Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دوره مدیریت رستوران و کافی شاپ + فاکتورهای جذب مشتری

دوره مدیریت رستوران

فهرست مطالب

وقتی وارد یک رستوران یا کافی شاپ می شوید چه چیزی در ابتدا برایتان مهم است؟ نظم؟ منوی کامل ؟ کیفیت غذا ؟ شاید هم همه این موارد! مدیر می بایست بتواند یک تیر و چند نشان بزند تا کاربر موقت تبدیل به مشتری ثابت شود.

مشتریان به محض ورود به رستوران و کافی شاپ دوست دارند منو را مورد بررسی قرار دهند پس منو باید سیستمی در دسترس باشد. صدور فاکتور برای مشتریان در سریع ترین زمان ممکن بسیار پر اهمیت است پس نیاز به نرم افزاری است که بتواند به صورت آنی فاکتور مورد نظر را صادر نماید. مشتریان علاقه به دنبال کردن برنامه های متفاوت در رستوران و کافی شاپ ها، اعم از طرح تخفیف، موسیقی زنده، تست غذای جدید و … دارند. سیستم باشگاه مشتریان در این زمینه می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

فرد یا گروهی که به عنوان تیم مدیریت در رستوران و کافی شاپ ها فعالیت می کنند علاوه بر در نظر گرفتن کیفیت محصولات و چیدمان زیبا و دکوراسیون داخلی بی نظیر می بایست سعی کنند از تکنولوژی های جدید برای راحتی مشتریان استفاده نمایند. در دنیای امروز سیستم تکنولوژی پیشرفته می تواند بسیار تاثیرگذار باشد و اثربخشی مخصوص به خود را داشته باشد.

مدیریت رستوران و فاکتورهای مهم جذب مشتری

مدیریت رستوران در یک نگاه یعنی یک شخص یا اشخاص که صاحب اصلی رستوران هستند بتوانند روی امور مالی حسابداری رستوران، کلیه امور مربوط به آشپزی، خدمات بهداشتی و ایمنی، طراحی داخلی و ظاهر رستوران، ایده های جلب رضایت مشتری و کیفیت غذا ها اشراف کامل داشته باشند. مدیر می بایست بتواند نظر مشتریان خود را در خصوص کیفیت غذاها به طور دقیق بررسی کند. نظارت کامل در زمینه نوع پخت غذا، کیفیت مواد اولیه و نوع سرو نیز از وظایف اصلی تیم مدیریت در رستوران ها محسوب می شود.

اما سوال اینجاست که برای جذب مشتری چه باید کرد؟ باشگاه مشتریان رستوران یکی از تکنیک های جدیدی است که در رستوران های مختلف اجرا شده و توانسته نتیجه خوبی به همراه داشته باشد. دقت شود که در این راستا سعی شده تا اطلاع رسانی در زمینه افتتاحیه، طرح های تخفیف، سیستم موسیقی زنده و … از طریق پیامک به کسانی که یکبار به رستوران مراجعه کرده اند اعلام شود. باشگاه مشتریان رستوران نوعی ابزار احترام به مشتریان محسوب می شود و قطعاً بهترین عملکرد را به همراه دارد. از یاد نبرید که به طور کلی در این زمینه نیاز به رعایت یک سری اصول است. وجود سیستم منو دیجیتال در رستوران سبب می شود تا مشتریان بتوانند توسط تلفن همراه خود و با یک اسکن ساده، از وضعیت منوی غذایی اطلاعات کافی داشته باشند. در این صورت همه چیز دقیقاً طبق نیاز مشتری پیش می رود.

مشاهده مطلب  10 ایده خلاقانه تولید محتوای اینستاگرام

دوره مدیریت رستوران به صورت تخصصی

دوره مدیریت رستوران شامل بخش های مختلفی است. اولین بخش مربوط به اصول مدیریت و سرپرستی است. مدیر رستوران می بایست به هر آنچه که در رستوران رخ می دهد اشراف کامل داشته باشد. نظارت کامل و منظم بخش مهمی از وظیفه یک مدیر است. نظارت همه جانبه و ایده پردازی مدیر رستوران در بخش های مختلف سبب می شود که در نهایت رستوران نظم درست و مشتریان ثابت خود را حفظ نماید. تسلط به امور حسابداری و مالی از موارد مهمی است که مدیر رستوران می بایست به آن دقت داشته باشد. نرم افزار رستوران می تواند گزارش های مالی دقیقی در راستای شرایط مالی و گردش حسابداری در اختیار مدیر قرار دهد. مثلاً سیستم فاکتور آنلاین رستوران را در نظر بگیرید. این سیستم کمک می کند تا مدیر رستوران بتواند در لحظه متوجه گردش مالی رستوران شود.

مدیر می بایست به امور آشپزخانه و منوی موجود در رستوران کاملاً تسلط داشته باشد. افرادی که وارد رستوران می شوند انتظار دارند که غذاهایی که در منو نوشته شده است را با کیفیت دریافت نمایند. حال اگر غذا کهنه یا سرد باشد و یا بسیاری از آیتم های موجود در منو، در آشپزخانه حاضر نباشد رسماً اعتبار رستوران زیر سوال می رود. مدیر رستوران می بایست به این امور دقت کند و همه جوانب را بسنجید. منوی دیجیتال سبب می شود تا مشتریان و مدیر بتوانند به طور دقیق به وضعیت غذاها دسترسی درستی داشته باشند. در واقع طراحی منوی دیجیتال به شکلی است که مدیر می تواند در لحظه از وضعیت موجودی مواد اولیه و غذاهای در حال پخت اطلاعات کافی کسب نماید.

مشاهده مطلب  شعبه مجازی خود را با این 5 تکنیک UI/UX زیبا کنید!

دوره مدیریت رستوران

دوره مدیریت کافی شاپ و باریستا

هر کافی شاپ موفقی بو و طعم خاص مخصوص به خود را دارد! در این میان نیاز به مدیریت قوی است. دوره مدیریت کافی شاپ و باریستا تفاوت مشخصی به نسبت دوره های مدیریتی رستوران دارد. کافی شاپ ها حال و هوای متفاوتی دارند. مدیر کافی شاپ در ابتدا باید با صنعت کافی شاپ بسیار آشنا باشد. مثلاً انواع قهوه های بین المللی را بشناسد. با دستگاه های مختلف مربوط به کافی شاپ آشنا باشد. او باید بتواند نوشیدنی های سرد و گرم تازه و خوش طعم را به خوبی بشناسد. نیاز است که با انواع دسرها و بستنی ها آشنا باشد.

مدیر کافی شاپ می بایست تجهیزات حرفه ای برای کافه خود در نظر بگیرید و از تاثیر دکوراسیون داخلی غافل نشود. وجود سیستم منوی دیجیتال در کافی شاپ می تواند یک حرکت بسیار ارزشمند باشد که در نهایت می تواند نتایج بسیار زیادی داشته باشد. نرم افزار نیز برای بررسی بهتر وضعیت کافه مورد بررسی قرار می گیرد. از یاد نبرید که یک کافی شاپ خوب قطعاً مشتریان را در اولویت قرار می دهد و بسیار تاثیرگذار است. از اهمیت سیستم فاکتور آنلاین رستوران مطلع هستید این سیستم در کافی شاپ ها نیز می تواند بسیار ارزشمند باشد. مشتریان نباید بیش از حد معطل شوند.

دوره های جامع مدیریتی برای رستوران ها و کافی شاپ ها سبب می شوند تا همه چیز طبق نظم مشخصی دنبال شود. مشتریان رستوران یا کافی شاپ مورد نظر را انتخاب کنند و رضایت کامل داشته باشند. این سیستم بسیار ارزشمند و کمک کننده خواهد بود.

دوره مدیریت کافه و باریستا

جمع بندی

کافی شاپ ها و رستوران ها می بایست سلیقه مشتریان را مهمترین اولویت خود قرار دهند.

برای دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ماپرا تماس حاصل نمائید.

امتیاز دادن به این نوشته post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا برای خرید نرم افزار رستوران و کافی شاپ از ما مشاوره بگیرید

ما در شبکه های اجتماعی دنبال کنید