Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

نقش منو دیجیتال در صنعت رستوران چیست ؟

نقش منو دیجیتال در صنعت رستوران

فهرست مطالب

رستوران رفتن و گذراندن اوقات فراغت یکی از تفریحات جوانان و خانواده ها است. بسیاری از مردم از رفتن به کافی شاپ ها و رستوران ها لذت می برند، اما ظهور ویروس کرونا بر این رویه تاثیر زیادی گذاشت. از یک طرف رستوران ها به فکر چاره بودند و از طرف دیگر مردم بیشتر از هر زمانی دلتنگ غذای رستوران مورد علاقه خود می شدند. اینجا بود که نقش منو دیجیتال رستوران بیشتر پررنگ شد. در این مقاله به مزایای داشتن منو آنلاین می پردازیم و همچنین انواع مختلف آن را بررسی می کنیم.

با توسعه اینترنت و فناوری، آینده کسب و کارها تغییرات زیادی کرده است. رستوران های زیادی امروزه از منو های دیجیتال استفاده می کنند. دلایل مختلفی برای استفاده رستوران از منوی دیجیتالی وجود دارد. استفاده از فناوری بدون تماس در رستوران و کافه ها تا زمان همه‌گیری، کمتر مورد استقبال بود. منوها یکی از میکروبی ترین آیتم‌ها در یک رستوران به حساب می‌آیند، زیرا از دست‌های بسیاری عبور می‌کنند.

بعضی از رستوران ها در طول سال گذشته منو های یکبار مصرف را انتخاب کردند، اما این می تواند هزینه های ضایعات و عملیاتی را افزایش دهد. بسیاری از رستوران ها از پرداخت هزینه برای منو های کاغذی و تغییر مداوم آنها به دلیل تغییر هزینه ها خسته شده بودند. کدهای QR یک راه حل ارزان بود که به مشتریان اجازه می دهد تا کدها را با گوشی هوشمند خود اسکن تا منوها را مشاهده کنند و در برخی موارد نیز سفارش دهند.

به طور مثال، مکدونالد، مانند کل صنعت رستوران شاهد تحولات دیجیتال روزافزون بوده است. از زمانی که استیو ایستربروک در سال 2015 مدیر عامل این شرکت شد، مکدونالد در تلاش است تا یک مبتکر و پیشرو باشد. این رویه به دلیل این است که رشد فناوری و هوش مصنوعی به سمتی است که نحوه ارتباط مشتری با رستوران ها را تغییر دهد. اثرات این تغییرات مسما عمیق خواهد بود.

مزایای منوهای دیجیتالی چیست ؟

منو آنلاین نسخه دیجیتالی منوی رستوران است که از طریق کدهای QR  یا NFC در اختیار مشتریان شما قرار می گیرد. منوی انلاین تفاوت زیادی با منوهای قدیمی دارد. در اینجا قصد داریم برخی از مزایای آن را معرفی کنیم:

  • کاهش نیروی کار:

نیروی کار یکی از بزرگترین بخش های رستوران داری است. همچنین، از آنجایی که بیشتر مشاغل در صنعت رستوران داری دستمزد کمی دارند، فرسایش کارکنان بالاست. رقابت برای استخدام نیروی کار در زمان های تعطیلات و شلوغی دشوار و دستمزد ها بالاتر است. اینجاست که منو های دیجیتال به کمک می آیند. اگر فرآیند سفارش گرفتن یک رستوران دیجیتالی شود، تعداد کارکنان مورد نیاز برای راه اندازی یک رستوران به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

پرسنل رستوران

  • کاهش هزینه:

منو های دیجیتال ارزان تر و جذاب تر هستند. صفحه نمایش امکان نمایش تصاویر با وضوح بالا از مواد غذایی را فراهم می کند. همچنین تنها به یک تصویر محدود نیست و می تواند توضیحات و جزییات قسمت های منو را داشته باشد. از این رو اگر مشتری بخواهد در مورد جزییات یک منو بیشتر بداند، میتواند به راحتی به آن اطلاعات دسترسی داشته باشد. قیمت های منو رستوران نیز معمولا تغییر می کند. اگر رستورانی منو داشته باشد، می تواند ایتم ها را به راحتی حذف و اضافه کند و قیمت ها را بدون صرف هزینه زیاد برای چاپ دوباره، بروز رسانی کند. همچنین کاهش هزینه گارسون یا مهمان دار برای کافه ها و رستوران های بزرگ که همیشه باید چند نفر آماده در فضای کافه و رستوران حضور داشته باشند. این مزیت بسیار خوشایند رستوران ها و کافه ها است.

  • افزایش کارایی:

رستوران هایی که منوهای دیجیتالی را پیاده سازی کرده اند، اشتباهات کمتری را هنگام جمع آوری سفارش های مشتریان گزارش می کنند. همچنین، مشتریان ترجیح می دهند از منوهای دیجیتالی هنگام سفارش غذا استفاده کنند. فرآیند صحبت با کارمند پرمشغله و گفتن سفارش هم خسته کننده و هم وقت گیر است. همچنین، منوهای دیجیتال را می توان به چندین زبان ایجاد کرد.

  • افزایش درآمد:

بزرگترین مزیت داشتن منوی آنلاین، افزایش درآمد است. رستوران هایی که منو های دیجیتالی دارند فروش بالاتری را ثبت می کنند. فروش همه محصولات افزایش می یابد، به خصوص شیرینی و دسر ها! دلایل متعددی می تواند پشت این افزایش وجود داشته باشد. اولاً، مشتریان برای سفارش دسر روی دستگاه احساس گناه نمی‌کنند، زیرا دستگاه آنها را برای انتخاب‌هایشان قضاوت نمی‌کند. ثانیا، منوهای دیجیتال با هوش مصنوعی تغذیه می شوند. این بدان معنی است که آنها اطلاعات مربوط به مشتری را ذخیره می کنند. آنها همچنین اطلاعات مربوط به عوامل خارجی مانند آب و هوا و غیره را نیز ذخیره می کنند. بنابراین، می توانند در روزهای سرد، اقلامی مانند قهوه و چای را پیشنهاد کنند. این به منوها توانایی منحصر به فردی برای فروش بیشتر محصولات نسبت به یک رستوران سنتی می دهد.

  • دسترسی آسان به منو:

مشتری می تواند در هر زمان با اسکن کد QR روی هر میز به منو دسترسی داشته باشد. قبلاً خیلی سخت بود و پیشخدمت‌ها نمی‌توانستند به همه مشتری‌ها و درخواست‌هایشان به درستی برسند و مشتری را کاملاً راضی کنند، که ممکن بود بر شهرت رستوران یا کافی شاپ تأثیر بگذارد. حتی مشتری بعد از سفارش دادن امکان مشاهده منو برای اضافه کردن به سفارش خود را به راحتی دارد.

  • جمع آوری اطلاعات:

مزیت مهم دیگر منوهای دیجیتال در مقابل منوهای کلاسیک این است که مشتریان باید اطلاعات خود را وارد کنند که برای تبلیغات آینده بسیار مفید خواهد بود. همچنین به داده محور شدن رستوران بسیار کمک می کنند و به راحتی میتوانید از داده ها برای ارتقای کار خود استفاده کنید. حتی میتوانید با توجه به سفارش ها و علاقه مندی های قبلی مشتری، برای او پیشنهادهای مناسبی ارسال کنید.

انواع منوی دیجیتال

تبلت:

تبلت ها را می توان برای تسهیل در مرور و گرفتن سفارش برنامه ریزی کرد. از طرف دیگر، آنها همچنین می توانند برای دریافت پرداخت از مشتریان طراحی شوند. تبلت ها را می توان به میز وصل کرد یا در کانتر مرکزی در رستوران قرار داد.

 

مشاهده مطلب  ترندهای برتر تجربه مشتری در سال 2022

واقعیت مجازی:

منو های دیجیتالی وجود دارد که به مشتریان این امکان را می دهد تا یک نمایش سه بعدی از غذایی را که می خواهند سفارش دهند مشاهده کنند. این معمولاً در رستوران‌های عجیب و غریب اجرا می‌شود که مشتریان واقعاً در مورد آنچه که سفارش می‌دهند مطمئن نیستند. رستوران‌ها ادعا می‌کنند که منوهای واقعیت مجازی مشتریان را به آزمایش تشویق می‌کند و همچنین رضایت بیشتری را به دنبال دارد، زیرا مشتریان از آنچه که سفارش می‌دهند مطمئن هستند.

استند:

استند ها گونه پرمصرف و کم هزینه ترین نمونه منو های دیجیتال هستند. آن ها بر روی میزها قرار می‌گیرند و مشتری می تواند با اسکن توسط گوشی خود، منو را ببیند. این استند ها می توانند جنس ها و مدل های گوناگونی داشته باشند. به طور مثال در ماپرا شما می توانید منوی دیجیتالی به صورت ساده یا لمینت شده، ایستاده یا خوابیده و همچنین از جنس و طراحی خاص داشته باشید.

استند منو دیجیتال

تابلو های منو:

تابلوهای منو های دیجیتالی با تصاویری جذاب که به صورت استراتژیک در خارج از رستوران قرار گرفته اند، در مقایسه با منوی ایستا، دیگران را  بیشتر جذب می کنند. با افزودن لوگوها، رنگ ها و تصاویر، می توان منوهای دیجیتال را طوری طراحی کرد که ظاهری منسجم با سایر برندها ایجاد کند و در نتیجه ثبات برند را ارتقا دهد.

منوی دیجیتال ماپرا

تا پیش از این، هوشمندسازی فضای کافی شاپ ها و رستوران ها در کشور تنها با پرداخت هزینه بالایی برای خرید برد دیجیتال یا تبلت برای سفارش هر میز انجام می شد. به دلیل هزینه زیاد، طراحی فضای محدود و عدم وجود امکانات و قابلیت های مختلف در این روش ها، ماپرا محصولی جذاب، حرفه ای و در عین حال مقرون به صرفه تولید کرده است که مشتری می تواند با گوشی خود بدون نیاز به نصب نرم افزار از آن استفاده کند. منوی مجموعه، قیمت ها و توضیحات آن را به طور کامل مشاهده می کند و می تواند از آنجا سفارش داده، عضو باشگاه مشتریان شود و هزینه سفارش خود را به صورت آنلاین پرداخت کند. هدف از تولید این محصول هوشمند سازی کامل فضای کافی شاپ ها و رستوران های کشور است و منوی دیجیتال یکی از خدمات ماپرا برای کافه و رستوران ها است. به عبارتی محصول زیرمجموعه نرم افزار رستورانی است.

کسب و کار مدرن برای دوران مدرن

در این دوران مدرن، تکنولوژی بهترین تجهیزات برای کمک به رشد کسب و کار شماست. می توان گفت که فناوری بهترین دوست تجارت مدرن است. منوهای قدیمی خود را دور بریزید و از آنچه فناوری به شما ارائه می دهد استقبال کنید. میهمانان رستوران امروزی انتظار یک تجربه مشتری عالی را دارند و منوی دیجیتال حرفه ای به شما کمک می کند تا آن را ارائه دهید.

5/5 - (1 امتیاز)

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا برای خرید نرم افزار رستوران و کافی شاپ از ما مشاوره بگیرید

ما در شبکه های اجتماعی دنبال کنید