Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

سوالات مهم فرم نظر سنجی رستوران

نظرسنجی کافه رستوران

فهرست مطالب

از دیر باز تعامل با مشتریان و تحلیل نظرات آنان برای کسب و کار های مختلف از جمله رستوران ها از نظر برند سازی و جلب رضایت مشتری اهمیت داشته است. استفاده از فرم نظر سنجی، یک روش مستقیم و بی واسطه میان مدیران و مشتری است. در بسیاری از کسب و کار ها، از این روش برای جمع آوری نظرات مشتریان استفاده می شود. اما آنچه که در خصوص یک فرم نظرسنجی اهمیت دارد، انتخاب حرفه ای سوالات است که بتواند به تمامی جوانب بپردازد و برای مشتری ساده و قابل فهم باشد. رعایت نکات روانشناسی در طراحی فرم اهمیت بسیار زیادی دارد. رعایت این نکات باعث می شود مشتری با انگیزه کافی به سوالات جواب دهد.

 اگر شما هم مدیریت یک رستوران را بر عهده دارید، به احتمال زیاد نحوه طراحی فرم نظر سنجی حرفه ای از مشتریان، تحلیل نظرات و … از دغدغه های شماست. اگر به دنبال سوالات مهم فرم نظر سنجی رستوران هستید و به نمونه سوالات نظر سنجی نیاز دارید، با ماپرا، اولین نرم افزار رستورانی مجهز به پرداخت روی میز، همراه باشید…

اهمیت نظرسنجی در بازاریابی

قبل از این که در خصوص نحوه طراحی سوالات فرم نظر سنجی صحبت کنیم، بهتر است به این نکته بپردازیم که برای جمع آوری نظرات باید در مشتری جهت تکمیل فرم انگیزه ایجاد کنید. عوامل زیادی می توانند در انگیزه مشتری برای مشارکت تاثیر داشته باشند برای مثال ظاهر فرم، تعداد سوالات، تستی بودن یا تشریحی بودن فرم، زمان ارائه فرم و … همگی از مواردی هستند که باید مورد توجه قرار دهید. فراموش نکنید معمولا مشتری ها تمایلی به تکمیل فرم های طولانی و پیچیده ندارند.

یکی از رایج ترین راه ها برای ایجاد انگیزه در مشتری جهت تکمیل فرم نظر سنجی، دادن امتیاز به مشارکت کنندگان، در باشگاه مشتریان رستوران است. اگر هنوز برای رستوران خود باشگاه مشتریان تشکیل نداده اید می توانید از ماپرا کمک بگیرید. با ماپرا می توانید باشگاه مشتریان رستوران را در مدت زمان کوتاهی به صورت کاملا حرفه ای تشکیل دهید. باشگاه مشتریان اهمیت زیادی در وفادارسازی مشتریان و برندسازی دارد. فراموش نکنید هزینه بازاریابی برای مشتری جدید بسیار بیشتر از مشتری قدیمی است. بنابراین باید حداکثر تلاش خود را برای حفظ مشتری های فعلی بکنید. از این منظر می توان گفت داشتن باشگاه مشتریان، می تواند به کاهش هزینه های بازاریابی کمک کند.

مشاهده مطلب  بهترین آهنگ‌های مخصوص کافه رستوران

 

نمونه سوالات فرم نظر سنجی

یکی از مهم ترین نکات در طراحی فرم نظر سنجی، جامع بودن آن است. اگر برای یک رستوران فرم نظر سنجی طراحی می کنید، و می خواهید یک فرم جامع داشته باشید، باید خود را جای مشتری بگذارید و سوالات را از تمامی جوانب از آشنایی با رستوران تا پرداخت صورت حساب طراحی کنید. سوالات را به نحوی طراحی کنید که نظرات مشتریان بتوانند به شما در تصمیم گیری های آتی کمک کنند.

 برای مثال به نمونه سوالات فرم نظر سنجی پیشنهاد شده در زیر توجه کنید:

چگونه با رستوران ما آشنا شده اید؟ یا از نظر شما تبلیغات و ادعاها با واقعیت منطبق بوده است؟

قراردادن این سوالات در فرم نظرسنجی، از این منظر اهمیت دارد که شما می توانید در آینده برای انتخاب شیوه تبلیغ به آنها استناد کنید و شیوه های موثرتر را انتخاب کنید. سوالات دیگر می توانند موارد زیر باشند:

  • آیا فضا و دکوراسیون رستوران مورد پسند شماست؟
  • آیا تنوع منو و نحوه معرفی غذاهای قابل سرو مناسب است؟
  • آیا قیمت گذاری از نظر مشتری مطلوب است؟
  • آیا مدت زمان انتظار تا آماده شدن غذا مطلوب است؟
  • کیفیت و طعم غذا چگونه است؟ آیا از شیوه پرداخت صورت حساب رضایت دارید؟
  • آیا مشتری از خدمات باشگاه مشتریان رضایت دارد؟

سوالات فرم نظر سنجی  بر حسب خدمات رستوران می توانند بیشتر باشند. برای مثال اگر سفارش برای غذای بیرون بر دارید، می توانید در خصوص کیفیت این خدمت نیز سوالاتی را در نظرسنجی طراحی کنید.

ابزارهای دیجیتالی و فرم نظرسنجی!

بدون شک برای افزایش مشارکت مشتریان در نظرسنجی، تسهیل نظرسنجی اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل استفاده از فرم نظر سنجی آنلاین و دیجیتالی می تواند زمینه تسهیل و افزایش مشارکت مشتریان را فراهم آورد. مشتریان می توانند بسیار سریع و در مدت زمان کوتاهی یک فرم دیجیتالی را تکمیل نمایند.

امروز اغلب رستوران ها برای رفاه بیشتر مشتریان، از منوی دیجیتال استفاده می کنند. اگر شما هم از کاربران منو دیجیتال هستید، بدون شک تاکنون متوجه شده اید روز به روز تمایل مشتریان برای استفاده از امکانات دیجیتالی بیشتر می شود. اگر تاکنون از منو دیجیتال استفاده نکرده اید، می توانید با ماپرا یک منو حرفه ای دیجیتالی داشته باشید.

مشاهده مطلب  داده محوری؛ راهکار مطمئن افزایش اطمینان به آینده !

اطلاعات حاصل از فرم نظرسنجی را تحلیل کنید!

انجام نظرسنجی می تواند تعاملات شما با مشتریان را بهبود ببخشید. به همین دلیل گفته می شود تعامل و نظرسنجی با مشتری از جمله اقدامات مهم در برند سازی و جلب رضایت مشتریان است. اما آنچه که از انجام نظرسنجی مهم تر است، تحلیل نتایج نظر سنجی است.

شما باید بتوانید اطلاعات حاصل از فرم نظر سنجی را تحلیل کنید و از اطلاعات تحلیل شده برای تصمیم گیری های آتی استفاده نمایید. استفاده از ابزارهای دیجیتال به شما کمک می کند تا راحت تر اطلاعات جمع آوری شده از نظرسنجی ها را تحلیل کنید. همچنین می توانید از ابزارهایی دیجیتالی برای تحلیل های حرفه ای تر کمک بگیرید.

 

معرفی ماپرا اولین نرم افزار تخصصی رستورانی

بدون شک یک رستوران برای جلب رضایت مشتریان خود و برای رقابت با دیگر رستوران ها، نیاز به ابزارهای دیجیتال دارد. از طرفی طراحی نرم افزار و اپلیکیشن های اختصاصی برای رستوران ها سنگین خواهد بود. از این رو ماپرا این نیاز را شناسایی نموده و اولین نرم افزار تخصصی رستورانی را طراحی نموده است. رستوران ها می توانند از این نرم افزار برای مجهز نمودن رستوران خود به ابزارها و امکانات دیجیتالی همچون  فاکتور آنلاین رستوران، منوی دیجیتال، داشتن فرم های نظرسنجی دیجیتال، تشکیل باشگاه مشتریان و … استفاده نمایند. ماپرا اولین پلتفرم نرم افزاری است که مجهز به پرداخت روی میز است. بنابراین مشتری می تواند با استفاده از این ابزار بدون مراجعه به صندوق، صورت حساب خود را به راحتی پرداخت نماید.

ماپرا راهکارهای دیجیتالی و نرم افزاری را به رستوران ها معرفی می نماید تا بتوانند با مدیریت حرفه ای رستوران خود، حداکثر رضایت مشتریان را جلب نمایند. اگر شما هم به دنبال ارائه خدمات مدرن و تامین رفاه حداکثری مشتریان و قدرت گرفتن برند خود هستید، می توانید از نرم افزار ماپرا استفاده کنید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا برای خرید نرم افزار رستوران و کافی شاپ از ما مشاوره بگیرید

ما در شبکه های اجتماعی دنبال کنید