Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

منو دیجیتال نقطه عطف یک رستوران مدرن

منو دیجیتال رستوران مدرن

فهرست مطالب

در عصر حاضر بعضی رستوران‌ها با برخورداری از منو دیجیتال ، سعی در ارائه خدمات بهتر به مشتریان خود دارند. منو دیجیتال خطای پیشخدمت در هنگام پذیرش سفارش را به صفر می‌رساند. زمان انتظار مشتری را به حداقل ممکن نزدیک می‌کند. قابلیت پرداخت روی میز را فراهم می‌کند. از همه مهم تر ویژگی هایی در منو دیجیتال می توان بکار برد که در یک کاغذ با عنوان منوی کاغذی نمی توان گنجاند. همچنین جذابیت بصری بیشتری نسبت به منوکاغذی دارد. منو دیجیتال با نمایش تصاویر با کیفیت و اشتها‌آور، به انتخاب افراد جهت می‌دهد. در جهت اجرای درست این اصل، زیرساخت‌هایی مورد نیاز است. پیش از پرداختن به این ملزومات در ابتدا به تشریح نسبت مشتری و رستوران می‌پردازیم.

تجربه مشتری با شعبه مجازی

بار اول شعبه مجازی رستوران را امتحان ‌کنی؛. با منوی دیجیتال دیداری که تنوع بیشتر نسبت به منو کاغذی داراست . همچنین با وب سایت اختصاصی بهینه شده برای موتور های جستجوگر گوگل تجربه دلنشین تری را نسبت به حضور فیزیکی به مشتری القا می کنید.

با شعبه مجازی ماپرا پس از اینکه رستوران یا کافه مورد علاقه‌تان را انتخاب کردید اقدام به سفارش آنلاین از شعبه مجازی آن مجموعه نمایید. و حتی می توانید پس از سفارش تجربه خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

تجربه مشتری با مراجعه حضوری

فرض کنید که حضورا به همان رستوران بروید. علاوه بر در نظر گرفتن هزینه های رفت و امد و ترافیک و شلوغی شهر های بزرگی چون تهران مشکلات دیگری نیز به همراه دارد. از جمله شلوغی رستوران ها برای سفارش و پرداخت صورتحساب خود که با شعبه مجازی و سفارش آنلاین و همچنین پرداخت آنلاین برطرف می شود. در ساعت شلوغی و اوج کار رستوران محبوب‌تان که وارد آنجا می‌شوید کسی به استقبال شما نمی‌آید. صدای ازدحام و همهمه جایگزین موسیقی شنیدنی می‌شود. مدت زمان زیادی می‌گذرد تا پیشخدمتی بر سر میز شما ظاهر شود. و در پایان با تلخکامی تصمیم خود را می‌گیرید. دفعه ی بعدی در کار نخواهد بود. البته رعایت چند نکته ظریف توسط صاحبان این رستوران‌ها، از مواجهه با چنین مخاطراتی جلوگیری می‌شود.

نرم‌ افزار رستوران یا همان قلب تپنده‌ی سیستم

هر چه نرم‌افزار رستوران امکانات موثر بیشتری داشته باشد، شانس تعامل بهتر با مشتری را افزایش می‌دهد. آنچه که برای یک رستوران یا کافه اهمیت دارد، افزایش سودآوری است. برای رسیدن به این مهم، محاسبه‌ی درآمدها و هزینه‌های هر مجموعه امری ضروری است. موضوع انبارداری و کنترل موجودی در تخصیص هزینه‌ها بسیار تاثیرگذار است. برای بررسی بهای تمام شده، لزوم دسترسی به اطلاعات دقیق ثبت شده امری الزامی است. مبحث صندوق و حسابداری، هر دو باید در یک نرم‌افزار یکسان در دسترس شوند. در جهت ارائه خدمات بهتر، پرداخت روی میز و منو دیجیتال باید در نرم‌ افزار تعبیه شوند. یکی از رموز موفقیت، یکپارچگی شعبه حضوری و شعبه مجازی است. این اصل فقط در قالب یک سیستم هوشمند جامع به نام پلتفرم ابری فروش ماپرا رقم می‌خورد.

مشاهده مطلب  ١۰ راه تأمین مالی رستوران و کافه

مقایسه تجربه مشتری در شعبه مجازی و حضوری

کاربران وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌ها، بر این باورند که منوی محصولات در شعبه مجازی در قیاس با شعبه حضوری دارای ایراداتی است که این ایرادات با پلتفرم ابری فروش ماپرا کامل برطرف شده است. به طور مثال، بهترین غذا در وبسایت یک مجموعه خیلی سریع ناموجود می‌شود. حال آنکه شانس رسیدن به آن غذا در شعبه حضوری همچنان وجود دارد. این مساله برای مشتری آنلاین، امکان بدتر شدن هم دارد. پس از ثبت سفارش اینترنتی با کاربر تماس گرفته می‌شود؛ به علت عدم موجودی، سفارش وی کنسل یا با غذایی دیگر جایگزین می‌شود. اگر هر دو شعبه حضوری و غیرحضوری در زیرمجموعه‌ی نرم‌افزار رستوران ماپرا قرار بگیرند، چنین مشکلاتی رخ نمی‌دهند.

در بازار امروز، شعبه مجازی می‌تواند در حکم اولین مواجهه هر مشتری با هر رستوران باشد. چه بسا یک کاربر بارها به صورت اینترنتی، از یک مجموعه غذا سفارش بدهد ولی هیچ‌گاه قدم به رستوران یا کافه مورد نظر نگذارد. مشتری وفادار رستوران مذکور، از همه‌ی خدماتی که به وی ارائه شده، راضی است. او برای اولین بار تصمیم می‌گیرد که شعبه حضوری را نیز امتحان کند. در عمل با رستورانی مواجه می‌شود که خدمات مناسبی ارائه نمی‌کند. مشتری برای هر عملی باید در انتظاری طولانی مدت بماند. از لحظه پذیرش سفارش تا مرحله پرداخت، زمان او تلف می‌شود. حال آنکه برخورداری از یک منو دیجیتال برای ثبت سریع سفارش و امکان پرداخت روی میز، تمام نیاز‌های وی را برطرف می‌کنند. در صورت عدم توجه به نیاز مشتری، در بهترین سناریوی ممکن او در حد همان مشتری غیر حضوری باقی می‌ماند.

مشاهده مطلب  11 عادت طلایی تیم های موفق در تحول دیجیتال

منو دیجیتال نقطه عطف رستوران

باشگاه مشتریان

نرم‌افزار رستوران علاوه بر همه امکانات مطرح شده می‌تواند به یک بانک اطلاعاتی ارزشمند برای صاحبان کسب و کار تبدیل شود. نرم‌عدم برخورداری از این اطلاعات، امکان پیش‌بینی بازارهای آتی را فراهم می‌آورد. گنجینه‌ی ارزشمندی که می‌تواند از سطح موجودی انبار، بهای تمام‌ شده‌ی هر غذا، میزان فروش، ضرر و سودآوری مجموعه فراتر رود و به بررسی رفتار مشتری بپردازد. بر همین اساس می‌توان بین مشتریان تمایز قائل شد. درست در همین لحظه باشگاه مشتریان متولد می‌شود. رستورانی را در نظر بیاورید که علاوه بر استاندارد‌های لازم، امکان تعامل با مشتریان خود را نیز دارد.

اگر اطلاعات هر مشتری، به صورت اصولی در نرم‌افزار رستوران ثبت گردد، امکان بازگشت مشتری فراهم می‌شود. در جهت تعامل هوشمندانه با مشتری لازم است که برخوردی منحصربه‌فرد با وی انجام شود. از طریق پیامک تعامل با مشتری رقم می‌خورد. این پیام‌ها، باید برای شخص خود مشتری متمایز شده و ارسال شوند. ارسال پیامک‌های انبوه نتیجه‌ی خاصی در بر نخواهد داشت. این ارتباط به پاس خریدهای مشتری و وفاداری او، با ارائه امتیازاتی توسط رستوران شکل می‌گیرد. ارائه کدهای تخفیف به مناسبت تولد، چندمین خرید، کد معرف و… . در نهایت در کنار تبلیغات برای ایجاد بازار جدید، با حفظ مشتریان قدیمی، میزان سودآوری به شکل قابل توجهی افزایش می‌یابد.

سخن پایانی

در بازار امروز برخورداری از منو دیجیتال و راه‌اندازی شعبه مجازی از جمله ملزومات هر رستورانی به حساب می‌آیند. دیگر به عنوان یک امتیاز قلمداد نمی‌شوند. باید به آن‌ها به دید یک ضرورت نگریست. برای اثرگذاری هر چه بهتر، باید به دنبال ایجاد یکپارچگی بین شعبه مجازی و فیزیکی بود. برای ایجاد این یکپارچگی، نرم‌افزار رستوران باید به طور جامع و کاملی عمل کند. دسترسی مدیران شعب به نرم‌افزار از هرجا باید به سهولت امکان‌پذیر باشد. وجود ابزار‌های تحلیلی برای بررسی اطلاعات جمع‌آوری شده بسیار حیاتی است. نتیجه تحلیل مدیران، سرنوشت کسب و کارها را رقم می‌زند. با درنظر گرفتن همه این موارد پلتفرم ابری فروش ماپرا را به همه ی مدیران توصیه می کنیم. برای دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان مجموعه ماپرا تماس حاصل نمایید.

امتیاز دادن به این نوشته post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا برای خرید نرم افزار رستوران و کافی شاپ از ما مشاوره بگیرید

ما در شبکه های اجتماعی دنبال کنید