Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

راهکارهای کلیدی افزایش فروش آنلاین با شعبه مجازی

راهکارهای افزایش فروش آنلاین

فهرست مطالب

اهمیت وجود شعبه مجازی را تمامی کسب و کارها در زمان‌های خاصی مانند همه گیری کرونا تجربه کردند. آن دسته از صاحبان کار که پیشتر فروش آنلاین خود را فعال کرده بودند، طی این دوران آن را تقویت کردند و گسترش دادند. دیگران هم که فقط در فکر ارتقا و گسترش فروشگاه‌های فیزیکی خود بودند، لزوم وجود فروشگاه آنلاین را تجربه کردند. در این مقاله از مجلۀ ماپرا می‌خواهیم با هم ببینیم که چه راهکارهایی به افزایش فروش در شعبه مجازی منجر می‌شود. با ما همراه باشید.

نقش شعبه مجازی در کسب و کار شما چیست؟

وجود اینترنت و وابستگی و استفادۀ روز افزون آن در زندگی مردم انکار ناپذیر است. خرید آنلاین نیز از این جریان دور نبوده و این نوع از خرید در زندگی بسیاری از مردم جای خود را تثبیت کرده است. حالا رویکرد شما به عنوان صاحب کسب و کار در این مورد چیست؟ آیا برای فروش محصولات و خدمات خود از این بستر گسترده و رو به پیش استفاده می‌کنید؟ آیا از اهمیت وجود شعبه‌ای از فروشگاه خود در دریای بیکران اینترنت آگاه هستید؟ ممکن است شما در سال‌های اخیر با راه اندازی صفحۀ اینستاگرام و معرفی کالاهای خود، گامی کوچک را در این زمینه برداشته باشید، اما صحبت ما بر سر چیزی بزرگتر، سودآورتر و بسیار حرفه‌ای‌تر است.

شعبه مجازی دقیقاً مانند یک نسخۀ آنلاین از کسب وکار شماست. این شعبه یک وبسایت است که شما محصولات خود را در آن معرفی و عرضه می‌کنید. مشتریان نیز با توجه به نیاز خود شما را می‌یابند و کالای مورد نیاز خود را خریداری می‌کنند. هیچ محدودیت زمانی و مکانی برای خرید وجود ندارد و مشتریان در هر کجای کشور که باشند و در هر زمان، فقط با یک دستگاه هوشمند می‌توانند خرید خود را انجام دهند. کالاها با تنوع بسیار بالایی در پیش چشمان مشتریان خودنمایی می‌کنند و تنها با لمس صفحۀ گوشی یا در لپ تاپ در هر ساعت از شبانه روز قابل مشاهده‌اند. مشتری‌ها اگر از کالاها و خدمات فروشگاه مجازی شما راضی باشند، هم خودشان دوباره بازمی‌گردند و هم شما را به آشنایان خود معرفی می‌کنند.

شعبه مجازی یک نقش بسیار مهم در توسعه و پیشرفت کسب و کارها دارد. با توجه به پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات، ایجاد یک حضور قوی در فضای مجازی به‌عنوان یک شعبه مجازی، به کسب و کار امکان می‌دهد تا به دسترسی و ارتباط بیشتر با مشتریان بپردازد. این شعبه مجازی می‌تواند به عنوان یک ابزار ارتباطی فعال با مشتریان، پلتفرمی برای اطلاع‌رسانی درباره محصولات و خدمات، و فضایی برای ایجاد ارتباطات برندی مؤثر عمل کند. از طریق شبکه‌های اجتماعی، وب‌سایت، یا اپلیکیشن‌های مخصوص، شرکت‌ها می‌توانند اطلاعات، تخفیف‌ها، و اخبار جدید را به مخاطبان خود منتقل کرده و تعامل بیشتری با آن‌ها داشته باشند. این راهکار باعث افزایش شناخت برند، افزایش فروش، و ارتقاء رضایت مشتریان می‌شود.

حضور یک فروشگاه آنلاین برای مشتریان مزایای بسیار دارد. فروشگاهی که کالاهای مورد نیاز را به زیبایی هر چه تمام‌تر و با مشخصات کامل معرفی کرده، پاسخگوی پرسش‌های آنهاست، سیستم پرداخت راحت و ایمن دارد و فاکتور آنلاین معتبر صادر می‌کند و در کوتاهترین زمان ممکن کالای خریداری شده را به دست آنها می‌رساند، بدون شک یک روش خرید آسان، مقرون به صرفه از نظر زمانی و اقتصادی است. وجود شعبه مجازی برای صاحبان کسب و کار نیز می‌تواند مزایای بسیاری داشته باشد که در ادامه به مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد.

مشاهده مطلب  شعبه مجازی خود را با این 5 تکنیک UI/UX زیبا کنید!

افزایش فروش با شعبه مجازی ماپرا

داشتن شعبه مجازی چه مزایا و منافعی برای شما خواهد داشت؟

     وجود شعبه مجازی برای هر نوع کسب و کار می‌تواند مزیت‌ها و منفعت‌های زیادی داشته باشد. این مزایا عبارتند از:

  • شعبه مجازی یک فروشگاه اختصاصی آنلاین برای شماست. بدون هیچ دغدغه‌ای برای کمبود مکان و چیدمان فیزیکی کالاهایتان، تصاویر یا ویدیوهای آنها را با بهترین کیفیت و توضیحات لازم به نمایش بگذارید. دیگر نیازی به خرید یا اجارۀ مغازه نیست و در بسیاری از هزینه‌های تأمین و نگهداری فروشگاه صرفه جویی‌های اقتصادی چشمگیری می‌شود. در واقع شما فضای نامحدودی را در اختیار دارید تا محصولات خود را ارائه کنید و هر چقدر این کار را خلاقانه‌تر انجام دهید، خود را از رقبایتان متمایز خواهید کرد.
  • بدون اینکه بخواهید تبلیغات گرانقیمت داشته باشید، برندسازی و معرفی فروشگاه شما در اینترنت و فضای مجازی امکان پذیر است. اگر هوشمندانه عمل کنید و شعبه مجازی خود را با پشتیبانی مراکز معتبری همچون ماپرا راه اندازی کنید، به راحتی و بدون دردسر سئوی سایت شما انجام می‌شود و در موتور جستجوی گوگل به راحتی در دسترس مشتریان قرار می‌گیرید. نام برند شما، لوگو و تمامی اطلاعات لازم برای برندینگ شما در شعبه مجازی در دیدرس مشتریان است. به علاوه، می‌توانید لینک فروشگاه مجازی خود را در بخش Bio پیج اینستاگرام قرار دهید و با آپلود پست‌هایی مربوط به کالاهای خود، متقاضیان را به فروشگاه آنلاین خود هدایت کنید.
  • اگر پس از راه اندازی فروشگاه آنلاین به پلتفرم ابری فروش متصل شوید، هم فرآیند خرید مشتریان شما آسانتر و ایمن‌تر خواهد بود و هم بلافاصله جزئیات فروش در اختیار شما قرار می‌گیرد و بجز صدور فاکتور آنلاین برای مشتری، تمامی اطلاعات در نرم افزار فروش شما پردازش و ذخیره خواهد شد.
  • برعکس حالت فروشگاه فیزیکی، دیگر شعبه آنلاین شما محدود به شهر و منطقه خاصی نیست و در دریای بیکران اینترنت و در دسترس مشتریان بی‌شمار در دورترین مناطق ممکن است.
  • کرکره شعبه مجازی شما هیچگاه پایین نمی‌آید! فروشگاه آنلاین برخلاف فروشگاه‌های معمولی ساعت کاری و تعطیلی ندارد و همیشه و هر لحظه در دسترس مشتریان است.

چه راهکارهای کلیدی برای افزایش فروش با شعبه مجازی وجود دارد؟

     حالا به مهمترین مزایا و ویژگی‌های داشتن شعبه مجازی اشاره کردیم، این پرسش پیش می‌آید که پس از راه اندازی این فروشگاه آنلاین، حالا لازم است چه کارهایی را انجام دهید تا فروش بیشتر و موفق‌تری از این راه داشته باشید. در ادامه به راهکارهایی خواهیم پرداخت که پیروی از آنها می‌تواند به فروش بیشتر و بهتر شعبه آنلاین شما منجر شود.

  • اگر از همان ابتدای راه اندازی وبسایت خود از شرکت‌های معتبر پشتیبان کمک گرفته‌اید، چه بهتر! اما اگر این کار را انجام نداده‌اید،به شما توصیه می‌کنیم تا از مراکز حرفه‌ای و با سابقه مانند وبسایت ماپرا برای شعبه مجازی خود راهنمایی لازم بگیرید. زیرا این پلتفرم بهترین و قدرتمندترین دامنۀ وبسایت را برای شما ثبت می‌کند و در تمامی مراحل از راه اندازی تا فروش و پرداخت به کمک نرم افزار فروش و پشتیبانی شبانه روزی در کنار شماست. هر چه وبسایت شما حرفه‌ای‌تر طراحی شده باشد و مشتری در هنگام پرداخت راحتی و سرعت بیشتری را تجربه کند، بدیهی است که رضایتش جلب شده و مشتریان راضی دیگر را نیز با خود به همراه می‌آورد.
  • برای ظاهر وبسایت خود اهمیت بیشتری قائل شوید. از عکاسان حرفه‌ای برای عکس برداری از محصولاتتان کمک بگیرید و آنها را در وبسایت خود به نمایش بگذارید. چهرۀ شعبه مجازی شما همانند دکوراسیون فروشگاه فیزیکی شما، برای جلب نظر و اعتمادسازی مشتریان بسیار مهم است. یادتان باشد که مشخصات محصولات خود را با فونت و اندازۀ مناسب در وبسایت قرار دهید تا به آسانی در دسترس مشتریان قرار بگیرد.
  • سیستم پاسخدهی و پشتیبانی سایت خود را تقویت کنید. مشتریان حتا با خواندن دقیقترین اطلاعات محصول، باز هم ممکن است سؤالاتی داشته باشند. خوش اخلاقی، احترام‌گزاری و سرعت عمل شما هنگام پاسخگویی به مشتریان در جلب اعتماد و رضایت آنها تأثیر بسیار زیادی دارد.
  • سیستم پرداخت ایمن برای جلب اعتماد مشتریان بسیار مهم است. در صورتی که پلتفرم انتخابی شما برای پرداخت یک نرم افزار آنلاین علی الخصوص نرم افزار رستوران معتبر باشد، مشتریان بی هیچ دغدغه‌ای پرداخت خود را انجام می‌دهند.
  • سیستم ارسال محصولات خریداری شده توسط مشتریان را بهبود ببخشید. هر چقدر کالایی که به دست مشتری می‌رسد بسته بندی بهتر و جذاب‌تری داشته باشد و سریعتر و مطمئن‌تر در اختیار او قرار بگیرد، این مشتری دیگر هرگز شما را رها نمی‌کند!
  • وبسایت فروشگاه خود را غنی کنید. بخش بلاگ یا مجلۀ وبسایت محل بسیار مهمی برای معرفی، جلب نظر و اطلاع‌رسانی شعبه مجازی شماست. مطالب مربوط به کسب و کار خود را با رعایت اصول سئو و تصاویر جالب بنویسید و هم به دیده شدن بیشتر وبسایت خود کمک کنید و هم به مشتریان، مطالب جالب و به روز و سودمند ارائه کنید. بلاگ آنقدر می‌تواند مهم باشد که گاهی مشتریان حتا بدون خرید کردن به ان سر می‌زنند و نوشته‌ها را می‌خوانند.
  • در صورت استفاده از یک پلتفرم پشتیبان مطمئن، باشگاه مشتریان تشکیل دهید. وبسایتی مانند ماپرا در راه اندازی این باشگاه به شما کمک می‌کند. در باشگاه مشتریان، اطلاعات آنها هنگام خرید ثبت می‌شود و می‌توانید مجموعه‌ای از مشتریان خود را شکل دهید. محصولات جدید، خبرهای داغ مربوط به کسب و کار و از همه مهمتر، تخفیف‌ها و حراجی‌ها را زودتر از دیگران به اطلاع اعضای باشگاه خود برسانید.
مشاهده مطلب  5 زنگ خطر که نشان می دهد شما به نرم افزار فروش نیاز دارید!

مشتریان وفادار شما با عضویت در این باشگاه خود را بخشی از خانواده کسب و کار شما حس می‌کنند و با دریافت اطلاعات جالب پیش از دیگران، احساس خاص و مهم بودن به آنها دست می‌دهد. برای مناسبت‌های خاص نیز می‌توانید کوپن‌های تخفیف یا اشانتیون برای اعضای باشگاه مشتریان بفرستید. همچنین در باشگاه مشتریان، پذیرای نظرات و انتقادات و پیشنهادات مشتریها خواهید بود و می‌توانید از ایده‌ها و نظرات آنها برای بهبود خدمات فروشگاه خود بهره بگیرید.

 افزایش فروش آنلاین با ماپرا

جمع بندی

     راه اندازی حرفه‌ای و اصولی شعبه مجازی را می‌توانیم به نوک پیکان پیشرفت یک فروشگاه تشبیه کنیم. استفاده از قابلیت‌های بسیار فضای آنلاین و مزیت‌های بسیاری که یک فروشگاه آنلاین هم برای مشتریان و هم برای صاحبان کسب و کار دارد، روشی بسیار هوشمندانه برای گسترش کسب و کار است. در این مقاله به ترفندهایی اشاره کردیم که با بکارگیری آنها می‌توانید فروش را در فروشگاه مجازی بالاتر و آسان‌تر کنید برای داشتن شعبه مجازی فقط کافیست با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا به راهنمایی و مشاوره شما بپردازند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا برای خرید نرم افزار رستوران و کافی شاپ از ما مشاوره بگیرید

ما در شبکه های اجتماعی دنبال کنید