Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

روش خلاقانه برای جمع آوری کمک های خیریه با انتقال وجه

روش جمع آوری کمک های خیریه

فهرست مطالب

کمک های خیریه در کشور ما به ویژه در شرایط بحرانی مانند وقوع حوادث طبیعی چون سیل و زلزله یا بیماری همچون کرونا، گره از برخی مشکلات هم وطنانمان باز کرده است. در این شرایط کمپین های مردمی یا سازمان های مردم نهاد، خیریه ها و انجمن ها که بعضاً به طور غیرانتفاعی و عام المنفعه فعالیت می کنند، کمک های مردمی را جمع آوری و به دست نیازمندان می رسانند. این گروه ها و سازمان ها برای دستیابی به نتایج مطلوب، می بایست هزینه های خود به ویژه در بخش تبلیغات و بازاریابی را کاهش دهند. در این، مقاله به این سوال پاسخ می دهیم که چگونه انتقال وجه به شیوه خلاقانه در کاهش هزینه های این کمپین ها یا سازمان ها و دستیابی مطلوب تر به اهدافشان نقش دارد؟

 چالش مهم جمع آوری کمک های مردمی

فعالان حوزه خیریه مانند هر فعالیت دیگری با برخی چالش ها مواجه هستند که در صورت رفع آنها، با صرف هزینه کمتر و تمرکز بیشتر به ماموریت اصلی خود می پردازند.

افشای اطلاعات حساب بانکی و کاهش اعتماد 

نخستین چالش فعالان حوزه خیریه، اعتماد مردم برای مشارکت عمومی است. اعلام شماره کارت یا شماره حساب برای دریافت کمک های مردمی، معمولاً سطح اعتماد و مشارکت را کاهش می دهد، به ویژه اگر خیریه برای اکثر مردم ناشناخته باشد. بنیان مشارکت گسترده، اعتماد است. بدون اعتماد، اهداف برنامه ریزی شده محقق نخواهد شد و هزینه های زیادی برای فعالان حوزه خیریه ایجاد می شود.

محدودیت انتقال وجه

دومین چالش بااهمیت، محدودیت انتقال وجه در روش های متداول پرداخت همچون کارت به کارت است. در صورتی که خیریه برای انتقال وجوه بالا برنامه ریزی شده باشد، روش های سنتی نمی تواند به درستی پاسخگوی نیاز او باشد.

عدم امکان تفکیک کمک های مردمی از واریزی های شخصی و غیر مرتبط با خیریه 

چالش سوم از عدم دسترسی به زیرساخت های گزارش دهی مناسب و تفکیک وجوه دریافتی ناشی می شود. در این صورت، فعال حوزه خیریه به آمار و گزارش های مالی دقیق دسترسی ندارد و زمان زیادی می بایست برای جداسازی واریزی ها و تشخیص آن ها از یکدیگر صرف کند.

عدم کمک های مردمی

عدم دسترسی به اطلاعات خیرین برای دعوت مجدد آنها

صورتحساب آنلاین

فعالیت در حوزه خیریه همانند هر فعالیت دیگری نیازمند مجموعه اقداماتی به منظور بازاریابی جذبی و مهم تر از آن بازاریابی بازگشتی است. بازاریابی جذبی برای دعوت به مشارکت خیرین به منظور دستیابی به اهداف برنامه ریزی شده، هزینه های زیادی برای خیریه ها و سازمان های مردم نهاد یا کمپین های مردمی به همراه دارد. در صورت اعتماد مردم برای مشارکت، حال این وظیفه آن سازمان یا فعال حوزه خیریه است که هزینه ها را برای مشارکت های بعدی کاهش دهد. عدم دسترسی به اطلاعات خیرین، بازاریابی بازگشتی را به منظور دعوت دوباره خیرین، غیرممکن کرده و مجدد هزینه های سنگین بازاریابی جذبی را به خیریه ها تحمیل می کند.

چگونه انتقال وجه به شیوه خلاقانه برای کمک های خیریه ارزشمند است؟ 

نرم افزار کافی شاپ

انجام هر اقدامی به شیوه اصولی و به صرفه، مستلزم شروع مناسب و هوشمندانه است. فعالان حوزه خیریه از زمان پرداخت خیرین، در صورت استفاده از انتقال وجه با صفحه پرداخت اختصاصی می توانند به اطلاعات مفیدی همچون موارد زیر دسترسی داشته باشند:

1- چه فردی در چه تاریخی چه مبلغی را برای خیریه واریز کرده است.

2- اطلاعات تماس واریزکننده وجه مشخص است.

3- آمار دقیقی از میزان واریزی ها در یک نگاه و نیز به صورت جزئی مشخص است.

علاوه بر دسترسی به اطلاعات مذکور، دیگر مزیت های استفاده از شیوه خلاقانه انتقال وجه، به شرح زیر می باشد:

1- افزایش اعتماد به دلیل استفاده از درگاه پرداخت بانکی و عدم استفاده از شماره حساب شخصی

2- امکان درج توضیحات در صفحه پرداخت اختصاصی برای راهنمایی یا دعوت به مشارکت بیشتر خیرین

3- اتصال صفحه پرداخت اختصاصی به حساب بانکی دلخواه و بدون محدودیت حساب بانکی

4- انتقال وجه تا 50 میلیون تومان و بدون محدودیت تعداد تراکنش در شبانه روز

5- عدم محدودیت حساب بانکی برای انتقال دهنده وجه

6- مزیت آخر که از مهمترین مزیت های استفاده از شیوه خلاقانه انتقال وجه است، امکان فعالسازی بازاریابی بازگشتی از دو جهت: 1) دسترسی به اطلاعات تماس خیرین 2) دسترسی به زیرساخت های بازاریابی بازگشتی و دعوت مجدد خیرین برای دریافت کمک های مردمی است.

به این ترتیب، خیریه ها می توانند تا 95 درصد هزینه ها را برای جذب خیرین جدید کاهش دهند و بدون نیاز به صرف زمان زیاد برای ارائه توضیحات و اطلاعات اضافی، خیرین موجود را به مشارکت مجدد دعوت کنند.

جمع بندی

خیریه ها نیز مانند هر مجموعه یا شرکت دیگری برای موفقیت در اهداف خود و مشارکت گسترده مردمی، مستلزم صرف هزینه برای بازاریابی یا اطلاع رسانی جهت مشارکت فعالانه هستند. اما با بکارگیری شیوه انتقال وجه خلاقانه و دعوت مجدد خیرین موجود، نیاز به صرف هزینه برای اعلان عمومی در هر فراخوان به شدت کاهش می یابد. افزون بر این، امکان بهره مندی از دیگر مزایای این راهکار نوین پرداخت که در این مقاله به آنها اشاره شد، همواره برای خیریه ها و سازمان های مردم نهاد فراهم است.

 
 
 
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا برای خرید نرم افزار رستوران و کافی شاپ از ما مشاوره بگیرید

ما در شبکه های اجتماعی دنبال کنید