Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

مدیریت مالی چیست؟

مدیریت مالی

فهرست مطالب

بسیاری از افراد آرزوی افتتاح رستوران را دارند. اما در حقیقت، رستوران یکی از سخت ترین صنایع شناخته می شود و دارای چارچوب های پیچیده ای می باشد. یکی از مهم ترین چالش های آن، مدیریت مالی می باشد که برخی از مدیران رستوران توان انجام آن را ندارند. حتی بهترین و محبوب ترین رستوران ها بدون داشتن مدیریت مالی مناسب ممکن است دچار ضررهای مالی و شکست شوند. اما خبر خوب اینکه، با استفاده از راهکارها و ابزار مناسب، هر مدیری می تواند مدیریت مالی مفیدی در رستوران انجام دهد و سوددهی خوبی برای رستوران رقم بزند. درادامه مطالب، شرکت ماپرا قصد دارد نکات و راهکارهای مفیدی جهت مدیریت مالی مفید در اختیار شما قرار دهد. این نکات به شما کمک می کنند تا مسائل مالی رستوران را اداره کنید، رستوران را به سوددهی برسانید، و هدف های مالی طولانی مدت برای رستوران تعیین کنید. پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

مدیریت مالی چیست؟

مدیریت مالی در واقع به معنای برنامه ریزی، سازماندهی، کنترل و نظارت بر منابع مالی می باشد که در جهت دستیابی به اهداف رستوران و سوددهی مناسب انجام می شود. درحقیقت، مدیریت مالی روشی برای کنترل فعالیت های مالی مانند تهیه سرمایه، حسابداری، پرداخت، ارزیابی ریسک مالی و تمام مسائل مرتبط با پول و اعتبار می باشد. برای انجام تمام این موارد و پیاده سازی مدیریت مالی مناسب، فراهم کردن شرایط و ابزار مورد نیاز ضروری است. در ادامه به اهمیت این موضوع و طریقه انجام آن می پردازیم.

نرم افزار مدیریت مالی

چرا مدیریت مالی اهمیت دارد؟

فرقی نمی کند رستوران کوچک باشد یا بزرگ، نوپا باشد یا قدیمی، درصورت نداشتن مدیریت مالی مناسب، احتمال ضرر مالی و شکست رستوران وجود دارد. زیرا نداشتن مدیریت مالی، موجب کاهش سوددهی و نداشتن تعادل بین درآمد و هزینه ها می شود. دراین صورت، زیاد طول نخواهد کشید تا رستوران دچار ضرر شود، که دراین صورت احتمال بازگشت سرمایه نیز وجود نخواهد داشت. نمی توان اهمیت مدیریت مالی را نادیده گرفت، خصوصا در صنعت رستوران که نیاز به ساماندهی مالی به شدت وجود دارد. در ادامه بیان می کنیم که نرم افزار فروش ماپرا چگونه موجب حل این مسائل می شود.

مشاهده مطلب  راهنمای بهداشت محیط رستوران

مدیریت مالی آسان و حرفه ای رستوران با گزارش های ماپرا

  1. پرداخت حقوق و دستمزد

باتوجه به اینکه رستوران کارکنان زیادی دارد، پرداخت حقوق و مزایا آن ها می تواند فرایند حسابداری و مدیریت مالی را پیچیده کند. داشتن نرم افزار جامعی که سیستم مدیریت مالی داشته باشد این مشکل را برطرف می کند. مدیران رستوران می توانند هزینه پرداخت شده به پرسنل را در بخش هزینه ها اضافه کنند و در زمان حسابرسی در قسمت گزارش های مالی مشاهده نمایند.

  1. انبارداری پیشرفته

درصنعت رستوران، اطلاع از موجودی مواد اولیه اهمیت بالایی دارد. درواقع، مواد اولیه بخشی از سرمایه هستند که نباید هدررفت داشته باشند. انبارداری یکی از مزیت هایی مهم نرم افزار رستورانی می باشد که با استفاده از آن به راحتی می توان موجودی مواداولیه یا ابزارهای انبار را مشاهده کرد. همچنین، این آمار به صورت دقیق ارائه می شوند و احتمال بروز خطا در ارائه گزارش های انبار وجود نخواهد داشت.

مدیریت مالی پیشرفته

  1. گزارش های مالی به صورت دوره ای

قطعا، ارائه گزارش مالی به صورت دوره ای و دقیق می تواند تاثیرات شگفت انگیزی در حوزه مدیریت مالی داشته باشد. زیرا در این صورت، نیازی به درخواست گزارش توسط کارکنان نیست و طبیعتا احتمال بروز خطا در گزارشات وجود نخواهد داشت. در نرم افزارفروش ماپرا، بیش از 11 نوع گزارش مالی وجود دارد که مدیران رستوران باتوجه به نیاز خود و روش های مدیریت مالی، می توانند از این گزارش ها بهره ببرند. با استفاده از گزارش های مالی ماپرا متوجه تغییرات در حوزه مالی و سوددهی رستوران خواهید شد. این نرم افزار به شما این امکان را می دهد تا نظارت جامع و دقیقی بر مسائل رستوران داشته باشید و موضوعی را از قلم نیاندازید.

  1. حسابداری و پردازش صورتحساب

در روش های سنتی و قدیمی، حسابدار به صورت دستی پردازش حسابداری را انجام می داد. اما با پیشرفت تکنولوژی و با ظهور نرم افزار فروش، دیگر نیازی به استخدام حسابدار حرفه ای وجود ندارد. نرم افزار ماپرا دارای قابلیت حسابداری، پردازش صورتحساب، اتصال میزها به صندوق می باشد. به این معنا که تمام اقدامات مرتبط با حسابداری از قبیل صدور فاکتور و پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و غیره را به صورت دقیق انجام می دهد. قابلیت پرداخت روی میز نیز وجود دارد، به این صورت که با ارائه منو دیجیتال به مشتریان می توانید پرداخت را برای آنها آسان تر نمایید. با استفاده از آن، مشتریان می توانند با اسکن بارکد، فاکتور خود را پرداخت نمایند و به صندوق مراجعه نکنند. بنابراین، مشتریان رضایت بیشتری خواهند داشت، زیرا زمان معطلی برای پرداخت در صندوق نخواهند داشت. همچنین، پرداخت راحت تر و سریع تر انجام خواهد شد.

  1. تفکیک حساب بانکی، صندوق، تنخواه

نرم افزار فروش ماپرا به شما این امکان را می دهد تا کانال های مالی خود را تفکیک نمایید و دسته بندی برای گزارش ها درنظر بگیرید. می توانید برای مدیریت مالی بهتر، حساب های بانکی، صندوق و میزان تنخواه را به صورت مجزا طبقه بندی نمایید و گزارش های مربوط به آن ها را نیز به صورت تفکیک شده دریافت نمایید. در این صورت محاسبه سود، زیان، مخارج و هزینه ها راحت تر خواهد بود. نرم افزار فروش می تواند جایگزین چند نیروی انسانی باشد و تمام مسائل مرتبط مالی را به صورت هم زمان انجام دهد.

مشاهده مطلب  منوی دیجیتال: 11 راز در افزایش فروش در کافی شاپ و رستوران

 

مدیریت مالی پیشرفته

نتیجه گیری

عدم وجود مدیریت مالی مناسب در رستوران می تواند عواقب جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد. زیرا درصورت شکست مالی و بروز ضررهای فراوان، امکان جبران وجود نخواهد داشت. مدیریت مالی مفید نیز نیازمند دانش کافی و استفاده از ابزارها و تکنیک های مناسب می باشد. دراین مطالب تلاش کردیم تا اهمیت مدیریت مالی را بیان کنیم و فواید استفاده از نرم افزار ماپرا را به اشتراک بگذاریم. شرکت ماپرا ارائه دهنده جامع ترین نرم افزار فروش می باشد که تمام ابزارهای لازم برای مدیریت مالی را در اختیار شما قرار می دهد و مسیر پیشرفت رستوران را هموارتر می نماید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا برای خرید نرم افزار رستوران و کافی شاپ از ما مشاوره بگیرید

ما در شبکه های اجتماعی دنبال کنید