Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

ساخت اولین رستوران درمتاورس (Metaverse) + آموزش عملی

ساخت رستوران در متاورس

فهرست مطالب

با پیشرفت تکنولوژی مفهوم ها و عبارات تازه ای به دنیای امروزاضافه شده اند که ممکن است برخی افراد از آنها بی اطلاع باشند. اما اگر شما صاحب کسب وکار هستید بهتر است تا اطلاعات خود درزمینه فناوری را بالا ببرید تا به پیشرفت خود و کسب وکارتان کمک کنید. متاورس یکی از این مفهوم ها است که امروزه در حال رشد می باشد و مردم درحال شناختن آن هستند. ما هم دراین مقاله تصمیم داریم تا طریقه ساخت رستوران درمتاورس را آموزش دهیم و با مفاهیم مرتبط با آن آشنا شویم.

متاورس چیست؟

متاورس Metaverse ازدوکلمه ی متا Meta به معنای فراتر و Universe یونیورس به معنای جهان می باشد. درواقع می توانیم آن را به عنوان فراترازجهان ترجمه کنیم. متاورس را می توانیم واقعیت مجازی تصورکنیم که به صورت سه بعدی وجود دارد. اولین باردرسال 1992 نیل استفنسون درکتاب سقوط برفی از مفهوم متاورس استفده کرد که به منظور واقعیت مجازی بود. متاورس دارای آیتم های مختلف است که مشترک با دنیای واقعی هستند. متاورس را می توان یکی از جدیدترین فناوری های دنیای امروز دانست. به همین دلیل فروشگاه ها و برندهای بزرگ به دنبال افتتاح شعبه ی مجازی خود درمتاورس هستند تا موفقیت های خود را افزایش دهند و کسب وکار خود را جهانی کنند. درادامه مطالب مفهوم های مهم درزمینه متاورس را توضیح و تشریح خواهیم کرد.

مزیت حضور برند درمتاورس

ممکن است ساخت شعبه مجازی درمتاورس از نظر برخی افراد بیهوده به نظر برسد. اما درحقیقت اینطور نیست. حضور یک برند درمتاورس مزیت هایی دارد که به آن خواهیم پرداخت. دیده شدن نام یک برند یا حضورشعبه ی مجازی آن درمتاورس موجب دیده شدن بیشتر این برند و شناخته شدن آن می شود. به همین دلیل می توان گفت که حضور در متاورس موجب محبوبیت بیشتر و مشهورشدن می شود که این می تواند مزیت بزرگی برای هرکسب وکاری محسوب شود. درتمام دنیا نیزبرخی از برند های معروف دنیا به دنبال این موضوع هستند. مک دونالد یکی از اولین برندهایی است که شعبه خود را درمتاورس راه اندازی کرده است. رستوران ها می توانند ازاین طریق برند خود را به تمام دنیا معرفی نمایند.

چرا رستوران ها باید درمتاورس حضورداشته باشند؟

رئیس کمیته فناوری بخش آمریکای FCSI بیان کرده است که: من فکر می کنم هنوز کمی زود است که بگوییم متاورس چقدرسریع برصنعت رستوران و خدمات غذایی به طورکلی تاثیر می گذارد. همانطور که درقسمت قبلی گفتیم حضور یک برند می تواند به شناخته شدن آن کمک کند. حال باید بدانیم مزیت حضوررستوران ها در متاورس چیست؟ درمقاله قبلی مفهوم آشپزخانه شبح یا آشپزخانه ابری را به طور مفصل توضیح دادیم. این امکان درمتاورس وجود دارد که علاوه برتحویل غذای مجازی، درواقعیت رستوران ها بتوانند به مشتریان خود سرویس دهی نمایند. دراین صورت آشپزخانه های شبح می توانند دراین زمینه فعالیت داشته باشند و سفارشات مربوط به متاورس را دردنیای واقعی تهیه و تحویل دهند، جالب است که حتی می توانند فاکتورفروش صادر کنند. این موضوع موجب دیده شدن آنها و گسترش کسب وکارشان نیز خواهد شد.

مفاهیم مهم درمتاورس

به طورکلی در متاورس مهم است که سه مفهوم را قبل از آموزش بدانیم:

  1. حضورPresence : درواقع امکان حضور درمتاورس و فعالیت درآن را می توان جزئی از مفهوم حضور دانست.
  2. تعامل پذیری Interoperability: اینکه درمتاورس بتوانیم از مقصدی به مقصد دیگر برویم و تمام آیتم های مجازی جمع آوری شده را نیز به همراه داشته باشیم را مفهوم تعامل پذیری می نامیم.
  3. استاندارد Standardization: قابلیت تعامل پذیری بین پلتفرم ها و سرویس های مختلف و قابلیت استفاده گسترده درسراسر دنیا را می توان مفهوم استاندارد تلقی نمود.
مشاهده مطلب  ‌روش های حسابداری رستوران + نکات کاربردی

ان اف تی چیست؟

Non Fungible Token که به اختصار به آن NFT می گویند به معنای توکن غیرقابل تعویض می باشد. درواقع ان اف تی نوعی ارز دیجیتال رمزنگاری شده محسوب می شود که مالکیت یک شی یا اثر درفضای بلاکچین را اثبات می کند. می توان ان اف تی را بخشی از رمز ارز اتریوم دانست. از جمله کاربردهای مهم آن را می توان بازی های کارتی یا فضای متاورس دانست.

وب 3.0 چیست؟

وب 3.0 یا نسل سوم وب یک نسل جدید از وب می باشد که توسط هیچ مقام مرکزی کنترل نمی شود. این نسل از وب با تمرکز بر مفهوم ماشینی از داده ها یک وب داده محور و معنایی ارائه می دهد. حرکت از وب 2.0 به وب 3.0 به کندی و بدون آگاهی عموم مردم درحال انجام می باشد. درموضوع متاورس حتما با این مفهوم روبرو خواهیم شد بنابراین لازم دانستیم تا آن را به اختصار تشریح دهیم. برنامه های وب 3.0 ظاهر وکاربردی مشابه با برنامه های وب 2.0  دارند اما ساختار آنها اساسا متفاوت است. درحقیقت، هدف وب 3.0  ایجاد سایت های هوشمندتر، متصل و بازتر است.

آموزش ساخت رستوران درمتاورس

با صحبت درمورد ساخت رستوران درمتاورس نیازی نیست به آینده برویم و از برنامه های آینده ی جهان سخن بگوییم. درزمان حال ما شاهد ساخت رستوران در فضای متاورس هستیم که ممکن است عموم مردم از آنها بی خبر باشند. برند رستورانهای زنجیره ای Chipotle در آمریکا یکی از اولین برندهایی است که در متاورس برای بازیکنان بازی Roblox رستورانی را ایجاد کرده است تا بتوانند درآنجا غذای مورد علاقه ی خود را سفارش دهند. حتی امکان عضویت درباشگاه مشتریان نیز دراین فضا وجود دارد. شرکت مک دونالد نیز یکی دیگر از صنایع غذایی آمریکا می باشد که چندی پیش در فضای متاورس رستوران ایجاد کرده است تا مردم بتوانند غذا سفارش دهند و درمحل خود آن را تحویل بگیرند. این امکان نیز وجود دارد تا افراد به رستوران مجازی درمتاورس رجوع کنند و کد تخفیف یا فاکتورفروش را دریافت نمایند. اما سوال اینجاست که چگونه می توان رستوران در متاورس را ساخت؟ درابتدا کافیست تا به سایت  Decentraland مراجعه نمایید. بهتر است این کار را با استفاده از وی پی ان مناسب انجام دهید. بدون استفاده از وی پی ان هم امکان ورود وجود دارد اما ممکن است مشکلاتی را به وجود آورد. پس ابتدا وی پی ان را فعال نموده سپس این سایت را جستجو نمایید. با ورود به این فضا می توانید محل مورد نظر خود را انتخاب نمایید و آن را بخرید. واحد خرید وفروش درمتاورس مانا می باشد البته با اتریوم نیز خریدوفروش امکان پذیر می باشد. پس از خرید زمین لازم است تا لوازم مورد نیاز برای یک رستوران مجازی را از همین بستر تهیه نمایید. این لوازم که به صورت ان اف تی درمتاورس دردسترس هستند نیز قابل خریداری می باشند. باخرید انها، مالکیت این ان اف تی ها فقط مخصوص شما خواهد بود و متعلق به رستوران شما می باشد. ان اف تی ها که توکن های غیرقابل تعویض هستند مختص شما خواهند بود و امکان سودآوری برای شما دارند. با ساخت رستوران مجازی در متاورس این امکان برای رستوران شما وجود دارد تا بیشتر دیده شود و شناخته شود. همچنین، خرید املاک و مستغلات در متاورس نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود که بی شک سودآوری خوبی هم خواهد داشت.

مشاهده مطلب  رازهای طراحی لوگو رستوران

برای ساخت رستوران در دنیای متاورس همچون دنیای واقعی نیاز به مکانی برای احداث هست. برای خرید زمین در متاورس سایت های زیادی وجود دارد. ماپرا در این مقاله سایت دیسنترالند و سندباکس را پیشنهاد می کند. پس از ورود به سایت و ثبت نام، به بخش Market Place مراجعه کنید.

سایت متاورس

در این بخش با با کلیک برروی زمین (Land) می توانید لیستی از زمین هایی که برای فروش گذاشته شده اند را ببینید طبق تصویر زیر:

خرید زمین در متاورس

در کنار این زمین فیلتر هایی مشاهده می کنید که برای تصمیم گیری بهتر مشتری تعبیه شده است. به عنوان مثال می توانید متراژ زمین یا محدوده قیمتی را مشخص نمائید. با مشاهده مشخصات هر زمین می توانید روی انتخابتان کلیک کنید. در این صفحه اطلاعات بیشتری از زمین می توانید مشاهده کنید.

 

با کلیک برروی دکمه ی Bid می توانید زمین را خریداری نمائید. زمین های متاورس را فقط می توانید با ارز مانا و اتریوم خریداری نمائید. پس قبل از خرید باید کیف پول ارز دیجیتالی داشته باشید که از یکی از این ارز ها پشتیبانی کند. پس از خرید زمین باید المان های داخل رستوران را در قالب NFT تهیه نمائید. در اوایل مقاله تعریف NFT گفته شد، حال قصد آموزش خرید ان اف تی را در این مقاله داریم.

سایت OpenSea یکی از معتبرترین سایت های خرید NFT است. ابتدا وارد سایت OpenSea شوید.

خرید nft از opensea


پس از ورود به سایت با جستجوی دسته بندی رستوران می توانید همه ی لوازم رستوران را تهیه کنید و آن ها را به زمین خود در متاورس منتقل کرده و به جایگذاری آن ها بپردازید.

نتیجه گیری

شرکت فیس بوک که یکی از بزرگترین شرکت های مرتبط با تکنولوژی محسوب می شود اخیرا نام خود را به متا تغییر داده است. از همین موضوع می توانیم متوجه شویم که جهان در حال حرکت به سمت چه چیزی می باشد. جهان امروز درحال حرکت به سوی دنیای مجازی یا واقعیت مجازی می باشد. متاورس این امکان را به افراد می دهد تا در دنیای مجازی سرمایه گذاری کنند، خرید کنند، تفریح کنند و تمام کارهایی را که دردنیای واقعی می توان انجام داد را درآنجا عملی کنند. با غیر حضوری شدن صنایع غذایی درواقع جهت حرکت تمام کسب وکارها نیز تغییر یافت. دراین مقاله درزمینه ساخت رستوران درمتاورس توضیحاتی را ارائه کردیم. شما هم می توانید با ساخت رستوران درمتاورس شعبه مجازی خود را افتتاح نمایید و از مزایای آن استفاده نمایید.

 

امتیاز دادن به این نوشته post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا برای خرید نرم افزار رستوران و کافی شاپ از ما مشاوره بگیرید

ما در شبکه های اجتماعی دنبال کنید