Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

منوی دیجیتال: 11 راز در افزایش فروش در کافی شاپ و رستوران

رازهای منو دیجیتال

فهرست مطالب

مگر منوی دیجیتال هم در افزایش فروش رستوران، کافه و فست فود تاثیر دارد؟ تحقیقات می گوید: 100 درصد! صبر کنید، نه هر منو دیجیتالی! اکثر مدیران رستوران به این می اندیشند که منو دیجیتال رستوران ابزاری برای کاهش هزینه های مصرف کاغذ و راحتی تغییر قیمت ها در شرایط اقتصادی فعلی است. اما این کارکرد اولیه و دم دستی منو دیجیتال است. با ما همراه باشید تا 11 راز منوی دیجیتال در افزایش فروش رستوران و کافی شاپ را برای شما فاش کنیم.

راز اول. وفاداری مشتریان

اکثر صاحب نظران و مدیران موفق رستوران بر این باورند که طعم خوب غذا، تنها دلیل وفاداری مشتریان نیست! آنها معتقدند طعم خوب غذا و نوشیدنی وظیفه ذاتی رستوران و کافی شاپ در ارائه خدمات محسوب می شود. آن هم در شرایطی که رقابت پیچیده تر شده و همه چیز کمی عجیبه!

مهمترین دلیل وفاداری مشتریان، تجربه خوب مشتری از زمان آشنایی با رستوران و کافه، ورود او، سرو غذا، امکانات و راحتی مشتری تا لحظه ترک رستوران است. یکی از پارامترهای راحتی مشتری، استفاده از منو دیجیتال است.

مشتری میخواهد راحت و سریع منوی رستوران را ببیند، سفارش غذا را ثبت کند و از گذران وقت در رستوران لذت ببرد. با منو دیجیتال، شما یکی از عوامل وفاداری مشتریان را پاسخ داده اید.

راز دوم. تصاویر جذاب غذا؛ سفارش بیشتر

در منوی دیجیتال، امکان گذاشتن تصاویر جذاب برای غذاها و نوشیدنی ها را دارید، درحالیکه منوی کاغذی چنین امکانی نداشت. اما در منو دیجیتال رستوران حرفه ای میتوانید چند تصویر جذاب برای غذا و نوشیدنی ثبت کنید. دیدن تصاویر خاص و جذاب منوی کافی شاپ یا منو رستوران شما، مشتری را ترغیب به سفارش بیشتر می کند. او با خود می گوید: “بذار این رو هم امتحان کنم”.

راز سوم. تابلو تبلیغات

بهترین منو دیجیتال صرفا صفحه ای برای قراردهی تصاویر غذا نیست! بهترین منوی دیجیتال، تابلو تبلیغات رستوران و کافه شما نیز هست. تصاویر متعدد از محل رستوران، یا تصاویر کمپین ها و رویدادها مانند مافیا یا تخفیف های هیجان انگیز، همین طور تصاویر غذای محبوب مشتریان میتواند در بنرهای تبلیغاتی منو دیجیتال شما نمایش داده شود. نمایش این بنرها همواره مشتریان بیشتری را جذب رستوران یا کافی شاپ شما می کند. پس طرح منو رستوران نیز مهم است!

راز چهارم. دیده شدن در گوگل

اگر هنوز هیچ ادرسی در گوگل برای رستوران و کافه شما نیست، بهتر است عجله کنید! هرچه زودتر رستوران و فست فود شما به درستی در گوگل شناخته شود، زودتر در صفحات اول گوگل خواهید بود. منوی آنلاین با دامنه اختصاصی به شما کمک می کند تا با برند رستوران خودتان در وب شناخته شوید.

سئو منوی دیجیتال نیز کمک می کند تا شما با منوها و نام رستوران یا فست فود خود در بالاترین رتبه گوگل قرار بگیرید.

مشاهده مطلب  استراتژی مکان رستوران: 7 عامل کلیدی تاثیر گزار

راز پنجم. تغییر تمپلیت منوی دیجیتال

شاید شما و مشتریانتان از یکنواختی منوی دیجیتال خسته شوند. بهتر است در نرم افزار منو دیجیتال به قابلیت تغییر تمپلیت مجهز باشید و به راحتی با کمترین کلیک و بدون دانش فنی بتوانید تمپلیت منو دیجیتال خود را تغییر دهید. تغییر تمپلیت منو دیجیتال از قابلیت های کلیدی محسوب می شود که باید در نظر داشته باشید.

راز ششم. تغییر زبان منو دیجیتال

با منو دیجیتال به راحتی میتوانید از زبان های خارجی برای منوی کافه، منوی رستوران یا منوی فست فود خود استفاده کنید و نیاز مشتریان خارجی یا توریست ها را پاسخ دهید. چنانچه در محلی قرار دارید که مشتریان خارجی به شما مراجعه می کند، توجه به نیاز طیف مختلف مشتریان، سفارش های بیشتری را روانه رستوران یا کافه شما خواهد کرد.

راز هفتم. سفارش غذا آنلاین

تا اینجا شما با فناوری همسو شدید و منوی کاغذی را تبدیل به منوی دیجیتالی کرده اید. گام دوم این است که برای افزایش بیشتر فروش و سودآوری باید از منوی دیجیتال آنلاین استفاده کنید. یعنی منو دیجیتال شما قابلیت تعامل با مشتری را داشته باشد. در این بخش، و بخش های زیر به قابلیت های تعاملی منو دیجیتال اشاره می کنیم.

یکی از کاربردهای مهم منو دیجیتال، قابلیت سفارش آنلاین غذا است. چنانچه این قابلیت برای منوی رستوران شما فعال باشد، شعبه مجازی دارید که مشتری می تواند از طریق آن سفارش غذا را ثبت کند. سفارش آنلاین غذا در داخل رستوران یا کافه شما یعنی زحمت کمتر سالندار یا هزینه کمتر برای گارسون و سفارش آنلاین غذا از خانه مشتری یعنی فروش بیشتر.

برای اینکه سفارش های آنلاین غذا و سفارش های حضوری رستوران را سریع و منظم پیگیری کنید، کافیست به نرم افزار ابری و یکپارچه ماپرا مجهز باشید. در ماپرا همه سفارش یکجا به صندوقدار یا سالندار نمایش داده می شود و به راحتی قابل تفکیک نیز می باشد. همین طور، زمان ثبت سفارش ها مشخص است تا حواستان به رضایت مشتری و تجربه خوب او نیز باشد.

راز هشتم. پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین منو دیجیتالی، دردسر حمل پوز برای سفارش آنلاین غذا را کم می کند. همین طور، با خواسته مشتریان آنلاین سازگار است. اگر به تنها نرم افزار ابری و یکپارچه رستوران و کافی شاپ مجهز باشید، انواع پرداخت های مشتری (پرداخت کارتی، پرداخت نقدی، پرداخت درگاه اینترنتی و پرداخت آنلاین) را به راحتی و با یک کلیک مدیریت می کنید.

پس از پرداخت مشتری به نظرسنجی انلاین متصل می شوید. نظرات مشتریان با نرم افزار نظرسنجی منطبق با فاکتور انلاین نه تنها به بهبود خدمات رستوران شما کمک می کند، بلکه در مهندسی منو رستوران، تبلیغات منوهای محبوب، کاهش هزینه برای نخریدن مواد اولیه غذاهای غیرمحبوب، و افزایش فروش و سودآوری رستوران تاثیر بسزایی دارد.

مشاهده مطلب  ساختار و وظایف مدیر منابع انسانی رستوران + چارت سازمانی

راز نهم. رزرواسیون

بعضی روزها ممکن است رستوران یا کافی شاپ و فست فود شما شلوغ باشد، برای ایجاد تجربه بهتر برای مشتری و همین طور از دست ندادن سفارش مشتریان، در کنار استفاده از قابلیت سفارش انلاین غذا می توانید از رزرواسیون در منو دیجیتال بهره مند شوید. حتی گاهی سیاست شما این است که نشستن در بخشی از فضای رستوران بدون رزرو میز امکان پذیر نباشد!

نرم افزار رزرواسیون ماپرا این امکان را می دهد که مشتری از طریق همان منوی رستوران بتواند میز خود را در زمان دلخواد رزرو کند.

راز دهم. تحلیل رفتار مشتری

شما تا این بخش، به منوی دیجیتال با سفارش انلاین و پرداخت روی میز مجهز شده اید. گام سوم، بهره مندی از داده و سرمایه ای است که تاکنون بدست آورده اید. برای طی کردن این گام، نیاز دارید تا ابزار هوش مصنوعی برای تحلیل رفتار مشتریان، دسته بندی مشتریان  و نمایش گزارش ها به طور کارآمد و البته ساده در نرم افزار برای شما وجود داشته باشد.

دسته بندی مشتریان طبق الگوریتم های هوش مصنوعی به شما کمک می کند تا هر سیاستی را طبق سلیقه مشتریان درنظر بگیرید و از یک نسخه برای همه استفاده نکنید. با این روش، مشتری شما نیز خوشحال تر است، چون شما به او اهمیت ویژه ای داده اید.

راز یازدهم. باشگاه مشتریان و بازگشت مشتری

اگر ده راز قبلی را در منوی دیجیتال رستوران یا کافه خود فعال کرده اید، میتوانید از سلیقه مشتریان، نظرات مشتریان، و سایر داده ها در باشگاه مشتریان کافه رستوران

 

برای بازگشت مشتریان استفاده کنید. اینجا نقطه ای است که شما می توانید تا 77% هزینه ها را کاهش دهید و تا 300% افزایش فروش تجربه کنید.

باشگاه مشتریان ماپرا به انواع راهکارهای بازاریابی بازگشتی مجهز است تا شما غذاهای محبوب و کمپین های جذاب رستوران خود را به اطلاع مشتریان دلخواه خود برسانید. همین طور می توانید از قابلیت کارت اعتباری الکترونیک، کیف پول مشتریان، و رویدادهای مناسبتی در ماپرا برای افزایش فروش رستوران خود بهره مند شوید.

جمع بندی

رستوران های پیشرو دیگر به منوی دیجیتال به عنوان جایگزین منوی کاغذی نگاه نمی کنند. آنها یک قدم رو به جلو برداشته و از منو دیجیتال برای افزایش فروش و سودآوری رستوران و کافی شاپ خود بهره مند می شوند. در این مقاله، 11 راز منوی دیجیتال در افزایش رستوران و کافه را مطرح کردیم که شما به عنوان مدیر موفق رستوران یا فست فود و کافه باید از آنها آگاه باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان ماپرا تماس بگیرید یا از طریق سایت ماپرا به نشانی mupra.ir درخواست خود را ثبت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا برای خرید نرم افزار رستوران و کافی شاپ از ما مشاوره بگیرید

ما در شبکه های اجتماعی دنبال کنید