Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

بهترین راهکار طراحی سایت سفارش آنلاین غذا

راهکار طراحی سایت سفارش آنلاین غذا

فهرست مطالب

شاید تا قبل از بحران کرونا، کسب و کارها به اهمیت فروشگاه های آنلاین و خرید و فروش بر بسترهای اینترنتی و یا استفاده از ابزارهایی مثل منو دیجیتال واقف نبودند. اما با ظهور پاندمی کرونا، همه مدیران و صاحبان کسب و کارها، دریافتند که چقدر خرید و فروش آنلاین مهم و موثر است. اصناف و اقشار مختلف در حوزه صنعت و اقتصاد، متوجه شدند که عرضه محصولات و خدمات بر بسترهای آنلاین، نه تنها برای آنها ضرری ندارد، بلکه بسیار هم سودده است. چرا که می‌توانند در گستره وسیع تر و به اندازه کل ایران، به فروش محصولات و خدمات خود بپردازند. این مسئله، مخصوصاً برای کافی شاپ ها، رستوران ها و فست‌‎فودها نیز بسیار مهم تر است. جالب است بدانید که برخی از فست‌فودها و رستوران ها و مجموعه های تولید غذا که به جز روش های سنتی و معمول، از بستر اینترنت نیز در دوران کرونا استفاده کردند، فروش چند برابری را تجربه کردند.

سفارش آنلاین غذا

سایت‌های سفارش غذا، وب‌سایت‌هایی هستند که امکان سفارش آنلاین غذا از رستوران‌ها و فروشگاه‌های مختلف را به مشتریان فراهم می‌کنند. این سایت‌ها اغلب مجموعه‌ای گسترده از رستوران‌ها و فروشگاه‌های غذایی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند و به آن‌ها امکان می‌دهند تا غذا یا محصولات مورد نظر خود را از این رستوران‌ها و فروشگاه‌ها انتخاب کرده و سفارش دهند. این سرویس‌ها معمولاً با ارائه گزینه‌های پرداخت آنلاین و تحویل موثر و سریع سفارشات، به راحتی و سرعت بیشتری به مشتریان خدمت می‌کنند.

طراحی سایت سفارش آنلاین غذا با ماپرا

 توجه به فروش محصولات و خدمات حتی اگر بحران کرونا نیز وجود نداشت، باز هم اتفاق می افتاد. چرا که مردم ایران (مانند خیلی از کشورهای دنیا) از تکنولوژی های مختلف در حوزه خرید و فروش استقبال کردند. این موضوع از آغاز دهه 90 خورشیدی رشد کرد و فروشگاه های اینترنتی از همان زمان مورد توجه مردم قرار گرفتند.

با این تفاسیر لازم است که کسب و کارهایی مانند رستوران ها و فست فودها، با ایجاد سایت یا اپلیکیشن، خدمات خود را به صورت آنلاین به مشتریان ارائه بدهند. امروزه خیلی از افراد برای تهیه غذا، ابتدا در اپلیکیشن ها یا سایت های مختلف به بررسی خوراکی های مختلف می پردازند. به همین دلیل طراحی یک سایت اینترنتی رستوران و فست فود اهمیت بسیار زیادی برای مدیران و صاحبان کسب و کارهای این حوزه دارد.

جالب است بدانید که برای طراحی سایت سایت رستوران و فست فود به جز بحث هاست و دامنه، مهمترین مولفه، قالب آن است. قالب یک سایت باید علاوه بر زیبا و جذاب بودن، متناسب با محتوای سایت باشد. به همین دلیل رنگ هایی که در این قبیل سایت ها باید استفاده شوند، لازم است متناسب با دنیای خوراکی ها باشند.  البته این کار بر عهده برنامه نویسان و متخصصین  UX و UI است که در هنگام طراحی سایت، حتما به این مولفه ها دقت خواهند کرد.این فرایند پیچیده و تخصصی را به ماپرا بسپارید. با ماپرا به سادگی شعبه مجازی خود را تاسیس کنید.

مشاهده مطلب  روش ثبت موقعیت کافه رستوران در لوکیشن گوگل !

کافی شاپ ها از چه پالت رنگی برای سایت خود استفاده کنند؟

وقتی که طراحی سایت کافی شاپ را در دستور کار خود قرار می دهید، باید از ابزارهای مختلفی استفاده کنید که به تجربه کاربری مشتریان کمک کند. این ابزارها باید بتوانند در کمترین زمان ممکن، نیاز مشتری را برطرف کنند. مثلاً منوی دیجیتال، از اصلی ترین مولفه ها در هنگام طراحی سایت کافی شاپ است. کافی شاپ ها میبایست با توجه به تم رنگی دکوراسیون خود پالت رنگی سایت خود را سفارشی سازی نمایند.

 یک کاربر قبل از هر کاری در یک سایت کافی شاپ قصد دارد از طریق منو، به فیلد خوراکی مدنظر خود برسد. به عبارت دیگر باید منوی سایت، به گونه ای باشد که کاربر بتواند با کمترین تعداد کلیک یا حداقل لمس صفحه نمایش (سه یا 4 بار) غذا یا خوراکی مدنظر خود را سفارش بدهد.  به جز این موضوع، فاکتور آنلاین رستوران یا قسمتی تحت عنوان باشگاه مشتریان رستوران نیز، جزو شاخص‌هایی است که باید در منوی سایت های مربوط به سفارش آنلاین غذا، کافی شاپ ها، رستوران ها و … قرار بگیرد. در نظر داشته باشید که مخاطبان یا کاربران، حتما به قسمت باشگاه مشتریان مراجعه می‌کنند و نظرات و دیدگاه‌های آنها را مورد بررسی قرار می دهند.

از طرف دیگر، یک مشتری سایت کافی شاپ انتظار دارد که فاکتور او، به صورت آنلاین و با جزئیات دقیق در کمترین زمان ممکن نمایش داده شود. هر کدام از این نکات تشریح شده، اگر به هر دلیلی در هنگام طراحی سایت کافی شاپ مورد توجه قرار نگیرد، اعتماد کاربر و مشتری از بین می رود. امروزه خیلی از رستوران ها و مجموعه های تهیه غذا، نرم افزار اختصاصی خود را دارند.  نرم افزارها به دلیل اینکه امکانات بیشتری نسبت به یک وبسایت به مشتری می دهند، بیشتر مورد توجه کاربران قرار می گیرند.

طراحی سایت سفارش آنلاین غذا

 با توجه به این تفاسیر، لازم است که در هنگام طراحی طراحی سایت سفارش آنلاین غذا، ابزارهای مهم و تاثیرگذار را در نظر داشته باشید. یک مشتری یا کاربر، زمانی نام و برند یک سایت را در ذهن می سپارد که بتواند از ابزارهای آن استفاده کند. به عبارت دیگر اگر یک کاربر (که حتی ممکن است مشتری هم نباشد) نیازی برطرف کردید، مطمئن باشید که نام سایت شما در ذهن او حک خواهد شد و چه بسا مشتری شما هم بشود! در غیر اینصورت، صرفاً طراحی سایت سفارش آنلاین غذا که فقط غذاها و قیمت آن ها را نشان بدهد، نمی تواند تضمین کننده جذب مشتری باشد.

مشاهده مطلب  بهترین فودکورت های تهران

مسلماً آشنایی با نیازهای مشتری و طراحی یک سایت، نیاز به تجربه و تحلیل درست رفتارها و نیازهای مشتری دارد. مدیران خیلی از کسب و کارها (مثل رستوران ها و کافی شاپ ها)  انتظار دارند که یک منو دیجیتال مناسب برای رستوران و کافه آنها وجود داشته باشد. در اینجا بهترین کار، استفاده از سایت ماپرا است. ما در مجموعه ماپرا سعی می‌کنیم که با استفاده از متخصصین مجرب و حرفه ای، نرم افزارها و سایت های مجهز به ابزارهایی مانند پرداخت روی میز، شعبه مجازی و … را در اختیار کاربران قرار دهیم. نرم افزار رستوران، کافه، شعبه مجازی، باشگاه مشتریان و … جزء اصلی ترین خدماتی است که ما به عنوان برترین ارائه دهنده ابزارهای منوی دیجیتال، برای اصناف مختلف از جمله رستوران ها، کافه ها، هتل ها و … تهیه می کنیم. از ویژگی های مجموعه ماپرا می توان به آپدیت نامحدود قیمت، جزئیات منو، فراخوان گارسون‌ها، نمایش تصاویر با کیفیت، یکپارچه سازی نرم افزار صندوق و … اشاره کرد.

هدف ما این است که به کسب و کارهایی که قصد دارند در مدت زمان کمی، با استفاده از ابزارهای اینترنتی، حجم فروش محصولات و خدمات خود را افزایش دهند، کمک کنیم. مسلما اگر از ابزارها و ویژگی های مجموعه ماپرا استفاده کنید، زمان و هزینه کمتری را برای ارتقای سطح خدمات خود صرف خواهید کرد.

بهترین سایت آشپزی

یکی از بهترین سایت‌های آشپزی که مورد توجه بسیاری از علاقمندان به آشپزی قرار گرفته است، سایت “نوش جان” می‌باشد. این سایت با ارائه مجموعه‌ای گسترده از دستورهای غذایی، ویدیوهای آموزشی، نکات و ترفندهای مفید آشپزی، و همچنین مقالات متنوع مرتبط با آشپزی، توانسته است جایگاه ویژه‌ای در میان افراد علاقه‌مند به آشپزی برای خود ایجاد کند. از آنجا که این سایت به‌روز و جذاب بوده و اطلاعات آن به‌طور مداوم به‌روزرسانی می‌شود، برای افرادی که علاقه‌مند به یادگیری و آشنایی با دستورهای غذایی جدید هستند، منبعی ارزشمند است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا برای خرید نرم افزار رستوران و کافی شاپ از ما مشاوره بگیرید

ما در شبکه های اجتماعی دنبال کنید