Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

درگاه پرداخت اختصاصی چیست؟ روش های دریافت !

درگاه پرداخت اختصاصی چیست

فهرست مطالب

در شرایطی که روزانه بر تعداد کسب و کارهای اینترنتی افزوده می شود، همه ما تجربه پرداخت اینترنتی برای دریافت محصول یا خدمتی داشته ایم. به طور نمونه از سایت های فروش آنلاین محصولی را خریداری کرده یا از تاکسی های آنلاین استفاده کرده ایم. بعد از انتخاب محصول یا خدمت مورد نیاز، وارد صفحه پرداخت بانکی شده ایم و اطلاعات کارت بانکی خود را برای تکمیل سفارش و پرداخت وارد کرده ایم. این صفحه همان درگاه پرداخت اینترنتی است. اما منظور از درگاه پرداخت اینترنتی اختصاصی چیست؟ چه تفاوتی با درگاه پرداخت متداول دارد؟ و چگونه می توان درگاه پرداخت اختصاصی داشت؟ در این نوشتار به این پرسش ها پاسخ می دهیم.

درگاه پرداخت اینترنتی اختصاصی چیست؟ 

درگاه پرداخت اینترنتی، صفحه ای است که اطلاعات کارت بانکی را برای پرداخت وجه، در آنجا وارد می کنیم. پیش از هرگونه ورود اطلاعات در این صفحه، می بایست از امنیت و اعتبار درگاه پرداخت، اطمینان داشته باشیم.

اگر دقت کرده باشید، اطلاعات موجود در صفحه درگاه پرداخت بانکی شامل دو دسته است:

1- اطلاعاتی که از جانب پرداخت کننده وجه وارد می شود.

اطلاعات دسته اول که شامل موارد زیر می شود، همواره برای پرداخت های ما آشنا هستند:

  • شماره کارت بانکی 
  • کد اعتبارسنجی دوم (cvv2) 
  • تاریخ انقضای کارت 
  • عبارت امنیتی 
  • رمز دوم 
  • ایمیل (اختیاری) 
  • موبایل (اختیاری) 

2- اطلاعاتی که نشانگر مبدا درگاه پرداخت و صاحب کسب و کار یا پذیرنده بانکی است.

اطلاعات مهمِ دسته دوم که ممکن است کمتر به آن توجه شود، خود شامل دو بخش است:

بخش اول: اطلاعات مرتبط با اعتبار درگاه پرداخت بانکی 

توجه به اطلاعات این بخش، برای اطمینان از اعتبار درگاه پرداخت اینترنتی ضروری است. این اطلاعات شامل آدرس (URL) درگاه پرداخت اینترنتی است که می بایست با عبارت https شروع شود و در ادامه عبارت shaparak.ir را همراه داشته باشد. امنیت درگاه پرداخت اینترنتی از آن جهت ضرورت دارد که در صورتی که اطلاعات حساب بانکی شما، در سایت یا صفحه ای جعلی وارد شود، فرد کلاهبردار به راحتی می تواند با دسترسی به آن اطلاعات، پول را از حساب شما بیرون بکشد. تنها کاری که می بایست برای حفظ امنیت تراکنش آنلاین خود انجام دهید، اطمینان از صفحه پرداخت اینترنتی یا درگاه پرداختی است که می خواهید اطلاعات بانکی را در آنجا وارد کنید. برای آشنایی با راهکارهای کارمد بررسی اعتبار درگاه پرداخت اینترنتی، مقاله ”اطمینان از اعتبار درگاه پرداخت اینترنتی با 3 روش کارآمد” را مطالعه کنید.

بخش دوم: اطلاعات مرتبط با پذیرنده بانکی 

اطلاعات دیگر صفحه درگاه پرداخت اینترنتی، شامل نام یا لوگو پذیرنده بانکی یا صاحب درگاه پرداخت اینترنتی است که معمولا در دسکتاپ در سمت چپ و در موبایل در پایین بخش قبل نمایش داده می شود. درج برند کسب و کار در درگاه پرداخت بانکی، علاوه بر افزایش اعتبار موجب می شود، مشتری هیچ جا احساس نکند از سرویس اصلی خارج شده و همواره برند کسب و کار را حتی در زمان پرداخت مشاهده کند.

اگر کسب و کار در زمان پرداخت مشتری، برند خود را در درگاه پرداخت بانکی نمایش دهد، صاحب یک درگاه پرداخت اختصاصی است. درگاه پرداخت اختصاصی مزایای زیر را برای کسب و کار شما به همراه خواهد داشت: صورتحساب آنلاین

1- واریز وجه مشتری مستقیم به درگاه پرداخت کسب و کار متصل به شماره شبایی که شما معرفی کرده اید، انجام می شود و واسطه از بین می رود.

2- درگاه پرداخت کسب و کار وابسته به شرکت یا پذیرنده دیگری نخواهد بود.

3- مشتری هیچ گاه از کانال ایزوله کسب و کار با نام و برند شما خارج نمی شود. او همواره نام و لوگو شما را پیش چشم خود خواهد داشت، حتی در زمان پرداخت.

4- درگاه پرداخت اختصاصی ابزاری برای برندسازی و افزایش اعتبار کسب و کار در نزد مشتری است.

5- شما در هر لحظه، آمار دقیق فروش خود را از طریق پنل متصل به درگاه پرداخت اختصاصی ملاحظه خواهید کرد.

درگاه پرداخت اختصاصی

چگونه درگاه پرداخت اختصاصی داشته باشیم؟ 

ماپرا پرداخت یار بانک مرکزی، بدون دردسرهای اداری و با تیم متخصص و هماهنگ پشتیبانی و فروش خود، در سریعترین زمان، درگاه پرداخت اختصاصی برای کسب و کار شما را در اختیارتان قرار می دهد. بدین منظور، اگر کالا یا خدماتی ارائه می کنید که برای دریافت وجه می خواهید از راهکارهای پرداخت الکترونیک یا پرداخت آنلاین بهره مند شوید، بی نیاز از داشتن سایت و روال های اداری زمان بر یا مراجعه حضوری، کافی است 3 مرحله زیر را به دقت انجام دهید.

1- از اینجا وارد پنل ماپرا شوید.

2- مشخصات خود را در فرم مشخصات تکمیل کنید و برحسب اینکه درگاه پرداخت را برای کسب و کار حقوقی خود می خواهید یا به صورت حقیقی فعالیت می کنید، اطلاعات مرتبط را تکمیل و مدارک خواسته شده را آپلود کنید.

3- برای تکمیل اطلاعات و ثبت درخواست درگاه پرداخت اختصاصی، در فرم ماپرا گیت اطلاعات موردنظر را تکمیل کنید.

تنها با انجام این سه گام، در کمترین زمان، درگاه پرداخت اختصاصی خود را خواهید داشت. برای آشنایی بیشتر با ویژگی ها و امکانات درگاه پرداخت اختصاصی ماپرا، این بخش را مطالعه کنید.

جمع بندی 

در این نوشتار به مفهوم درگاه پرداخت اختصاصی و تفاوت آن با درگاه پرداخت متداول پرداخته شد. مزایای درگاه پرداخت اختصاصی برای کسب و کارها بیان شد که شامل برندسازی و افزایش اعتبار، استقلال و عدم وابستگی به پذیرنده دیگر، اطلاع آنی از آمار دقیق فروش و اتصال ها به درگاه پرداخت می شود. در انتها، چگونگی دریافت آسان درگاه پرداخت اختصاصی برای کسب و کار شما در 3 گام توضیح داده شد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا برای خرید نرم افزار رستوران و کافی شاپ از ما مشاوره بگیرید

ما در شبکه های اجتماعی دنبال کنید