام موارد ذکر شده، می‌تواند در رونق گرفتن رستوران شما تاثیرگذار باشد. در روزگار پردردسر امروزی، مردم به دنبال راحتی و آسایش هستند. با فراهم کردن شرایط آنلاین و ارائه خدمات دیجیتال، به راحتی پیشرفت خود را حس می‌کنید. نرم‌افزارهای آنلاین و طراحی آن‌ها نیاز به تخصص کارشناسان دارد. کسب و کار آنلاین خود را به ماپرا بسپارید تا به بهترین نحو برای شما اجرا کنند. با ورود به لینک‌های داده شده از خدمات و مشاوره رایگان ماپرا بهره‌مند شوید.

امتیاز دادن به این نوشته post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا برای خرید نرم افزار رستوران و کافی شاپ از ما مشاوره بگیرید

ما در شبکه های اجتماعی دنبال کنید