Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

نقش درگاه پرداخت در افزایش فروش کسب و کار

نقش درگاه پرداخت در افزایش فروش

فهرست مطالب

درگاه پرداخت اینترنتی، دروازه تجارت الکترونیک کسب و کار شما است. دروازه ای که با انتخاب درست شما، رو به افزایش سرعت فروش و سودآوری پایدار خواهد بود. افزایش فروش و سودآوری، نخستین دغدغه هر کسب و کار نوپا و قدیمی است. اما درگاه پرداخت اینترنتی چگونه در افزایش فروش کسب و کار نقش دارد؟ در این مقاله به بیان این موضوع می پردازیم. پیش از آن، مفهوم درگاه پرداخت مدرن و ویژگی های آن را توضیح می دهیم تا نقش این جزء مهمِ کسب و کار اینترنتی، بهتر مشخص شود.

درگاه پرداخت مدرن چیست؟ 

همان طور که در مقاله ” راه اندازی کسب و کار اینترنتی در 3 گام“، آورده شد، دومین گام ضروری راه اندازی کسب و کار اینترنتی، دریافت درگاه پرداخت و فراهم سازی خرید آنلاین مشتری است. شما به عنوان صاحب کسب و کار (خواه مدیر یا صاحب یک مجموعه بزرگ هستید، خواه به صورت فریلنسر فعالیت می کنید، یا حتی یکی از تصمیم گیرندگان کسب و کاری هستید که در آن فعالیت دارید) می توانید به سادگی از کنار پرداخت مشتری رد شوید و فرصت بینظیر رشد کسب و کار خود را از دست بدهید یا از آن دروازه ای برای سودآوری و توسعه کسب و کار خود بسازید. اگر در ادامه مقاله با ما همراه می شوید، حتما تفکر دوم برای شما ارجعیت دارد.

همان طور که بیل گیتس عبارت مدرن را در نرم افزار تعریف می کند: “مدرن در نرم افزار رستوران به چابکی، امن بودن، استفاده از قابلیت های جدید و نو، همراه با سادگی و حذف پیچیدگی های غیرضرور اشاره دارد”، درگاه پرداخت مدرن نیز ویژگی های مشابهی دارد. اما این ویژگی ها چگونه در درگاه پرداخت نمایان می شوند؟

چابکی درگاه پرداخت 

درگاه پرداخت چابک قابلیت های کلیدی همچون اتصال پایدار و بدون خطا، سوئیچینگ هوشمند بین درگاه های مختلف در صورت افت سرعت یا قطعی درگاه پرداخت، عدم وابستگی به بانک یا حساب بانکی را دارا است. چابکی درگاه پرداخت باعث می شود در هیچ شرایطی حتی قطعی اینترنت بین المللی، صاحب کسب و کار متضرر نشود و بتواند مانند گذشته، بی وقفه به فروش اینترنتی خود ادامه دهد.

امن بودن درگاه پرداخت

امنیت درگاه پرداخت اینترنتی، در دادوستدهای الکترونیک ضرورت دارد، چرا که اطلاعات کارت بانکی افراد که اطلاعات مهم مالی آن ها بشمار می آید، در صفحه درگاه پرداخت وارد می شود. درگاه پرداخت امن، صرفاً توسط شرکت های معتبر و با مجوز بانک مرکزی ارائه می گردد. شرکت های پرداخت یار، مجوز ارائه درگاه پرداخت به اشخاص و کسب و کارها را دارا هستند. برای اطمینان از امنیت درگاه پرداخت، کاربران حتماً باید موارد زیر را مد نظر قرار دهند:

1- توجه به آدرس درگاه پرداخت اینترنتی و اطمینان از اینکه این آدرس حتماً با عبارت https شروع می شود و در ادامه عبارت shaparak.ir را به همراه دارد.

2- نمایش تصویر قفل در کنار آدرس درگاه پرداخت، ضروری است. در غیر این صورت، یا در صورت نمایش قفل به رنگ قرمز یا پیغام خطای امنیتی یا خطای ssl در بارگزاری صفحه درگاه پرداخت، از نشانه های درگاه پرداخت غیرمجاز و ناامن است.

امنیت درگاه پرداخت و افزایش فروش

نوآوری درگاه پرداخت 

نوآوری یا بکارگیری قابلیت های جدید و نو در درگاه پرداخت، دیگر ویژگی کلیدی درگاه پرداخت مدرن است که آن را از سایر درگاه های پرداخت اینترنتی متمایز می کند. اتصال درگاه پرداخت به ابزارهای تحلیل فروش، رفتار خرید مشتریان و سلیقه آنها و سایر ابزارهای فروش کسب و کارها، پرداخت ساده مشتری را به ابزاری حرفه ای برای کسب درآمد بیشتر و تصمیم گیری هوشمندانه کسب و کار تبدیل می کند.

ماپرا، نخستین ارائه دهنده درگاه پرداخت مدرن کشور، اشخاص و کسب و کارها را از سایر ابزارهای فروش به صورت جداگانه بی نیاز می کند. مشتریان ماپرا علاوه بر درگاه پرداخت اینترنتی، همزمان به سایر ابزارهای فروش کسب و کار به صورت یکپارچه مجهز هستند.

سادگی درگاه پرداخت 

سادگی درگاه پرداخت اشاره به قابلیت استفاده درگاه پرداخت با هر سطح دانشی برای مشتریان دارد. درگاه پرداخت در ساده ترین نوع خود، پنلی را در اختیار کسب و کار قرار می دهد تا در هر لحظه، جزئیات تراکنش های خود را به صورت آماری ملاحظه کند. سادگی و حذف پیچیدگی های غیرضرور، هم به ساده بودن فرایندها و حذف کلیک های اضافی اشاره دارد و هم تجربه کاربری (User Experience) مناسبی را فراهم می کند. سادگی کمک می کند تا مشتری و صاحب کسب و کار در کمترین زمان و بدون سردگمی، بتوانند از قابلیت های مختلف در پنل درگاه پرداخت استفاده کنند و با کمترین نرخ کلیک، یک فرایند را پایان دهند.

چگونه درگاه پرداخت مدرن به افزایش فروش کسب و کار کمک می کند؟ 

درگاه پرداخت مدرن با اتصال همزمان به ابزارهای فروش کسب و کار، منجر به افزایش نرخ تبدیل، تسهیل ایمیل مارکتینگ و اس ام اس مارکتینگ، حفظ مشتریان قبلی، کاهش هزینه های بازاریابی و افزایش فروش و سودآوری کسب و کار می شود.

توصیه های زیادی برای افزایش فروش کسب و کارهای اینترنتی مطرح شده است که اغلب جنبه عمومی دارند و بنابر موضوعی که هدف قرار می دهند، به 3 دسته کلی تقسیم می شوند:

1- توصیه های مرتبط با محصول یا خدمت. این توصیه ها شامل، فروش صادقانه و با تعهدِ محصولات و خدمات، انتشار تصاویرِ با کیفیت از محصولات یا خدمات، قیمت گذاری هوشمندانه، کاهش گستردگی محصولات یا خدماتِ مشابه برای جلوگیری از سردرگمی مشتریان، استفاده از ابزارهایی که محصولات یا خدمات شما را در موبایل، لپ تاپ، تبلت و غیره به خوبی نمایش دهند و وابسته به سخت افزار خاصی نباشند، ساده سازی و افزایش سرعت فرایند سفارش و پرداخت اینترنتی مشتری یا افزایش نرخ تبدیل، و تنوع روش های پرداخت است.

2- توصیه های مرتبط با راهکارهای متنوع تبلیغات. این توصیه ها شامل، استفاده از افزونه های تبلیغاتی، تبلیغات محلی برای کسب و کارهای دلیوری محور، ایمیل مارکتینگ، اس ام اس مارکتینگ یا بازاریابی پیامکی، تبلیغات شبکه های اجتماعی و سایر تبلیغات وب می باشد.

3- توصیه های مرتبط با راهکارهای حفظ مشتری و ارتباط با مشتریان این توصیه ها شامل، سنجش رضایت مشتریان، اشتراک نظرات مثبت آنها در شبکه های اجتماعی و وب سایت، رسیدگی به درخواست ها، شکایات و انتقادات آنها، تخفیف و اعتباردهی در شرایط مختلف، امتیازدهی، تضمین بازگشت وجه در صورت عدم رضایت در مدت مشخص، ارسال پیام به مشتری و عدم فراموشی او، است.

 طبق بررسی هایی که انجام شده، درگاه پرداخت مدرن در اکثر توصیه های مذکور، بهترین ابزار برای افزایش فروش است. به طوری که توصیه های مرتبطِ بالا را سفارشی سازی شده، پاسخ می دهد. در ادامه، مزایای درگاه پرداخت مدرن برای کسب و کار تشریح می شود.

1- افزایش نرخ تبدیل و افزایش سرعت فروش 

طبق گزارش Business Insider در سال 2017، مبلغی بالغ بر 4 تریلیون دلار در سبدهای خرید کاربران اینترنتی رها شد که 63% از این مقدار قابلیت استفاده مجدد داشت! در مورد شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام و تلگرام آمار دقیقی وجود ندارد، اما باتوجه به اینکه اکثریت فعالان کسب و کار در این شبکه ها، هنوز قابلیت خرید مستقیم با لینک پرداخت شبکه اجتماعی یا در اختیار گذاشتن لینک پیج فروشگاهی برای مشتری را فراهم نکرده اند و از روش های سنتی همچون کارت به کارت استفاده می کنند، انتظار است این آمار به مراتب بالاتر باشد. این آمار و ارقام باور نکردنی نشان می دهند که مردم حوصله فرآیندهای پیچیده خرید آنلاین یا انتظار برای دریافت پاسخ یا دریافت شماره کارت را ندارند و به سرعت از خرید خود منصرف می شوند یا سراغ رقبا می روند. لذا، یکی از مهمترین دلایل کاهش فروش آنلاین یک وب سایت، فروشگاه اینترنتی یا فروشگاه اینستاگرامی، فرآیند خرید است که در حال حاضر خیلی از کسب و کارهای ایرانی با آن دست و پنجه نرم می کنند.

درگاه پرداخت مدرن، با اتصال پایدار، سرعت فرایند خرید را افزایش می دهد. درگاه پرداخت مدرن به ابزارهای فروش اینترنتی متصل است و به گونه ای ساده و به دور از پیچیدگی های معمول، کاربر را به سمت خرید هدایت می کند. از جمله ابزارهای فروش اینترنتی، پیج فروشگاهی یا فروشگاه آنلاین و لینک پرداخت شبکه های اجتماعی است. شما بی نیاز از دانش فنی، قادر خواهید بود تنها با اشتراک گذاری لینک فروشگاه اینترنتی یا لینک پرداخت اینستاگرام، با در معرض خرید قراردادن مشتری، زمان انتظار او برای دریافت پاسخ در رابطه با محصول و نیز دریافت شماره کارت را کاهش، و نرخ تبدیل فروشگاه خود را افزایش دهید.

افزایش سرعت فروش با درگاه پرداخت

2- افزایش روش های پرداخت 

از مهمترین دلایل انتخاب یا عدم انتخاب یک فروشگاه اینترنتی، دسترسی به انواع روش های پرداخت برای مشتریان است. برخی مشتریان به دلایل مختلف، پرداخت در محل (COD) را نسبت به دیگر روش های پرداخت ترجیح می دهند. شما می بایست، انواع متنوعی از مدل های پرداخت را همسو با ایجاد ارزش برای کسب و کار خود در نظر بگیرید. راهکارهای پرداخت شامل درگاه بانکی، لینک پرداخت شبکه های اجتماعی، صورتحساب آنلاین با لینک پرداخت، و پرداخت در محل برای مشتری می باشد. درگاه پرداخت مدرن، با اتصال همزمان به راهکارهای متنوع پرداخت الکترونیک، شما را از داشتن چندین سیستم بی نیاز و فروش اینترنتی شما را مجهز می کند. با استفاده از درگاه پرداخت مدرن، نیاز به حمل پوز برای پرداخت در محل از بین می رود. با داشتن صفحه شخصی پرداخت یا صدور صورتحساب آنلاین یا فاکتور آنلاین براحتی می توانید در هرجا وجه دلخواه را از مشتری دریافت کنید.

3- هدفمندی و تسهیل ایمیل مارکتینگ و اس ام اس مارکتینگ 

درگاه پرداخت مدرن، علاوه بر اطلاعات متداولِ میزان تراکنش و تاریخ تراکنش، اطلاعات ارزشمند دیگری همچون ایمیل و شماره همراه مشتریان را در اختیار شما قرار می دهد که در طول زمان، ارزش این گنجینه بیشتر خواهد شد. شاید پیش خودتان بگویید، می توانم لیست ایمیل یا شماره همراه افراد را خریداری کنم. اما ارسال ایمیل و پیامک انبوه مشمول هزینه و زمان می شود و چنانچه بی هدف انجام پذیرد، شما را مأیوس خواهد کرد.

هدف از ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) و اس ام اس مارکتینگ (SMS Marketing)، تقویت رابطه با مشتری از طریق ایمیل و پیامک است. این مثال ها می توانند برای برقراری این ارتباط مفید باشند:

  1. ارسال ایمیل یا پیامک برای اطلاع‌رسانی تخفیف‌ها یا محصولات جدید
  2. ارسال خبرنامه مقالات یا هر نوع محتوای جدید از طریق ایمیل مارکتینگ
  3. یادآوری خریدهای تکمیل نشده
  4. ارسال فاکتور یا صورتحساب خرید از طریق پیامک
  5. تبریک تولد یا هر نوع سالگرد از طریق پیامک
  6. گرفتن نظر مشتری درباره محصولات یا خدمات از طریق پیامک

درگاه پرداخت مدرن با اتصال به ابزارهای فروش اینترنتی، مشتریانی که از شما خرید کرده اند را دسته بندی و رفتار آنها را در داشبوردهای جذاب به شما نمایش می دهد. با کمک چنین ابزاری، ارسال ایمیل و پیامک برای تبلیغات، هدفمند و به مراتب کم هزینه تر خواهد شد.

4- حفظ مشتری و ارتباط مجدد با او 

حفظ مشتری و ارتباط مجدد با او از الزامات فروش و بقا است.  بازاریابی بازگشتی یا ریتنشن مارکتینگ شاخه ای از بازاریابی است که به طور خاص به موضوع حفظ مشتری می پردازد. ضرورت حفظ مشتری در 3 عامل کلیدی خلاصه می شود:

نخست، مقرون به صرفه ترین روش درآمدزایی، تکرار خرید مشتریان است.

دوم، وفاداری به برند کسب و کار تضمین می شود.

سوم، مشتریان قبلی نیاز به اطلاعات اضافی درباره محصولات و خدمات ندارند و با کسب و کار شما آشنا هستند.

درگاه پرداخت مدرن با اتصال خودکار به ابزارهای فروش اینترنتی، به طور یکپارچه ابزارهای مورد نیاز برای ارتباط مجدد با مشتری را در دسترس شما قرار می دهد. از جمله این ابزارها، اطلاعات مشتریان و سلیقه خرید مشتری، باشگاه مشتریان رستوران و شبکه وفاداری، دسترسی به امتیازدهی، تخفیف دهی و اعتباردهی به مشتریان، امکان ارسال پیام های مناسبتی و پیام های اطلاع رسانی و نظرسنجی از مشتریان پس از هر خرید است. مقاله بازاریابی بازگشتی: ضرورت و راهکارها  اهمیت و ضرورت بازاریابی بازگشتی برای کسب و کار را به تفصیل توضیح می دهد.

جمع بندی

همه ما روزانه به دلایل مختلف از درگاه پرداخت اینترنتی استفاده می کنیم. کسب و کار اینترنتی در هر بستری که فعالیت کند، خواه در شبکه های اجتماعی و خواه در سایت و فروشگاه اینترنتی، می بایست برای خرید آنلاین مشتری به درگاه پرداخت اینترنتی مجهز باشد. اما با وجود رقابت شدید در فضای تجارت الکترونیک، کسب و کارها می بایست پیش از قبل، به دنبال استفاده از راهکارهای هوشمندانه برای کاهش هزینه و افزایش سودآوری خود باشند. یکی از قدم های ضروری تغییر سبک کسب و کار، جایگزینی روش های متداول پرداخت با راهکارهای نوین است. در این مقاله توضیح دادیم که درگاه پرداخت اینترنتی مدرن چه ویژگی هایی دارد، چگونه از درگاه پرداخت معمولی متمایز می شود و چه دستاوردهایی را برای کسب و کار شما به همراه خواهد داشت.

امتیاز دادن به این نوشته post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا برای خرید نرم افزار رستوران و کافی شاپ از ما مشاوره بگیرید

ما در شبکه های اجتماعی دنبال کنید